Animeunia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Natis

Re: Animeunia?

Viesti Kirjoittaja Natis » Ma Helmi 09, 2009 09:45

Tuli nyt sitten nähtyä viimeyönä ensimäistä kertaa edes vähän Animeen liittyvää unta ja olisi voinut olla kyllä parempikin. Kyseessä oli siis jonkunmoinen Cosplay kilpailu paikallisessa koulussa joskus päivällä ja minähän olin nyt sitten mennyt jostain syystä osallistumaan ja cossasin Haruhia The Melchanholy of Haruhi Suzumiya sarjasta. Ensimmäinen shokki tuli siinä vaiheessa kun älysin että mitäs hittoa minä tätä cossaan kun olen poika :shock: Olin sitten mennyt sioittumaan vielä kolmen parhaan joukkoon Nalle puhin ja jonkun muun cossaajan kanssa. Kaikenlisäksi tuli tanssahdeltua Hare Hare Yukai tanssia lopussa :lol:

Voi olla että tämän unen aiheutti kun ei tullut lähdetyksi lauantain Traconiin ja cossausta olisin tietenkin halunnut harjoittaa mutta en ainakaan Haruhina ja eipä tuota cossausta tulisi oikeasti tehtyä ujouteni takia mutta unessa menin ihan täysillä.

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ma Helmi 09, 2009 12:52

Viimeöinen uni: Alussa oli jotain ei-anime-juttua. Joka tapauksessa n. 17-vuotias tyttö ja hieman vanhempi vampyyripoika matkustivat lentävällä asuntoautolla pohjoiseen. Jossain vuoristossa he sitten laskeutuivat ajamaan tietä pitkin. Eräällä jyrkänteellä oli pysähtyneenä musta rekannäköinen ajoneuvo. Katolla seisoi pienikokoinen mies kasvoillaan valkoinen naamio ja ylään Akatsuki-takki (Naruto-mangasta). Hän huusi: Kukaan ei kulje tästä! sitten rekka ajoi jyrkänteen reunan yli ja muuttui valtavaksi ilmalaivaksi, joka oli myös Akatsuki-kuvioinen. Asuntoauto meni perässä muuttuen niin ikään ilmalaivaksi, tosin pienemmäki. Yhtäkkiä sen katoll aukesi jokin luukku ja ulos kiipesi Bleachin Ichigo, joka huusi uhmakkaasti aikovansa raiskata Akatsukien ilmalaivan :shock:
Lyhyen ja kieppuvan lennon päätteeksi pienempi ilmalaiva pakotti toisen laskeutumaan. Iso ilmalaiva vahingoittui pakkolaskussa eikä päässyt enää lentoon. Ichigo hyppäsi alas ja meni kiehnäämään ison ilmalaivan nokkaa vasten. Seurauksena (ilmeisesti) Dragon Ballin Chichi muni suuren määrän sormenpään kokoisia munia, joista kuoriutui minikokoisia lentokoneita, rakennuksia ja lampaita.

Aikaisemmalta yöltä on muistissa lyhyt pätkä, jossa L ja light olivat jossain sinisessä huoneessa. L näytti todella surkealta eikä ilmeisesti voinut nähdä Lightiä.

Viime viikolla lisäksi Seras puri Alucardia :)

hanyuu

Viesti Kirjoittaja hanyuu » Ti Helmi 17, 2009 23:17

Joo näin sellasen jossa Fushigi Yuugin Tasuki oli poikaystäväni ;)
あなたが小さい男は友人を探している

Rinoa

Viesti Kirjoittaja Rinoa » La Helmi 21, 2009 21:22

Hmm itselläni on kumma tapa muistaa lähes tulkoon kaikki unet mitä näen, (Siis että kun aamulla herään ja päivän mittaan mietiskelen mitä unta näin, niin tapauksista 95% muistan. Ja pidän sitä siksi kummallisena koska ystävistäni ei oikeastaan kukaan muista koskaan mitä unta on nähnyt edeltävänä yönä O_ô ) mutta että anime-unia ? Hmm, onhan niitä jotain tullut nähtyä.
Listaanpa lyhyesti kolme pöhköintä ja julkaisukelpoisinta untani:

1) Olin ehtinyt lukea D.Gray-man-mangaa tasan yhden osan, kun näin seuraavana yönä unta, että olin kävelemässä jonkun kaupungin kadulla ihan normaalisti, kun yhtäkkiä eteeni astui Kanda ja sanoi : "SINÄ!" En ehtinyt vastaamaan mitään takaisin, kun Kanda jo veti miekkansa esiin ja alkoi silmät kiiluen jahtaamaan minua miekkaansa villisti heilutellen, samalla kun minulla oli täysi työ juosta karkuun kiljuen. Juoksin umpikujaan ja heräsin juuri ennenkuin Kanda-armaani kokeili miekkansa terävyyttä minuun. Ei varmaan tule yllätyksenä, että Kanda EI OLE lempihahmoni T_T

2) Kun kova Naruto-fani olen niin tottahan minä siitäkin unta olen nähnyt. Olin siis jossain aukealla niityllä, jossa kohosi iso torni jonka huipulla istui Orochimaru, ja kappas minä olin Naruto ja loput voittekin arvata. Ei älkää sittenkään arvatko, jollakin on kuitenkin niin likainen mieli (kuten minulla esimerkiksi) että ensimmäisenä mieleen tulee jotain ihan muuta. Siis Orochimaru ja minä (Naruto) kävimme eeppisen kamppailun välillämme, käyttäen kaikki hienoja ninja-tekniikoita mitä ikinä keksiä voikaan. Juuri ennen kun olin voittamaisillani, putosin jostain kumman luukusta alas ja uni vaihtui ihan toiseksi joten loppu.

3) Viimeisenä Bleach uni. Tämä on sitten hieman raaka. Olin jossain suurella taistelutantereella jossa oli läjäpäin shinigameja, arrancareja, holloweja jne. Vaikka ketä. Itse olin unessa ihan oma itseni joten olin aika paniikissa, kun kaikki vain mätkivät toisiaan ties millä. Noh, seisoin aidan vieressä ja satuin sitten vähän matkan päässä näkemään Grimmjown, joka yksi suosikki hahmoistani, joten ajattelin että mitäs jos menen vaikka hänen juttusilleen. (Hah Hah, keveä juttutuokio Grimmjown kanssa ? Se todellakin oli vain unta...) Olin aikeissa lähteä juoksemaan aidan viereltä tien toiselle puolelle kun "TSOK !" Voitte kuvitella että siinä oli hieman sulattelemista kun huomasin seisovani selkä aitaa vasten, niin että Grimmjow miekka oli heitetty vasemmalta puolelta alavatsaani lävitse ja olin jäänyt aitaan jumiin. Lohdullista oli tosin se että sekuntia myöhemmin Menos Grande jyräsi juuri siitä mihin olin ollut juoksemassa, joten Grimmjow siis pelasti henkeni, eh -_- ? Heräsin heti sen jälkeen...

Kerrottakoon vielä lopuksi, että nämä olivat unistani kertomisen arvoisimmat (ja ahdistavimmat :shock: ) ja että olen iloisesti elämääni elävä tasapainoinen optimisti, joka useimmiten kuitenkin näkee vain tylsähköjä "Kävin Kakashin kanssa kaupassa" - unia ^^" Eeeheheheheheeee, ihan tiedoksi vain siksi etteivät kaikki nyt luulee että minulla on päässä vikaa. (En ainakaan myönnä.)

Amiyo

Viesti Kirjoittaja Amiyo » La Helmi 21, 2009 21:44

Onhan niitä unia tullut nähtyä...toinen toistaan oudompia. O_o' Tähän hätään muistuu mieleen vaan yksi, missä ensin vedän mättöä EVA-02:lla, ja sitten olen yhtäkkiä lillumassa Rein vesitankissa. Klaustrofobisena (anteeksi jos en kirjoittanut oikein) luokittelen tämän painajaisiin, vaikka EVA:n ohjaaminen olikin hauskaa puuhaa. xD ...ainakin unessa o_o

Toinen uni oli täynnä pomppivia Kirbyn ja Hamtaron risteytyksiä. Ei kiva x_x
-Escapism- (>^.^)>

