Paras animesarja?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ThunderBeer

Re: Paras animesarja?

Viesti Kirjoittaja ThunderBeer » Pe Touko 23, 2008 21:36

Beyblade Beyblade ja Beyblade. D:
7 vuotta tulee täyteen kun siitä aloin tykätä. :D Harmittaa aina kun sitä haukutaan sen huonon suomidubin takia. :/ En osaa selittää miksi se nyt vaan on paras. D: On muitakin sarjoja jotka on hyviä mutta Beyblade jotenkin jumahti lempparikseni. Vaikka ensi reaktioni kun tv:stä näin jakson keskeltä Aasian turnausta: "ihan tyhmä sarja". Sitten tylsyyttäni katsoin muutaman viikon päästä sitten uudestaan. Ja taas seuraavana viikkona. Neljännellä katsonta kerralla tajusin jääneni eräällä tavalla koukkuun sarjaan. D8 Sain hirveät raivokohtaukset jos jäi yksikin jakso väliin tai jos missasin parikin sekunttia alkutunnarista. Ainoita harvoja sarjoja mitä oon töllöstä koskaan seurannu. :/ Jossain vaiheessa sain pikkusiskon ja pikkuveljenkin mukaan katsomaan sitä torstai aamuisin ja yhdessä fiiliksellä laulettiin ihan nuotin ja sanojen vierestä tunnaria. :'D PIkkusisko kasvoi pois sarjasta kouluun mentyään tuossa pari vuotta sitten, veli tykkää kyllä mutta on hieman unohduksiin sarja mennyt (nyt sille on in Harry Potter). Lähin toinen jonka tiedän tykkäävän Beybladesta majailee nykyään Kalkkilassa. D:
Ainoa sarja mitä oikeastaan voin sanoa koskaan "fanittaneeni". Kaikenlaista krääsää löytyy jostain kaapinpohjalta. :'3
Onneksi olen olio. x3

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Kesä 03, 2008 23:06

Paras animesarja? Liian vaatimatonta. Minä esitän kaikki katsomani animesarjat paremmuusjärjestyksessä.

Listausfetissini sai taas vallan, kun tuijotin MyAnimeListia ja totesin 1-10 asteikon olevan turhan epätarkka sarjojen arvottamiseen. Joten ei kun pistämään asiat järjestykseen 1,0-10,0 asteikon mukaan. Tosin läheskään kaikesta katsomastaan ei pystynyt pistämään relevanttia numeroarvoa paperille, kun muistikuvat olivat hataria, mielipidettä ei oikein syntynyt katsellessa tai sarjan katsominen jäänyt niin lyhyeen ettei uskalla sanoa mitään. Mutta silti 414 objektia meni tällaiseen järjestykseen:
http://users.tkk.fi/~pkannine/top_anime.txt
Listan numerointi juoksee pistemäärän mukaan ja sarjojen perässä on monesko sarja se listalla on, esim. top-10, -100 tai -200 rajaamiseen. Keskiarvo on 7,2. Eniten osumia eli 24 kpl pistemäärille 7,5 ja 7,6.

Asteikosta sen verran, että se perustuu MyAnimeListin vastaavaan eli
10 -> masterpiece: ei ehkä täydellisiä mutta henkilökohtaiset suosikit
9,0-9,9 -> great: upeaa kamaa, kaikkien pitäisi katsoa
8,0-8,9 -> very good: erinomaisesti viihdyttävää
7,0-7,9 -> good: hyvää tavaraa, mukava katsella
6,0-6,9 -> fine: sinnepäin, ei aina katsomisajan arvoista
5,0-5,9 -> average: mitäänsanomatonta ja tylsähköä katsottavaa
4,0-4,9 -> bad: nyt alkaa sattumaan aivoihin
3,0-3,9 -> very bad: nyt sattuu jo koko kroppaan
2,0-2,9 -> horrible: miten tällaista on päässyt tuotantolinjalta ulos?
1,0-1,9 -> unwatchable: kuolemanvaarallista, niin huonoa ettei edes naurata

