Animeunia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jw

Viesti Kirjoittaja jw » Ma Touko 09, 2005 22:41

Toisinaan yleensä pitkän yhtämittaisen anime altistumisen jälkeisenä yönä yleensä tulee jonkinlaista pätkää ruutuun, mutta ne ovat aina älyttömiä.
Ns. tavallinen tapaus sotkee omaa arkeani ja katsomaani sarjaa/leffaa.

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ti Touko 10, 2005 13:43

Aika usein uniini sekoittuu animea. Missään unissani ei yleensä ole päätä eikä häntää. Ja kummallista kyllä, miten ne 70% tapauksista sattuvat jossain vaiheessa muuttumaan yaoiksi...

Muutama päivä sitten näin unta, että YnM:stä tutut Muraki ja Tsuzuki kilpailivat vastakkain Iron Chef:ssä*. Alussa Shinji (NGE) asteli lavalle, puraisi kimaltelevaa paprikaa, ja sanoi jotain tyyliin: "Peli alkaa, pojat!". Muraki ja Tsuzuki ryhtyivät hommiin. Hm, siis tekemään ruokaa. Koko ajan taustalla pörräsi vaaleanruskea koira moppi suussa. Suhteellisen nopeasti ottelu oli ohi ja Muraki todettiin voittajaksi. Tsuzuki ei ollut kovin hyvillään. Siitä seurasi katkeria kyyneliä. Jostain syystä Muraki käveli lohduttamaan tätä, nosti Tsuzukin syliinsä ja lensi katon läpi pois.
Muuta en enää sitten muistakaan.

* Iron Chef = Ohjelma, jossa kaksi kokkia taistelevat vastakkain (=tekevät ruokia, tuomarit päättävät kenen ruoka on parasta). Itse olen kerran tai kaksi kyseistä ohjelmaa katsonut. Jos jotain kiinnostaa nähdä mm. kiinalaisia ja japanilaisia ruokia, niin Iron Chef:stä voi aloittaa. Laatu nyt tosin on mitä on. Tulee SubTv:ltä sunnuntaisin (?).

Unien muistaminen on aina se vaikein juttu. Itse haluaisin muistaa joka yö uneni, sillä tavallahan sitä voi 'elää nukkuessaan'. Mutta senkin voi oppia. Jos joka aamu muistelet untasi mahdollisimman hyvin ja yksityiskohtaisesti, mieluiten kirjoitat myös muistiin unesi, se ikään kuin virkistää ja unet muistaa paremmin. Jos heräät yöllä, niin kannattaa kirjoittaa silloinkin nopeasti uni muistiin ja jatkaa sitten nukkumista. Hiukan vaivalloista, mutta tehokasta.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Pe Touko 20, 2005 11:32

Heräsin juuri, ja ajattelin että tämän voisi kirjoittaa ylös jonnekin, miksei tänne. Taustatietoina: Katsoin ennen nukkumaanmenoa Evangelionia, jaksot 18 ja 19.

Unessa menin saunomaan Shinjin, Tojin, Asukan ja Rein kanssa. Tosin ensin menivät miehet eli Shinji, Toji ja minä. Jonkin ajan kuluttua Asuka ja Rei kyllästyivät odottelemaan ja tulivat saunaan sisään. Toji ja minä siveinä miehinä sitten päätimme poistua saunasta, mutta Shinji jäi. Asukalla ja Reillä taisi olla plugsuitit päällä (kyllä ne plugsuitit pervoudessaan aina alastoman ruumiin voittaa :) ). Myöhemmin sitten katselin saunaan sisälle suihkun puolelta ja näin, että Shinji yritti peitellä *köh* erektiotaan. Shinjillä siis asusteena vain pyyhe.

Sitten siellä pienessä suihkutilassa alkoikin olla jo paljon porukkaa, ja joku nuori naispuolinen Turkulainen bussinkuljettaja alkoi kyselemään minulta asioita, kuten missä opiskelin. Selvisi, että olimme syntyneet samalla paikkakunnalla, Vammalassa (Huom: tapasin elävässä elämässä jonkin aikaa sitten kämppikseni tyttöystävän, jonka kanssa keskustelimme opiskelusta, ja samalla selvisi että hänkin on syntynyt Vammalassa, samassa sairaalassa, melkein samaan aikaan).

