Spekulaatiota tulevan kauden sarjoista

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » To Tammi 10, 2008 20:14

Syksyllä olin aivan fiiliksissä kun Shana II ja Clannad alkoivat, mutta yllättäjäksi nousikin ef - a tale of memories, joka räjäytti pankin ja tajuntani. Shana ja Clannad olivatkin sitten aika pettymyksiä.

Talven sarjoista Gunslinger Girl II ja H2O olivat sellaisia, jotka voisin jopa katsoa. Mutta mutta, H2O ei ekan jakson perusteella tarjoa oikeastaan mitään uutta(oikeastaan kadun, että edes perustin H2O-ketjun, sillä alkaa jäädä taka-alalle ainakin omissa kirjoissani).

True Tears: Ensimmäinen jakso vakuutti todella paljon. Piirrosjälki ja animointi on hyvää, päähenkilö ei ole ärsyttävä, Hiromi on söpö ja tunnelma on oikea. Hyppäsi tämän talven tärkeysjärjestyksessä ekaksi.

They Are My Noble Masters: Joo joo, haaremisarja se on, mutta väliiiii? Miyu voisi hyvinkin olla School Rumblen Erin pikkusisko, sen verran samanlaisia olivat. Tämä EI ole huono juttu. Shinra taas oli omalla tavallaan aika hot, eikä jättänyt yhtään kylmäksi kun hän meni ja kutsui siskoaan loliksi ja kertoi tykkäävänsä söpöistä jutuista(kuten siskostaan). Slapstick kun tästä saadaan karsittua aivan nollaan(ei sitä kyllä paljoa ollut), niin tämä saattaa pelkkien hahmojen voimalla vetää mukanaan.

Rosario+Vampire: Ei juma, TwoDimension kävi ja spottas ekasta jaksosta 27 pantsua, mikä kertookin tästä sarjasta kaiken oleellisen. Moka osaa olla söpö ja vampyyrinä hieman sexy, mutta se ei todellakaan riitä pitämään tätä sarjaa omalla katselulistalla ainakaan ekan jakson perusteella.

Wolf and Spice/Spice and Wolf: Jaa-a, en tästä kyllä uskalla mennä mitään sanomaan. Susityttömme oli kyllä kiintoista persoona, mutta ekasta jaksosta ei muuta sitten päätellä voinutkaan.

"Eka jakso katsottu"-analyysi on suoritettu ja vaikka siitä ei vielä hirveitä johtopäätöksiä pitäisi vetää, vaikuttaisi siltä ettei talvi petä odotuksia, varsinkin jos Il Teatrino ja Zetsubou tulevat vetämään homman tyylillä kotiin.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Tammi 10, 2008 20:19

Pavez kirjoitti:True Tears: Ensimmäinen jakso vakuutti todella paljon. Piirrosjälki ja animointi on hyvää, päähenkilö ei ole ärsyttävä, Hiromi on söpö ja tunnelma on oikea. Hyppäsi tämän talven tärkeysjärjestyksessä ekaksi.
Oikeasti? Itse en tuosta sarjasta löytänyt *mitään* mikä olisi tehnyt siitä katsomisen arvoisen, kaikki jutut on nähty jo niin monta kertaa aikaisemmin. Tietenkin voi olla, että Keyn tuotokset ovat nostaneet standardini seinenhaaremien osalta naurettavan korkealle, mutta jotenkin vaan nämä kaikki mitä olen yrittänyt katsella (eli siis tämä ja ef) ovat tuntuneet vaan siltä samalta mutta heikommin toteutettuna.

