Paras animesarja?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

chiuchan

Re: Paras animesarja?

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Su Joulu 14, 2008 02:57

Paras animesarja, hmm... Death Note sen täytyy olla. Siinä on hyvä ja mielenkiintoinen juoni, taide on... no, kaunis ei ole osuva sana, hmm... hienoa sitten, hahmot ovat hyvin keksittyjä ja ääninäyttely osuu kohdalleen. Että eiköhän tuollaisilla eväillä pärjää jo melko pitkälle.
//Ja editoidaanpas sitten:
...Naruto listalle. Voisin jopa sanoa että parempi kuin mangaversio. Openingit ovat parhaita ja muutenkin sarja on hyvä. Toimintaa sun muuta kivaa :3 Jännittävä, vaikka mitäköhän järkeä katsomisessa on kun tiedän mangasta jo mitä tapahtuu... No jaa, onhan se sentään Naruto.
Ääää, vaikea päättää kumpi on parempi.

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » To Touko 07, 2009 19:08

Päivitetty vuonna 2015

Nämä eivät ole välttämättä missään parhaimmuusjärjestyksessä.

Welcome to the NHK
Hieno kuvaus ihmisistä ongelmineen, otaku-kulttuurista ja muista yhteikunnan ilmiöistä. Huumoria, draamaa ja paranoidisuutta löytyy sopivasti.
Hunter x Hunter (se vanha sarja, uusintaversiota en ole katsonut)
Paras shonen-taistelusarja, vaikkakaan mättöä ei ole mitenkään liikaa. Enemmänkin seikkailua, varsinkin alkupuolella sarjaa. Jotenkin tämä vaan on hyvin koukuttava ja lyö ainakin Bleachin mennen tullen.
Black Lagoon
Tyylipuhdasta toimintaa, paljon eri ryhmittymiä ja ajoittain rujompaakin menoa.
Serial Experiments Lain
Yksi mystisimmistä animesarjoista. Sarja tuntui paremmalta toisella ja kolmannella katselukerralla, ensimmäisellä kerralla kai keskittyminen jotekin herpaantui.
Higurashi no Naku Koro ni
Murhamysteereitä syrjäisessä japanilaisessa vuoristopikkukaupungissa. Aika hyvää kauhutunnelmaa löytyy ja psykoottisia hahmoja naamanilmeineen. Tarina ei mene kronologisesti, vaan sekoittuen kysymys/vastausarcheihin. Toinen kausi ei tuntunut enää niin hyvältä kuin ensimmäinen.
Ghost in the Shell
Hyvä kyberpunktoimintasarja. Sarjassa on sekä pääjuoni että yksittäisiä tarinaepisodeja.

sekä muita mainittavia: Ah! My Goddess, Chobits, Ergo Proxy, Girls und Panzer, Kotoura-san, XxxHolic, Elfen Lied, Boogiepop Phantom, Cowboy Bebop, Robotech Macross Saga, Stratos 4...
Viimeksi muokannut Sun, Ti Tammi 13, 2015 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ryovaattori

Viesti Kirjoittaja Ryovaattori » To Touko 07, 2009 21:14

Paras animesarja mielestäni on Kuroshitsuji. Siinä on kiva juoni ja henkilöt ja Grell on mahtava.

On kyllä muitakin hyviä sarjoja. Fruba on toiseksi paras. Se on ihana myös. Kun ne henkilöt on mahteja ja sit se idea ja Kyo. :3
Viimeksi muokannut Hoothoot, Pe Touko 08, 2009 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kieliasua siistitty. Mieti jatkossa, millaisia viestejä kirjoittelet, jotta niistä ei tule epäselviä ja vaikeasti ymmärrettäviä.

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » To Touko 07, 2009 23:32

Joudun nyt esittelemään top 7, koska näen seuraavat sarjat jokseenkin samanarvoisena:

Death note
- Ensimmäinen katsomani kunnon anime. Niin kliseistä kun tästä sarjasta tykkääminen onkin, ei siitä vaan voi olla tykkäämättä. Tai voi, mutta minä en voi. Sarja onnistuu hyvin nappaamaan mukaansa heti alkuvaiheilla, eikä kiinnostus laske kun satunnaisina hetkinä pitkin sarjaa. Sarjan päähenkilö on pienin varauksin varsin vakuuttava ja realistinen tyyppi, vaikka Lightista en tykkääkään. Itse olen enemmän L-fanboy, koska superälyn puutteestani huolimatta pystyin hyvin samaistumaan hahmoon. Parasta sarjassa oli nimenomaan L:n ja Lightin välinen psykologinen mittelö ja kissahiiri-asetelma, joka käytiin suurimmaksi osaksi hahmojen pään sisällä. Toimii.

