Ensimmäinen mangasi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Ma Touko 05, 2008 21:02

Muistan sen todella todella tarkasti. Ensimmäinen lukemani manga oli Fushigi Yuugin toinen osa, jonka kaverini omisti. Vähän oli vaikea ensin tajuta mitään, mutta sitten jo rakastuinkin sarjaan. Ostin itselleni kolmannen osan ja muistan repeilleeni sille pahasti. Sitten puuttuvat kakkonen ja ykkönenkin hyllyyn ja siitä se sitten lähti. Ensin pelkkää FY:tä, sitten valikoima alkoi laajeta Full Moonin avulla, nyt niitä sarjoja löytyy jo ihan mukava määrä. 8)
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Kataja

Re: Ensimmäinen mangasi

Viesti Kirjoittaja Kataja » To Touko 22, 2008 20:19

Ensimmäinen ostamani manga oli Ranma1/2 17, sitä ennen olin lainannut Ranmaa ja Conania kirjastosta. Oltiin lähdössä mökille ja ostin sen matkalukemiseksi.

zany

Viesti Kirjoittaja zany » To Touko 22, 2008 20:21

ensimmäinen mangani taisi olla Time stranger kyoko, jonka bongasin kaupan hyllyltä ^^
Sen jälkeen ostin Ranma ½ n 22 ja aloin keräämään mangaa...
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

ayuw

Viesti Kirjoittaja ayuw » To Touko 22, 2008 20:54

Ensimmäinen lukemani manga oli Inuyasha, vuonna '03 tai '04. Siihen aikaan myös Ranmaa löytyi jo muutaman pokkarin verran suomeksi ja taisin lukaista ne läpi kirjastossa, mutta sen enempää suomeksi julkaistu manga ei oikeastaan kiinnostanut.

sissin

Viesti Kirjoittaja sissin » Pe Touko 23, 2008 09:05

Tokyo mew mew ala mode, oli ensimmäiseni jonka ostin päähän pistosta eräästä kirja kaupasta. Ja siitä se siittä se sitten alkoi.

ThunderBeer

Viesti Kirjoittaja ThunderBeer » Pe Touko 23, 2008 11:50

Beyblade vol. 4 Fantasiapeleistä. Johtuen siitä, että olin saanut vol. 3:n synttärilahjaksi kaverilta. :3
Lempisarjani ollut 7 vuotta ja sattuu olemaan eka jonka tajusin/tiesin olevan mangaa. O,o
Onneksi olen olio. x3

Skull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skull » Pe Touko 23, 2008 15:35

Azumangahan se, Los Angelesista tuli kaapattua mukaan koko sarja 2006. Tosin olin (olen) jo älytön Azumanga-fanboy että ostos ei ollut mikään impulsiivinen riskiotto. Jotenkin en muutenkaan uskalla ostaa mangoja hetken mielijohteista (jos ostaa yhden, sitten on pakko tietty ostaa kaikki ettei tarina jää kesken). Ei notku hyllyt vielä mangasta, ei. Yotsubaa tosin odotan innolla lisää (ylläripylläri).

Paleltuma

Viesti Kirjoittaja Paleltuma » Pe Touko 23, 2008 19:15

Suomenkielinen Akira vol. 3 - siskon mukaan (hänellä kun on parempi muisti näissä asioissa) vuoden 1998 paikkeilla. Jestas. Tartuin kyseiseen volaan kirjastossa ihan vain sen takia että olin ennestään tuttu anime-käsitteen kanssa (vaikken itse ollut mitään tietoisesti nähnytkään - tämä oli reilusti ennen kuin Poké- ja Digimoneja alettiin näyttämään Suomessa) ja tiesin että Akira oli iso ja legendaarinen klassikko. En tietysti paljoakaan ymmärtänyt, kolmannesta osasta kun aloitin, mutta sen verran silti kuitenkin että rakastuin täysin. Akira onkin edelleen yksi ehdottomista lemppareistani.

Exart

Viesti Kirjoittaja Exart » La Touko 24, 2008 19:06

Ensimmäinen mangani oli Bleach, josta kiinnostuin melkein tasan kaksi vuotta sitten nähtyäni animen jaksot 74 ja 75 kaverin luona. Siitä sitten alkoi hapuileva alkutaival jonka tuloksena löysin kyseistä mangaa ja anime- ja mangaharrastukseni alkoi. Mangana se kuuluu edelleen suosikkeihini.

Madder

Viesti Kirjoittaja Madder » La Touko 24, 2008 21:08

Ensimmäinen taisi olla Eerie Queerie tai Gravitation (en muista enää tarkasti kumpi). Olin joskus vuosia taaksepäin shounen-ai-fanaatikko, joten luonnollisesti aloitin sillä. Molemmat vastasivat odotuksiani, ja oli sitten pakko alkaa tuhlaamaan enemmänkin...

Carmen LaVihta

Viesti Kirjoittaja Carmen LaVihta » Su Touko 25, 2008 18:37

Ensimmäisiä ostettuja mangoja mun kohdalla taisi olla Inuyasha ja Escaflowne. Kiinnostus Inuyashaan säilyi,mutta Escaflownea taisin ostaa vain kaksi mangaa ennen kuin kyllästyin.
"I like the idea of democracy. You have to have someone everyone distrusts. That way, everyone's happy".
--Brutha, Small Gods--

Kikucon III: oma itseni pinkeissä housuissa :3
Tracon '10: Sakata Gintoki(Gintama)/Sasori (Naruto)

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Pe Touko 30, 2008 11:38

En nyt ihan ensimmäistä muista, mutta taitaa tipahtaa NARUTOn puolelle. Yksi lemppareista yhä.
"Maybe I'm passing you by
Just passing you by girl"

Alpha Omega

Viesti Kirjoittaja Alpha Omega » Pe Touko 30, 2008 12:22

Ensimmäinen manga, jonka itse ostin, oli Gundam Seedin eka volume muutama vuosi sitten. Huvittavaa sinänsä, en ole vieläkään lukenut siitä kuin pari chapteria. Ei sittenkään oikein iskenyt :|
Eka manga, jonka luin ihan loppuun saakka, oli Love Hina :/

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » La Touko 31, 2008 16:36

Inuyasha 2-5 ( heti kunnolla heh heh) ja vielä tänään!! odottelen vastausta pariin viestiin ja sitten tipahtaa postiluukusta number uno ja number 6
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

N3M0

Viesti Kirjoittaja N3M0 » La Touko 31, 2008 17:50

Ensimmäiset Dragon Ballit silloin kun ne tulivat suomeksi keväällä 2003.
Edelleen yksi suosikkisarjoistani.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”