Paras anime-elokuva ikuna?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Tammi 01, 2004 14:51

Tuossa on hyvä kannanotto. Mononoke on kyllä "teknisesti" hyvä mutta en vain oikein saa siitä kokonaiskuvana loistavaa. Suosittelen kyllä lämpimästi aina ohimennen tutuille sunmuille, mutta en itse jaksa enää neljättä kertaa katsoa.

Olisikohan se ollut parilta kantilta sen verran erilainen Miyazaki, ja toisaalta "uusi" tyyli parilta pieneltä osin, että tuli pieni kulttuurishokki.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » La Tammi 03, 2004 18:43

Prince Of Darkness (Martian Successor Nadesico - The Motion Picture) :D
Toi leffa oli paljon enemmän mitä edes osasin siltä odottaa, vaikka odotin tosi paljon. Hienosti jatkaa siitä mihin sarja jäi.
Your just jealous because the voices talk to me.

Paul Eye

Viesti Kirjoittaja Paul Eye » Su Tammi 04, 2004 03:29

kyuu kirjoitti:Olisikohan se ollut parilta kantilta sen verran erilainen Miyazaki, ja toisaalta "uusi" tyyli parilta pieneltä osin, että tuli pieni kulttuurishokki.
Kulttuurishokki?
Ei kyllä tuo tullut mieleen ensimmäisenä kun näin kyseisen leffan, vaikka en ollut japanilaiseen kulttuuriin yhtään sitä ennen tutustunut...
Suurempi ihmetyksen aihe oli leffan loputtua, että missä ihmeessä se ns. "prinsessa" loppujen lopuksi esittäytyi leffassa :oops:
Niinpä, siitä lähti käyntiin jotakunkin syvempi luotaaminen japanilaisen animaation maailmaan ja käsitteisiin. Koukussa olen, ja loppua ei näy...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Tammi 04, 2004 20:34

Paul Eye kirjoitti:
kyuu kirjoitti:Olisikohan se ollut parilta kantilta sen verran erilainen Miyazaki, ja toisaalta "uusi" tyyli parilta pieneltä osin, että tuli pieni kulttuurishokki.
Kulttuurishokki?
Ei kyllä tuo tullut mieleen ensimmäisenä kun näin kyseisen leffan, vaikka en ollut japanilaiseen kulttuuriin yhtään sitä ennen tutustunut...
Suurempi ihmetyksen aihe oli leffan loputtua, että missä ihmeessä se ns. "prinsessa" loppujen lopuksi esittäytyi leffassa :oops:
Niinpä, siitä lähti käyntiin jotakunkin syvempi luotaaminen japanilaisen animaation maailmaan ja käsitteisiin. Koukussa olen, ja loppua ei näy...
Meinasin shokkia nimenomaan aiempia Miyazakin teoksia katsoneen henkilön kannalta. Tuossa oli aika lailla (mielestäni) otettu vähän erilaista tyyliä kun monissa aiemmissa. Toki muutamat vakiot olivat paikallaan.

Eli todennäköisesti animen ensikertalaiselle tuo menee ihan hyvin.

Baka-Maca
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Baka-Maca » Ma Tammi 05, 2004 05:07

Ihme kyllä, minuun ei ole oikein nuo Miyazakin leffat ole uponneet (Mononokea lukuun ottamatta) juuri millään lailla. Sanoisin että olen hieman traagisemman animen ystävä, joten listani kärkeen nousevat sellaiset teokset kuin Jin-Roh, Grave of the fireflies ja End of Eva. Macross Plus:kin kuuluu suosikkeihini, tosin olen vain nähnyt OVA version kyseisestä tuotoksesta.

puar

Viesti Kirjoittaja puar » Pe Tammi 09, 2004 22:52

henkien kätkemää ja laputa ovat suosikkejani

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Tammi 09, 2004 23:30

Taidan kyllä lisätä tähän sen verran nyt kun juttu on vähän kehittynyt...ja pitää sitä nyt välissä muutakin olla kun Ghibliä.