Fate/Stay night
- Saber. En tiedä onko se pysäyttämätön rakkauteni Saberiin, vai kenties TYPE-MOONin loistava alkuteos, mutta tämä sarja iski henkilökohtaisella tasolla lujaa. Kliseinen se on, vähän typeräkin välillä, mutta viihteellinen, tunnelmallinen ja tunteikas fantasiadraama. Huonoin puoli siinä on itse idea Holygrailwarista, parasta siinä on hahmot ja heidän suhteiden kehittyminen ja kanssakäynti. Silti, koko anime sytyttää joka kerta sisäisen fanipoikani kun Saber lävähtää esiin esim. myyntitiskeillä rumien julisteiden tai turhanpäiväsen ylihinnoitellun krääsän muodossa. Pakko saada. Se kertoo jo jotain, mikään krääsäkuningas kun en ennen ole koskaan ollut.

Clannad
- No Clannadhan on maailman paras draama. Kyoanin paras teos muutenkin. Clannadissa onnistutaan miellyttävästi tasapainottelemaan vakuuttavan ja koskettavan draaman, sekä perinteisen highschool-comedy -akselin välimaastossa keskittymättä liikaa kumpaankaan. Kaikki hahmot on hyviä, erityisesti yllättävää on hyvät poikahahmot (Sunohara ja Okazaki siis lähinnä). Kaikki tytöt on ihania ja kaikille annetaan tarpeeksi ruutuaikaa. Sarjan ainoa tylsimys on Nagisa, mutta sarja ei kyllä eläisi kovin hyvin ilman häntä. Itse olen Kyou-linjalla. Kaunis sarja, ihanat hahmot, kaikki toimii.

Monster
- Vakuuttavin ja realistisin trilleri, sekä pisin sarja, jonka olen nähnyt. Tarinaa kuljetetaan miellyttävän rauhalliseen tahtiin (en olisi kyllä airaustahtiin kestänyt seurata, maratoonaus sopi paremmin), sivuhahmo-arkit pidetään sopivan lyhyinä, eikä liika toiminta pääse mössöyttämään hyvää psykologista trillerifiilistä. En olis kyllä uskonut tykkääväni tämäntyyppisestä. Kenzo Tenma vs. Johan -asetelma oli hyvä, koska Johanistakin paljastettiin asioita vasta hiljalleen ja täten saatiin kiinnostus pysymään messissä. Koko 511 Kinderheim -kuvio oli hyvin mieleenpainuva ja kiinnostava, ja se toi kiinnostusta tiettyihin hahmoihin. Sarjan ainoa negatiivinen puoli oli sen kökkö ulkoasu.

Mushishi
- Suosikkilistani uusin tulokas. Tykkäsin sarjan fantasiapohjasesta luontoteemasta ja rauhallisesta tunnelmasta. Luonto esitettiin kiinnostavana ja kauniina asiana, ja kun se tuodaan kauniin taiteen kera naaman eteen niin kyllähän tällanen hippi on aina myyty. Olen suuri hyvien tarinoiden ystävä, ja Mushishi tarjos hyvän tarinan joka jaksossa. Hyvin fiilikseltään uniikki sarja, joka toimii paremmin pieninä annoksina, kuin suoraan maratoonattuna, kuten minä tein.

Kaiji
- Alotan mainitsemalla, että en ole koskaan ollut yhtään kiinnostunut uhkapeleistä, enkä koskaan ole niitä pelannut. Kaiji toi kuitenkin uhkapelien tunnelmaa ja fiilistä niin älyttömän toimivasti mukaan kammottavasta taiteesta huolimatta, että kyllähän tällanen nössökin innostu. Kaiji on suoraan sanoen paras mahdollinen tapa nauttia uhkapeleistä. Sarjan psykologinen puoli, jossa mukavasti ei keskitytty pelkästään Kaijin itsensä ajatuksiin, vaan muidenkin ahdistuksiin, toimi erinomaisesti, ja vaikka hahmot ei ollutkaan sellasia, että niihin olis kiintynyt, silti sarjan hahmot toimi poikkeuksetta. Ihmiset esiteltiin rumina ja inhottavina, mutta Kaiji-hahmon kautta myös inhimillisinä ja hyvinä jätkinä. Parhaiten toimivat asiat olivatkin nimenomaan hahmot ja loistava kyky pitää jännitystä yllä. Meikä fanittaa.