Jossain vaiheessa minut heitettiin pois kylpylästä (luulen että se oli kylpylä) jonkun toisen tyypin kanssa. En tiedä mitä olin tehnyt. Tämä toinen tyyppi oli joku rikas poika, jolla oli pikkuinen käsiase. Tähän käsiaseeseen tungettiin ammukset piipun kautta, ja niillä ammuksilla oli aina joku omituinen nimi tyyliin 'special golden piercing bullet'. Tämä poika vannoi kostoa kylpylälle, mutta ensin piti käydä sen kotona. Menimme bussilla ja ostimme meno-paluu lipun. Bussinkuljettaja oli se Turkulainen nainen. Sitten jossain vaiheessa tapasimme sen rikkaan pojan isän, jolla oli hienompi käsiase ja hienommat nimet ammuksilla. Ammusten nimet liittyivät aina jotenkin kultaan tai muuhun rikkauteen.

Unessa oli toinenkin osa, mutta valitettavasti se unohtui tätä kirjoittaessa. :(

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Pe Touko 20, 2005 12:33

Itse näin jonkin aikaa sitten ensimmäisen animeaiheisen uneni. Oikeastaan joku voisi toivoa tämän olevan enne. Menin tavaratalon elokuvaosastolle, jossa animea oli hyllymetreittäin. Laadukkaita suomijulkaisuja vieri vieressä, mutta minua kiinnostivat jostain syystä pienoismalli-Evat.

Tosiaan, levyjen vieressä toinen hylly oli omistettu NGE:n oheismateriaalille, jota löytyi aina pikkuruisista tankeista puolimetrisiin, koottaviin Eva-tuotteisiin. Seassa kaikenlaista vaaleanpunaista Hello Kitty -krääsää. Askartelijan unelma? Oli mitä oli, itse heräsin aamulla sekavissa tunnelmissa.

Schuldig
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Schuldig » La Touko 21, 2005 23:07

Olin saanut kaveriltani Get Backerssiä lainaan. ^^

Unessa oli Getbackersin porukkaa, tai itseasiassa se Himiko-Jackal-mikä-lie-kolmas-oli-trio, ja niiden hullu iso rekka. Ja se oli avaruusalus. Sitten siellä oli jotain ihme kissoja jossain ihme avaruuspuvuissa ja minulla oli jonkinlainen suhde Akabaneen.
Sitten yhtäkkiä, kun me ajelimme sillä rekalla avaruudessa, päädyimme johonkin neliön muotoiseen harmaaseen huoneeseen, jonka keskellä oli tähti. Sitten se yhtäkkiä poksahti ja muuttui mustaksi aukoksi. Ja sitten me imedyimme sinne.
Ja sitten olinkin Sanzon, Gojyon, Hakkain ja Gokun kanssa jossain ihmeen harmaassa aulassa, minkä seiniin oli upotettu vaaleansinisiä akvaarioita. Konttasin koko ajan Sanzon perässä ja yritin nostella sen sitä kaapua, jotta olisin nähnyt sen jalat. Se oli ihan hätää kärsimässä.
Sitten yhtäkkiä jouduin toiseen harmaaseen huoneeseen, ja pesin Gojyon kanssa harmaata lattiaa. Minulla oli imuri ja Gojyolla sellainen Jorma-moppi. Sitten siellä oli sellainen eläimien juottokaukalo, mitä näkyy aina jossain länkkäreissä. Siellä Gojyo sitten aina uitteli moppiaan ja jatkoi taas siivoamista. Keskustelimme Gojyon kanssa hänen pikkuveljestään, joka kuulemma näyttää ihan nuorelta Sanzolta, ja minä kommentoin sitten siihen, että Sanzohan voisi olla Gojyon pikkuveli jos olisi pari vuotta nuorempi.