"There are things like lies that make people happy"~

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » Su Helmi 22, 2009 14:01

*menee pöytänsä alle valmiiksi piiloon mätiä tomaatteja*

Unen alussa olin lapsuudenystäväni luona yökylässä, lähdin sitten aamulla reppu selässä, pyjamanhousut jalassa ja yöpaita päällä pyöräilemään jonnekin. Oli kaunis kesäinen aamupäivä ja parisen kilometriä pyöräiltyäni huomaan unohtaneeni cosplay-asuni kaverini luokse. Ja eikun takaisin hakemaan Team Rocket-pukua. Sain pukuni, lähdin taas pyöräilemään, kun äkkiä puhelin soi. Vastaan puhelimeen ja huomaan olevani jossakin pommisuojan/ankean liikuntasalin ovella. Ja olen Disney-tyyliin piirretty leijona. Just. Salissa on kourallinen samaan tyyliin piirrettyjä hyeenoita, jotka piirittävät autiota Jylhäkalliota, joka on noin kuusi metriä korkea patjakasa. Menen sitten mättämään hyeenoita, kun kehtaavat piiritellä meikäläisen patjakasaa. D8<
Voitettuani hyeenat, olen jonkinsortin ihminen ja saliin ilmaantuu KH:n Organisaation porukkaa. Ja taas mättöä. Mutta hei, sain puolelleni ainakin Marluxian, Larxenen, Xaldinin ja Zexionin. Ja Axelin, mutta vasta kun olin jo tappanut poikaparan. Puremalla tältä niskan poikki. Sitten ovesta säntää sisareni ja siskontyttömme, jotka kauhuissaan ilmoittavat, että Dodo on tulossa. Telkeämme oven, laitamme siskontytön johonkin laatikkoon/kaappiin/komeroon/tms piiloon ja asetumme loppujen Organisaation jäsenten kanssa taistelusemiin, menen itse oven yläpuolelle väijyksiin. Tämä Dodo oli järjettömän kokoinen, purppuranpunainen limakasa, jolla oli hirmuisesti silmiä. Tapellaan siinä sitten ja eeppisten Matrix-kuvakulmien ja hidastusten jälkeen voitetaan örvelö.
Sen jälkeen lähdemme Viitasaarella asuvan tätini luokse leikkaamaan suurta punaista mattoa sopivan kokoisiksi paloiksi, jotka sitten mahtuisivat olohuoneeseen. Minä ja mukana hengaavat pelihahmoliittolaiseni jäämme kahville, kun äkkiä Luxord, jonka tapoimme aiemmin, kaahaa pihalle semmoisella futuristisella lentävällä autontapaisella ja Xaldin säntää ajamaan sitä. Sitten tulee tyypillinen takaa-ajokohtaus futuristiautojuttuisten poliisien kanssa ja taivaalle ilmaantuu leijumaan tajuttoman kokoinen valkoinen Mokona, joka syö Luxordin ja Xaldinin autosysteemin. Ja sylkäisee sen miltei saman tien pois, mutta siinä vaiheessa poliisihtavat ovat jo unohtaneet kaksikon ikinä mihinkään syyllistyneen.
(Ei enää ikinä iltalukemiseksi "Kummisetää" ja kolmentoista ja puolen tunnin yöunia. Ihan tosi, mä nukun ton verran miltei joka yö, ilman mitään nautittavia vaikutteita. O_O)

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ti Helmi 24, 2009 20:29

Mlaa, saisit kirjoittaa kirjan noista unistasi. Yksi varma ostaja löytyy jo täältä 8D

Muttajoo, omissa unissani on tällä viikolla ja viime viikon lopussa pyörinyt useita Naruto-hahmoja (sen siitä saa kun katsoo Abridged Seriessiä ja lukee kaverilta lainattuja pokkareita ja kaupan päälle tuhertaa tuntitolkulla kuvaa Kankuroosta ja Temarista...). Muistan ainakin jossain unessa esiintyneet melko hämäräperäiset chunin-kokeet, joissa taistelivat ainakin Kiba, Naruto, Hinata ja Sasuke. Itse taisteluista tms. en muista mitään, mutta nuo tyypit esiintyivät unessa ja jotenkin kaikki liittyi chuunin-kokeisiin. Tänä aamuna hetkeä ennen heräämistä unessani esiintyivät Kankuroo ja Temari, joiden piti ilmeisesti taistella toisiaan vastaan. Kankuroo oli unessa todella pieni ja ihmetteli todella paljon, mitä tämä nyt meinaa ja miksi Temaria vastaan. Molemmat ihmettelivät myös, mihin Gaara oli kadonnut, kun se oli äsken ollut heidän lähellään. Mielenkiintoista juuh...

