Animeunia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

nekogirl

Viesti Kirjoittaja nekogirl » Ma Helmi 02, 2004 18:09

Vain kerran olen sellaisen nähnyt. Siinä minä etsin jotain kadonnutta korua tai jotain sen tapaista. Sitten etsimään liittyi Inuyasha ja Urd. Sitten jonkun ajan kuluttua puskasta hyppää joukko ihmisiä sen korun kanssa enkä loppua muista. :? Outoja unia minulla...
Jokaisessa meissä asuu pieni mielipuoli....

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ti Helmi 03, 2004 18:24

Katsoin kerran kahden päivän sisällä fushigi yuugin kaikki 52 jaksoa ja luonnollisestikin näin valtavan määrän unia siitä sen jälkeen.
Muistan, että ensin Hotohori liittyi niihin ja sitten äkkiä Tamahome ja loppujen lopuksi olin itse seikkailemassa heidän joukossaan mutta unet loppuivat muutaman yön jälkeen.
...tai niin luulin, nyt ne unet ovat palanneet ja näen jatkuvasti unta Tasukista, huoletuttavaa... :wink:
Rekka Shinen!

Amoeba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amoeba » Ti Helmi 03, 2004 19:05

Olen nähnyt vain kerran unta, josta herättyäni muistin että se oli selvästi animea... Tyylillisesti se taisi olla 80-luvun loppua tai 90-luvun alkupuolta, ja ilmeisesti joku pitempi sarja jossa piirrosjälki ei ollut aivan loppuun asti viimeisteltyä. Genre oli outo sekoitus shounen-animea ja H.G. Wellsin kirjoja (joita en muuten ole lukenut). Seuraavan epsodin teaserin lopusta voinee päätellä että dubbausta ei ollut tehnyt kukaan suomenkielinen; viimeiset sanat unessa olivat kehoitus katsoa seuraava jakso:
"Katsokaa pian!" "Katsokaa pian jälkeenkin!"
"Woah!! That's the first volume, with a foil cover, of the ultra-rare Pretty Combat Communist Rika-chan OAV series!!!"
Okashina Okashi

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ke Helmi 04, 2004 12:54

Tossa kehotuksessa on vissiin joku salainen koodi
Habeeb it!

Trehek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trehek » Ke Helmi 04, 2004 13:10

Joku unipsykologi voisi ehkä tosiaan vetää tuosta jotain mielenkiintoisia johtopäätöksiä. Tai sitten ei. Todennäköisesti kyllä. :lol:
"Beat it, berk! There's a bunch of hardheads coming this way and any bubbers bobbing for jink'll be scragged!"
-A wise blood to a clueless in Sigil

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Helmi 04, 2004 19:18

Trehek kirjoitti:Joku unipsykologi voisi ehkä tosiaan vetää tuosta jotain mielenkiintoisia johtopäätöksiä. Tai sitten ei. Todennäköisesti kyllä. :lol:
Tai sitten voisi vetää johtopäätöksen että mennäänpä narun jatkoksi jos tämä työ tällaista on...

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Su Helmi 08, 2004 14:53

kyuu kirjoitti:
Trehek kirjoitti:Joku unipsykologi voisi ehkä tosiaan vetää tuosta jotain mielenkiintoisia johtopäätöksiä. Tai sitten ei. Todennäköisesti kyllä. :lol:
Tai sitten voisi vetää johtopäätöksen että mennäänpä narun jatkoksi jos tämä työ tällaista on...
Haluaisin todellakin tietää mitä psykologi sanoisi tästä unesta ;

Olen kiinan/japanin keisairin toisen pojan vaimo. Palatsiimme (joka musitutti enemmän Venäläistä mahtipalatsia) oli hyökännyt keisarisukua vastustava suku anastaakseen vallan.
Keisarisuvun joukoissa taisteli niin miehet kuin naisetkin. Minä taistelin myöskin, ylläni minulla oli viininpunainen silkki takki ja mustat housut. Mieheni oli veljensä kanssa taistelemassa toisessa päässä palatsia.
Olimme voitolla ja vastustajasuvun joukot alkoivat perääntyä. Mutta yksi heidän päälliköistään (ilmesestikin sen suvun päämiehen poika) heitti minua kirveellä vatsaan. Mies vihasi miestäni ja hänen veljeään ja ilmeisestikin halusi heille vain pahaa. Taituin kaksinkerroin kivusta mutta nousin ylös ja katsoin julkeasti miestä. Mies vähän välitti ja heitti toisen kirveen vatsaani haluten minun kuolevan. Minut nostettiin paareille ja oltiin jo viemässä turvaan kun kiskaisin molemmat kirveet vatsastani, mikä oli typerä teko, mies valmistautui heittämään kolmannen kirveen. Tajusin, että en kestäisi sitä enää ja heittäydyin veteläksi. Olin varma, että selviäisin.
Ympärilläni hälistiin, että hakekaa hänen miehensä heti tänne.
Vatsassani tuntui oudolta ja puristin tiukasti käsilläni ettei veri vuotaisi ja tunsin kurkunperälläni jotain. Puhuminen oli vaikeaa. Koitin sanoa "hakekaa minun mieheni tänne" mutta mieheni löytäminen kesti ja kesti.
Lopulta tajusin, että kuolen. Koitin saada sanotuksi : " sanokaa...... sanokaa.... sanokaa.... sanokaa miehelleni, että...... että.... " viimeiset sanat tulivat suustani "että rakastan häntä" ja sitten pimeni. Heräsin siihen että kuolin. Olin aivan kauhuissani. En ollut koskaan ennen kuollut unessa. Puristin vatsaani kuin krampaten ja vatsaani sattui (tai kuvittelin sen sattuvan) ja kasvoni olivat märkänä kyyneleistä.
Voi varmaan kuvitella, ettei loppuyönä uni enää tullut...