Suosikeistani olen jauhanut niin paljon jo aikaisemmin, ettei niistä sen enempää.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Su Elo 24, 2008 13:53

Gankutsuou on ollut jo pitkään ykkössuosikkini, mutta se sai haastajan. Koska en tykkää alkaa vertailemaan, että kumpi näistä kahdesta on parempi, niin molemmat ovat yhtä hyviä. Eli tämä toinen on Lady Oscar/Rose of versailles, jonka näin vihdoin jokunen kuukausi sitten. Molemmat sarjat ovat aivan loistavia, mutta molemmat sarjat loppuvat surullisesti ;_;

xyakaix

Viesti Kirjoittaja xyakaix » Su Elo 24, 2008 15:01

Ylimpään parhaimmistoon omalta osaltani kuuluvat Shakugan no Shana, Zero no Tsukaima, School Rumble, Seto no Hanayome, Clannad ja Kanon. Shanassa ja Zero no Tsukaimassa päähenkilöiden suhde on mielenkiintoinen, joskin Zerossa se ole juuri edennyt mihinkään. Molempien fantasiahöyste parantaa sarjoja entisestään. Sarjat kuitenkin eroavat toisistaan, Zero enemmän komediaa ja Shana enemmän mättöä. School Rumble ja Seto no Hanayome ovat yksinkertaisesti hauskimpia komedioita mitä olen nähnyt. Clannad ja Kanon puolestaan ovat koskettavia ja visuaalisesti lähes moiteettomasti toteutettuja romanssi-painotteisia mestariteoksia. Paras noista kuudesta on kuitenkin Shakugan no Shana, vaikka kaikki ovat lähes samalla, erinomaisella tasolla.
Viimeksi muokannut xyakaix, La Elo 30, 2008 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ma Elo 25, 2008 00:34

Simoun meni suoraan oman animulistani kärkisijoille...

[x] : syvällinen scifi
[x] : tunteikas yuri
[x] : uniikki maailma
[x] : hieno visuaalinen ilme
[x] : moniulotteiset hahmot

++ musiikit

Koska en jaksa toistaa itseäni; täältä löytyy lisää ihQutuksiani käsitellen kyseisestä sarjaa...
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Migreeni

Viesti Kirjoittaja Migreeni » Ke Syys 24, 2008 09:51

Kohtalaisen monta sarjaa olen katsonut alusta loppuun ja tällä hetkellä nostasin kolme sarjaa josta minulla ei ole yhtään tai on hyvin vähän valittamisen aihetta. Suosikkisarjani ovat vaihtuneet aika usein kun on vuosia tullut lisää mittariin.

Death Note on se kaikista paras tällä hetkellä, ja uskoisin että aika ihme pitää tehdä että tämän tästä kaataa pois. Pidän sitä kuitenkin niin onnistuneena sarjana, loppu mukaanlukien.
Spoiler:
Olin toki Lightin puolella alusta lähtien ja pidän sitä selvästi yhtenä parhaimpina päähenkilönä koskaan, mutta henkilökohtaiset mieltymykset eivät vaikuta jos loppu on kuitenkin hyvin toteutettu.

Saikano on romantiikan puolelta iskenyt kaikkein koviten tällä hetkellä. Fumiko Orikasa näyttelee niin hyvin Chiseä että kyllä se saa väistämättä minut herkälle mielentilalle. Sarjassa keskityttiin selvästi enemmän Chisen ja Shuujin suhteeseen joka mielestäni toimi, ja jätettiin muistaakseni sitten muutamia tärkeitäkin asioita juonen kannalta kokonaan selittämättä. Siitä huolimatta tykkäsin kuin hullu puurosta.

Naoki Urasawan Monster on taas juonellisesti niin loistava että oksat pois. Mielenkiintoinen trilleri jossa mielestäni kaikki juonikuviot toimi kokonaisuutena hyvin. Näin offina voisin mainita, että mangana lempisarjani.