Uniedit. Edittaan viimeisimmän uneni tähän kun en viitsi tuplapostata. Juu elikkä meikäläinen oli viime yönä mummolla yökylässä ja siinä oli sitten koko päivä katseltu telkasta näitä hiihdon MM-kisoja, katseltu vanhoja valokuvia, luettu vähän Yotsubaa ja muuta sellaista. Näinpä sitten yöllä monivaiheisen unen. Siitä asti mistä muistan unen alkaneen, olin jossain ihme leikkikentällä (josta olen nähnyt unta aikaisemminkin). Tämä kenttä sijaitsi jonkun koulun takana, sinne mentiin kauhean isoa ylämäkeä pitkin ja siellä oli jokin kouru/allas. Kuusivuotias serkkuni oli siellä meidän sinisen, läpinäkyvän jumppapallomme kanssa. Ihmettelin sitten siinä mitä hän puuhasi, kunnes hän meni pallon sisälle ja alkoi pyöriä siinä altaassa/kourussa. Olin ihan ett woot mutta serkkuni tuli pois pallosta ja demonstroi uudestaan, miten palloon mentiin sisälle. Lähdimme pois serkun ja pallon kanssa ja mäessä tapasin tätini. Sitten yhtäkkiä olinkin jossain kaksiosaisessa huoneessa, jonka keskellä oli vaatekaappi. Huoneessa oli hyvännäköisiä mieshiihtäjiä hiihtopuvut päällä. Jotkut norjalaiset hiihtäjät rupesivat esittämään takaapäin naimista ja puhuivat nesteen poistosta. Ilmeisesti osallistuin itse tähän hommaan jollain tapaa ja pääsin ratsastamaan Sami Jauhojärven reppuselässä. Hiihtäjät melskaavat ja halailevat ja joku tulee maininneeksi Naruton Asuman. Hiihtäjät lähtevät kisoihin ja itse menen jollekin taisteluareenalle. Menossa on ilmeisesti (jälleen kerran) chunin-kokeen kaksintaistelut. Asuma seisoo vieressäni ja ilmeisesti Ino taistelee alhaalla. Asuma alkaa kertoa minulle jotain elämäntarinaansa. Asuma kertoo, että sai joskus nuorempana rakkauskirjeen. Kirjeen antajaksi paljastui todella pieni, noin kuusivuotias ja vaaleatukkainen tyttö. Asuma sai selville, että tämä tyttö oli Ino, mutta Asuma ei Inon iän takia viitsinyt aloittaa suhdetta hänen kanssaan. Niinpä he halasivat ja Ino lähti pois. Sitten Asuma kertoo valmistuneensa ja kertoo olleensa nukenkäyttäjä. Tässä vaiheessa muistelmia nuori Asuma esiintyy Kankuron näköisenä. Sitten hän kertoo päässeensä vanhempana ryhmänjohtajaksi genineille. Ryhmässä on Shikamaru, joku hyypiö ja vielä Ino. Inolla on todella pitkät hiukset mutta Asuma tunnistaa Inon samaksi rakkauskirjeen lähettäjäksi. Shikamaru on ilmeisesti vihainen, mutta mitä sitten tapahtuu, ei Asuma kerro enempää. Ino ilmestyy jostain paikalle, samoin Shikamaru. Loppu unesta en muista mitään, mutta ilmeisesti norjalaiset, hyvännäköiset hiihtäjät esiintyivät samassa unessa vielä myöhemmin. Ei pitäisi katsella niin paljon urheilua kun ne tulee jo uniinkin...
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Hayate

Viesti Kirjoittaja Hayate » La Helmi 28, 2009 21:39

Juh, kyllä unia nähty on. . .
Sillon kun vielä luin Inuyashaa, näin unta että Sesshoumaru lensi jostain syystä suihkumoottoreilla: se sammakkotyyppi (jonka nimee en muista) huusi sitten että "Herrani, polttoaine on lopussa!) ja Sesshoumaru putos... uni loppu siihen.
Toises unes yks kaverini seurusteli the Gazetten laulajan kanssa =___=
Joskus Kakashi tanssi mun hissanopen kanssa... siitä ei kerrota enempää @__@
Antakaa sieneni takaisin... TT-TT

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » La Helmi 28, 2009 23:11

Demmi, voin tietty tehdä kokoelman tästä ja postata sen johonkin isoksi kasaksi ihmisten ihmeteltäväksi. xD Näen miltei joka yö unia, jotka muistan aamulla, joten jos tässä on vaan meikän animeunet...

