Mailikamuja Japanista?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Efinkartlu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Efinkartlu » To Marras 25, 2004 15:24

Itse sain heti. Heti kun olin laittanut kaikki tietoni ja tehnyt tarpeelliset, niin sain ilmoitusta tuosta rekisteröitymisestä (tai mikä lie nyt sitten onkaan).

Edit.
Nyt on sitten saatu ensimmäistä postia ^^
Ja vastausta odotetaan.

2-Editto* Ei ole saanut vastausta enään vähään aikaan. Mutta ajattelin katsoa jos jotain tulis kun lähetin tuollaisen adin Sotwiin eli Students of the world (jos web sivua kaipaat niin googleta, olen laiska). Hetken aikaa odotusta ja sitten tulee aivan hemmetisti vastauksia esim. Amerikasta, aasiasta ja euroopasta. Kyllä sitä kiinnostusta näyttää olevan mm. Suomea kohti.
Viimeksi muokannut Efinkartlu, Ma Helmi 14, 2005 10:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vattumainen Hyperaktiivinen Nettihamsteri (VHN)

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » To Marras 25, 2004 15:39

*mutru* mii en oo saanut viekään, tosin sähköpostini ilmoitti että on lähes täynnä ja ei vastaanota enään viestejä, minä siitä sitten painavimpia kirjeitä ja turhia poistelemaan, nyt pitäisi olla tilaa, mutta saas nähdä jos saan sittenkään salasanaa :/

HAHAHAHAA! nyt ei tarvi tämäkään räpyläkäsi enään apua, saimpas sen postin, hieman säätäen, mutta kumminkin ^^ ja mii pääsin laittamaan oman ilmon! jukranpujut :P!

kiitos avuliaasta avusta ^^
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Ermine

Viesti Kirjoittaja Ermine » Pe Joulu 24, 2004 02:15

Onko kellään mitään negatiivisia kokemuksia nuilta saiteilta. Eli onko esim tullu jotain abusettajia vastaan. Ennenkö syytätte pessimistiksi >_< niin kyllä mäkin tuonne pistin viestiä. Mut aattelinpa vaan. Japanilaista kirjekaveria ootellessa..
Mustela erminea

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » La Joulu 25, 2004 00:56

ainut mikä häiritsi oli se kun saksalaisetmastasivat kirjeilmoitukseen, vaikka olin nimenomaan toivonut japanilaista kirjeystävää, mutta se ei ollut mikään suuriongelma

Semily
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Semily » Ti Joulu 28, 2004 00:33

Oh mikä ihana threadi! Mietinkin jo pitkään että mistä löytäisin itselleni japanilaisen ystävän ( hmm, onko tämä vähän pinnallista/typerää/fanaattista? ) ja mikä sen kivempaa kuin löytää tälläinen topikki täältä ja ihan mielettömän kivalta vaikuttava sivusto tän avulla. Wau. Kiitos. Menen heti kokeilemaan oman ilmoituksen laittamista.

( Juu ja tässä mun viestissä oli tarkoitusta... o___O )

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ti Joulu 28, 2004 11:16

kiva kun innosti ^^ minäkin löysin oivan ystävän sieltä, eikä se nyt niin pinnallista ole jos tahtoo ystävän (oli minkä maalainen tahansa) ellei sitten halua trendi-ystävää (kun muillakin on niin kai munkin sitten täytyy hankkia) zemppiä vaan :)

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Su Tammi 09, 2005 14:58

Itse olen hankkinut japanilaiset kamuni tuolta ---> http://www.studentsoftheworld.info/.
Vasemmalla lukee 'Penpals of the World' ja sen kautta pääsee katsomaan eri maalaisten ihmisten.. niitä.. viestejä. Alempana on Japani.

Löysin parhaan ystäväni tota kautta..^^* Ja toi on kauheen helppo eikä sinne tarvi rekisteröityy.
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Teladobix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teladobix » La Tammi 15, 2005 19:16

Hmmmm..erittäin mielenkiintoista...voishan hankkia tuolta nipponista kirjetoverin....

nalle

Viesti Kirjoittaja nalle » La Helmi 12, 2005 20:52

Mä lähetin yhelle ja se vastas heti samana päivänä. Nyt se ei oo kirjotellu pariin päivään. Se vaikuttaa ihan kivalta tyypiltä. :)
"Rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, totta vai tarua sen itse näät, rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, lopputeksteissä ei lue nimeäsi..."

chu

Viesti Kirjoittaja chu » Ti Helmi 15, 2005 14:14

vnl-online.com (sivulle ei pääse jos alussa lukee www.) sivustolla kannattaa käydä :D
(tungettu täyteen animea, utaban videoita japanista,
japanilaista musaa...jne....voi myös jutella japanilaisille...)

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Tammi 18, 2008 11:09

Pakko nostaa ketju ja puhua vähän aikaa itsestäni.

Päätin joitakin vuosia sitten hankkia japanilaisen kirjekaverin. Prosessi käyntiin ja pian sainkin kirjeen Yuki-nimiseltä tytöltä. Ajattelin, että jippii, nyt pääsen viimein puhumaan animesta ja mangasta. Vaan kuinkas kävikään? Yuki oli massiivinen Orlando Bloom- ja Johnny Depp -fani, eikä halunnut puhua muusta kuin heistä ja Harry Potterista. Synttärilahjaksi hän antoi minulle Nalle Puh -kirjepaperia.