Ai niin ja notta vähän sisältöäkin - Spice and Wolf näytti "ihan kivalta", odotukset GSG2:n kohdalla ovat jokseenkin korkealla, mutta eniten odotan Zenryoku Usagia. En tiedä sarjasta *mitään*, mutta se ei voi olla kuin mahtava.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » To Tammi 10, 2008 20:48

madu kirjoitti:Oikeasti? Itse en tuosta sarjasta löytänyt *mitään* mikä olisi tehnyt siitä katsomisen arvoisen, kaikki jutut on nähty jo niin monta kertaa aikaisemmin. Tietenkin voi olla, että Keyn tuotokset ovat nostaneet standardini seinenhaaremien osalta naurettavan korkealle, mutta jotenkin vaan nämä kaikki mitä olen yrittänyt katsella (eli siis tämä ja ef) ovat tuntuneet vaan siltä samalta mutta heikommin toteutettuna.
Teen tämän todella selväksi, jotta kaikki ymmärtävät:
Kuva

Okei back to serious. Madu olen jo muutamassa ketjussa huomannut, kuinka meillä on aivan erilaiset animemaut joissakin asioissa(Zetsubou ei ole "tekotaiteellista", eikä ef ole "heikommin toteutettu" :evil: ), kun taas esim. Gankutsuoun hienoudesta olemme yksimielisesti samaa mieltä. On loistavaa, että foorumeilta löytyy edes jokin tasapainoittava voima, joka pystyy perustelemaan miksi hehkuttamani sarja ei ehkä ole niin hyvä, jolloin pakotat minut laskeutumaan alas pikku pilvilinnastani, jossa vain minä olen oikeassa. :shock:

Mutta, en kuitenkaan suostu perääntymään True Tears-väitteistäni, en ainakaan vielä. Enkä muuten onnistunut löytämään Zenryoku Usagista yhtään mitään, ANN:stä ei löytynyt juoniselostusta eikä wikipediassa edes ole sellaista artikkelia, mysteeristä. Btw, houkutteleeko Mnemosynen K-18-lätkä ketään muuta kuin minua? :D

Tämä viesti ei sisällä ilkeämielisyyttä, lähinnä ystävähengessä tehtyä pikkupiikittelyä.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Tammi 10, 2008 21:02

Jos jonain päivän kirjoitan sanakirjan, tuo kuva tulee löytymään nimeni kohdalta. Kiitos.

Zenryogu Usakista en todellakaan ole nettisivun lisäksi löytänyt mitään, mutta sen perusteella mukana on ainakin hiphoppia harrastava pappa ja pupu-loli.

Mnemosynen K18-lätkästä en tiennytkään, olin vaan aikaisemmin huomannut että se OVA eli ei tarvitse pelätä sensurointia, nyt odotukset on todella korkealla. JA SITÄPAITSI GALNERYUS TEKEE ALKU- JA LOPPUBIISIT!

Rakastan asioiden hypettämistä tieteämättä niistä yhtään mitään - tämä toimi Kaijin ja Clannadin kohdalla ÄÄRIMMÄISEN hyvin toimivaksi, tosin niissä nyt oli vahvat pohjustukset taustalla. En kuitenkaan suostu uskomaan, että voisin olla väärässä tälläkään kertaa, jotenka Mnemosynellä ja Puuhapete-Pupulla on erittäin voimakas potentiaali kauden parhaiksi.

(ai niin ja noista SZS ja ef-kommenteista; olen kyseisistä sarjoista katsonut vain ensimmäiset jaksot, joten kansankielellä "puhun perseestäni", mutta toisaalta kertoo jotain sarjasta jos en jaksa ensimmäistä jaksoa enempää)

