Animeunia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

mijummi

Re: Animeunia?

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ti Marras 23, 2010 10:28

Tuli tässä mieleen.. ei ehkä ihan animeuni, vaikka joitain hahmoja siellä olikin.

Omistin jonkinluokan japanilaisen ravintolan mutta kaikki haukkuivat aina nuudeleitani. Etsin netistä tietoa ja löysin japanilaisen, nuudelienkeittoon erikoistuneen koulun XD Hain ja pääsin sinne ja siellä sitten harjoittelin yhdessä Lightin (DN), Fuukan (yotsubato!) ja muiden tuttujen hahmojen kanssa. =] koskaan en sitten saanut tietää edes arvosanojani :/
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

L'Jiti

Viesti Kirjoittaja L'Jiti » La Marras 27, 2010 19:16

Luettuani ahkerasti D.Gray-Man:iä vuoden, niin mangana kuin ficceinäkin, näin viimein siitä unta. En muista siitä tosin juuri mitään. Olin vain erittäin tyytyväinen herättyäni xD. Toinen uni jonka muistan on jonkinsorttinen yaoi-uni, jossa olin toisena osapuolena. Jätetään se siihen. Olen ollut miehenä myös toisessa animeunessa, tosin en muista missä. Olisi kiva muistaa näitä yöllisiä seikkaluja paremmin... Kertokaa jos on vinkkejä.

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Ti Marras 30, 2010 23:00

näin tosa jonku aikaa sitten semmosen unen, että mä menin kirjakauppaan, ja Kuroshitsujin Grell oli myyjänä. Mä pyysin et se näyttäis misä kaikki manga on, mut sitten se alko vaa selittää puutarhanhoidon salaisuuksia ja miten söpöltä sebastian näyttää sweet lolissa O.O
Mut sit ciel tulee ja sit sillä on semmonen 3 metrii iso pino mangaa, ja se antaa ne mulle ja sanoo et jos mä saan ne kaikki, mun pitäis mennä naimisiin sen kanssa koska se ei kestä elisabethia joka tuhrii kaikki lasten värityskirjat xD sit mun herätyskello soi ja musta tuntu TOSI tyhmältä :lol: :lol:
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Meza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meza » La Joulu 18, 2010 06:50

Ei varmaan animeuni siinä missä ketju tarkoittaa, mutta koin tämän niin hilpeäksi että pakko jakaa.

Eukonkantokisat - nörttityyliin.
Vaimokkeiden tilalla oli dakimakura-waifut ja PC-monitorit (ihan niitä kunnon kuvaputkimonitoreja). Oli varsin eeppinen kisa läpi talvisen metsän ja uppolumihankien - kaiken lisäksi otakustereotypiat rälläsivät kuin viimeistä päivää kun osallistujakuntaa katsoi. Ikävä kyllä kisan palkinto ei ehtinyt minulle selvitä unen aikana, sillä en koskaan selvinnyt maalille asti monen muun tuhoontuomitun nörttiparan tapaan...

Uni sai varmana jotain kipinää siitä että edeltävänä iltana mietin pitäisikö hankkia uusi sisustyyny dakimakuraani.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » La Joulu 18, 2010 14:31

Viimeyönä näin unta Gintamasta. Olin pikkusiskoni kanssa Japanissa ja katsoimme big bad bossien (don't ask..) Gintamaa. En muista siitä unesta kovinkaan paljoa, mutta Gintoki, Shinpachi ja Kagura lentelivät joidenkin ihme otusten kanssa taivahalla, ja yhtäkkiä Otae ilmestyi Kaguran viereen ja sitten yhtäkkiä Feenix lintu nappasi Otaen mukaansa. Otae roikkui linnun pyrstössä kiinni ja taustalla oli hirveästi leiskoja. Lintu oli vienyt Otaen helvettiin ja Otae kirkui "eeiii!" ja sitten heräsin.

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » La Joulu 18, 2010 14:49

HA riensin kirjoittamaan kun heräsin! Tämä uni oli fierd.