Toissayönä näin unta missä siskon kanssa istuttiin junassa ja jossain vaiheessa jotkut agenttimiehet tahtoivat kaapata junan. Syytä ei tiedetty. Itse olin välillä minä ja välillä Light Yagami, jolta puuttui vasen jalka. Ja olin aina jalkapuoli Light, kun piti tehdä jokin raju siirto ja yrittää riistää ase joltakin kaappaajalta ja siinä tyypit ihmettelivät sitten, miksi olin jatkuvasti pärställäni lattialla kun poukkasin penkiltä ylös. Siinä ei ihan totta askeleita oteta vaan yhdellä jalalla. D: Myöhemmin päästiin ainakin pyörähtämään jollakin juna-asemalla, jossa vietettiin pääsiäistä ja jaettiin karkkia... O_o

josei

Viesti Kirjoittaja josei » Su Maalis 01, 2009 10:43

Manga-aiheinen uni.
Siinä tapahtui paljon muutakin, minkä vuoksi ehkä olin niin kiireessä poiketessani matkan varrelle osuneeseen sarjakuvakauppaan (jollaisia kotipuolesta ei löydy). Nappasin mukaani Ge Ge Ge Kitaron englanninkielisen ykkösosan, jotain Clampilta sekä ensiosan Ai Yazawan uusimmasta, Nanan jälkeisestä sarjasta. Se olisi kuuleman mukaan jopa Nanaakin tyylikkäämpi ja nasevammin ihmissuhteita kuvaava teos! Yazawan hylly oli aivan täynnä "kaikesta hänen nuorempana piirtämästään bulkkimangasta", mutta moderneimman näköinen pokkari, jonka nimi tuntui tuoreimmalta, löytyi pian.

Sittemmin selasin ostoksiani julkisessa kulkuneuvossa. Silloin huomasinkin piteleväni käsissäni kirjaa nimeltä "Kaboom! Agent Aika". Nimenomaan, mangasovitus juuri siitä animesarjasta, ja toteuttajana Ai Yazawa. Kirja ei vaikuttanut niin mauttomalta mitä saattaisi luulla, mutta en minä tällaista halunnut lukea! Tarkoittaen siis sitä kuinka pihi olen ja yritän välttää hukkaostoksia.

Määränpäässä soitin hädissäni sarjakuvakauppaan. Valitettavasti en muista enää millä perusteella se onnistui, sillä "tällainen ei yleensä kuulu liikkeen käytäntöihin", mutta sieltä luvattiin että jos palauttaisin lukemattoman pokkarin postissa, he lähettäisivät sen oikean kirjan tilalle.

Itse unen aikana tilanne ei vaikuttanut sitten yhtään koomiselta :roll: Eikä tämä kerrottuna kuulosta niin absurdilta, mutta Ai Yazawan "Kaboomia" ei heti unohda sen omin silmin nähtyään. Tosielämässä Yazawa ei ole suurin suosikkini (hyvä hän kieltämättä on), ja nyt jälkikäteen miettien siinä etsimässäni kannessa oli ennemmin Yugi Yamadalle tyypillinen värimaailma (Kaboomin kansi oli muuttunut ällön myrkynvihreä/lila/kelta/punaiseksi). Ennen unta Yamada siis oli täysi tuntemattomuus jonka kansikuvia olin nähnyt vain ohimennen, ja nyt olen aivan inspiroituneena tutustumassa häneen.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Maalis 05, 2009 15:20

Tämä on jo liikaa. Näin jälleen kerran unta, jossa mukana seikkailivat Naruton hahmot! No, kuitenkin, unen alussa olin kaverini (joka ei edes lue mangaa eikä ole siitä kiinnostunut) kanssa jossain oudolla kujalla. Vähän vaikea kuvailla, miltä se näytti, mutta se oli hieman keskiaikaistyylinen, mukulakivikadut jne. Kadulla oli ihmisiä kerjäämässä rahaa ja jollain pukuun pukeutuneella miehellä oli sellaisessa vadissa ihan älyttömästi kolikoita. Taisimme itsekin siinä jotain rahoja saada, kenties kerjäsimme, mutta sitten kaverini sanoi, että hänen täytyy mennä ostamaan uusia Naruto-pokkareita. Lupauduin lähtemään mukaan, sillä pankkikortillani oli kerrankin rahaa. Menimme johonkin taloon, jossa oli sellainen kapeahko valkoseinäinen käytävä. Käytävällä oli monta valkoista ovea, ja näiden ovien takana oli sitten kirjakauppoja. Yhden oven takana ei kuitenkaan ollut kirjakauppaa, vaan siellä oli yksi ryhmäläiseni jonkun vauvan kanssa. Huoneessa oli ihan hirveästi mappeja ja vauvanvaatteita. Menimme pois ja sitten menimme yhteen kirjakaupoista. Sinne mentiin rappusia alas. Kaupassa ei kuitenkaan ollut ketään, ei tainnut edes myyjää olla, ja mangavalikoimakin oli huono. Sitten äitini soitti. Vastasin, ja äitini sanoi olevansa kirjakaupassa ostoksilla ja löytäneensä halvan Inuyasha- pokkarin, vain 2 € ja sanoi ostavansa sen minulle. Äitini pyysi, että tulisin kirjakauppaan etsimään jonkun toisenkin mangan, sillä siellä oli joku tarjouspäivä ja 2 mangaa sai viidellä eurolla. Aloin kysellä, oliko kaupassa //.hackkia. Äitini ei nähnyt sitä, joten pyysin jotakin toista mangaa. Sitäkään ei ollut, joten lupasin tulla katsomaan, mitä kaupassa oli.

