Ensimmäinen mangasi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

SuperSonic

Re: Ensimmäinen mangasi

Viesti Kirjoittaja SuperSonic » Ke Joulu 11, 2013 01:04

Ensimmäinen mangani ompi Hopeanuolen eka osa ^^
Gotta go fast!

Shirotora

Viesti Kirjoittaja Shirotora » La Joulu 21, 2013 13:24

Ihan ensimmäinen manga, minkä ostin oli Hamsteripäiväkijat 1. Mieleen on kyllä myös jäänyt Ginga-fanituksen kannalta ensimmäinen Ginga-aiheinen manga, joka oli Hopeanuoli 15.

taikatatit92
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taikatatit92 » Ti Joulu 24, 2013 11:40

Ranma 1/2 ! Olin silloin yläasteella ja kaverini tuli yökylään kaksi pokkaria mukanaan. Kiinnostuin heti. Seuraavana päivänä kun kaveri läksi kiirehdin r- kioskille katsomaan löytyisikö sieltä lisää luettavaa ja niin mukaan päätyi Inuyasha! :D

Papuxxx

Viesti Kirjoittaja Papuxxx » Su Elo 10, 2014 22:35

taikatatit92 kirjoitti:Ranma 1/2 ! Olin silloin yläasteella ja kaverini tuli yökylään kaksi pokkaria mukanaan. Kiinnostuin heti. Seuraavana päivänä kun kaveri läksi kiirehdin r- kioskille katsomaan löytyisikö sieltä lisää luettavaa ja niin mukaan päätyi Inuyasha! :D
Sama täällä, Ranma½ oli kyllä just sopivan mukaansa tempaava koukuttamaan mangan maailmaan... ^-^

chibotaku

Viesti Kirjoittaja chibotaku » Ke Elo 13, 2014 21:01

Ensimmäinen mangani tais olla Hopeanuolen kolmas osa^^' Olin fanittanut Hopsua jo pitkään, mut en tienny et se oli manganakin enkä tiennyt mitään Japanista. Sitten satuin menemään R-kioskille ja melkein kiljuin riemusta;D Hyllyssä oli arvatenkin se Hopsun kolmas osa ja siitä se mun harrastus sitten lähti :D
Super junior=<3

veranthia

Viesti Kirjoittaja veranthia » Pe Elo 15, 2014 16:16

Virallisesti eka mangani oli Tokyo Mew Mew (jep, juuri sitä sukupolvea) koska siskoni kyllä oli kerännyt muutaman Ranman mutta minähän olin niin nuori, että sisko sanoi niiden olevan epäsoveliaita alle 12-vuotialle joten en voinut lukea niitä ja sitten löysin TMM:n -> meni reilu vuosi ja meikä meni kirjastosta lukemaan kaikki sekä rupesi itsekin keräämään kaikkien muiden mahdollisten seassa. Ja nyt niitä onkin sitten liikaa.
長寿と繁栄を。

Kuruwin

Viesti Kirjoittaja Kuruwin » Su Elo 17, 2014 08:04

Itselleni ei ole siitä kyllä jäänyt oikeastaan millaistakaan mielikuvaa siitä kun ostin ensimmäisen mangani. Itse olin ensin kiinnostunut Japanilaisista live action elokuvista ennen kuin aloin kiinnostumaan animesta.

Uskoisin kuitenkin että se ihan eka manga jonka ostin oli Battle royale koska olin sen elokuvan fani sillon yläaste ikäisenä.

Ainoa toinen vaihto ehto on Hellsing joka oli niitä ensimmäisiä anime sarjoja joita katsoin.

Vyno

Viesti Kirjoittaja Vyno » Su Elo 17, 2014 22:25

Ensimmäinen jonka luin vai ensimmäinen jonka omistin?
Eka lukemani oli kuroshitsuji! Ensin en tajunnu et mukana oli demoni joten se oli vaan, höm, mielenkiintonen stoori hovimestarista. Sitte tajusin ja nyt se on mahtava!
Eka jonka omistin... Varmaankin joku Bleach. :D
"Anteeksi, olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta?"
"Ai Jeesuksesta vai?"
"Kyllä. Jeesus meidän pelastajamme oli tuolla puskassa paskalla."
"Kenen luvalla?"

Nemo24

Viesti Kirjoittaja Nemo24 » Ma Syys 29, 2014 13:30

Juu alotin joku 10 Kuukautta sitten lukemaan mangaa / katsomaan animea . Ensimmäine manga oli Death note, koska kaverini ehdotti sitä. Ja sen jälkeen rupesin katsomaan Narutoa ,katoin narutoa aivan älyttömästi..Noh, Nyt minulla on One Piece 1-30 kirjat , Death Note 1-12 , Oh My Goddess 1-10 ( Myynnissä), Fruits Basket 1-23, ja jotain yksittäisiä osia , esim Salapoliisi Conan 51... AINIIN on myös Soul Eater 1-4. Eli tullut kerättyä tosi paljon mangaa... Aijon varmaan myydä Fruits Basketit silloin kun olen lukenut ne kaikki, varmaan :P .

ChiyoChan

Viesti Kirjoittaja ChiyoChan » La Loka 11, 2014 17:56

Ensimmäinen mangani oli Tokyo mew mew, johon rakastuin välittömästi. Taisin olla tuolloin 8-vuotias. Nykyään en tosin sarjasta pidä muuten kuin nostalgiamielessä.

Nildro-hain

Viesti Kirjoittaja Nildro-hain » La Huhti 18, 2015 23:07

Oma harrastukseni alkoi kun One Piece 1 ilmestyi kauppojen hyllylle rapiat kymmenen vuotta sitten. Pakko tunnustaa että vielä näin vanhana akkanakin olen aina yhtä innoissani uuden osan tullessa myyntiin. :oops:
Welcome to the weirdo woods

SumireAnzuPuramu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SumireAnzuPuramu » Pe Touko 08, 2015 11:19

Se oli K-ON. Kiinnostuin mangasta ensimmäisen osan ilmestymisen aikoihin ja ostin sen.
Sen sarjan loput 3 osaa jäivät hankkimatta, mutta kiinnostus mangaan jäi ja elää vieläkin.
♧♣~Kukkii se perunakin~♣♧

Hinode

Viesti Kirjoittaja Hinode » Ke Touko 13, 2015 21:12

Eka oli kyl toi "Hamsteripäiväkirjat".
Olin semmonen 9 tai 11 ja iso hamsterifani. :3 kun olin sit lukenu ekan niin ostin kaikki. Ihana sarja, varsinkin kun ny on vähän vanhempi otaku.

hammajainen

Viesti Kirjoittaja hammajainen » Pe Touko 15, 2015 19:05

Mun ensimmäinen manga oli muistaakseni Yami no Matsuein ensimmäinen osa. Olin katsonut animen joka taisi jäädä kesken tms, joten kaveri osti mangat ja pyysin saada ne luettavaksi. Tämä taisi tapahtua v. 2004 ja tästä syystä muistikuvat on hieman hataria. Pitäis ehdottomasti katsoa/lukea kyseinen sarja uudestaan nostalgia syistä.

Metsämätäs

Viesti Kirjoittaja Metsämätäs » La Marras 14, 2015 18:08

Tokyo Mew Mewn toinen osa oli ensimmäinen, jonka itselleni ostin. Olin kyllä lainannut kaverilta aikaisemmin kaikenlaista. Joku freteistä kertova oli ihan ensimmäinen, jonka luin. Mutta se ei tainnut olla edes japanilainen. En muista mikä sitten oli ensimmäinen "aito" manga.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”