Full metal Panic! The second raid
- Tästä mulla on aika vähän sanottavaa, koska sarja on lyhyt, ja katsoin sen sairaana. Ainoa fiilis joka sarjasta jäi, oli että AWSUM. Ykköstuotantokaudesta oltiin parannettu joka osa-alueella: mechailu oli tyylikästä, eikä tylsää kuten FMP!:ssä, hahmot oli entistä kiinnostavampia, pahis (Gatesia lähinnä tarkotan) oli tyylitajuisesti suunniteltu ja Tessa on ihana. Raikkaan viihteellinen mechadraama.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Thaki

Viesti Kirjoittaja Thaki » La Heinä 25, 2009 01:25

Nooh, tämähän vaihtuu aika usein, mutta nyt eräs sarja on pysynyt todella kauan suosikkina ja se on:

Katekyo Hitman Reborn
- Katekyo Hitman Rebornissa on vain jotain sellaista, jota muissa sarjoissa ei ole. Onko se sitten se huumori, hahmot, taistelut vai musiikki, mutta jokun siinä koukuttaa. Hahmot ovat kuitenkin ehkä se tärkein asia sarjasta :3

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Elo 23, 2009 21:18

En ole katsonut juurikaan animea, mutta katsomistani sarjoista ehdottomasti paras on ollut niinkin eeppinen pläjäys kuin Tengen Toppa Gurren Lagann. Siinä oli sopivasti liikaa kaikkea ja meno paisui jakso jaksolta yhä eppisempiin mittasuhteisiin. Oli huumoria, romantiikkaa, surullisiakin kohtia jopa, paljon taistelua, power-uppeja ja fanserviceä. Kaikkea ylivedettiin ja reippaasti ja sarja oli todella mahtava muutenkin. Ikimuistoiset henkilöhahmot ja sitä rataa, juonessakin oli pääosin järkeä ja se oli helposti tajuttavissa. Sarjan aikana nauroin ääneen ja vuodatin kyyneliäkin muutaman.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ma Elo 24, 2009 15:48

Lienee sanomattakin selvää, että Digimon on se paras. Varsinkin toinen ja kolmas kausi, Digimon Adventure 02 ja Digimon Tamers. Monipuolinen sarja, niin kuin tällaiset maailmanpelastamissarjat usein ovat. Välillä tulee jännittäviä tilanteita, välillä hauskoja juttuja. Ja varsinkin toisella kaudella seurattiin väillä valittujen normaalia elämääkin, joten se ei ole pelkkää mättöä kuitenkaan. On myös hyvä, että eri kausissa tulee uusia valittuja/kesyttäjiä ja uusia digimoneja. Musiikit on hyviä. Piirrostyylikin on varsin nättiä ja kakkoskauden jälkeen muuttumisanimaatiot on toteutettu mielestäni hienosti. Ja kun niitä digimoneja on niin monenlaisia, jokainen löytää varmasti oman suosikkinsa. Ja vielä kun digimonit voivat muuttua niin monella eri tavalla. Animessakaan ei ole nähty niitä kaikkia. Pahiksetkin ovat varsin monipuolisia, kun ne eivät aina ole edes digimoneja. :D

Allu

Re: Paras Anime-sarja

Viesti Kirjoittaja Allu » Pe Loka 23, 2009 08:11

Zilejiko kirjoitti:2: Hunter x Hunter (Tästäki toivoisin enemmän jaksoja... loppuu kesken kaiken. No on 70 aika paljon jaksoja :3)
Niin paitsi ettei animekaan tuohon lopu. 70-jakson jälkeen tulee vielä kaksi OVA:aa. Greed Island ja Greed Island Final
This mystery is already on the tip of my tongue!

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Loka 28, 2009 15:13

Hurrrh. Mitähän olen aikaisemmin tänne heittänyt(?) Vissiin Death Notea ja sellaista. No ei siinä mitään, sillä Death Note kuuluu yhä suosikkeihini. Pidän animoinnista, tunnareista ja etenkin OSTista. Sarjan soundtrack on niin paras. Ainoa kehno juttu animessa on, että sitä on hieman muuteltu alkuperäisestä teoksesta.

