Vääriä kuvia animesta/mangasta?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shoe

Re: Vääriä kuvia animesta/mangasta?

Viesti Kirjoittaja Shoe » Su Heinä 05, 2009 23:04

Minulle ei ole pahemmin muodostunut väärää kuvaa mangasta/animesta, sillä en ole tiennyt niistä mitään, kun ensimmäisiä animeja katselin. Ja juuri niin, Hopsua ja Pokemonia tuli katsottua, eikä tullut koskaan mietittyä sarjojen alkuperämaata. Molempia pidin kakarana suomalaisina sarjoina, dubbauksista johtuen. Ja kun tämä harrastus alkoi, sain selville senkin mysteerin. Ei sen kummempia, mangasta ei ole oikein kerinnyt syntyä väärää kuvaa, sillä en tiennyt siitä juurikaan mitään, ennen kuin aloitin selailla nettiä tarkemmin. No, ehkä sellainen, että japsusarjiksia luetaan "väärinpäin" ja kuvat ovat mustavalkoisia. Ei sen kummempaa.

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » To Heinä 09, 2009 10:42

Demmi kirjoitti:Luulin myös ja luulen edelleen Akiraa maailmanloppu-ydinpommi-angst-aiheiseksi sarjaksi, mutta käsittääkseni sarja kertoo jostain moottoripyöräjengien selkkauksista. En oikeastaan tiedä edelleenkään, mistä sarjassa on kysymys, mutta ydinpommi-maailmanloput karisivat mielestäni, kun Naruton Kishimoton elämäntarina-palstoissa tekijä kertoi jotakin Akirasta ja jostakin mottoripyöristä ja minä vaan ihmettelin, että miten joku moottoripyöräpoika liittyy maailmanloppuun ja ydinpommeihin. Selvää en aio ottaa, sillä en muutenkaan ole kiinnostunut tuon tyyppisistä sarjoista, vaikka ne moottoripyöräjengeistä kertoisivatkin.
Et varsinaisesti kysynyt, mutta selvennettäköön: molemmat tulkintasi sarjasta ovat tavallaan sekä oikeita että vääriä. Akira kertoo tapahtumista uhkaavan maailmanlopun kynnyksellä parin moottoripyöräjengiläisen näkökulmasta. Tosin ydinpommeista ei ole kyse, eivätkä moottoripyöräjengit ole lopulta alun action-pätkien jälkeen kovinkaan keskeisessä asemassa - ainoastaan päähenkilöiden yhteisellä taustalla jengissä on syvempää merkitystä. Tai näin ainakin itse väitän. Otomo käsittelee mangassaan sen verran montaa aihetta, ettei ole ihme, jos sitä lukeneillakin ihmisillä on hieman eroavat käsitykset siitä, mistä Akirassa loppujen lopuksi onkaan kyse.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ti Heinä 14, 2009 11:00

Indio kirjoitti:Et varsinaisesti kysynyt, mutta selvennettäköön: molemmat tulkintasi sarjasta ovat tavallaan sekä oikeita että vääriä. Akira kertoo tapahtumista uhkaavan maailmanlopun kynnyksellä parin moottoripyöräjengiläisen näkökulmasta.
Kiitoksia selvennyksestä! Nyt ainakin tiedän, mistä on kyse kun puhutaan Akirasta ^^' En tiedä sarjasta muuten yhtään mitään, mutta tuo nyt selvensi ainakin jotakin.

Aloin tässä pari päivää sitten katsoa Tengen Toppa Gurren-Lagannia ja minulle tuli suurena järkytyksenä se, että Kamina olikin mies! Olin lukenut sarjasta arvosteluja ja olettanut nimen perusteella Kaminan tytöksi (en ollut nähnyt hänestä kuvaa ennen kuin aloin katsoa sarjaa), mutta animen alkumusiikkeja katsellessani ihmettelin, kun siellä ei näkynytkään tyttöä, minkä olisin voinut olettaa Kaminaksi vaan joku tatuoitu outo mies (Yokon kyllä tiesin etukäteen). Järkytys oli suuri, kun Kamina sitten saapasteli ruutuun... Mutta alkusokista huolimatta Kaminasta on tullut suosikkini koko sarjassa. Paras tyyppi!

Princess-Princessiä, minkä ostin Animeconista, luulin yuriksi, koska se oli samassa laatikossa yuri-mangojen kanssa. Minulla kestikin jonkin aikaa selvittää, ovatko päähahmot poikia vai tyttöjä. Poikiahan ne sitten olivatkin... Mutta se ei vähentänyt pokkarin tehoa, vaan lukukokemus oli erittäin hauska.
Edit//Quote-laatikko korjattu -__- Miksen opi ikinä käsittelemään niitä?
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

iidv

Viesti Kirjoittaja iidv » To Elo 20, 2009 21:14

Luulin joskus, että Fullmetal Alchemist on joku ihan tylsä anime. Sitten katsoin jonkun jakson (ihan piruuttani :mrgreen: ) , ja sitten...Se olikin aika hyvä. Se on TOP 5-listallani viides ^__^
KÖYHÄÄ

Baketsu

Viesti Kirjoittaja Baketsu » Pe Elo 21, 2009 17:59

Luulin joskus muinoin Death Notea shounen aiksi.
Kyllä, luitte oikein.
*Köh* siis olin nähnyt netissä paljon mitä mielenkiintoisinta fanarttia Raitosta ja L:stä. Ajattelin sitten mistään fanartista tietämättömilläni 13-vuotiaan aivoillani, että "Tästä sarjasta löytyy tällaisia kuvia, eli sen on pakko olla shounen aita". Shokki oli melkoinen, kun totuus paljastui ensimmäisen pokkarin ilmestyessä kaupan hyllylle suomessa.

Gravitationia luulin joskus joksikin mecha-sarjaksi

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » La Elo 22, 2009 22:03

Baketsu kirjoitti:Luulin joskus muinoin Death Notea shounen aiksi.
Itse taas luulin sitä joksikin lukioon sijoittuvaksi kauhuteiniammuskelusarjaksi :P
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Elo 23, 2009 15:00

Baketsu kirjoitti: Gravitationia luulin joskus joksikin mecha-sarjaksi
Niin monet muutkin, mutta siinä sarjan lopussa kuvioihin ilmestyy sellainen panda - mecha joten ihan väärässä et ollut. Olkoonkin, ettei Gravitation ole mecha-sarja vaan panda-mecha on vain ylimääräinen kulkuväline/huumorintuoja sarjan muutoinkin lopussa kasvavaan älyttömyyteen.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Ke Elo 26, 2009 16:57

Luulin Että melancholy of haruhi suzumiya oli joku ihan hyvä 4koma koulutyttöanimu Mutta Ei se olikin ihan järjettömän huono sarja! :evil:
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Pe Elo 28, 2009 18:02

sain ensin ranmasta sellaisen kuvan että siinä vain taistellaan ja pervoillaan xD
No sitä siinä kyllää tehään.... mutta paljon parempi kun luulin... nyt melkein kaikki ranman osat komeilevat hyllyyssäni... tai no... 12 osaa puuttuu XD
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”