Anime/Manga jota vihaat?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » Su Marras 11, 2007 13:48

Eipä nuo Naruton shounen-kliseet kyllä tunnu yhtään missään kun kattoo sellaista helmeä, kuin Dragon Ball Z. Siinä yksi taistelu sentään kestää parhaimillaan ainakin parisenkymmentä jaksoa ja siinä on pyhitetty aina muutama jakso toisten tuijotteluun ja iskujen latailuun. Ihan mahtavaa toiminta siis.

Silti mokoma ei todellakaan ole mikään inhokki, DBZ on varsin hyvä. Tai sanotaan, että sen legendakerroin on niin suuri, että se saa paljon anteeksi. Inhokkeihin kuuluu: Love Hinan anime, suomeksi dubattu Digimon, Duel Masters, Yu-Gi-Oh! ja Beyblade. Love Hinan anime ei ole oikeastaan mitenkään erityisen huono, mutta tuli todella paha mieli kattoa sellasta moskaa, kun oli ensiksi lukenut sen tajuttoman hyvän mangan...
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

HikenoAce
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HikenoAce » Ti Marras 13, 2007 18:31

Jaa mitäkö vihaan? öööh... Naruto, Dragonball ja Tokyo mew mew... älkää tappako... xC kaikillaha o oma mielipide, nee?
HikenoAce

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ti Marras 13, 2007 18:34

HikenoAce kirjoitti:Jaa mitäkö vihaan? öööh... Naruto, Dragonball ja Tokyo mew mew... älkää tappako... xC kaikillaha o oma mielipide, nee?
Kaikilla on oikeus mielipiteisiin, mutta myös velvollisuus niiden perustelemiseen.

Näin ihan huomautuksena taas teille kaikille arvon foorumisteille.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Sacchan
Viesti:

Re: Anime/Manga jota vihaat?

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Su Kesä 24, 2012 17:30

Nhaj, en varmaan vihaa yhtäkään anime/manga-sarjaa mutta mutta hattara- ja ihkutus-shoujo ei ihan iske (Tokyo Mew Mew, Kitchen Princess, Orange Planet jne.) ... eivätkä myöskään nämä tutut lauantai aamun piirretyt, Pocket Monsters sun muut XD (vaikken niitä nyt vihaa, aiheuttavat vain ihottumaa)
Viimeksi muokannut Sacchan, Ma Heinä 16, 2012 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Voer

Viesti Kirjoittaja Voer » Su Kesä 24, 2012 18:26

En varsinaisesti vihaa mitään animea, saati sitten mangaa. On toki sellaisia sarjoja joita vältän jo yksinomaan piirrostyylin vuoksi, mutta kun olen lopulta olen uskaltautunut tutustumaan tälläiseen sarjaan, olen usein kuitenkin yllättynyt positiivisesti. Ennakkoluulottomuus siis kunniaan, vaikka tätä ohjetta itse välillä noudatan harmillisen vähän.

Mutta yhtä asiaa en silti ymmärrä. Jos sattuu törmäämään sarjaan, josta ei pidä niin, miksi sitten kyseistä sarjaa pitää lähteä morkkaamaan ympäri nettiä, kun voisi vain lopettaa sarjan seuraamisen ja keskittyä sen sijaan johonkin muuhun, mistä itse pitää. Sitä en ymmärrä. Miksi pilata toisten ilo, kun on mahdollisuus myös itse iloita toisen asian parissa?
Mutta mitä tähän tietyn sarjan vihaamiseen tulee. Viha ei kuulu varsinaisesti omaan sanavarastooni, ja minusta se on turhan vahva sana, kun puhutaan jostain anime- ja mangasarjasta. Itse käytän mielummin termiä, että en pidä, sillä jollekulle, joka saattaa pitää kyseisestä sarjasta todella paljon, se antaa turhan negatiivisen kuvan ''vihaajasta''. Ja onhan se kohteliasta olla lyttäämättä vihan kaltaisella vahvalla, negatiivisellä sanalla, jonkun kiinnostuksen kohdetta, varsinkin kun asian voi ilmaista myös muutoin herättämättä turhan negatiivisia tunteita, ja siten pitää ilmapiirin puhtaana.

