Mitkä mangat on hyviä??

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kagome

Mitkä mangat on hyviä??

Viesti Kirjoittaja Kagome » Ti Joulu 09, 2003 18:45

Voisitteko kertoa mitkä mangat teidän mielestänne ovat hyviä ja mitä kannattaisi ostaa (ostan amerikasta) ??

Oniichar

Viesti Kirjoittaja Oniichar » Ti Joulu 09, 2003 20:03

Eagle ja about kaikki Rumiko Takahashin tekemä ^^
"I don`t want to admit it... The mistake caused by our youth."
-Akai suisei no Char Aznable

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ti Joulu 09, 2003 20:39

lähes kaikki CLAMP-tuotokset.

(ja seuraava ehdottaa jotain muuta täysin toisesta genrestä.. revi siitä sitten ^_^)
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

na-su

Viesti Kirjoittaja na-su » Ti Joulu 09, 2003 20:52

Minä pidän kanssa Rumiko Takahashin mangoista (Ranma 1/2 ja InuYasha). Paljon hyvää mangaa olen huomannut, että löytyy Tokyopopin julkaisemana. Sieltä olen tilannut mm. Marssia, Fakea ja Gravitationia. Ne on painettu alkuperäiseen muotoon (eli niitä luetaan oikealta vasemmalle), mikä on minusta paras tapa lukea. Hahmot eivät ole vasenkätisiä :P

http://www.tokyopop.com/

Tuolla minä käyn aina lukemassa kuvauksia mangoista. Siellä voi esikatsellakin niitä. Eipähän tule ostettua sikaa säkissä.
Kuolema kuittaa univelat / Joukkohaudassa et nuku yksin :)

Kei jidosha

Viesti Kirjoittaja Kei jidosha » Ti Joulu 09, 2003 22:37

Minulle taas uppoaa hyvin tuollainen realistinen ote tyyliin Ryoichi Ikegami (Sanctuary, Strain, Crying Freeman)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Joulu 10, 2003 02:49

Kyllä minullekin CLAMP uppoaa. CardCaptor Sakura, X, Wish esimerkiksi. Ihan muiden tekijöiden piiristä Senkaiden Houshin Engi on osoittautunut loistavaksi.

Tosin luen aika vähän yleisesti ottaen näitä.

Siirsinpä samalla tämän keskustelun jonnekin minne se paremmin kuuluu.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Ke Joulu 10, 2003 20:00

CLAMPia minäkin suosittelen oikein mielelläni. ^_-
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ke Joulu 10, 2003 21:53

Säkkisika ei tosiaan kannata, mieluummin tiirailee arvosteluja ja yrittää haalia jostain näytteitä potentiaalisesta ostokohteesta. Esimerkiksi CLAMPin tuotanto ei ole kaikkien mieleen. Tosin tietenkin CLAMPia/InuYashaa jne. voidaan tarkastella myös niin, että ne kuuluvat jokaisen itsetietoisen manga-friikin yleissivistykseen. Niihin sijoittamalla voi välttää nolot tilanteet henkevissä manga-keskusteluissa paikallisessa kahveesopissa!

Trilkk
Viesti:

Re: Mitkä mangat on hyviä??

Viesti Kirjoittaja Trilkk » Ke Joulu 10, 2003 22:51

Kagome kirjoitti:Voisitteko kertoa mitkä mangat teidän mielestänne ovat hyviä ja mitä kannattaisi ostaa (ostan amerikasta) ??
Tällaiseen kysymykseen ei voi saada kovin päteviä vastauksia. Joten jos vaikka listaan sen kaman, joka on ollut riittävän hyvää ostettavaksi asti.

Nausicaä on todella hyvä. Viz on julkaissut siitä paketoidun setin, joka minunkin hyllystäni löytyy. Suosittelen, lähes kaikki ihmiset, jotka Nausi-tyttelin tarinan lukevat, päätyvät pitämään siitä.

Myös Alien Nine on vallan mainio, mutta suositellaan varauksella. Hankin itse tuossa kesällä torson mutta mielenkiintoisen animen innoittamana, ja päädyin pitämään mangasta, joka sitten vei tarinan loppuun saakka. Kuitenkin varoituksena - aika moni pitää A9:ä tyhjänpäiväisenä potaskana. CPM:ltä saa A9:stä myöskin paketoitua settiä, jossa saa animen kaupan päälle, vieläpä halvemmalla kuin ostamalla kirjat erikseen.