Täällä moni on myös maininnut Tengen Toppa Gurren-Lagannin. Tämäkin kuuluu lemppareihini. Juoni jyrää ja päähenkilön kehitystä on kiva seurailla siinä sivussa. Vaikka suhtaudun varauksella kaikenlaisiin robopopomecha-sarjoihin, niin Gurren-Lagannia ei ottanut keskeisen mechamaisuutensa takia minua lainkaan päähän, vaan päinvastoin. Animen katsominen oli todella viihdyttävää.

Yllätyksekseni tykästyin myös Gankutsuouhun. Erikoinen animointi tyyli on erikoista, mutta siihen tottuu ja ihastuu nopeasti. Sarjassa parhainta oli kuitenkin juoni ja sen dramaattisuus. Kyllä itketti, ainakin kahteen kertaan.

Baccano! on myös melkoisen nerokas luomus. Hahmoja riittää ja verta lentää sopivasti.

Annan täydet pisteet mm. myös NANAlle, Lovely Complexille, Gode Geassin ekalle kaudelle, Honey and Clover II:lle ja Ookiku Furukabutte-animelle. Näissä kaikissa minua on vain viehättänyt joku niin hirviästi. Täytyy kait huomauttaa, että ne ovat kaikki eri tavalla hyviä ja kolahtaneet minuun eri syistä.

Tällä hetkellä katsomistani sarjoista Bakemonogatari yltää samalle tasolle noiden aiemmin mainitsemieni kanssa. Oikeastaan pidän kaikesta Bakemonogatarissa: hahmoista, juonesta, musiikista jne. Luulen kuitenkin, että sen toimiva dialogikeskeisyys on avainasemassa tähän ylistämiseen, jota harjoitan tässä parasta aikaa.

Eniveis, vaikea kysymys tuo "paras animesarja". Kuten näkyy ainakaan minä en osaa päättää yhtä kahta tai edes kolmea suosikkiani. Kaiken lisäksi olen nähnyt suhteellisen suppean määrän animea, eli paljon on vielä näkemättä. Ja makuasioistahan ei voida edelleenkään kiistellä, nämä siis vain minun henk.koht. suosikkejani :wink:

sannagrrr

Viesti Kirjoittaja sannagrrr » Ke Joulu 02, 2009 22:35

Lempianimesarjani on ehdottomasti Azumanga daioh! :----)
En oikein osaa perustella, mut se vaan on niin hyvä ja jaksaa aina naurattaa.

Ja ööö et saisin tästä viestistä vähän pidemmän ni täs muita mun lemppareita:

- School Rumble
- Fruits Basket
- Digimon ::):)
- Love Hina
- Full Moon Wo Sagashite
- Strawberry Panic!
yms.

Saint-Just

Viesti Kirjoittaja Saint-Just » Su Joulu 06, 2009 06:06

Monster
Yllättävän realistinen anime, jonka jännittävä ja mielenkiintoinen juoni piti minut naulittuna penkkiin kaikki 74 jaksoa. Myös hahmot olivat erinomaisia.

Mushishi
Oikein kauniin ja rauhallisen tunnelman omaava sarja, jonka tarinat olivat mielenkiintoisia ja hiljaisen miellyttäviä. Ginko toimi hyvänä ja virkistävänä päähenkilönä, ja sarjan upeita maisemia ja taustoja oli aina ilo katsella.

Aria
Erittäin miellyttävä ja ihana sarja, jonka hidas ja rauhallinen tahti hypnotisoi katsojan mukaan Neo-Veneziaan. Ilmapiiri on koko ajan erittäin elämäniloinen ja optimistinen. Hahmot ovat hauskoja ja söpöjä, ja aina läsnä oleva Neo-Venezian kaupunki on todella kaunis ja melkeinpä oma hahmo itsekin. Jokainen jakso jättää aina hymyn kasvoille.

Hajime no Ippo
Energinen ja inspiroiva anime, jossa hektiset nyrkkeilyottelut, hauskat hahmot ja loistava komedia yhdistyvät mahtavaksi paketiksi. Sarjan musiikki on myös mahtavaa ja sopii täydellisesti.

Gankutsuou
Loistava sarja, joka on varustettu kiehtovalla tarinalla ja uniikilla ulkoasulla. Itse Kreivi on äärimmäisen mielenkiintoinen, karismaattinen ja kova tyyppi, jonka takia pidin sarjasta niin paljon kuin pidin.