School Rumble myös kuuluisi selvästi parhaimmistoon, ellei ne olisi kussut tätä sarjaa jollakin OVAlla vaan tehnyt kunnon jatkon (vaikken ole katsonutkaan sitä, mutta on se ihan älytöntä että skipataan usea volumi ja sitten näytetään muutama flashbacki menneistä tapahtumista ja loppuratkaisu) :/ .

Muita maininnan arvoisia: GTO, Fullmetal Alchemist, Gunslinger Girl (ei mikkään teatrino-shitti)

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » To Syys 25, 2008 01:03

Olen näköjään vastannut tähän aiemmin, mutta todella kehnosti, jos niin voi sanoa. Pitää korjata asia.

En osaa valita vain yhtä muutaman suosikkini seasta, mutta koetan pitää listani kuitenkin lyhyenä ja perustelut taas pidempinä.
Niin sanotun ykkössijan jakaa Ookiku Furikabutte ja Lovely Complex. Molemmat olen katsonut nyt kahdesti läpi, eikä kolmas kierroskaan vielä veisi hyvää makua mihinkään. Näitä kahta seuraa tiivisti perässä Junjou Romantica.

Oofuri oli sellainen sarja, johon törmäsin sattumalta. Pesäpallo ei aluksi kuulostanut mitenkään erityisen houkuttelevalta, eikä piirrosjälki kehuttavalta, mutta sitten luin jotain viittauksesta shounen-aihin, ja pakkohan tämä oli nähdä. Kahden ensimmäisen jakson jälkeen olinkin jo koukussa, ja koko sarja meni läpi muutamassa illassa. Mitään suurempaa poikarakkaus viittausta ei sarjasta kyllä loppujen lopuksi löytynyt (ellei sitten ala omassa pienessä päässään niitä kehittelemään), mutta sen sijaan ihanan persoonallisia hahmoja, tavattoman hauska piirtotyyli sekä kiva pesisteema. Mihashi oli erikoinen tapaus, Abe ihanan huolehtivainen mutta silti tarpeeksi jämpti, Tajima taas toisinaan huvittavan ylienerginen ja samalla sellainen nouseva tähti.. ja niin edelleen. Ja tuota pesäpallon peluuta olisi voinut katsella vaikka vielä useamman kauden verran. Siihenkään ei kyllästyt, sillä pelit olivat mielenkiintoisia, suorastaan ovelia sekä älykkäitä. Lisäksi sarjan humoristiset kohdat olivat aina niitä repeilyn paikkoja, mikä oli aivan loistavaa. Samaa rataa ovat kaikki englanninkieliset huudahdukset, joita joukkue suustaan laukoi peliensä aikana. Korvissani tulee vielä pitkään kaikumaan "van autoo! tuu autoo" ja "nai pattin'!" :D

En edes muista, mistä LoveComin nappasin, mutta se oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä. Tämänkään animen parissa ei kulunut kuin pieni hetki, kunnes kaikki 24 jaksoa oli nähty (ja sitten katsoin sen kaverin kanssa uudestaan). Tykästyin heti ensimmäisenä Otanin ääninäyttelijään, joka veti roolinsa ihan nappiin. Parasta sarjan antia olivatkin Otanin murahduksen ja tappouhkaushuudahdukset. Risaan taas samaistuin heti, sillä olen itsekin tällainen lainelauta tunteitteni kanssa: välillä pistetään kaikki peliin, mutta takaiskun tullen lannistutaan, kunnes ollaan jälleen leuka pystyssä. Mutta kerta kaikkiaan, niin viihdyttävää katsottavaa, että parempaa saa oikeasti hakea! Kaikki sarjassa olleet tunnetilat kävin itsekin niin täysillä läpi, että joskus jopa itketti, ja sitä vastoin joskus taas nauratti ihan liikaa. Erityisesti Nakaon vajaaälyiseltä kuulostavat kommentit saivat aikaan parhaimmat nauruntyrskähdyksen. Ja mikä ehdottomasti parasta - loppu oli tietenkin onnellinen!