Noitten lisäksi omistan Akiraa hieman yli puolet, ja tukemismielessä ostan sitä mukaa kun suomeksi käännetään. Todellakin lähinnä tukemismielessä, Akira ei ole millään muotoa hieno tai kovin fiksu tapaus, onpahan vain lahjomatonta ja vauhdikasta actionmoskaa joka uppoaa allekirjoittaneeseen tyydyttävästi.

Jos saan tarpeeksi irtainta ylimääräistä rahaa, seuraavana ostoslistalla ovat Gunnm (Viz kääntänyt nimellä Battle Angel Alita), ja Blade of the Immortal.

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » Su Joulu 14, 2003 15:56

Tezukan Buddha (Vertical), Lone Wolf and Cub (Dark Horse), Short Cuts
(Viz), Oh My Goddess! (Dark Horse), Great Teacher Onizuka (Tokyopop),
Ghost In The Shell (Dark Horse tai leikkamaaton Kodanshanin kaksikielinen
versio ISBN:4-7700-2919-5), Akira (Dark Horse), Maison Ikkoku (Viz) jne.

Anacsu
Viesti:

Ehhee... ^^

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Su Joulu 14, 2003 16:12

Hjoo...
Multa ei kannata kysyy, mutta nyt sanon et...
Kannattaa ostaa kaikkea, joka kantaa Rumiko Takahashin nimee. ^^
Mutta Ranmaa ei kannata ostaa sielt, ku se on tullu jo suomeen...
Sen varmaan tiesittekin... ^.^!
Sitten... Maki Murakamin Gravitation on ihan mielenkiintoinen (ja paras) En ole pahemmin lukenut mangaa (mulla on joitain kohtia japaniksi) niin en voi sanoa oikeen mittee... Ostakaa jotain... eheee... ^^ *sekoaa*
Wanna sell your soul?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Joulu 14, 2003 20:24

Tulkiten tätä vapaasti suomenkielelle, kannatan itsekin että Gravitation on ihan mielenkiintoinen.

Ja halvallahan sitä pääsee jos lähtee lehtipisteestä ostamaan suomennettua. Näitä on ensi vuonna tulossa pari teosta lisää Ranman perään.

Pierced

Re: Ehhee... ^^

Viesti Kirjoittaja Pierced » Ti Joulu 16, 2003 16:01

YuKi^^ kirjoitti:Hjoo...
Kannattaa ostaa kaikkea, joka kantaa Rumiko Takahashin nimee. ^^
Mutta Ranmaa ei kannata ostaa sielt, ku se on tullu jo suomeen...
Sen varmaan tiesittekin... ^.^!
Sitten... Maki Murakamin Gravitation on ihan mielenkiintoinen (ja paras) En ole pahemmin lukenut mangaa (mulla on joitain kohtia japaniksi) niin en voi sanoa oikeen mittee...
Yhdyn siskoni "viisaisiin" sanoihin,eli näitä mangoja minäkin kannatan,vaikka en pahemmin ole mangaa lukenutkaan. (Vielä...) Työn alla on Ghost in the Shell,paha vaan että se on englannin kielinen ja minä tahdon olla vähän tollo joidenkin sanojen tulkkaamisessa... ^^;;
.:Words are very unnessesary,
they can only do harm.
Enjoy the silence:.

Moira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moira » Ti Joulu 16, 2003 17:14

Great Teacher Onizuka (GTO) saa minunkin ylistykseni, olen siihen pahemman kerran koukussa. Positiivisena asiana mainittakoon, että ainakaan Helsingin Fantasiapeleissä GTO:t eivät maksaneet järjettömästi, 13,40 euroa kipale, kun monet mangat ovat parinkymmenen pahemmalla puolella. Ja olivat vieläpä peilaamattomia :D

Muuten on tullut ostettua lähinnä suomennettuja sekä Sailor Moonit. Monet mangat tuntuvat etenevän jotenkin hitaasti, enkä viitsi panna ropojani viiteen ylihinnoiteltuun läpyskään päästäkseni tarinaan edes jotenkin kiinni. GTO sen sijaan on (tarinallista) toimintaa täynnä, kivasti piirretty ja hauska. Osaisiko joku suositella jotakin sen tyyppistä lisää? Olen ajatellut tsekata Banana Fishin ja Battle Royalen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Ti Joulu 16, 2003 20:14

Noh, X/1999 en ainakaan suosittele sellaiselle, joka haluaa sarjan etenevän nopeasti..mutta sellaiselle kyllä, joka tykkää katsella kuvia-hienoja sellaisia...IMO
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”