Ja sitten päädyin semettämään Gojyoa sinne ihme altaaseen, missä oli vettä. Röhnötin sen päällä ja selitin jotain jostain ja semetin sitä. Gojyo ei oikein tiennyt, mitä siinä tilanteessa olisi tehnyt. :D

Sitten serkkuni söi korpun ja heräsin.

Se oli kiva uni. ^^
I have been nobody's friend from the beginning. Therefore, I cannot be the traitor.

wham
Viesti:

dondii

Viesti Kirjoittaja wham » Ma Touko 23, 2005 11:41

Tuli syötyä eilen tuhti iltapala...
olin Shinjin paikalla EVA:ssa (taitaa olla suht yleistä näissä) ja siinä jaksossa jossa Asuka muuttaa yhteen Shinjin kanssa. Kun se yöllä kömpi viereen en tehnyt Shinjin tapaan vaan potkin tyhmän muijan ulos... Aamulla mietitytti mitä siitä olisi voinut seurata MINUN unessani jotka normaalisti on aiiika... öh. He-he-he-Hentai painotteisia... :D
No tjaa. Taisin mokata. onneksi vain unissa.
(pitäisi varmaan tulla ulos huoneesta ja etsiä OIKEA tyttöystävä!
Nämä unet yleistyvät liikaa... *huokaisee*)
The ultimate Chocobo inbreeder!!!

Ichigo-san

Re:Animeunia

Viesti Kirjoittaja Ichigo-san » Ma Touko 23, 2005 17:11

Usein mä näen lähinnä animepeli unia... Tai ainaki sillon ku meillä
nintendo 64... Super Marioo ja Zelda.. :roll:

Kurenai

Viesti Kirjoittaja Kurenai » Ma Touko 23, 2005 17:33

Outoi unii taas, tällä kertaa kyl olin hakkaamas holloweita kaupungilla... Oli kyl mukavaa olla Shinigami, muttu miekkaa en oikee osannu käyttää ^^;
Viimeksi muokannut Kurenai, Ti Loka 25, 2005 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Touko 24, 2005 08:45

Näen itse varsin usein sinisävytteisiä unia, joissa animehahmot(tai kaikki hahamot ovat oikeastaan ihmisiä, jotka on piirretty japanilaisittain) mellastavat. Pelottaavaa. Pitäisiköhän luopua ilta-animesta ja siirtää se ennen kolun alkua katsottavaksi.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Pio

Re:Animeunia

Viesti Kirjoittaja Pio » Ti Touko 24, 2005 10:03

Ichigo-san kirjoitti:Usein mä näen lähinnä animepeli unia... Tai ainaki sillon ku meillä
nintendo 64... Super Marioo ja Zelda.. :roll:
Nuo eivät kyllä varsinaisesti ole mitään animepelejä, ne eivät perustu mihinkään animeen tai mangaan. Tarkoitit kaiketi japanilaisia pelejä?

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ti Touko 24, 2005 15:37

Kurenai kirjoitti:meikä näin unen jos meikä sain puukon mahaan... se tuntu ikävält... :( mut se sit tapahtu seuraavana päivänä, mut meikä oon nähny aika paljon tommosii unii ja toivottavasti nään jatkossakin
Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta itse näin kerran unen missä istuimme luokkahuoneessa ja äkkiä vierustoverini päätti ottaa esiin sellasen ison revolverin ja ampui sillä mua päähän. triplawee.nappiotsaan.fi. Oli varsin häiritsevä kokemus.
Miekkamittelön häviäminen unessa myös ei ole kauhean kivaa.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Ave-chan

Viesti Kirjoittaja Ave-chan » Ti Touko 24, 2005 17:39

Itse en sillai hirveesti näe animeunia, mitä ny kerran näin sellasen *köhköh* Sasuke ja Naruto -unen jossa Naruto oli menny jonneki puistoon puun oksalle angstaamaan, ja Sasuke tuli sen puun alle ja kysyi jotain saaden Naruton putoamaan siltä oksalta ja TOTTAKAI kun on tällanen shounen ai -uni niin Sasuke saa Naruton kiinni ja... tuota noin. Ahem. ^^