Yhtäkkiä olinkin tämän valkoisen käytävän varrella olevassa paikassa, missä oli joku matala hylly ja ikkuna, jossa ei ollut ikkunalasia. Seinät olivat kivestä. Huoneessa oli Kakashi, joka sanoi: "Demmi. Sasuke on kuollut." Pyörryin, mutta en ilmeisesti menettänyt tajuani. Jalat meni kuitenkin alta ja kaaduin silmät kiinni lattialle. Sitten nousin, ja Kakshi sanoi, että Sasuken jäämistössä on kuulemma jotain tavaraa, mitä voisin ottaa. Hyllyssä ja ikkunalaudalla oli Sasuken tavaraa, joten kysyin, saisinko ikkunalla olevan Icha Icha - kirjan. "Et, kun minä otan sen", Kakashi sanoi. Mietin hetken, ja pyysin sitten, saisinko hieman kunain tapaisen veitsen, jossa oli sellainen jännä vinkura terä, punainen kahva ja heittotähtiä roikkumassa. Kakashi sanoi kuitenkin ottavansa senkin ja sanoi, että minun pitäisi tulla myöhemmin katsomaan, mitä Sasuken tavaraa saisin ottaa. Lähdin siis kirjakauppaan, jossa äitini jo olikin. Hän näytti minulle Inuyashaa, osa 22, jonka kannessa oli Naruton Hakun kuva. Rupesin kiertelemään ja etsimään sopivaa mangaa. Löysin jotakin, mutta sarjat vaikuttivat tylsiltä. Löysin jostain hyllystä älyttömän paksuja, amerikkalaisia manganpiirto-oppaita, hinta 4.90/kirja, mutta en ollut kiinnostunut. Sen vastapäätä olevassa hyllyssä oli Eerie Queerieta, ja mikä yllättävintä - Phoenix Wright- taidekirjoja! Aloin hihkua ilosta ja pyysin äitiä ostamaan kirjan minulle. Hän ei suostunut, koska se oli kallis. Päätin ostaa omilla rahoillani taidekirjoista pehmeäkantiset versiot, koska ne oli halvempia. Siellä oli myös Phoenix Wright- mangaa, mutta en ehtinyt katsoa niitä tarkemmin, kun heräsin.
Tuli sellainen "yääh, mun taidekirjat!" olo, kun ei saanutkaan niitä kirjoja : D Samassa unessa aikaisemmin ostelin kaverin kanssa jotain goottivaatteita ja -laukkuja ja Pokémon-tarravihkoja, mutta ei niistä sen enempää...
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » Su Maalis 08, 2009 00:44

Moi taas. =___=

Viime yönä mulla oli hirveä työ päästä yhdestä ovesta. Se ei meinannut aueta millään ja kun vihdoin sen sai auki, sieltä tuuli aivan tajuttomasti. Siinä sitten roikut ovenkarmeissa ja yrität kammeta itsesi toiselle puolelle. But wait, what? Siellä puolella ei ole lattiaa! Seisoin siinä oven kynnyksellä ja tuijotin äärettömään tilaan, joka oli valkoinen. No okei, sillä oli se seinä, missä oli mun avaama ovi ja vastapäinen seinä, joka oli parinsadan metrin päässä toisesta seinästä. Tai sitten pelkkä puoliavoin ovi keskellä valkoista tyhjyyttä. Siinä kuumeisesti mietin miten pääsen toiselle ovelle, kun Muumeista tuttu Mamelukkikala (Se iso ja lila, mikä meinaa syödä Pikku-Myyn. Ja kyllä, luokittelen Muumit animeksi vaikka kaikki eivät sitä tee) äkkiä ui meitsistä katsoen oikealta ja hitaasti etenee vasemmalle. Semmoista rauhallista mutta uhkaavaa etenemistä. Heräsin ahdistunut tunne rinnassa, koska se kala on ainoa mitä olen koskaan pienenä tosissani pelännyt. Ja pelkään vieläkin.