Olin illalla lukemassa jotain random manga pokkaria, kun tunsin nykäyksen kädessäni. Miku hatsune nendoroid figuri alkoi hakata minua purjolla ja 20 muuta nendoroid figuria lähestyivät minua eeppisesti mistä suunnasta kukakin. Mutta ei siinä, kun he pääsivät kosketusetäisyydelle ja löi, eihän se tuntunut miltään. Koitin ties millä saada heitä rauhoittumaan kunnes keksin! Minun piti laulaa 2 tunnin oopperqaesitys vetämättä henkeä! Ja hyvinhän se meni :D figurit rauhottuivat ja menivät omille paikoilleen.

O.o
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

ScarletSister

Viesti Kirjoittaja ScarletSister » Ke Joulu 22, 2010 12:20

Hehehee.... Näen myös tässä vähän aikaa sitten unen, jossa oli inuyasha... Sanoin sille jotenkin näin; Hei, inu, mä kutsun nyt sua sillä nimellä, katotaan kumpi hyppää korkeammalle! Sitten se ei hypänny, ja sanoin jotekin näin: Hei, pahvi, istu! Sitten se istu vaan maahan hetken päästä... XD
Paint Me Red

Brother love

Viesti Kirjoittaja Brother love » La Joulu 25, 2010 14:30

En nyt tiijä lasketaanko tämä animeuneksi, mutta kuitenkin se liittyy Kingdom Heartsiin perustuvaan roolipeliin.

Näin siis unta, että olin Roxas ja kävin jotain ihme koulua, jossa olin syrjityin oppilas. No, sitten siinä unessa oli myös Demyx joka ehdotti, että menisin hänen kanssan rehtorin kansliaan hakemaan Demyxin takavaritoitua kitaraa.
Meiti sitten pakotettiin siinä unessa menemään kyseiseen huoneeseen hakemaan kitaraa, kun olin niin pieni ja muutenkin huomamaton. Demyx jäi kanslian ulkopuolelle. No, mie sitten otin sen kitaran ja lähdin huoneesta veks. Annoin kitaran Deelle ja lähdin.
Sitten siihen uneen tuli Ansem the Wise, joka antoi Deelle jälki-istuntoa. Heräsin siihen, kun näin Deen murhanhimoisen katseen. : D
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ti Tammi 18, 2011 09:48

Maaa! Menin eilen aikaisin nukkumaan (heti Pasilan jälkeen) ja heräsin nyt virkeänä. Hyvä saada välillä univelkaa pois. Kun nyt oli runsaasti aikaa nukkua niin, näin taas pitkästä aikaa animeunen.

Olin taas Mizuntanin hahmossa (Oofuri) ja minun piti pyöräillä serkkuni luo. Koko matkan ajan cd-soittimesta kuului jotain jpoppia. Tie oli tosi muhkurainen tai oikeastaan se koostui suurista kaarista. Mitä pidemmälle pääsi niin sitä surrealistisemmaksi maasto muuttui. Lopulta se muistutti ihan Furuya Usamarun mielenmaisemataiteiluja.
Ennen määränpäätä vastaan tuli omituinen torikoju. Sitä vahti Kamina (TTGL) ja joku toinen tyyppi, jota en tunnistanut. Siellä oli paljon suuria laatikoita, joilla oli kasvot. Jos niitä sai lyötyä tarpeeksi kovaa, niin saattoi saada lahjaksi jonkin 'special item'in. Tyyli oli vapaa ja minulla oli luonnollisesti pesäpallomaila mukana niin mikäs siinä. Laatikkoni räjähti ja sieltä tuli juuri sellainen vespa, jota Haruko käyttää (FLCL). Se taisikin olla Gainax-koju? :D Kiitin ja vaihdoin polkupyörän skootteeriin, jolla pääsin perille alta aika yksikön.
Koska matkan aikana olin täysin unohtanut lähtöni tarkoituksen, serkkuni talo muuttui omaksi kodikseni ja astuessani sisään olin taas oma itseni. Yllätin pikkusiskoni katsomasta Cool Devices -dvd boxia. Mistä ja miksi se oli sen hommannut? Hän sanoi kuitenkin että "Ihan p*skaa animea. Ota sinä se." Kiitin ja menin keittiöön paistamaan meille jauhelihaa. Siihen se suunnilleen loppui.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Ma Touko 23, 2011 18:03