Kavereiden unet on kyllä ihan mahottomia! MINÄ oon pelehtiny milloin Inuyashan, Sesshomarun, SAsuken, Naruton, Kakashin ja Irukan kanssa... Paras oli sellanen, missä (tää on siis mun kaverin uni :D) minä ja ystäväni Senpai olimme Konohagakuren kylässä "sightseeing". No, Senpai kysyy haluanko mitään tuliaisia, ja yhtäkkiä huomasimme Sasuken kulkevan vähän matkan päässä. No, minä kunnon fanityttönä piiloudun kaverini selän taakse kiljumaan tyyliin "OMG TUO ON SASUKE" tai jotain vastaavaa... No, sitten etenemme siihen malliin Sasuken perään että olemme sellaisen 20m päässä. Yhtäkkiä Senpai huomaa, kuinka MINUN käteni menevät hänen takaansa lonkeroiden Sasuken luo, ottavat poikaa päästä ja jaloista ja puristavat tämän Chibi-Sasukeksi. Sitten lonkerokäteni vetävät pojan lähemmäs meitä ja tunkevat tämän isoon KIRNUUN. "Mä en tarvi enää mitään", sanon minä ja nostan kirnun selkääni.

Nykyään, tämän unen ansiosta, kuuluvat vakiovarusteisiimme jutut Sasuke-tiivisteestä *sweatdrop*
Hai, dekimashita!

Pio

Viesti Kirjoittaja Pio » Ti Touko 24, 2005 18:03

Tulipa tässä mieleen uni, jonka näin joskus kauan sitten;

Olin aluksi oikeassa maailmassa, mutta yhtäkkiä ilmestyivät valitut lapset, jotka kuljettivat minut digimaailmaan.Sitten lapset kertoivat minunkin olevan valittu lapsi, joten lähdin seuraamaan heitä.

Kun saavuimme rannalle, jostakin ilmestyi jokin hirviö jota vastaan valitut lapset ja digimonit alkoivat taistella. Aioin mennä mukaan, mutta tajusin, ettei minulla ollut digimonia. Jos oikein muistan, taisin siepata jostain surffilaudan jolla aloin hutkia hirviötä digimonin puutteessa. x)

Myöhemmin hirviön voitettuamme yritin siepata joltain lapsista jonkin kissan tapaisen digimonin, jonka nimeä en muista, lainelaudalleni (joka ilmeisesti vain oli jäänyt käteen tappelun jälkeen). Kuva

Oli kyllä hauska olo kun heräsi. xD Että näin.

^NekO^

Viesti Kirjoittaja ^NekO^ » Ke Touko 25, 2005 13:19

Hahaa!!! mä oon nähny joskus Neon Genesis Evangelionista unta!! Enkelit hyökkäs hesaan.. ja EVAt kävi hyökkäykseen. Ite (tyypillistä :x ) en ollu EVAn puikoissa vaan katselin sivulta kun enkeli ja EVAt taistelivat. EVAt ne sitten (tottakai 8) ) voittivat taistelun ja painu sinne.. jonnekki reikään ja ite tallustelin himaan.. ei niin jännittävä uni. T_T

Adam

Viesti Kirjoittaja Adam » Ti Kesä 07, 2005 22:49

Suurena Evangelion-fanaatikkona olen tietenkin nähnyt Evangelionista unta.

1. Menin jonnekkin jäätelöauton tapaiselle ostamaan keittioa, ja myyjä antoi minulle omenakeittoa (??) vähän aikaa sitä ryystettyäni huomasin siinä Adamin sikiön ja laitoin koko lautasen takaisin pöydälle. Nam.
--------------------pitkä aikaväli-------------------------------------------------
2. Oli tyhjää ja pimeää, kunnes kuului nielaisu. Nielin Adamin sikiön ja se kutistui matkalla mahaan.

Näin yhdistyivät kaksi mahtavaa asiaa: NGE ja ruoka.
-Watashi wa nani? Watashi wa dare? Watashi wa dare? Watashi wa dare? Watashi wa dare?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”