Onko muuten muilla tyypeillä unissa tekstitystä, loputekstejä (mahdollisesti eri kielillä), erikoistehosteita, nuolia, kertojaa tai teemamusaa? Mulla on ollut kaikkea tuota ja se on aamulla HIVENEN hämmentävää herätä kun päässä on koko yön soinut unen taustalla Kill Billin vihellys ja unesta muistaa vaan keltaiset tekstit, joissa lukee jotakin tonnikalapurkeista...

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ma Maalis 23, 2009 11:49

^ Minun unissa ainakin melkein kaikkia noista on vuosien varrella vilahdellut. Joskus olen nähnyt mustavalkoista unta jostain mafiaelokuvasta, jossa puhuttiin kai italiaa tai espanjaa ja alareunassa kulki tekstitys ruotsiksi, sekä unta Tähtiportti-sarjasta, joka oli englanninkielinen suomalaisella tekstityksellä. Ainakin yhdessä unessa on ollut lopussa kertojan ääni, joka totesi, että eiköhän tämä jo riitä ja siiten uni loppui. Eräässä Transformers Armada -unessa, jossa lentelin ympäriinsä jonakin robottina tuli lopputekstit juuri ennen kuin heräsin. Riippuen siitä, mikä luokitellaan erikoistehosteeksi, niitä on aika usenkin. Esim. hidastuksia ja kuvakulman vaihteluita dramaattisissa kohdissa. Teemamusaa kuuluu harvemmin, mutta jossain pelottavassa kohdassa on joskus kuulunut se Muumien Aavelaivamusiikki (nostaa edelleen karvat pytyyn!) Ja sattumalta viimeöisessä animeunessa:
Tilanne sijoittui meidän pesuhuoneeseen. En muista alkua tarkkaan, mutta luullakseni olin siellä yhden kaverini kanssa leikkimässä animefiguilla. Esitimme niillä eri sarjojen kohtauksia. Sitten jossain vaiheessa kaverini oli kadonnut, ja huomasin katselevani Bleachin Ichigon ja jonkun toisen pojan juttelua samaisessa pesuhuonessa. Meno yltyi shonen-ai henkiseksi, jossain vaiheessa suihku oli mennyt päälle ja hahmot päätyivät kiehnäämään lattialle. Ihan kiltisti vain, vatteet päällä. Ja taustalla soi Rihannan biisi Umbrella.
En oikeastaan juuri välitä poikaxpoika -jutuista, mutta se oli tavallaan tosi kaunista... Onkohan minusta tulossa shonen-ai -fanityttö? :roll:
Mietin kyllä pääni puhki kuka se toinen oli. Mustat tai harmaat hiukset, aika pitkä ja laiha. Jotenkin on kuitenkin sellainen tuntuma, ettei se olisi ollut Ishida...En tosin ole varma.

