Ensimmäinen mangasi

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vex » Pe Joulu 07, 2007 20:27

Ensimmäinen mangani oli ala-aste-ajoilta saamani Ginga Densetsu Weed, jonka vanhempani toivat Helsingin reissulta, ja sen jälkeen ostin volumet 2 ja 3 englanniksi.
Viimeksi muokannut Vex, Ti Syys 23, 2008 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » Pe Joulu 07, 2007 21:22

One Piece. Olin kiinnostunut aiemmin animesta, ja siitä sitten aloin katselemaan ärrän hyllyillä mangoja, kunnes kaveri osti yhden osan synttärilahjaksi. Siitä se lähti, menin itse kauppaan ja ostin pari seuraavaa.. kuinka nopeasti se onkaan laajentunut.

Myoko

Viesti Kirjoittaja Myoko » Pe Joulu 07, 2007 22:11

Ensimmäinen manga jonka luin oli ystävän lainaama suomeksi käännetty Ranma½ #1. Tykästyin siihen ihan hirveästi ja aloin ostella eri sarjoja. (Sillon ei kaupasta löytynyt kuin DBZ, Ranma½, Meitantei Conan + Tokyo Mew Mew ja tietenkin suomeksi käännettyinä.)

Ensimmäinen kirja minkä ostin itselleni oli Vampire Princess Miyu vol. 3 Déja Vu. Sitä seurasi sitten kyseisen sarjan muut osat sekä Chobits ja Full Metal Panic! Kaikki englanniksi.
Omnem crede diem tibi diluxisse supremum.

Stray

Viesti Kirjoittaja Stray » Pe Joulu 07, 2007 22:54

Ensimmäinen ostamani manga oli viimekesäinen Inuyashan 8. osa, mutta virallisesti ensimmäinen lukemani manga taisi olla Ranman 5. osa tai jotain sinnepäin.

corbin

Viesti Kirjoittaja corbin » La Joulu 08, 2007 23:13

Ostin ensimmäisen mangani - nimeltään taisi olla Alichino - vuonna puu ja kallio (eli sellaiset kolme-neljä vuotta sitten) ja taitaapa tuo ko. pokkari vieläkin jossain tuolla hyllykön perällä olla.
after wonderland

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Joulu 09, 2007 00:36

Ensimmäinen hommaamani manga oli Ginga Densetsu Weed vol. 1 joskus 3-4 vuotta sitten, kun kamala Hopsu- ja koirafani olin. Mutta siihen se innostus sitten taas joksikin aikaa tyssäsi. Kaverilta sitten lueskelin vähän Ranma ½:sta pari vuotta sitten.
Kiinnostukseni mangaan heräsi nyt jälleen vähän alle vuosi sitten, kun lueskelen kaverin Lovelesseja. Sittenpä ne piti itsellekin hankkia, ja pian hyllyssä olivat Death Note:t, D. Gray-manit ja FMA:t ^^"

uhina-chan

Viesti Kirjoittaja uhina-chan » Su Joulu 09, 2007 11:53

Mun eka manga oli fushigi yuugi ja luna kun sain ne egmontilta ilmatteeks kun olin joskus siellä raadissa.

Enwiriel kirjoitti:Salapoliisi Conan, kun tuli voitettua Egmontilta muovikassillinen mangaa... (Sisälsi siis aina yhden osan eri sarjoista) Jäin heti koukuun ^^
Ei yhtään epää :D

Minya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minya » Su Joulu 09, 2007 12:11

Hmm. Tässä ensin mietin, että eka luettu taisi olla silloisen poikaystävän Ai Yori Aoshin ykkösvola, mutta tulinkin lopputulokseen että sen täytyi olla pikkusiskon joskus lahjaksi saamat Dragon Ball 1 sekä Fake 1...f^^;

Ensimmäinen itse ostettu manga oli sitten taas Vampire Game 1. Sarja on vieläkin lukematta loppuun, eikä sillä ole mitään tekemistä juonen tai piirrostyylin kanssa, vaan sen, että omistan ensimmäiset 2 englanniksi plus sarjan kokonaisuudessaan japaniksi, eikä niissä ole furiganoja...-_-
Boobies! Pöömehiläisiä!