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » To Tammi 10, 2008 21:25

madu kirjoitti: Tietenkin voi olla, että Keyn tuotokset ovat nostaneet standardini seinenhaaremien osalta naurettavan korkealle, mutta jotenkin vaan nämä kaikki mitä olen yrittänyt katsella (eli siis tämä ja ef) ovat tuntuneet vaan siltä samalta mutta heikommin toteutettuna.
Tässä voi tietysti olla kyse myös wanhasta omena ja appelsiini -ongelmasta. True Tearsin luonteesta en tiedä, mutta ef keskittyy täysin eri asioihin kuin Keyn sarjat. Siinä missä Air, Kanon ja Clannad heittävät romanttiset aspektit taka-alalle ja keskittyvät siihen, kuinka päähenkilö auttaa isovelimäisesti ongelmaisia tyttöjä, ef:ssä tärkeintä on juuri romanttinen ja intohimoinen rakkaus ja parisuhdeongelmat. Se ei ole haaremisarja sinänsä, koska toisessa parissa peräti kaksi tyttöä piirittää yhtä poikaa ja toisessa parissa periaatteessa kaksi poikaa kamppailee yhdestä tytöstä. Se, miten ne olisivat "sitä samaa", ei minulle ainakaan ihan suoralta kädeltä valkene. Mutta tietysti ensimmäisen jakson perusteella on vaikea tuollaista vertailua suorittaa.

Itse asiasta sen verran, että omat odotukset GSG2:n suhteen romahtivat lattiasta alas, kun näin raportteja ja ruutukaappauksia ensimmäisestä jaksosta. Kyllähän minä sen katson, mutta epäilen että verisiä kyyneleitä virtaa; sen verran epäonnistuneilta hahmodesignit näyttivät ja kuppaiselta animaatio vaikutti (ensimmäiseen kauteen verrattuna). Tarinahan on tietysti tärkein mutta... anime on visuaalista! Zenryogu Usagin subbaamista voi tietysti odottaa. En pidättäisi hengitystä. Ja Mnemosynen K18-lätkä ei aiheuta suurta vipinää, kun traileri nosti ne huippuunsa jo valmiiksi (joo, ei tuon perusteella ollut epäilystäkään, etteikö sarjalla olisi K18-lätkää).
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Tammi 10, 2008 21:35

isokana kirjoitti:Tässä voi tietysti olla kyse myös wanhasta omena ja appelsiini -ongelmasta. True Tearsin luonteesta en tiedä, mutta ef keskittyy täysin eri asioihin kuin Keyn sarjat. Siinä missä Air, Kanon ja Clannad heittävät romanttiset aspektit taka-alalle ja keskittyvät siihen, kuinka päähenkilö auttaa isovelimäisesti ongelmaisia tyttöjä, ef:ssä tärkeintä on juuri romanttinen ja intohimoinen rakkaus ja parisuhdeongelmat. Se ei ole haaremisarja sinänsä, koska toisessa parissa peräti kaksi tyttöä piirittää yhtä poikaa ja toisessa parissa periaatteessa kaksi poikaa kamppailee yhdestä tytöstä. Se, miten ne olisivat "sitä samaa", ei minulle ainakaan ihan suoralta kädeltä valkene. Mutta tietysti ensimmäisen jakson perusteella on vaikea tuollaista vertailua suorittaa.
Jep, ehkäpä asiasta olisi päässyt perille jos olisi perehtynyt enemmän, mutta ykkösjaksosta jäi käteen vaan Shaftismit joita vastustan suuresti ja kasa salaperäisiä tyttöjä, ja *niitä* riittää Keyssä ainakin minun tarpeisiini. Vaan ei siitä enempää, olen asiasta vinennyt jo ef:n omassakin ketjussa.
isokana kirjoitti:Ja Mnemosynen K18-lätkä ei aiheuta suurta vipinää, kun traileri nosti ne huippuunsa jo valmiiksi (joo, ei tuon perusteella ollut epäilystäkään, etteikö sarjalla olisi K18-lätkää).
Holy wow. Tuota odotetaan ja innolla.

maron-chan

Viesti Kirjoittaja maron-chan » To Tammi 10, 2008 21:48

Hm..
Listalta ei löydy mitään ihmeellistä ,mutta kun nyt olen jotenkin kana oppaan avulla yrittänyt tulkita LaLan sivuja niin olen ymmärtänyt ,että vampire knightistä tulisi anime. Koskahan on tulevinaan jos tulee??!!

