Ensimmäinen mangasi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

FullMoon<3
Viesti:

Re: Ensimmäinen mangasi

Viesti Kirjoittaja FullMoon<3 » Ma Kesä 09, 2008 18:21

Eräs ystäväni oli ostanu Kamikaze kaitou Jeannen 7 osan ja kiinostuin siittä, joten päätin sitte ostaa sen ensinmäisen osan ja nykyään minulla on koko sarja. :wink:
FullMoon<3

Guchuko-tan

Viesti Kirjoittaja Guchuko-tan » Ke Kesä 11, 2008 14:32

Ranma ½ 7 se taisi olla. Sitten parin vuoden päästä siitä Tokyo Mew Mew 7 (aloitin viimeisestä :0) ja ensimmäinen manga, josta pidän vieläkin oli Azumanga Daioh 1. :3

Toshirou

Viesti Kirjoittaja Toshirou » Ke Kesä 11, 2008 17:08

Minun ensimmäiseni oli Dragonball 8, Dragonball 1-4 ei myyty suomessa en tiedä miksi, Dragonballit ilmestyivät kerran kuussa joten sain nähdä vaivaa että sain numero 6 ja 7, sen jälkeen homma lähti rauhallisesti pyörimään ja aina ostin uuden Dragonballin. ^^

Threebuu

Viesti Kirjoittaja Threebuu » To Kesä 12, 2008 18:00

the Nightmare Before Christmas mangasovituksena. Enkä edes tiennyt tuolloin(v 2005) että se oli mangaa! Koska rakastan itse elokuvaa, halusin saada siitä myös sarjakuvaversion. Kun sitten kääntelin kirjaa ja lueskelin sitä vähäisen, huomasin tarinan alkavan toisesta päästä. Muistan ihmetelleeni kirjan lopussa olevaa "STOP tämä kirja ei ala täältä!"- lausahdusta, ja kesti hetken ennen kuin tajusin miten luetaan japanilaisittain :lol:
I'm not gay I'm just British -Bakura

neo-shaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neo-shaman » Pe Kesä 13, 2008 00:37

Itse muistan hyvin ensimmäisen mangani.
Se oli Katsuhiro Otomon mahtavan Akiran ensimmäinen kirja (voisin hehkuttaa sarjaa tässä vaikka ikuisuuksiin). Lainasin saman tien ensimmäiset 3 osaa, koska se vaikutti niin mielenkiintoiselta, ja luin ne putkeen. Rakastuin sarjaan.
Enkä tiennyt sen olevan mangaa.

mm

Viesti Kirjoittaja mm » Pe Kesä 13, 2008 18:37

Salapoliisi Conanin ensimmäinen osa taisi olla ensimmäinen mangani. Olin sarjaa nähnyt jo aiemmin koulukaverillani, eikä se silloin kiinnostustani herättänyt. Myöhemmin näin kuitenkin saman pokkarin siskollani ja halusin lukea sitä ihan sen takia, ettei ollut muutakaan tekemistä. Ensimmäisen osan luettuani aloin sitten kerätä sarjaa hyllyyni ja tuleehan sitä vieläkin ostettua.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ma Kesä 16, 2008 18:15

Ensimmäinen manga, mitä luin, oli kirjastosta lainaamani iki-ihana Ranma XD Olin nähnyt jossain lehdessä pienen ilmoituksen että Ranma ½ julkaistaan suomeksi ja olin kiinnostunut asiasta, mutta se jäi vähän silleen. Sitten kun näin kirjastossa Ranman niin ajattelin että "Hei toihan on se joku manga vai mikä olikaan mikä oli jossain lehdessä" ja lainasin osat 1, 3-4. Luettuani ekan osan olin heti ihan koukussa ja siitä se sitten lähti... en kuitenkaan ostanut Ranmaa itselleni vaan lainasin kirjastosta.