Junjoa olen taas mangana jo pidemmän aikaa kerännyt ja nyt viimein se tuli myös animena. Tälläkään kertaa piirtojälki ei ole mitään jumalaista tasoa, mutta juoni sekä hahmot ja niiden kemiat nostavat tämänkin todella korkealle. Eikä kukaan voi edes arvata, kuinka iloinen ja tyytyväinen olen, kun sarjasta esitetään toinenkin kausi! Varsinkin kun suosikkiparini astuu näyttämölle entistä paremmin. Tästä ensimmäisestä kaudesta minulle ei jäänyt mitään pahaa sanottavaa, vaikka aluksi luulin, että siihen saattaisi olla tarvetta. Kaikki toimi näpsäkästi, mitä nyt k-18 -materiaalia leikelty pois ja pari sen suuntaista kohtaus hieman muokattu pehmoisiksi (mutta nämä leikkellyt kohdat voimme aina lukea mangasta). Eli lisää vain tätä kehiin!

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » To Syys 25, 2008 14:40

Hibine kirjoitti:Ookiku Furikabutte

SAMA TÄÄLLÄ!

Varmasti parhaita animesarjoja, joita olen nähnyt. kiinnostuin sarjasta silloin joskus, kun jostain arvostelusta sattui silmään, että se on samalla "miehille suunnattu manga" ja "nuoren pojan homoeroottinen kasvutarina"... tietysti tuollainen yhdistelmä kiinnostaa! (mangaka tosin jättää lukijan arvioitavaksi, ovatko kohtaukset "sellaisia", vaikka jotkut kuvat hän varmasti piirtää ihan tahallaan epäilyttäviksi. kieroa :mrgreen: )
Sitten tämän animen katsoin tunteet liikkeessä ja siitä tuli todella hyvä mieli. Hibine kertoi tuossa jo hyvin perustelut ja tässä vielä minun ja Saigon häiriintynyt lista: söpöjä poikia, kädestä pitämistä, yhdessä nukkumista, randomeja masturbaatio-vitsejä, rakastettavat hahmot, "BARREL ROLLING" (Mihashin hard-core kaatuminen), "Kusore" -kohtaus, ihmissuhteet, "äidillinen näkökulma", kiinnostavat ja jännittävät pelit, realistinen ja yksityiskohtainen tarina, hyvä animaatio, omalaatuinen piirrostyyli, hyvä musiikki, loistava ääninäyttely (tosin enkkudubbi on outo, kun laittoivat joillekin pojille tyttöjen äänet ja sensuroivat Tajiman repliikkejä)... toivottavasti tulee toinen kausi sitten kun materiaalia on tarpeeksi. ^___^
Samaa rataa ovat kaikki englanninkieliset huudahdukset, joita joukkue suustaan laukoi peliensä aikana. Korvissani tulee vielä pitkään kaikumaan "van autoo! tuu autoo" ja "nai pattin'!" :D

"naispitsi!" unohtui! :D
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Saunis

Viesti Kirjoittaja Saunis » Pe Syys 26, 2008 00:08

Kaikkia lempisarjojani on turha alkaa listaamaan, joten tässä pari loistavaa komediasarja:

Cromartie High School:
Tavallinen tallaaja Takashi Kamiyama joutuu kovanaamojen kansoittamaan Cromartien kouluun. Häntä luullaan koko koulun kovimmaksi jätkäksi, sillä eihän jänis uskalla mennä leijonan luolaan, jollei se ole tosi kova jänis. Koulun muihin oppilaisiin kuuluu mm. violetin mohikaanin omistava Hayashida, robotti Mechazawa, erästä rocklaulajaa muistuttava Freddie ja Gorilla.