Ai että animeunia? Liiankin usein. :D Yleensä, kun nään animeunia, olen joku sarjan hahmoista. Ja kaikki unet tähän mennessä ovat ollett Inuyashasta.(Liekö syynä, että fanitan sitä vähän liikaakin.) Viime yön tapaukseen liittyy Kagome(satuin olemaan Kagomen hahmossa.) ja Inuyasha. Oltiin mun(siinä tapauksessa Kagomen) huoneessa ja istuttiin sängyllä. Sitte Inuyasha kysyi multa, että synnyttäisinkö sille lapsen. Ja loppu onki sensuroitua kamaa. O_O
Resident Evil <3

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » La Kesä 11, 2011 16:51

Näin jälleen kerran animeunen ja tällä kertaa ihan harmittaa, että se oli vain unta.
Alussa kaikki oli ihan normaalia. Olin kotona ja meillä oli vieraita, joita en tuntenut. Yksi pikkupoika seurasi koko ajan ja hoki, että haluaa lähteä pilkille kanssani. Unissa en kuitenkaan yleensä välitä penskoista ja vastasin jotain "mene isäsi kanssa". Kun menin takaisin huoneeseeni, aloin katsoa koneelta animea, jotain sellaista, mistä en tiennyt alunperin yhtään mitään, mutta jonka olin kuitenkin uteliaisuuttani ladannut.

Anime oli aika vanha ja 85-minuuttia pitkä. Se käytti kuitenkin niin omaperäisiä kerronnallisia ja visuaalisia ratkaisuja, etten voinut kuin katsoa ja ihmetellä. Sen verran mitä ehdin animesta nähdä oli alkukohtaus, jossa jotkin ällöttävät, pervot teinipojat yrittivät kuunnella, mitä tyttöjen pukuhuoneen oven takana tapahtuu ja kuvittelivat, että siellä on yuria. Sitten siitä kulki ohikaksi poikaa, jotka kävelivät käsi kädessä ja olivat täysin omassa maailmassaan. Heistä ei oltu tehty erityisen kauniita vaan hahmo-design oli enenmmänkin Slam Dunk -tyylistä. Se kuitenkin vaihteli tilanteen mukaan jopa niin vahvasti, ettei elokuva välillä edes näyttänyt animelta.

Tyypillinen yaoi/shounen-ai -pätkä se ei myöskään ollut. Vaikka elokuva kertoikin noiden kahden pojan välisestä suhteesta, mitään ei kuitenkaan näytetty suoraan vaan esitettiin surrealistisiana ja absurdeina näkyinä. Kohtaus joka teki minuun varsinaisen vaikutuksen, oli sellainen, jossa pojat olivat hieman nuorempia ja istuivat ruohikolla. He viettivät koulun ruokatuntia, mutta eväsrasioita ei ollut mukana. Sen sijaan toinen poika viipaloi vasemman kätensä ja söi sitä. Viimeisen viipaleen hän syötti kumppanilleen ja tämä hetki oli kuvattu tosi eroottisesti. Toinen poika taas järsi palasia omasta kädestään. Kun he olivat kylläisiä, näytettiin maalauksellinen kuva, missä pojat katsoivat toisiaan ja hymyilivät suut ihan veressä. Sitten he alkoivat suudella ja pitää erikseen mainita, että koko kohtauksen aikana ei puhuttu ollenkaan ja taustalla soi tyypillinen romanttinen musiikki.

Siinä vaiheessa olin jo vähän "WTF?! Ei tällaista animea voi olla!" ja lähdin etsimään siitä tietoa netistä. En muista elokuvan koko nimeä, mutta siinä oli sana "vampican". Eräällä sivulla luki, että se oli näitä kadonneita ja unohdettuja anime-elokuvia ja oli saanut yllättäen dvd-julkaisun muutama vuosi sitten. Lähdin tietysti etsimään tuota dvd:tä, kun pitäisihän tuollainen ainutlaatuinen hienous saada itselleen.
Herättyäni kesti jonkin aikaa tajuta, ettei kyseistä anime-elokuvaa ole olemassakaan ja kyllä harmitti. Olisin ehdottomasti ostanut ja lisännyt aarrekokoelmaani. :D
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Heinä 16, 2011 19:50

Uneni varsinainen animeosuus ei ollut kovin pitkä ja tämän jälkeen uni muuttui vieläkin oudommaksi ja osittain väkivaltaiseksi (yritimme voittaa tosi isoa ihmishämähäkkiä isossa kartanossa), mutta animeosuus oli niin erikoinen ja jännä että laitan sen kuitenkin tänne. En muista kaikkea tarkasti, mutta osan kuitenkin. Ja sarja, johon tämä liittyi, oli siis Black Butler.