Mutta jos joskus satun törmäämään sellaiseen sarjaan, jota en siedä, lopettaisin yksinkertaisesti sarjan seuraamisen pitämättä sen kummempaa hälyä, siitä kuinka paljon en pidä kyseisestä sarjasta. En näe syytä sille, miksi sitä pitäisi kuuluttaa koko mailmalle, kun asian voi ilmaista fiksummin, kun sarjasta keskustellaan, käyttämällä vähemmän negatiivisia sanoja, kuten ''en pidä'', perusteluja unohtamatta toki, jotta myös muut voivat ymmärtää pointtisi.
Suositelen samaa myös lämpimästi muille, sillä eihän teidän ole pakko seurata sarjoja, joista ette pidä. Poissa silmistä, poissa mielestä.
There is not a such thing as a real life. We're living in a fairy tale. So everything is possible. And that's why, let's make this a good story to tell. Okay?

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ma Kesä 25, 2012 01:05

Off-topic: Kaikille Naruton dissaajille suosittelisin vielä mahdollisuuden antamista (mangalle. Anime on oikeasti aika pskaa): ensimmäiset 24 pokkaria antaa sarjasta melko huonon kuvan, mutta tämän jälkeen, kun sekä juoni että hahmot alkavat kehittyä, voi Narutosta saada paljonkin irti. Itse pidän edelleen, vielä näin viiden vuoden sarjan seuraamisen jälkeenkin Narutoa yhtenä parhaista isoista shounensarjoista. Ei mikään puolustuspuhe, vaan kehotus. :> Tosin sen kyllä myönnän että taisteluja usein pitkiteään liikaa. Mutta missäpä shounen-sarjassa ei?
Mutta niin. Paljosta jäätte paitsi!

Bleach. Alku oli todella lupaava ja ihanaa huumoria yms yms. Mutta sitten kun älysi että sarja koostuu joukosta tyhjiä, pahvisia Mary Sue -hahmoja, lopetin seuraamisen aika nopeasti. Päähenkilö joka yllätys yllätys on ihan ältsin vahva, muutama viihdykehahmo, kylmänviileä, täydellinen pahis ja sitten Orihime - rinnastettavissa Naruton Hinataan - pakollinen päähenkilöön ihastunut, nätti, "sinun ansiostasi olen voimakas ja minulla on muka surullinen menneisyys" -tyyppi. Ei. Ei kiitos. Huh. Jos sarja olisi jäänyt sinne Ichigon kotikylään ja loppunut jossain kymmenen/viidentoista osan välillä niin siitä olis voinu tulla tosi hyvä.

Sitten peruslitania: Tokyo Mew Mew koska tiedätte kyllä, Kitchen Princess koska aivoton, Fallen Moon koska missä se shounen-ai??, Orange Planet koska... Noh, niin. Dragon Ball -lössi koska kliseet/aivottomuus/juonettomuus, Kamikaze Kaitou Jeanne ja Gentlemen's Alliance Gross koska maailman köykäisimmät päähahmot.

Siinäpä pari. Anteeksi kaikille joita loukkasin, just my opinion. :>
There is no spoon.

Erushi

Viesti Kirjoittaja Erushi » Ma Heinä 16, 2012 15:32

Kuulun siihen harvinaiseen tyttöporukkaan, joka ei ole innostunut yaoista/shonen aista (yuri/shoujo ai ovat myös aika yhdentekeviä minulle) ja suhtaudun aika neutraalisti erilaisiin sarjoihin. Mutta on niitäkin, jotka saavat vereni kiehumaan tai vatsani sekaisin.

Papa to KISS in dark
Olen katsonut vähän, enkä tykännyt ollenkaan. Ensinnäkään en ole kovin innostunut insestiparituksista (vaikka näillekin on omat faninsa) ja muutenkin lähtökohta ällötti minua, joten heitin sen pois mielestäni heti kättelyssä.

Peach Girl
MINÄ. JUMALAUTA. VIHAAN. SAE-SANIA!!! :evil: :evil: :evil:
Tunnen todellisuudessakin tällaisia henkilöitä, jotka teeskentelevät olevansa ystäviä, mutta kuitenkin puukottavat selkään ja puhuvat paskaa sen kun kerkeävät, joten sellaisen näkeminen tietokoneruudulla sai vereni kiehumaan. Vaikka päähenkilö oli minusta ihan ok, ihmettelin suuresti, kuinka hän ei voinut tajuta ystävänsä pottumaisuutta. Pelkästään tämän hahmon takia lakkasin katsomasta sarjaa.