Code Geass
Täynnä toimintaa, dramatiikkaa, hienoa animaatiota, mahtipontisia kohtauksia ja värikkäitä hahmoja oleva sarja, joka on yksinkertaisesti uskomattoman viihdyttävä. Pidin sarjasta erityisesti päähenkilö Lelouchin takia, joka on oikein mainio antisankari. Toinen tuotantokausi oli katsottava, mutta huomattavasti huonompi kuin ensimmäinen.

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
Älykäs ja mielenkiintoinen sarja hyvillä hahmoilla ja yksityiskohtia täynnä olevalla maailmalla. Molemmat kaudet ovat erinomaisia.

Trigun
Tämä on varmaan minun lempisarjojeni joukossa melkeinpä puhtaasti nostalgian takia. Trigun oli ensimmäinen anime jonka näin ja se jätti vahvan vaikutuksen. Vauhdikasta toimintaa, huumoria ja hauskoja hahmoja.

Cowboy Bebop
Sulavasti virtaava sarja loistavilla hahmoilla, tarinoilla ja musiikeilla. Viihdyttävä klassikko.

Oniisama e/Brother, Dear Brother
Kunnon vanhanaikaista shojoa ylitsepursuavalla melodramatiikalla. Draama ja hahmot ovat tämän sarjan vahvimmat puolet, ja itse asiassa pidinkin tästä sarjasta suurimmaksi osaksi Rei ''Saint-Juste'' Asakan takia.

Maison Ikkoku
Lämmin ja hauska anime. Sarja on pitkä, mutta tahti pysyy hyvänä ja viihdyttävänä. Hahmojen elämää ja kasvua on ilo katsella, ja erityisesti Kyoko oli todella herttainen hahmo, josta pidin valtavasti. Godain ja Kyokon romanssi oli ihana, eikä sen hidas eteneminen itseäni juurikaan haitannut. Myös musiikeista pidin. Yhtenä huonoina puolina tulee mieleen Godain selkärangattomuus ja jatkuvat väärinkäsitykset.

Legend of the Galactic Heroes
Jos pitäisi yksi sarja valita, joka on kaikkia muita parempi ja ansaitsee tittelin paras animesarja, niin se olisi tietenkin tämä. LoGH on mestariteos. Eeppinen, jumalallinen mestariteos. Keskustelut politiikasta, taloudesta, sodasta ja kaikesta muusta mahdollisesta ovat loistavia, ja vielä parempia ovat erinomaiset hahmot (lempihahmojani ovat Yang, Reuental, Bucock, Mittermeyer, Reinhard, Oberstein, Schenkopp, Kesler, Muller ja Attenborough). Hahmoja on satoja, ja yleisestikin sarjan skaala on valtava. Hahmojen käyttäytyminen ja motiivit sekä monet tilanteet ovat realistisia (ainakin verrattuna suureen osaan muista animeista), ja hahmoja myöskin välillä tapetaan säälimättömästi, joka on sekä virkistävää että traagista. LoGH:ia voisi luonnehtia aika raskaaksi sarjaksi, mutta silti mielenkiintoni säilyi kaikki 110 jaksoa ja sitä oli aina ilo katsella. Sarja onnistui herättämään mestarillisesti kaikkia tunteita aina riemusta suruun, ja teki aivan uskomattoman voimakkaan vaikutuksen minuun. Tämä anime yksinkertaisesti onnistuu kaikessa ja jättää muut sarjat kokonaan varjoonsa. Aivan loistava kokemus.

Kunniamaininnat ansaitsee vielä Great Teacher Onizuka, Planetes, Black Lagoon, Koi Kaze, Princess Tutu, Detroit Metal City, Utena, School Rumble ja Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen.
Viimeksi muokannut Saint-Just, Ke Joulu 16, 2009 19:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Ma Joulu 07, 2009 21:10

hmmm aika paha...paras animesarja taitaa tällä hetkellä olla Katekyo Hitman Reborn jota olen fanittanut/katsonut ysiluokasta asti. Pidän sarjasta, koska sarjassa on huumoria, toimintaa ja jännitystä. Pidän hahmoistakin todella paljon. Lempihahmoni on ollut alusta lähtien Takeshi Yamamoto.