Nekojiru Gekijou: Nyatta-nimisen kissan elämästä kertovia lyhyitä tarinoita. Täynnä erittäin mustaa huumoria aina äärimmäisestä väkivallasta juopotteluun.
Magic never dies

Jénaminya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jénaminya » La Loka 18, 2008 15:22

Paras animesarja? Tätä täytyy miettiä..

Olen katsonut animea laidasta laitaan, niin erilaisia genrejä, ettei niistä pitäisi pystyä edes puhumaan samassa viestissä. Ja siinä, missä yhdellä animella on heikkoutensa, toinen saa täydet pisteet, vaikka muuten olisi huonompi, joten paremmuusjärjestys on oikeastaan mahdotonta. Lisäksi minua ärsyttää, että otsikon nimenä on 'paras animesarja', koska todella monissa sarjoissa anime käsittelee vain pintasilauksen siitä, mitä alkuperäinen teos (yleensä sarjakuva) pitää sisällään.

Mielipiteeni sarjoista vaihtelee ajan kanssa. Yleensä silloin kun olen juuri aloittanut sarjan tai saanut sen katsottua loppuun se on listan kärkipäässä. Mutta toisaalta minä olen niitä ihmisiä, jotka katsovat sarjoja useampaan kertaan, jolloin ne tulevat taas myöhemmin uudestaan listalle.

Tällä hetkellä, tai itseasiassa nyt jo jonkin aikaa on listani kärjessä ollut Code Geass. Siinä hahmoilla on omat luonteensa ja persoonallisuutensa, juoni on mielenkiintoinen, ja rakastan sarjan loppua. Siinä missä aikaisempi suosikkini Death Note läsähti lopussa, Code Geass piti arvokkuutensa loppuun saakka. Vaikka toisaalta Death Note on oveluudellaan ja juonikkuudellaan voittamaton, tässä sarjassa toiseksi jäävä Code Geass on rikastettu enemmällä huumorilla ja draamalla.

Yksi rakkauteni kohde monissa sarjoissa on päähenkilön salattu henkilöllisyys ja menneisyys, mitkä nostavat Trinity Bloodin, Trigunin ja Elfen Liedin listan kärkikymmenikköön. Toisaalta rakastan Kanon 2006:n ja Fruits Basketin kaltaista draamaa, Ouran High School Host Clubin ja Lovely Complexin laista romanttista komediaa, sekä toimintaa, jota ikuisuussarjat Naruto ja Bleach ovat pullollaan, vaikka nyt jumittavatkin paikallaan. Kaikilla sarjoilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Se, mikä milläkin hetkellä on parasta riippuu ihan sen hetkisestä mielentilasta.

-Jén
Ai miksi Row on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

ChiniX3

Viesti Kirjoittaja ChiniX3 » Ti Loka 28, 2008 20:43

Paras animesarja? Aika ilkeä kysymys sille joka katsoo monta sarjaa :roll: No itse pidän ehottomasti D.N Angelista. Siinä oleva romantiikka tulee ainakin minulle hyvin esiin ja toimintaakin riittää. :D
~Otakuilla on aina hauskempaa! *Manga käteen*~

Pikku-Ed

Viesti Kirjoittaja Pikku-Ed » To Loka 30, 2008 23:11

Jaa paras animesarja..? Hmm.. vaikea valinta.
Kyllä se FullMetal Alchemist on. Ensiksi on hyvä että sitä ei ole tehty suoraan mangaan perustuen vaan juoni lähtee omille teilleen suunnilleen puolivälissä. Ja siinä on erittäin lahjakkaita ääninäyttelijöitä. Ei tule muuta mieleen nyt.. :3
Animecon: Burashi (OMA HAHMO)
IRC-Galleria nick: [BURASHI]

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » Pe Loka 31, 2008 22:13

Omat lempparini ovat Death Note, Fullmetal Alchemist, Chobits, Fruits Basket ja Vampire princess Miyu.
:)
Death Noten juoni on niin koukuttava ja jännittävä, ettei siitä voi olla pitämättä. Lisäksi siinä on aivan mahtava idea.. En olisi itse ainakaan keksinyt, että vihkolla voi tappaa ihmisiä. Hahmotkin on mahtavia: omenille perso kuolemanjumala, huippuetsivä L, koulussa menestynyt Raito ja monet muut.