Ja vaikka pidän joistakin shoujo-sarjoista (Sailor Moon, Magic Knight Rayerth, Imadoki), en voi sietää Tokyo Mew Mewta samoista syistä kuin muutkaan. Piirrosjälki on liian söpöä makuuni ja miespäähenkilö on äärimmäisen epämiehekäs muka-herrasmies, jota tekisi mieli potkaista persuksille.
It's a circle of life

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Su Elo 05, 2012 21:11

En "vihaa" mitään, mutta en pidä Dragon Ballseista enkä sailor moonista ym.
Barasuishou

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Su Elo 05, 2012 21:13

Erushi kirjoitti:Kuulun siihen harvinaiseen tyttöporukkaan, joka ei ole innostunut yaoista/shonen aista (yuri/shoujo ai ovat myös aika yhdentekeviä minulle) ja suhtaudun aika neutraalisti erilaisiin sarjoihin. Mutta on niitäkin, jotka saavat vereni kiehumaan tai vatsani sekaisin.

Papa to KISS in dark
Olen katsonut vähän, enkä tykännyt ollenkaan. Ensinnäkään en ole kovin innostunut insestiparituksista (vaikka näillekin on omat faninsa) ja muutenkin lähtökohta ällötti minua, joten heitin sen pois mielestäni heti kättelyssä.

Peach Girl
Tunnen todellisuudessakin tällaisia henkilöitä, jotka teeskentelevät olevansa ystäviä, mutta kuitenkin puukottavat selkään ja puhuvat paskaa sen kun kerkeävät, joten sellaisen näkeminen tietokoneruudulla sai vereni kiehumaan. Vaikka päähenkilö oli minusta ihan ok, ihmettelin suuresti, kuinka hän ei voinut tajuta ystävänsä pottumaisuutta. Pelkästään tämän hahmon takia lakkasin katsomasta sarjaa.

Ja vaikka pidän joistakin shoujo-sarjoista (Sailor Moon, Magic Knight Rayerth, Imadoki), en voi sietää Tokyo Mew Mewta samoista syistä kuin muutkaan. Piirrosjälki on liian söpöä makuuni ja miespäähenkilö on äärimmäisen epämiehekäs muka-herrasmies, jota tekisi mieli potkaista persuksille.
Eheh... Mä tykkään tokyo mew mewistä Tasukun takia :3 vaikka se onkin vaan ala modeissa.
Barasuishou

Erushi

Viesti Kirjoittaja Erushi » Ma Elo 06, 2012 13:05

Barasuishou kirjoitti:
Erushi kirjoitti:Kuulun siihen harvinaiseen tyttöporukkaan, joka ei ole innostunut yaoista/shonen aista (yuri/shoujo ai ovat myös aika yhdentekeviä minulle) ja suhtaudun aika neutraalisti erilaisiin sarjoihin. Mutta on niitäkin, jotka saavat vereni kiehumaan tai vatsani sekaisin.

Papa to KISS in dark

Peach Girl

Eheh... Mä tykkään tokyo mew mewistä Tasukun takia :3 vaikka se onkin vaan ala modeissa.
Puhunkin Masayasta, Ichigon poikakaverista. Tasukua siedän jostain syystä enemmän, vaikka hän ei ole hahmona kovin kummoinen. Mutta mieluummin Tasuku kuin Masaya, sillä ylipirteät tapaukset ovat siedettävämpiä (ja yleensä mukavampia) kuin Gary Stut

Minun piti vielä mainita Berserk. Ajattelin kokeilla jotain poikien tavaraa, mutta tarina ja etenkin loppu eivät olleet mieluisia.
It's a circle of life

SoniBe

Viesti Kirjoittaja SoniBe » Ma Elo 06, 2012 19:52

Horaaneko kirjoitti:Off-topic: Kaikille Naruton dissaajille suosittelisin vielä mahdollisuuden antamista (mangalle. Anime on oikeasti aika pskaa): ensimmäiset 24 pokkaria antaa sarjasta melko huonon kuvan, mutta tämän jälkeen, kun sekä juoni että hahmot alkavat kehittyä, voi Narutosta saada paljonkin irti. Itse pidän edelleen, vielä näin viiden vuoden sarjan seuraamisen jälkeenkin Narutoa yhtenä parhaista isoista shounensarjoista. Ei mikään puolustuspuhe, vaan kehotus. :>
Naruto muuten oikeasti on hyvä, ja ainakin tähän mennessä se on parantunut koko ajan. Köykäisen alun jälkeen Kishimoto alkoi selvästi miettiä juonta ja maailmaa tarkasti, ja nyt tarina etenee oikein kivasti eteenpäin ja kaikki on harkitun oloista, siis ainakin minun mielestäni. Itse en ole ikinä tajunnut, miksi Naruto on usein vihatumpi kuin vaikkapa Bleach. Jälkimmäinen junnaa aivan liikaa paikoillaan ja juonessa ei joskus ole mitään järkeä (noh, luen kyllä sarjaa silti).