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Ma Tammi 21, 2008 23:39

Tässäpä omia kokemuksia ja mietteitä talven ensimmäisten jaksojen pohjalta.

Bamboo Blade
Melko tyypillistä slapstick kohellusta, mutta hyvät hahmot ova antaneet sarjalle kummasti lisävauhtia (<3 Miyamiya). Tämän katsominen kuitenkin piristää päivää tarpeeksi vaikkakin jatkuva vouhottaminen tosin saattaa kiristää hetkellisesti pinnaa. Uusia ideoita onneksi kuitenkin vielä on tekijöiltä tässäkin löytynyt
Sarja sai vieläpä herätettyä mielenkiinnon Kendoa kohtaan.

True Tears
Tällä hetkellä ehkä se ykkösvalinta bamboo bladen kanssa. Joojoo, ehkä sarja on sitä samaa mitä kaikkki, aina ja ikuisesti, mutta itse kuitenkin vielä niin tuoreena heränneenä ihastuin tähän melko vakavastikin. Plus opening on kyllä ihan hemmetin hieno, josta tosin vain mieleen tulee Clannad melko paljon. (ja sitä paitti kappale jonka nimi on reflectia, on jo itseisarvoisesti pakko olla hyvä. Sellanen biisi joka soi kun seisot kalliolla katsomassa auringonnousua, levität kätesi ja kamera pyörii ympärillä) Saas tosin nähdä tuleeko liika myself;yourselfmäisyys viemään mehut loppua kohden.

Zoku sayonara zetsubou sensei
Tää nyt on selvä peli. Jos tykkäsi ykköskaudesta niin samalla taajuudella mennään edelleen. Shaft ja heidän inkrediböl animeisson skillzit.

H2o - Footprints in the Sand
Ensimmäinen jakso katsottu, enkä kyllä tiedä jaksaako toista katsoa. Jos liiasta geneerisyydestä valitetaan niin tämä on se sarja mitä on aihetta katsoa kieroon. Kauheaa viiden pennin filosofiaa heti alkuun ja se että päähenkilö on sokea ei anna yhtään plussapalloja. Pelkäämpä että siitäkin tullaan vain repimään lopussa monta liian halpaa itkua ja angstausta. Ei sillä että halvoissa itkuissa ja angstauksessa mitään vikaa olisi.
(Huomionarvoista muuten että se alun "yhdet jäljet hiekassa" - vertaus on universaali, itsekin nimittäin kuullut sen aiemmin rippikoulussa)

Shigofumi

Aiheen huomioonottaen, aloin katsomaan tätä sarjaa sillä mielellä että traagisuutta ja kyyneliä tiedossa. Ennakkokäsitykseni kuitenkin kokivat melko suuren kolauksen kun ensimmäisenä ruudussa möllötti tyttönen tyylitellyissä posteljoonin kuteissa puhuvan sauvan kanssa. Jaaha, jotain taikatyttöilyäkö. No ei, ja saatiinhan niitä kyyneliä vielä kakkosjakson lopussakin nitistettyä.

Sarjan aloitus kyllä oli muuten aika harvinaisen heikko - haukottelua kunnes ekan jakson ybertwisteri pisti pasmat pahasti sekain ja seuraavan osan katsomislistan ensimmäiseksi. Vaikka en tällaisesta yojimbo/lonewolf tyylisestä, jakso per tarina, kuljetuksesta hirveästi pidäkään, niin kiitokset tekijöille, että pystyivät siinä ajassa tekemään hahmoista kuitenkin melko samaistuttavia.

spoileri: Mutta miksi helvetissä se edelleen tappoi sen? Täh? oi miksimiksimiksi? No kyllä sellanen nörtti puukosta sietää saadakin, mutta ei sitä kovin mallikelpoisesti selitetty. Ehkä sitten räpyttelin silmiä vain väärässä kohdassa tai jotain.