Smobey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smobey » Su Joulu 09, 2007 22:15

Pahus, vähän vaikea muistaa. Veikkaisin Akiraa, vaikken silloin ollut varmaan koko manga -termiä kuullutkaan. Suomenkielistä käännöstä löytyi kirjastosta vaivatta.
Hail Eris!

Hippiainen

Viesti Kirjoittaja Hippiainen » Ma Joulu 10, 2007 20:37

Olen enemmän anime-ihmisiä, koska kaveri ei enää lainaa mangojaan ja köyhänä opiskelijana en hirveesti pokkareita tullu hankittuu, eikä koneelta jaksa lukee (pääsyy: ei viitsi) mut oiskohan ollu Kamikaze Kaitou Jeanne.. Kaverilta lainasin ja tykkäsin paljo piirrustustyylistä.. Samainen kaveri sanoi, ett sitä on myös animena, joten katsomaan vain.. Ja koukutuin animen ja mangan ihmeeliseen maailmaan (okei, hieman kliseistä ja ehkä poikkesin myös hieman aiheesta, mutta eka mangani oli siis KKJ ja toinen tais olla.. Hmmm.. ei voi muistaa..) :oops:
Nainen. Sinne en mene!!

Kenshi

Viesti Kirjoittaja Kenshi » Ma Joulu 10, 2007 23:00

Ensimmäinen minkä muista hankkineei oli Shaman king vol 2 josta pidin, mutta löytyi myöhemmin parempia sarjoja kun aina kävi fantasiapeleissä vilkasemassa jonka takia edelleen sarjasta puuttuu osia.
Yhtä asiaa en sitten millään ymmärrä....? Miksi ihmiset eivät sitä ymmärrä.

NOBU

Viesti Kirjoittaja NOBU » Ke Joulu 12, 2007 00:04

Oliskohan ollu tuo Ranma 1/2 vol 3.. :D minun muistini mukaan, kyllä se taisi olla se ensimmäinen

riikkanen

Viesti Kirjoittaja riikkanen » Pe Joulu 14, 2007 13:19

Joskus sillon pari vuotta sitten tais olla One Piece ykkönen. Ensimmäinen englanniksi ostettu mangani oli Fake 1. Ja heti rakastuin siihen :D Nyt puuttuu fakesta vielä kaks osaa \o (ja kolme hurraa -huutoa kakkoskaudelle)

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ma Joulu 17, 2007 17:12

Hmm, nyt pitää miettiä...
*miettii*
Jos oikein muistan, niin se oli Pita-Tenin eka osa(luin siis ensimmäisen mangani kirjastosta), kansi yksinkertaisesti houkutti ja olin siihen aikaan hulluna DragonBall Z:hen.

Ja ensimmäinen ostettuni mangani on Fullmetal Alchemist vol 2. Siihen aikaan katsoin samaa sarjaa telkkarista. Uteliaisuutta vain ostin ja nykyään omistan kaikki FMA:t suomeksi.

Kappa

Viesti Kirjoittaja Kappa » Ma Joulu 17, 2007 21:28

Inu-Yashahan se oli, vol 2 - ykkösen tilasin Kukunorista, mutta eipä ole sitäkään koskaan näkynyt. Se oli vielä sitä aikaa kun mangoja ei ollut suomeksi ja jouduin Vizin isosta painoksesta maksamaan päälle 20 euroa (en muista tarkkaa hintaa). Kaverini sarjan minulle esitteli ja minähän innostuin valtavasti, lähinnä kylläkin Sesshoumarusta, mutta kuitenkin. :D Viitisen vuotta tästä tapahtumasta taitaa nyt olla, jos laskupäähäni on luottaminen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”