Tuosta Tokyo Mew Mewistä sen verran, itse en ole koskaan vihannut sarjaa. Itse asiassa piirtäjä vaikuttaa hienolta tyypiltä sivupalstoista päätellen. :d Kun vihaatte tätä sarjaa, haluaisin muistuttaa, että kyseessä on melko nuorille tytöille suunnattua sokerihuttua (ja siksi hahmotkin ovat varmaan Disney-prinssien ja prinsessojen kaltaisia täydellisiä olentoja). Tiedän kyllä, että nuoremmille on parempiakin sarjoja ja kaikilla on mielestäni oikeus vihata mitä haluaa, mutta luulisin, että sarjalla on ihan pätevä syy olla sellainen kuin se on.

Vastatakseni kysymykseen, minun on pakko sanoa Dragon Ball. Nuorempana pidin siitä ihan semipaljon, mutta nyt olen huomannut, että kyseessä on minulle hyvin epätyypillinen sarja. En pidä huumorista, en pidä hahmoista ja taistelut on aika puuduttavia.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Elo 10, 2012 21:32

Vampire Princess Miyu kaikkine spin-offeineen yms. Ainoa, mistä pidin edes vähän, on OVA. Sarjalla on hyvä ja mielenkiintoinen idea ja varsinkin mangan piirrostyyli on lumoavan kaunis. Mutta kaiken pilaa päähenkilö, joka on äärettömän itsekäs, ärsyttävä ja kaikki tietävä. Yleensä en juurikaan reagoi, jos en jostain pidä, mutta Miyua kohtaan tunnen oikeaa veret seisauttavaa inhoa. Jos hän olisi sivuhahmo, voisin häntä sietää, mutta en vain voi käsittää, miksi päähenkilöksi on laitettu hahmo, joka ei tunne mitään sympatiaa ketään kohtaan, marisee jatkuvasti omasta traagisesta kohtalostaan ja tuntuu suorastaan nauttivan muiden kärsimyksestä ja siitä, että nämä yrityksistään huolimatta eivät onnistu välttämään surkeaa kohtaloaan. Miyu ei koskaan yritä auttaa ketään vaikka tietää jo etukäteen, mitä on tapahtumassa vaan seuraa sivusta ja kihertelee sitten itsekseen, että enkös minä sanonut. Ja silti pitäisi muka tuntea sympatiaa, kun Miyulla on niin vaikea kohtalo.

Mutta kaikkein eniten vihaan tässä sarjassa sitä, että vaikka se saa minut niin raivon valtaan, en vain voi olla tuhlaamatta rahojani siihen. Hyllystä löytyvät niin OVA kuin TV-animekin molemmat kokonaisuudessaan sekä joku kymmenen volan mangakokonaisuus. Saksassa on tänä vuonna alettu julkaista jotain meiji-aikakaudelle sijoittuvaa spin-offia ja tietenkin minä idiootti olen keräämässä myös sen kokonaan vaikka verenpaine sen kuin nousee tätä roskaa lukiessa. Tekisi mieli ostaa myös soundtrackeja sillä animeversioissa on todella upea musiikki.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Kaiba 1/12]
Anime- ja mangablogini

samurai

Viesti Kirjoittaja samurai » Ti Elo 28, 2012 17:53

Mut varmaan buuataan ulos tästä langasta mut mä en vaan voi kestä Narutoa. Se oli ihan jees ku luin sitä nuorempana ja se eka osio ennen sitä 2-3 vuoden timeskippiä meni ihan hyvin mut kaikki mitä tapahtu siinä srajassa heti sen jälkeen oli vaan...joo ei.

Bleachistä ja Dragonballista tykkäsin joskus vuosia sitten mutta nykyään ei jaksa kiinostaa ollenkaan.

on ihan varmasti muutama muu sarja joista en tykkää ollenkaan mutta just nyt ei tuu äkkiseltään mieleen

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Pe Elo 31, 2012 17:57

Anteeksi jos valmiiksi kaikille >__<

En vaan voi sietää semmoisia Narutoja ja Dragon Balleja tms. Ne on liian... öäkh. Dragon Ball on vielä aika rumaakiin. Siis se piirtojälki. Naruto nyt on vaan niin typerä. Bleach kans. Liikaa jaksoja xD Joo, ne on vain niin yliarvostettuja.
Tokyo Mew Mew ja Fruits Basket jne. shoujopommi sarjat on ihan hyi. Sailor moon ja Fruits Basket on rumia mielestäni.
Siinä semmoinen vihalista.

Kagome Higurashi

Viesti Kirjoittaja Kagome Higurashi » Pe Elo 31, 2012 21:18

Mwah.....Hopeanuoliih....-.-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”