Katsoiko kukaan muuten Clannadin 14. jakson?
Olipa muuten varmaan paras jakso tähänastisista. Kotomi forever.

They are my noble masters
Aika kiitettävän paljon fan-serviceä, eikäpäs sitten muuta. Ehkä heikoin lenkki H2On ohella tämän hetkisessä tarjonnassa. Tosin lopullinen totuus paljastuu tietysti vasta useamman jakson jälkeen. Ekstrapisteet palkkasotilashovimestarista ja todella yllättävästä cameosta:
kaikkien vanha kaveri

Rosario + Vampire
Taas yksi koulukomedia lisää, pakollisena erilaisuuspointtina tällä kertaa, kuten nimestä jo viisaimmat ehkä arvasikin, vammppyyrit + muut örmelöt. Tosin melko söpöt sellaiset. Asetelma on kieltämättä aika mielenkiintoinen, kuhan ei vaan jatkossa sorruttaisi liian helppoon huumoriin.

Spice and Wolf
Täysin erilainen mitä olin kuvitellut. Jo Opening veti mattoa alta.
Ennakkoon kaavailemastani iiksatummesuihkuunsamaanaikaan huumorista ei näkynyt jälkeäkään, luojan kiitos. Sen sijaan scrapped princess -henkinen seikkailu fruits basket leuoilla yllätti äärimmäisen positiivisesti. Tosin oisivat kyllä voineet miettiä kettutytön nimen vähän paremmin =). Ääninäyttely myös erittäin hyvin toteutettua.

Sitten vielä vähän kauemmin käynnissä jo ollut

Kimikiss pure rouge
Näitä sarjoja mahtuu se 13 tusinaan, mutta silti ihan mukavaa ajanvietettä. Ekat jaksot ei suurta tunteenpaloa aiheuttanut, mutta katsoo kyllä mielellään loputkin. Highschoolromanssikomediaa tyylipuhtaimmillaan, vaikka ei nyt jollekin Lovely Complexille pärjääkään.

Mutta eipä edelleenkään EFn voittanutta. Menkää, katsokaa sitä ja kuolkaa onnelisina pois.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Tammi 21, 2008 23:50

Kausi on pelastettu, Zenryoku Usagi omistaa.

Kuva

Shigofumi on kanssa ihan kiva kahden jakson perusteella.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Tammi 22, 2008 01:35

En halua enää ikinä kuulla kenenkään sanovan "sitä samaa" ilman perusteluja, kun kyseessä on romanssidraama. Kanon, Air ja Clannad ovat kaikki "sitä samaa", Ef on Shaftia lukuunottamatta "sitä samaa", ja kyllä, True Tears on "SITÄ SAMAA!". H2O on myös "sitä samaa", mutta edellisistä sarjoista poiketen se on myös keskinkertaista, vaikka kolmas jakso pisteitä nostikin.

Mitä haluan sanoa?

No jätkät sitä, että True Tears omistaa. Juoni kulkee, kolmannen jakson lopetus on jotain aivan uskomattoman loistavaa, Isurugi ja Hiromi ovat nerokkaita, karismaattisia tyttöjä, ja OMFG se OP!! Aivan loistava. En tiedä miksi, mutta fiilis on aivan katossa kun sarjaa katsoo.

Clannadin ED:n ~Eufonius~ -versio rocks your socks.

Shigofumi jees, Zoku Sensei jees, They Are My Noble Masters on ehkä paras fanservice sarja ikinä ja Rosario+Vampire ehkä huonoin(11v lesbonoita mitä ***tua?). Spice and Wolf jees ja GSG2 ei perc on hanurista.

En ole nukkunut johonkin vuorokauteen ja kirjoitin juuri kaksi tuntia ranskaa, olen sekaisin ja viestini on sekava.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ti Tammi 22, 2008 02:56

Pavez kirjoitti:Mitä haluan sanoa?