Rurouni Kenshinin elokuva ei ole huono - se taitaa kärsiä lähinnä siitä, että OVAt ovat niin hemmetisti parempia. Mutta voin listata sen ainakin hyväksi elokuvaksi, ei siinä niin jättimäisiä virheitä tehty.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Lonkerohattu

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » La Tammi 10, 2004 15:14

Ihmiskunnan tuotannon parhaimmisto voidaan valikoida vasta sen jälkeen, kun nykyisen tyyppistä ihmiskuntaa ei yksinkertaisesti ole ja jokin ulkopuolinen tarkkailija tekee sen. Toivon mukaan nämä tarkkalijat - tai tarkkailija - ovat kuitenkin nykyisen ihmiskunnan jälkeläisiä, jotka ovat vain kehittyneet uuteen olomuotoon. Kuulostinpas minä äsken transhumanistilta...

Tällä hetkellä parhaasta taideteoksesta vänkääminen on lähinnä typerää henkilökohtaisista makuasioista tappelua, joka ei johda mihinkään muuhun kuin paikallaan polkemiseen. En siis viitsi mennä sanomaan yhtäkään ylivoimasta suosikkiklassikkoa, mutta elokuvissa olen ikävällä tavalla juuttunut pitämään animen raskaan scifin klassikoista - jopa falskin oloisesta Wind of Amnesiasta.

Pitänee vain myöntää faktat, olen tosiaan rivitranshumanisti, eli olen turhan tyypillinen, harmaa ja scifiin hurahtanut nörtti, joka pölisee liikaa pseudofilosofista ja tieteellistä sontaa. :D
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

•†wi®f•
Viesti:

heh

Viesti Kirjoittaja •†wi®f• » La Tammi 10, 2004 17:46

Ihan pakko vastaa vanhempi Vampire Hunter D leffa ;D
•Pªid Nº† Plªyed•

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ma Elo 02, 2004 17:53

Hmm. Paras animeleffa koskaan. Kuten monille, itselläni tämä tuppaa vaihtua ajan myötä uusiin nimikkeisiin. Olen aina pitänyt Miyazakin leffoista, mutta parhaan animeleffan tittelin kyllä pokaa Jin-Roh. Niin tummanpuhuva, että ahdistaa. Hienot musat, kimuranttin filosofinen juoni ja kaunis animaatio tekevät tästä todella nautittavaa katsottavaa (omalla surullisella tavallaan). Ghost in the Shell oli edellinen pystin pitäjä.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

narcomanic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narcomanic » Ma Elo 02, 2004 19:10

Noniin noniin. Täällä on nyt meneillään kova tappelu Tonari no Totoron, Henkien kätkemän ja Princess Mononoken välillä.

Palataan asiaan kolmannen erän kieppeillä.
In Soviet Russia, one becomes you!

Kei jidosha

Viesti Kirjoittaja Kei jidosha » Ma Elo 02, 2004 21:47

Black Jack

Ja tylsin Ghost In The Shell, jossain vaiheessa alkaa pilkkimään kuitenkin, vaikka olisi miten virkeänä ennen sitä. Kaksi kertaa sama juttu.

iyu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iyu » Ma Elo 02, 2004 22:33

Tähän täytyy melkein sanoa Perfect Blue. Kuten eräät jo ehtivät todeta usein animesta sarjat ovat niitä parempia ja elokuvat hieman, öm tyhjempiä. Perfect Blue:n nostaisin korokkeelle jo ihan sen takia, että se erottuu IMHO suuresti muista anime-elokuvista. Elokuvan juoni ja tarinan kerronta ovat mielestäni uniikkeja ja vaikka elokuvan katsominen on projekti itsessään sen sekavuuden takia, niin sanoakseni lopussa kiitos seisoo.
Myös The crave of fireflies on mielestäni erittäin onnistunut teos. Tämä on myös niin ikään hyvin raskas ja surumielinen elokuva, mutta tekee vaikutuksen joka ei bläkillä lähde.

Pio

Viesti Kirjoittaja Pio » Ke Loka 20, 2004 02:14

Kyllä taitaa minun vastaukseni taipua tuon Dagger of Kamuin puoleen, joka näytettiin Oulun Animeseminaarissa joitain viikkoja sitten.
Aivan hulvattomia yksityiskohtia, tällaisia elokuvia lisää. :D
Juoni ja piirrostyyli olivat myös molemmat mieleeni.

Spoiler!

Alkoi jo poikaparkaa säälittämään elokuvan loppuvaiheilla kun koko suku kuoli käsiin heti löydyttyään.

Spoiler loppuu.

kane_x

Viesti Kirjoittaja kane_x » Ke Loka 20, 2004 09:09

Taitaa kyllä olla Princess Mononoke. Sen verran hyvä leffa, ettei viellä ole löytynyt vertaista...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”