Unessa olin ehkä Ciel tai sitten vain tarkkailin tapahtumia ulkopuolelta. Ciel oli menossa naimisiin jonkun aatelisen pojan kanssa ja esitti siis tyttöä. Roolit olivat samat kuin oikean sarjan Viiltäjä-Jack - juonikaaressa: Ciel röyhelöisissä tytönvaatteissa ponnareineen ja Sebastian esitti opettajaa. Paikalla oli myös Cielin isä, joka oli sellainen roteva ja parrakas ja sulhasen äiti, jolla oli pitkät valkoiset hiukset ja värikäs kimono ja hän poltti koko ajan sellaista pitkää imuketta. Sulhanen oli Cielin ikäinen poika, jolla oli vaalea pystytukka ja punainen puku. Avioliitto oli Cielin isän idea ja koko joukko lähti kirjoittamaan avioliittosopimusta yhteen ison kartanon huoneista. Huone oli aika ahdas, siinä oli punaiset seinät ja iso ikkuna. Ciel istui isänsä vierestä ja sulhanen, jonka nimi oli Joi, oli äitinsä kanssa toisella puolella pöytää ja Sebastian seisoi jossain sivussa. Sopimukset ilmeisesti allekirjoitettiin, mutta sitten jotenkin (en muista kaikkea) Ciel ja Joi (jonka nimi muuttui tässä vaiheessa Alexiksi) menivät kartanon kellarissa olevaan isoon kirjastoon. Alex alkoi selittää jotain, että hän ei ollut Cielille sopiva aviomies koska oli tehnyt jotakin rikollista. Ciel huolestui ja yritti udella, mitä oli tapahtunut, mutta Alex ei kertonut.

Samaan aikaan punaiseen huoneeseen ilmaantui kammottava aavenainen, jolla oli käsissään hopeamalja. Hän oli Cielin kuollut äiti, joka oli tullut tappamaan miehensä. Kimononainen meni aivan hysteeriseksi ja aavenainen heitti maljasta jotain ainetta Cielin isän päälle. Hän muuttui pelottavan näköiseksi ja samalla Sebastian muuttuui paholais-olomuotoonsa. Hän näytti tässä muodossa joltain mustalta varjolta, jolla oli Sebastianin pää ja paha katse. Aavenainen tappoi Cielin isän ja olisi tappanut Sebastianinkin, mutta tämä oli liian voimakas demonivoimineen ja aavenainen poistui paikalta. Samaan aikaan Ciel kertoi kirjastossa Alexille Phantomhiven sukua vaivaavasta kirouksesta. Kirouksen takia joku yliluonnollinen tappoi Phantomhiven perheen jäseniä ja oli edellisen kerran tappanut hänen äitinsä ja nyt isänsä (en tiedä, miten Ciel tiesi jo tästä) ja nyt vain hän oli jäljellä. Sitten Alexkin kertoi, mitä rikollista hän oli tehnyt: hän oli tappanut jonkun tytön jossain miekkailuturnauksessa ja oli siis lapsentappaja. Ciel sanoi ettei se haitannut, koska tappaminen kuului miekkailuturnauksiin ja ilmeisesti hyväksyi Alexin miehekseen.

Tämän jälkeen tyttö-Cielin seikkailut vaihtuivat hämähäkkijahtiin, mutta muistan vielä että jossain vaiheessa unta olisi vielä nähty alaston Ciel jolla oli kuin olikin tytön vartalo. Niin että mitäh? Mutta hän kyllä vaikutti tyytyväiseltä uuteen aviomieheensä ja suhtautui aika tyynesti sukuaan uhkaavaan kiroukseen :'D
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » To Elo 04, 2011 13:59

Pakko kirjoittaa tänne yksi maailman typerin uni, jonka näin.