No jätkät sitä, että True Tears omistaa. Juoni kulkee, kolmannen jakson lopetus on jotain aivan uskomattoman loistavaa, Isurugi ja Hiromi ovat nerokkaita, karismaattisia tyttöjä, ja OMFG se OP!! Aivan loistava. En tiedä miksi, mutta fiilis on aivan katossa kun sarjaa katsoo.

Clannadin ED:n ~Eufonius~ -versio rocks your socks.

Shigofumi jees, Zoku Sensei jees, They Are My Noble Masters on ehkä paras fanservice sarja ikinä ja Rosario+Vampire ehkä huonoin(11v lesbonoita mitä ***tua?). Spice and Wolf jees ja GSG2 ei perc on hanurista.

En ole nukkunut johonkin vuorokauteen ja kirjoitin juuri kaksi tuntia ranskaa, olen sekaisin ja viestini on sekava.
Mielipiteidesi perusteella vaikutat olevan täydessä selvyystilassa.

True Tears on aivan sairaan hyvä sarja, parhaita pitkiin aikoihin, ei voi kuin virnuilla typerästi. Fiilis paranee todellakin ihan oikeasti.
They are my Noble Masters on luultavasti paras fanservicesarja koskaan. Milloin muuten viimeksi muka oltaisiin nähty tämän tyylin sarja, jossa ei ole ärsyttäviä perverssejä, päähenkilön sortamista ja älytöntä väkivaltaa tai yksinkertaisesti vain ei tule vihaiseksi sitä katsoessa.
Rosario+Vampire on hirveä, morjens!
Ookami to Koushinryou on ihan ok, vaikka kulkeekin kovin verkkaisesti ja hukkaa välillä kuvanlaadun.
Gunslinger Girl 2 on kamala, harmi. Tosin alkumusiikki on hemmetin hyvä.

Ainoastaan Shigofumin kohdalla oma mielipiteeni eriää hiukan. Itse pidän sitä pahuksen hyvänä sarjana ehkä alkumusiikkia lukuunottamatta.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Ti Tammi 22, 2008 03:37

True tearsista samaa mieltä, mutta ei jumaliste kyllä Rosario+Pyyri pesee Jaloilla Isännillä lattiaa. Häh, eikö rintoja koplaava 11vee lesbonoita ole juuri sitä mitä kaikki on aina ja ikuisesti toivonut näkevänsä? Täh. No ehkä ei...

Tosin eipä kumpikaan sarja nyt mitenkään mieltäylentävän hyvä ole, ettei siinä. Sadepäivien iloksi ehkä.

Mutta itse en kyllä näe kovinkaan suurta syytä innostua sen kummemmin TAMNMista, vaikka muut animeviittaukset vinkeitä onkin. Fanservice sarjat nyt on muutenkin aika pikkasen haitarista, enkä näe että tämä mitenkään muita kaltaisiaan parempi olisi. Samanlaista meuhkaamista ja kaiken liikkuvan hyväksikäyttöä.

P.S. Shigofumin alkutunnari on kaamea, mutta huomasitteko aika selvän viittauksen 2. jakson alussa erääseen hyvinkin tunnettuun länsimaiseen kauhupätkään. Kappale mikä soi oli, kyllä nimittäin puolittainen plagiaatti Mike Oldfieldin Tubular Bellsistä.

EDIT:
Nyt on sitten katottua myös kaksi jaksoa

Hatenkou Yuugi/Dazzlea
Tästä en tiennyt ennakkoon yhtään mitään. Ja en tiedä tiedänkö vieläkään. Ensimmäinen jakso oli hieman kalsea, niin värimaailmaltaan kuin tapahtumiltaankin eikä käteen jäänyt juurikaan mitään. 2. jakso taas oli oudonkin makaaberi ruumisvuorineen, joten hieman karhu vai leijona fiiliksillä seuraavaa jaksoa odotetaan. Hahmot tosin ovat selvästi astetta paremmin suunniteltuja, ja vallan mielenkiintoisiakin.
Musiikillisia huomautuksia: Ending tunnelmaan ihan pätevä ja jaksojen lopun viuluscoret ovat kyllä todella upeat. Opening on tosin selvästikin tehty jo 80-luvulla täysin sienissä.