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » Ma Maalis 23, 2009 20:33

^ Mustavalkoisia mafiaunia ruotsiteksteillä, me wants too!
Voihan rähmä, selailin muistiinpanovihkoani ja huomasin etten ole yhtä unta kirjoittanut tänne. Tämä on siis nähty päiväyksen mukaan 23.-24.12. välisenä yönä viime jouluna.
Olin joku poika, olin jonkinsorttisessa uimahallissa ja siellä oli joku kilpailu. Sen ideana oli sukeltaa etsimään kolmesta altaasta jotain tiettyjä juttuja omaan koriin, joka oli sukaltajan parilla altaan reunalla. Sitten kun sen tehtävän oli suorittanut, piti mennä johonkin taloon ja etsiä niitä samoja juttusia. Monikerroksisen talon portailla, ikkunalaudoilla ja tuoleilla lojui semmosia otuksia (ihmisiä?) joita näkee Count D:n (Petshop of Horrors) kaupassa. ja ne vihjaili ties mitä. "Hei kaunis poika, lähdetkös tuonne takahuoneeseen..."
Meitsin parina oli poika, joka näytti Hirolta (Gravitation) ja etsittiin yhdessä niitä juttuja talosta ja palataan takaisin uimahallille kun löydettiin niitä tarpeeksi. Mutta uimahalli onkin autio, hämärä ja muutenkin ei-niin-viihtyisä. Yhden korkean pylvään luona seisoskeli pikkutyttö, joka näytti erehdyttävästi Ai Haibaralta (Salapoliisi Conan). Se selitti jotain hirmu uhkaavasti ja katosi. Siinä sitten Hiron kanssa pällistellään aikamme ja tajutaan että se meni sen pylvään sisään. Pylväs oli ontto ja sieltä sisältä pääsi tikkaita pitkin ylös- tai alaspäin. Kiivetään tikkaita ylös ja monta, monta, MONTA kymmentä metriä ylempänä löytyy vihdoin luukku, josta pääsee ulos. Tupsahdetaan Helsingin rautatientorin junalaiturille. O_o Tyttöstä ei enää näkynyt missään ja Hiro fiksuna poikana päätti että tämä on just se paras hetki kertoa mulle, että se rakastaa meikäläistä. Suhtauduin asiaan ihan tyynesti (toisin kun ne tyypit, jotka odottelivat junaa ja jotka hämmentyivät kun kaksi uimashortseihin pukeutunutta poikaa kiipeää varoittamatta jonkin pylvään sisältä).

EDIT: En tahdo tuplapostata, joten pistän samaan. Ja spoilereiden sisään, kun uni on niin pitkä.
Spoiler:
Oli tosi häiriintynyt uni. Jossain vaiheessa olin Integra Hellsing ja ollaan Alucardin kanssa jossakin valoisassa talossa. Siellä on Bleachista se Mikälienee (se silmälappuinen mies, jolla on tiukuja päässä ja hengaa sen pikkuisen pinkkitukkaisen tytön kanssa) ja se tukkii koko käytävän. Ja sillä on semmoinen jättilehmäntappoveitsi minkälainen Ichigolla on. Alucardillakin on semmoinen. Seisoskelen sitten Alun takana suojassa kun Mikälienee huitaisee miekalla päänsä yli eteenpäin. Miekka solahtaa kevyesti sementin ja laastin ja ties minkä rakennusmateriaalin läpi, mutta Mikälienee pysäyttää huitaisun niin, että lehmäntappaja jää sinne kattoon kiinni. Katosta olevasta halkeamasta tipahtaa veripisara ja seison hetken kauhistuneena, juoksen sitten typeränä ihmisenä vieressäni olevia portaita yläkertaan. Yläkerrassa on pieni tyttö, joka lojuu kappaleina siinä miekankärjen vieressä ja levittää verilammikkoa ympärilleen.
Sitten sinne alakertaan tuli joku toinenkin tyyppi, joka myös kompensoi jotakin isolla terävällä esineellään. Se oli Mikälieneen puolella. Kun Tyyppi tajuaa että meikäläinen on miltei suoraan sen yläpuolella, se aloittaa sorkkimaan miekallansa kattoa, niin että joudun siinä väistelemään jos henki on kallis. Tämä Tyyppi kuuli jopa missä liikun, niin se suuntasi seuraavan miekaniskunsa sinne päin mihin edellistä väistin.
Sitten jotenkin kun Alucardin kanssa päästiin pois talosta, juostiin pitkin poikin maita ja mantuja että saatiin “Ihmissusi-Andersson” eksytettyä (???). Mutta kun pysähdytään jonnekin maalaistalon (???) lähelle, hiekkatiellä meitä kohti porhaltaa vaaleansinisenharmaa iso susi ja sen selässä ratsastava mies, jota Alucard kiven kovaan väitti Anderssoniksi. Siinä vaiheessa olenkin oma itseni ja yritän kiivetä randomiin mäntyyn, joka on siinä vieressä. Mutta katsos mokomaa, se susi osaa kanssa kiivetä. =__=’’ Alucardilla ja Andersson-miehellä on menossa joku eeppinen taisto ja kuvakulmia sataa, samaan aikaan kun meikäläinen kaapataan ja tungetaan johonkin pieneen mökkeröön. Kidnappaaja on sellainen mies (en tosin ole ihan varma oliko se mies vai mikä) joka virnistelee ja sanoo, etten enää koskaan tule kävelemään ulkona.
Sitten herään siihen, kun jossakin päin taloa soi puhelin. =__=‘’’

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ke Maalis 25, 2009 01:38

Aivan mahtava tuo sinun spolerin takana oleva uni! Miekin haluan Alu-unia taas pitkästä aikaa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”