Siinä ole Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti. Hetaliasta ofc. Heille jaettiin jalokivet, joita tutkia. Suomi sai tutkia timantteja, Ruotsia en muista, Tanska jäi ilman, Islantia en myöskään muista, mutta Norja joutui tutkimaan tetramantteja (lol Aku Ankka). Siinäpäs hän sitten meni istumaan paikalleen ja rupesi heilumaan suurennuslasin kera tetramantin ympärillä (Aku Ankka lol). Siinä välissä Islanti meni jonnekkin sen huoneen nurkkaan istumaan ja tuijottelemaan, kun Norja tutki jalokiveä, minkä jälkeen Tanskakin saapui paikalle, ja alkoi sillälailla oudosti heilua Norjan takana. Islanti vain tuijotti : "TÄH?" ja Tanska heilui : "jei~" Norja rauhassa tutki tetramanttiaan ´, kun Tanska pelleili, ja Islanti tuijjasi.

Minulla on oudot unet lol.

Frantsu

Viesti Kirjoittaja Frantsu » To Elo 04, 2011 21:30

Onnistuin joskus näkemään niin fanityttömäisen unen kuin vaan on mahdollista. Ja vaikkei se ollutkaan kokonaan pelkkää animea, niin kirjoitampa tämän tänne nyt kuitenkin.

Uni alkoi sillä, että mä ja Severus Kalkaros (odottakaa vaan, kyllä sitä animeakin kohta tulee) oltiin treffeillä ^^''
Paikkana oli semmoinen tosi fiini ravintola, jonka sisustus oli muuten tosi punainen btw...
Noh, mä ja Sev siinä sitten istuttiin semmosen pyöreän pöydän vastakkaisilla puolilla ja ... periaatteessa katseltiin toisiamme silmiin (xD) kun viereisestä pöydästä ilmaantui tuttu heppu.
Hetalian Englanti. Enkku siinä sitten alko epäuskonen ilme naamallaan taivastelemaan miten mä voin pettää sitä tälleen (fun fact = olen Ranska-cossaaja ;D) ja mä koitin selitellä jotakin.
Kalkaroksen ja Iggyn välillä sitten synty pienoinen väittely siitä 'kumman kaa' mä nyt sitten oikeasti olen (en tienny sitä itekkään -_-')
Sitten se koko ravintolan valot pimeni ja jostakin kuulu mulle varsin tutun kuulosta naurua... Kun valot meni takas päälle Kuroshitsujin Undertaker seiso mun takana, käsi mun vyötärön ympärillä ja se osotti Seviä ja Enkkua sillä sen viikatteella, väittäen että mä kuulun sille. :mrgreen:
Mä en missään vaiheessa saanu selville, et kenet niistä kolmesta mä sain, koska herätyskello alko soimaan... Vähän ketutti kun heräsin aamulla. Oli myös hyvin iloinen olo ^^. Samalla mä tosin ajattelin = "Kuinka epätoivonen pitää olla, että uneksii kolmen fiktiivisen miehen tappelevan musta?" Hauskaa oli xD

moe_majokkofan95

Viesti Kirjoittaja moe_majokkofan95 » To Joulu 08, 2011 23:55

Useampaankin otteeseen on tullut nähtyä, kun tapana on kattoa animea aina ennen nukkumaan menoa. Parhaiten kyllä jäi mieleen uni, joka liittyi higurashiin. Ei muuta pahaa mut kun yhessä vaiheessa unta näen että tuolla juoksee Rena, ja sit huomaan et sehän juoksee mun luo. Kun Rena on sitten jonkin kymmenen metrin päästä musta huomaan et sehän ottaa selkänsä takaa esiin sen kuuluisan julmetun kokoisen lihaveitsensä. Seuraavaksi tajuan et vatsassani törröttää iso lihaveitsi. :shock:
Heräsin samantien ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Ekaks sit piti tietenkin tarkistaa et oliko mun vatsassa reikää. Eipä mun vatsassa loppujen lopuksi usean tarkistuksen jälkeen näyttänyt olevan reikää.
Moemössö, mitä muuta ihminen voisi tarvita.
AniDB

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”