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja kokea kanssani tämän unen.

*piis*
Rekka Shinen!

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Su Helmi 08, 2004 15:34

Minä en ole koskaan ehtinyt unessa kokonaan kuolemaan, olen monesti kyllä pudonnut jyrkänteeltä alas, mutta herään välittömästi siihen, että koko vartaloni nytkähtää voimakkaasti. siihen on ärsyttävä herätä.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ma Helmi 09, 2004 14:29

Nytkähtäminen ei ole kivaa :P

Mutta jopas on ollut dramaattinen uni :shock:
Tostahan sais jo leffan.
Habeeb it!

Lambo

Viesti Kirjoittaja Lambo » Ma Helmi 09, 2004 22:00

Olen tainut joskus nähdä jotain unia, aika kummallisia myös.
Olen mm. olut joku taistelija hmm.. taisi olla itse Dbz joukko :D
Se oli kyllä minun mielestäni hieno uni vaikka hämärästi sitä muistanki.

ai niin olen lukenut jostain että jyrkänteeltä putoaminen tarkoittaa että joku ystävä aikoo pettää sinut?. :evil:
Onko kukaan tippunut koskaan maahan asti?. :shock:
Vólá Lámbó. :)

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Ti Helmi 10, 2004 18:16

uuuh...minua petetään ja pahasti. *ouch*.

Olen myös kuullut, että unessa ei koskaan ehdi pudota maahan asti, vaan herää refleksinomaisesti ennen iskua. koska maahan asti iskeytyminen saattaisi aiheuttaa sydänkohtauksen. O_O Faktaa, en muista mistä, ja sekös alentaa tämän uskottavuutta.

Hijiri

Animeunia

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ti Helmi 10, 2004 19:43

Luin kerran eräästä kaverini unikirjasta, että unessa putoaminen symboloi kuoleman pelkoa.

Mutta, takaisin aiheeseen.

Näin viime yönä sellaista unta, jossa oli mukana mm. Gravitationin Tohma :) Paikka taisi olla koulu, jossa ala-asteella olin.

Unessa oli myös joitain kavereita ja joitain muita tyyppejä.

Olimme kaikki liikuntasalissa. En tiedä mitä teimme, mutta muistan sellaisen kohdan, kun kokosin tavaroita koriin, ja lavalla oli joitain Tohman tavaroita, kokosin nekin sitten koriin ja vein Tohmalle :P Tohma kysyi minulta jotain, mutten muista mitä. Vastasin itse jotain, "No, muuten vain."

Enempää en tuosta unesta valitettavasti muista :( Terveystiedon opettajamme on kertonut, että yössä pitäisi nukkua 4 REM:ä. Jonkin REM:n aikana näkee unta menneestä päivästä, ja jossain taas sekoittuu lapsuus ja jossain taas tulevaisuus. Tuon unen perustana oli varmaankin se, että olin illalla katsonut Gravitationia ja ajatellut vanhaa koulua ja ajatukset ovat menneet sekaisin ja olen ollut unessani vanhalla koululla ja Tohmakin oli siellä :wink:

Joo, ymmärsiköhän joku tuosta jotakin? :oops:
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Ti Helmi 10, 2004 21:21

En minö pelkkää kuolemmaa... :? sehän on kiva juttu, helvetin tulessa kirkua.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Helmi 10, 2004 21:35

Joku mainitsi helvetistä joskus "full of sinful bishounen". Pitäisiköhän sittenkin ruveta uskovaiseksi (ja erittäin syntiseksi, joskin tuo puoli lienee jo hanskassa)

Almien

Viesti Kirjoittaja Almien » To Helmi 26, 2004 12:07

Itsellä ei niinkään ole ollut unia, jotka olisivat jostain animesta, mutta kyllä unissa aina silloin tällöin vierailee joku animehahmo.. viimeisimpänä taisi olla Prince of Tenniksen Fuji *^^* En kyllä enää valitettavasti muista, missä yhteydessä hän vieraili unessani, mutta pääasia, että vieraili :)
Flame still burns within me.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”