Eli se siitä eksoottisesta anime-elämyksestä. Tavallisia ihmisiä ne japanilaisetkin ovat. :wink:
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Space Dandy 15/26]
Anime- ja mangablogini

Kibaa

Viesti Kirjoittaja Kibaa » Pe Tammi 18, 2008 16:09

Itselläni ei ole mutta serkullani (18.v) on kaveri siellä, nimeltä Akuma. Sinällään pidän nimestä. On aina kivaa katella miten hienoja lehtiä hän lähettää serkulleni. Katsoo ihan silmät pyöreinä miten hienoja ne on. Oli lähettänyt jopa vihreätä suklaata joka oli tosi hyvää : D Näytti suklaalta mutta maistukin erittäin hyvälle teelle ^__^
touka koukan

Ji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ji » Ma Touko 12, 2008 22:07

No kirjottelenpa tänne nyt sitten omat kokemukseni japanilaisista kirjekavereistani.

Ensimmäinen kirjekaveri taisi olla 18 vuotiass opiskelija ja kirjoitti aika lyhyitä kirjelmiä maksimissaan kolme lausetta. Lopetti kirjoittamisen parin viikon jälkeen ku ei ollut minulla antaa kuvaa. ^^''

Sitten oli jotain 40 vuotias kirjekaveri ja ihan mukavia juttuja siinä tuli puheltua, mutta lopetti hänkin sitten kirjoittamisen. Syytä en tiedä. Ehkä hänen ei olisi pitänyt kysyä mitä unia näin. ^^''

Sitten seuraavan ikää en tiennyt ja oli melko sinnikäs tyyppi. Ensimmäinen kirje oli ihan normaali. Toisen kirjeen jälkeen kaikki meni ihan pieleen. Tyyppi kun päätti et olen hänen vaimonsa, ilmoitti hommanneensa uuden auton ja talon. Käski myös pysyä terveenä jotta voisin antaa hänelle monta tervettä lasta. Joo'o, noh nyt ei ole pariin kuukauteen kuulunu siältä mitään ku en enää vastannut kirjelmiin.

Tämä viimosin on oikein mukava, joskus viipyy kirjeet muttei kovin kauaa. Melkoinen otaku hänkin sarjoja ehdoteltu puolin ja tosin. Huono puoli on vain tämä hänen hiukan huono englantinsa joten välillä on ymmärtämis vaikeuksia.

Olisikohan tässä nyt alkajaisiksi.
Aiheuttaa yleistä hämminkiä jollei lievää hilpeyttä
sivuvaikutuksena painajaiset.

UnholyGhost

Viesti Kirjoittaja UnholyGhost » Ti Touko 13, 2008 22:11

Kyllä juu on kirjekaveri Japanista, ja todella mukava onkin. 20 vuotias tyttö, jolta eilen sain juuri kirjeen. Nimeltään hän on Aya(todella kiva nimi!). Nyt pitää alkaa kirjoittelemaan takaisin. Tosin aika vähän aikaa on ollut, sillä oon kirjottanu hänelle yhden kirjeen, kuin myös hän minulle :D Kertoi vähän kaikenlaista ja laittoipa vielä Yokohaman postikortin :D
Tosin hänellä kestää kirjeiden kirjoittaminen kiireiden takia, mutta kyllähän sitä jaksaa odotella :D Minä aloin jo kirjoittelemaan heti vastausta tuohon kirjeeseen jonka eilen vastaanotin. Äärimmäisen mukavaa kun on ystäviä muuallakin kuin suomessa. Eikä Japani tietenkään ole ainoa paikka jossa mul on kirjekavereita :D Mut Japani on kyl lähimpänä sydäntä.
Black Wing Metamorphosis.

Michi-chan

Re: Mailikamuja Japanista?

Viesti Kirjoittaja Michi-chan » Ke Syys 09, 2009 23:04

Melkein osaankin käyttää tuota japan-guide.comia. Liekö se enään samanlainen kuin viisi vuotta sitten jolloin sitä töpössä suositeltiin? En tiedä miten pystyn lisäämään sinne oman ilmoitukseni. Osaan kyllä etsiä muita ilmoituksia, mutta entä mistä lisään sen omani? Rekisteröidyin jo. Vai, eikus hetkonen.. pitääkö olla 18-vuotias? Löytyykö täältä ainuttakaan ala-ikäistä? Kehtaako erikseen kysellä otakua, sillä tuolla taitavat olla häviävä vähemmistö.. >3

Penpals of the World on laaja, vau. Siellä ei vain erikseen pysty (ehkä?) ilmoittamaan mistä maasta erityisesti haluaisi ystäviä, niin että ne kategorioitaisiin kätevästi. You know. Sieltä sivustolta kun löytyy jokaiselle maalle oma kategoriansa - itse lyöttäydyin tietysti Suomeen, niin Japanin listat ovat puolillaan niitä, jotka haluavat japanilaisen kirjeystävän, eivät ole japanilaisia. No, se jos joku ottaa minua päähän.
Kivasti löytyy ikäisiäni puheliaan oloisia höpsöjä mangan lukijoita.

Järkevät viestit minulta osa 118.
We can all have individual holes!
Much like we have individual rooms in the castle,
we would have our individual holes in the ground.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”