Ensimmäinen ostamani manga oli Tokyo Mew Mewin eka vola tai sitten Time Stranger Kyoko kolmonen, minkä sain joululahjaksi siskolta (olin tosin itse sen valinnut XD). TMM:n kanssa olin aluksi ihan helisemässä kun en tajunnut kummin päin sitä luetaan ja aloitinkin lopusta mutta kyllä sen sitten tajusin ^^
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

boycott
Viesti:

Viesti Kirjoittaja boycott » Ma Kesä 23, 2008 14:09

Mm, ensimmäinen manga, jonka hankin, taisi olla Ranma 1/2, eka osa. Näinhän se on alkanut varmaan useammallakin noobilla... :>
Samasta sarjasta myös kiinnostuin ensimmäisenä. Sen jälkeen, marketissa pomppiessani, ostin Time Stranger Kyoko ykkösen piirustustyylin takia, ja Bleachia aloin lukea, kun joku vihjaisi sen olevan älyttömän hyvä.
Ja nyt taisin mennä vähän harhapoluille, mutta tosiaan, Ranmasta se kaikki alkoi.
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control

Silver_Angel

Viesti Kirjoittaja Silver_Angel » Ke Kesä 25, 2008 23:03

ensimmäinen mangani minkä sain oli Yu-Gi-Oh! kolmas osa.
GET GLOMPED!!! Or get a life...

cho-

Viesti Kirjoittaja cho- » To Kesä 26, 2008 00:04

Ensimmäinen mangani?
Hmm, ensimmäinen, minkä luin,
taisi olla DragonBall.
Mutta sen sijaan ensimmäinen
ostamani manga taisi sitten olla Fullmetal Alchemist. ^^
so many lies, so much pain.

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » To Kesä 26, 2008 08:19

Ah, ensimmäinen mangani! Se taitaa olla tuo seiska luokalla Suomskusta tilaamani Magic Knights Rayearth 1. Älkääkäs hihitelkö siellä, minä pidän tästä sarjasta yhä (vaikka Hikarua sydämeni pohjasta inhoankin)! Voi katkeruus, kun nämä kaksi ensimmäistä pokkaria on niin rumasti päälystettyjä, että ihan itkettää. X,D Olen jo pitkään miettinyt, että ostaisin ne uuena painoksena ja boksissa, kuten kakkoskaudenkin mangat.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

staylmon

Viesti Kirjoittaja staylmon » Ke Heinä 02, 2008 18:07

Dragon Ball 1: Lohikäärmekuulien arvoitus ;3 Veljelle ostettiin, mutta sisko pölli. Ups oho.
Hei faija, olen delfiini!

Kaiba-sama <3

Jounouchi-kun <3

Betterfatherthangendo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Betterfatherthangendo » To Heinä 03, 2008 11:43

jaa a ensimmäinen taisi olla Masamune Shirow:n GITS - Man machine Interface jos oikein muistan... err... nyt on vissiin kolmas lukukerta menossa

Iridal

Viesti Kirjoittaja Iridal » La Heinä 05, 2008 12:34

Ensimmäinen taisi olla Salapoliisi Conan 3. Nappasin joskus kirjastosta kun näytti kiinnostavalta. Muistan edelleen kun hehkutin serkulle sarjaa ja ensimmäistä pokkaria jonka viimein olin saanut lainattua :> Edelleenkin pidän Conanista, sen nostalgisuuden ja hahmojen vuoksi. Sen jälkeen taisi käteen tarttua Inuyasha. Suomikäännös... jesh. Olisikohan siitä.. neljä vuotta? En ole varma. Animesta olin ollut jo vähän pitempään tietoinen, mutta manga tuli vasta silloin tietouteen.

Voisipa hehkuttaa sitä miten vaippaikäisestä asti lueskellut jotain mielenkiintosia klassikkomangoja. :'D mutta turha toive. Sama kait mistä se manga ja animeharrastus lähtenyt käyntiin.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Su Heinä 06, 2008 15:23

Ensimmäinen lukemani ja samalla myös ostamani manga oli Dragonball #9. Olin viime kesänä aikani kuluksi katsellut muistaaksen Ihmemies Macgyveria. (Meniköhän tuo nimi oikein, näyttää oudolta o.o) Sitä ennen ohjelmalistassa sattui tulemaan DBZ-anime, jota tulin oikeastaan vahingossa katsoneeksi Ihmemiestä odotellessa. Olin aina ollut vannoutunut Dragonballinvihaaja sen piirrostyylin takia, mutta uteliaisuus voitti inhon, kun tekeillä näytti oleven jotain dramaattista ja minulla oli tylsää (se oli Cell-taistelu :P). Katsoin sitten seuraavan jakson kokonaan ja puolessatoista viikossa olin jo avun ulottumattomissa. Kun anime loppui olin aivan murheen murtama, mutta joskus jälkeenpäin huomasin paikallisessa supermarketissa tuon pokkarin. Äidille osoitetun lyhyen selittelyn päätteksi nappasin sen heräteostoksena kärryihin, ja siitä kaikki alkoi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”