Hienot nimet muuten kavereilla btw.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Tammi 22, 2008 21:37

Shigofumiin oli pakko tutustua Fumikan asun innoittamana (cosplay!) ja täytyy kyllä sanoa, etten ole missään nimessä pettynyt. Kahden jakson perusteella niinkin hyvää sarjaa jaksanee katsoa pidempääkin, varsinkin jos juoni pysyy vastaavana eikä sensurointeja tule liikaa. Kauden ehdottomasti lupaavin sarja (erään toisen ohella, josta hetken päästä lisää).

Hatenkou Yuugin/Dazzlen aloitin tasan siitä syystä, että Takahiro Sakurailla on siinä rooli (joku ei ole vieläkään päässyt Mononokesta yli) ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka shoujosta on kyse, en onnistunut tappamaan aivosolujani ensimmäisen viiden minuutin aikana (joka saattaa myös tarkoittaa sitä, että kuuntelen liian tarkasti herra Sakurain puhetta, seiyuut wtf!). Päähahmosta paljastuu koko ajan yllättäviä puolia ja kyllähän kaksi bishiäkin kelpaa. Ainut asia, josta voisin napista, on hahmojen (miesten varsinkin) kropan suhde päähän. Näyttää jotenkin epäsopusuhtaiselta, kun päähenkilötytöllä on geneeriset sohjopiirteet ja miesten kanssa mennään lähemmäs viidentoista vuoden takaista CLAMPia.
Innolla kuitenkin katson, kuinka sarja pystyy yllättämään - jos pystyy.

Minami-ke Okawarin ensimmäinen jakso oli jotenkin säälittävä verrattuna ensimmäiseen kauteen. Animaation kanssa oli jos jonkinlaisia heikkouksia (Kana teki Yokot) ja oliko aivan pakko aloittaa kakkoskausi juuri onsen-jaksolla? Ja ED:n animaatio oli kamalin ikinä. Budjetti loppui kai kesken?
Lasken aika paljon Hosakan ja Mako-chanin varaan, vaikka Kana onkin suosikkini alkuperäisen sarjan pohjalta. Nyt on kai aika ristiä sormensa ja toivoa, että Okawarista tulee jotain.

Spice and Wolfista minulla ei ollut mitään odotuksia, joten pettymyksiä ei tapahtunut. Konsepti on toimiva, animaatio on nätti, mutta seiyuu-valinnoista jaksan silti olla katkera. Craft Lawrence ei SAA olla Luluushu. Miksi valita oon-geneerinen-17-vee-animebishi-ääni-moi hahmolle, jolla on erittäin style parta ja valkoiset hiukset? Se ei kelpaa! Horo on kuitenkin mielenkiintoinen hahmo, ja vaikka sarjassa ei eeppisiin mittoihin päästäisikään, ei silti tunnu siltä, että olisin tuhlannut kallista aikaani. ED on parhautta. I'm a little OOOF in a cart. :3