sui-chan

Viesti Kirjoittaja sui-chan » La Tammi 09, 2010 13:31

Lempianimesarjani on Rozen Maiden, joka oli myös ensimmäinen animesarja, jonka katsoin kokonaan loppuun. Sen jälkeen mikään muu anime ei ole yltänyt samalle tasolle. Siinä on kaikkea juuri sopivasti; komediaa, draamaa, hiukan toimintaa.. Olen katsonut myös kakkoskauden, sekä OVAt. Jäin nopeasti koukkuun. Hahmot ovat ihania, ei ollut oikein mitään hahmoa, mistä en olisi pitänyt, mutta Suigintou oli ehkä hahmoista paras. Parempaa, -tai edes samantasoista animea odotellaan, jos sellaista edes löytyy. Vielä ainakaan en ole sellaista löytänyt, vaikka Solty Rei pääsee aika lähelle, näin alkukankeuden jälkeen.
there's no way i would believe in the prince on a white horse.

Demolishor

Viesti Kirjoittaja Demolishor » Ti Tammi 12, 2010 18:15

Epämääräisessä järjestyksessä, nämä ovat muokanneet animemakuani kaikkein eniten.
Neon Genesis Evangelion Ensimmäinen ostamani manga, ja animesarjan katsoin pian parin ekan pokkarin oston jälkeen. Ilman tätä en olisi koskaan löytänyt mangaa ja animea. Itse sarja on eeppinen mittasuhteissaan ja Shinjin hahmo tuntuu inhimilliseltä ja joskus jopa samaistuttavalta.
Full metal Panic Esitteli love-romancen minulle ja tietysti myös loistavaa ja tavallaan realistista mechaa. Mahtavaa huumoria.
Cowboy Bepop yhtä svengaavaa kuin soundtrackinsa, Spike on harvinaisen tyylikäs hahmo.
Trigun Omalaatuinen tarina etsintäkuulutetusta pasisfistista, hyvää toimintaa ja huumoria, kaunis ja mielenkiintoinen tulevaisuudenvisio.
Ghost in shell Massiivinen ilmiö, realistisuudessaan mielenkiintoinen tulevaisuudenvisio. Tachikomat on söpöintä mitä mecha on ikinä nähnyt.
Toradora Originaalisti hauska romance-sarja
Hayate no Gotoku Naurettavinta komediaa ikinä, Hayaten tarina, Hinagiku, ja sarjan sadistinen, neljännen seinän rikkova kertoja ovat sarjan parasta antia.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » To Touko 20, 2010 22:41

Eihän sellaista olekaan. Ei. Ei ole. Ainakaan minulla, mutta hyviä sarjoja löytyy.

Gintama
Tätä ei jaksa seurata muuten kuin animena, mangana jutut menevät vähän ohi. Ei sillä että ymmärtäisin kaikki ne japanilaiset vitsit animestakaan, mutta siinä jotenkin tajuaa paremmin. Muutenkin on mielenkiintoisempaa katsoa animea. Olenkin enemmän animen vahtaaja kuin mangan lukija, mutta sekin välillä riippuu. Minusta hahmot ovat kaksimiljoonaa potenssiin kuusi kertaa elävämpiä ja hauskempia animessa kuin mangassa. Tämä pätee lähes kaikissa sarjoissa. Taisi mennä vähän aiheen vierestä. Kröhöm.
Gintama on hauska sarja (senhän sitä katsovat tietävätkin) ja kyllä sarjalla on ne omat hetkensä, kun ei vedetä vitsiä joka kohdassa. Hahmot ja se koko maailma on mielikuvituksellista ja persoonallista. Myös linet ovat kauniit, silmiä hiveleviä.

Hellsing: Ultimate
HUOH, olen jauhannut tämän mahtavuudesta enemmän kuin kaksimiljoonaa potenssiin kuusi. Rasittavaa hommaa.
Linet ja värit ovat tässä upeita ja kauniita. Muutenkin on valittu todella hyvät seiyuut tähän sarjaan. Vaikkei hahmoja ollakaan niin persoonallisuuksilla pilattu, jokaisessa hahmossa on jotain viehättävää ja kiinnostavaa, siksi en kaiketi vihaakaan kuin yhtä, Zorinia. Vähän tulee Kill Bill -elokuvat mieleen tuosta veren lentämisestä, mutta minusta se on viehättävää katsottavaa. Olen joko sairas, tai sitten minulla on sairaat huvit. Kerrankin historia kiinnostaa, edes jossain mielessä.

Siinä ne kaksi hyvää animesarjaa sitten on. Hellsing on se ykkönen, tulee olemaan vielä pitkään, ellei Hirano luo jotain vielä parempaa kuin tämä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”