Fruits Basketiin ei voi kyllästyä. Hahmot on niin ihania ja jälki on kaunista. Lempihahmoni on Yuki, vakavampi ja hiljaisempi hahmo.

Vampire Princess Miyu. Paras vamppyyrianime. Olen katsonut melkein kaikki jaksot, jotkut monta kertaa. Oikea helmi
Viimeksi muokannut Mucca, Su Joulu 14, 2008 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manga&Anime

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Pe Joulu 12, 2008 20:21

En ole kovin paljon animea katsonut syystä tai toisesta, ehkä eniten siksi koska olen laiskimus etten saa itseäni keskittymään kunnolla jos yritän koneelta katsoa. Dvd:ltä ja omasta telkkarista se on kaikkein kivointa.
Mutniin... Ginga Nagareboshi Gin se taitaa olla, se on ainut jota olen jaksanut katsoa lukemattomia kertoja, aina uudelleen ja uudelleen ja yhä vain liikuttua siitä. Tuo taisi (ja olikin) ensimmäinen animeni, silloin kun en edes tiennyt koko sanasta mitään ja kakarana tuli katsottua videoita niin monesti että hyvä kun eivät täysin puhki kuluneet. Voisipa siis sanoa että olen aika lailla kasvanut kiinni tähän sarjaan ja pelkään vieläkin karhuja Akakabuton takia, melkein odotan aina pimeällä että metsästä hyökkää sellainen punaselkäinen kuolaava hirvitys kimppuuni :'D Lisäksi minua jaksaa ihastuttaa hahmot, ainakin useimmat niistä, jokaisella oma persoonansa ja on kivaa katsoa miten Ginistä kasvaa johtaja suurelle laumalle. Riki on kuitenkin se jota eniten olen aina ihaillut, se on vain niin hieno ja uljas koira ;___; Äänikin sellainen että sillä voisi tärisyttää vuoret sijoiltaan. Oh niin, eikä pidä unohtaa sarjan ihania musiikkeja alkaen tarttuvasta alkutunnarista rauhalliseen endingiin ja tapahtumien taustalla soivia kappaleita. Paras on varmaan se itkumusa joka soi jokaisen surullisen/vähänkin herkistävän tms. kohtauksen taistalla, esim. siinä kun Gin lähtee äitinsä luota. Ja osaltaan ne ovat oikein hyvin luomassa tunnelmaa.<3 Lisäksi pidän siitä miten sinänsä yksinkertaisen juonen ympärille on kasattu paljon muutakin, ettei se ole pelkkää paikasta toiseen juoksemista, vaan henkilöiden väliset suhteetkin pääsevät jonkin verran esille. Ja taitaa silläkin olla vaikutusta, että pidän koirista :>

Tosin Death Note on kans toinen hyvä, vaikken sitä ole vieläkään loppuun asti tuijottanut. Ääninäyttely on kuitenkin jotain loistavaa, varsinkin Lightin nauru on selkäpiitä karmiva. Ja muutenkin juonenkuljetus on kiitettävän onnistunutta tässä, vaikka täytyykin ihan ajatella ettei putoa kärryiltä. Toisaalta eipä siinä paljon mielenkiinto pysyisikään yllä, jos ihan pelkkää aivotnarikkaan-tyylistä kamaa olisi.

Zamashi

Viesti Kirjoittaja Zamashi » Pe Joulu 12, 2008 23:01

Trigun ja Tenjou Tenge ovat parhaat, mitä itse olen katsonut.

Molemmissa mielenkiintoinen juoni jota kuljetetaan hienosti eteenpäin ja mukaan mahtuu paljon actionia 8)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”