Nyt varaan kohtuuison tilan ja hehkutan sitä kuinka Zenryoku Usagi on liian hyvä sarja ollakseen niin epäsuosittu. Ensimmäinen jakso on wtfawesome, toinen entistä parempi ja kolmas ... meni tajuntani yli!
Onko sillä väliä, jos kauden paras sarja tulee lastenohjelmapaikalla (samaan aikaan kuin Gurren Lagann *wink wink*) tai sillä, että puolet japanista menee ohi? Dai Zenryoku Usagi Dan on liian hyvä anime missattavaksi. Kuka nyt ei voisi rakastua sarjaan, jossa päähenkilökani maalaa kulmakarvansa tussilla ja hehkuu ajoittain moea, tai tsundereraksatyttökania, joka tökkii uljasta päähenkilöä hakun toisella päällä silmään? Hahmoskaalan ollessa näin laaja, jokainen katsoja löytää kyllä samaistumiskohteen (oli se sitten MC-työnjohtajakani, bishoujo fanityttökani, GAR-raksamiesKaminakani tai silmälasipäinen nörttikani). Tiimityöllä rakennetaan vaikka talo vartissa ja tapellaan samalla eeppisesti. Ja vaikka kukaan muu ei katsoisi, minä en aio jättää näin hyvää animea nurkkaan lojumaan.

Lisäksi pienenä lopputiivistyksenä: They Are My Noble Masters vaikuttaa hyvältä parodiamaiselta kokonaisuudelta ainakin ensimmäisen jakson perusteella, True Tearsia katsoo Clannadin rinnalla (Kotomi! ;;_;;), Zoku Sayonara Zetsubou Sensei ei pettänyt (tokan jakson alkuosa oli kyllä hyvin mielenkiintoinen) ja Persona -Trinity Soul- on ihan mukavaa katsottavaa, vaikken pelihin olekaan tutustunut hahmodesingnejä lukuunottamatta. Enkä saa unohtaa Moegakua! Siinä puhutaan ranskaa homoimmalla aksentilla ikinä, ja Aya Hiranon hymy aiheuttaa hammassärkyä ja vatsakipua. Jos se Mnemosyne (ja Galneryus, yes plz!) vielä nostaisi kauden keskiarvosanaa.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

isokana
Viesti:

Kevät tuo asioita tullessaan, vaan mitä odotat niistä eniten

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Huhti 01, 2008 22:24

Aprillipäivän lisäksi kevätkausi animerintamalla on alkuvaiheissaan. Kuva uudesta kaudesta näyttää tältä:

Kuva

Mitäs noista nyt sitten katsoisi? Omaan silmään ovat erityisesti tarttuneet seuraavat:
Code Geass R2: Vaikea jättää katsomatta, kun ensimmäinen kausi oli niin raivoisan viihdyttävä ja cliffhangerit pahoja.
Allison and Lillia: Kinon kirjoittaja kirjoittanut jotain muuta? Ehdottomasti seurattava.
RD Real Drive: Cyberjuttuja kelpaa seurata, varsinkin jos Production IG tekee animaation.
Kyouran Kazoku Nikki: Sekopääkomediaa toiminnalla kuvauksen perusteella ja MOSAIC.WAV tunnarin ääressä vahvistaa tätä.
Library Wars: Saattaapi olla tylsäkin, mutta lisää IG:tä ja idea sinänsä on kiinnostava (aseita näkynyt promokuvissa).
Itazura no Kiss: Kauden sohjoannos täyttynee tällä. Odotan jotain Lovely Complexia vastaavaa.

Ensisilmäyksellä myös kiinnostavilta näyttävät The Tower of Druaga (fantasiaa, scifiä ja toimintaa), Soul Eater (shounentappelua huumorilla, Kekkaishin tilalle), Golgo 13 (plussaa Golgo, miinusta Golgo), Kamen no Maid Guy (premissit on ainakin naurettavia), Crystal Blaze (jotain film noir -tyyppistä?) ja Wagaya no O-nari-sama (karvaista). Loppuja harkitaan, jos kehuja kertyy.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Ke Huhti 02, 2008 17:07

Kyllä todellakin pitää katsoa Code Geass R2. Oli niin koukuttava se. Gundam 00:n eka tuotantokausi loppui, niin vieroitusoireet mechasta ovat kahta kauheammat. Onneksi tämä alkaapi tässä ihan lähiaikoina. Eikö se näin ollut?
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”