Suositteluketju

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

TarteTatin

Re: Suositteluketju

Viesti Kirjoittaja TarteTatin » Ke Tammi 11, 2012 19:50

Kiitoksia kovasti. :3
Olet nuori ja minä rakastan vain sinua.
Vanhenet ja minä vain rakastan sinua.
Olet vanha ja vain minä rakastan sinua.

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Pe Helmi 24, 2012 17:17

Minulla nyt pitkästä aikaa iski oikeasti halu katsoa jotain uutta sarjaa. Viime aikoina kun on tullut vain Hetaliaa ja Airia katsottua... Eli hakusessa olisi jokin animesarja, jossa ei olisi aivan liikaa jaksoja ja joka ei suoranaisesti olisi mitään koulutyttöshoujoilua, taikatyttösössöä tai päätöntä pahisten mättöä. Liika huumorikin on oikeasti jossain vaiheessa pahasta. Jossain määrin mukana saisi olla jotain muutakin kuin sitä normaalia elämää (eli esimerkiksi jokin menneisyyteen sijoittuva, jokin ''fantasia'' painotteinen, yms.) Ja mieluusti sarja, joka on jo saatettu loppuun.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Pe Helmi 24, 2012 18:22

Kaeru kirjoitti:Minulla nyt pitkästä aikaa iski oikeasti halu katsoa jotain uutta sarjaa. Viime aikoina kun on tullut vain Hetaliaa ja Airia katsottua... Eli hakusessa olisi jokin animesarja, jossa ei olisi aivan liikaa jaksoja ja joka ei suoranaisesti olisi mitään koulutyttöshoujoilua, taikatyttösössöä tai päätöntä pahisten mättöä. Liika huumorikin on oikeasti jossain vaiheessa pahasta. Jossain määrin mukana saisi olla jotain muutakin kuin sitä normaalia elämää (eli esimerkiksi jokin menneisyyteen sijoittuva, jokin ''fantasia'' painotteinen, yms.) Ja mieluusti sarja, joka on jo saatettu loppuun.
Tämän perusteella suosittelisin D.Gray-mania. Sarja on pitkähkö, 103 jaksoa, mutta on se kyllä sen arvoinenkin; siinä on sopivasti huumoria, ei mitään ylilyöntejä ja nekin pätkät ovat oikeasti hauskoja eikä siinä ole mitään ihan sitä tavallista arkea. Ainakin yksi naishahmo on sellainen, joka on todella tyypillinen hahmo, ruikuttamassa etc. mutta ei se ole syy jättää sarjaa väliin. Kieltämättä DMG sisältää jonkun verran päätöntä pahisten mättäämistä, mutta kyllä siitäkin loppua kohden päästään.

Itse suosittelen todella lämpimästi, tosin meni minullakin aikani, ennen kuin vaivauduin katsomaan sarjaa siitä kohti johon joskus näin, mutta tähän jää todella koukkuun. Hyviä hahmoja on useita ja todella symppiksiä sellaisia.

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Pe Helmi 24, 2012 21:13

Itse suosittelisin sarjaa nimeltä Birdy the Mighty: Decode. Eka kausi on 13 jaksoa, maksaa vain parikymmentä euroa ja on laajasti saatavilla. Ei ole shoujoa eikä taikatyttöilyä, toimintaa löytyy muttei mätöksi asti. Taistelukoreografia erinomaisen komeaa silloin kun sitä, ja muutenkin animointi on laadukasta kautta linjan. Päähenkilö(t) ovat mielenkiintoisia eivätkä edes pahoja klisekimppuja. Hyvä yhdistelmä toimintaa ja komediaa. Ehdottomasti katsomisen arvoinen paketti, ja jos eka kausi puree niin saatavilla on toinen kausi samanlaista kamaa. Itse tykkäsin kovasti.

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Su Maalis 18, 2012 18:43

Etsiskelen seuraavaksi katsottavaa sarjaa.
Ihan vain vihjeiksi, näitä sarjoja ainakin tykkäsin katsoa :
Puella Magi Madoka Magica ja Rozen Maiden, Black Rock Shooter OVAstakin tykkäsin~

Aivan, eikä sitten mitään liiallista sekoilua, tai sellaisia sarjoja joissa on 298374 jaksoa ^^

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Su Maalis 18, 2012 20:06

En pysty katsomaan kännykälläni (jossa on ainokainen nettini) animea, joten kaipaisin jotain kivaa mangaa jota voisi lukaista netistä tai ostaa Fantuista, yms.
Sarjoja jotka on olleet meikän makuun:
Full metal alchemist, Uzumaki, Death Note, Kuroshitsuji, erilaiset kauhumangat (yleensä kovin Uzumakin tapaisia).
Etsiskelen myös hyvää BL-mangaa, jonka hahmot EIVÄT kuitenkaan olisi mitään kaksimetrisiä porkkanaleukoja EIKÄ sarjan juoni menisi tyyliin "rakastan sua eiku en paitsi ehkä joo mut en kai sittenkään". Siis etsin jotain ns. luonnolliselta tuntuvaa poikarakkaus-mangaa.
Ja muista genreistä siis erityisesti toiminta/kauhu kiinnostaa.
Toki saa animeakin suositella mutta nämä animet saan katsottua vasta tossa ~syksyllä, kun toivottavasti saan netillisen koneen.

// Oih, kiitoksia ehdotuksista~! Mikään ei oo entuudestaan tuttu, joten lähenkin tästä innolla tutustumaan~ :D
// Kiitokset vielä varjopojalle. ^^ No 6:sta oon lukenut arvostelun ja se kyllä vaikutti todella hyvältä, en oo vaan saanu aikaiseks aloittaa. Mut näköjään se pitää lukaista. :D
// Ooh, ja kiitokset vielä Crimsonille! Näköjään oon ollut vähän sokea, kyllähän noita hyviä BL-sarjoja tuntuu löytyvän. :D
Miten pystyn nyt pänttää kokeisiin kun on näin paljon hyvää luettavaa...
Viimeksi muokannut Horaaneko, Ma Maalis 19, 2012 12:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
There is no spoon.

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Su Maalis 18, 2012 21:24

Horaaneko kirjoitti:Etsiskelen myös hyvää BL-mangaa, jonka hahmot EIVÄT kuitenkaan olisi mitään kaksimetrisiä porkkanaleukoja EIKÄ sarjan juoni menisi tyyliin "rakastan sua eiku en paitsi ehkä joo mut en kai sittenkään". Siis etsin jotain ns. luonnolliselta tuntuvaa poikarakkaus-mangaa.
Kauhusta en tiedä, mutta olen tässä lähiaikoina törmännyt muutamaankin mukavaan ja lyhyeen BL:ään, kuten esim. Kou Yonedan suloiseen oneshottiin nimeltä Kanjou Spectrum. Ja jos hieman raskaampi tavara menee niin sitten suosittelen saman mangakan Doushitemo Furetakunai -yaoita, joka sattuu olemaan ainoa yaoi jota lukiessani olen oikeasti kunnolla itkenyt. En tiedä minkälaista BL:ää olet tottunut lukemaan, mutta tämä on yksi suosikkeistani kyseisestä genrestä. (:
Ja sitten on vielä Rihito Takarain Hana nomi zo Shiru, joka ainakin tähän mennessä on osoittautunut hyvin suloiseksi mangaksi. Tästä viimeisestä on tullut vasta 10 lukua, mutta on se ainakin odottamisen arvoinen sarja.
Ehdoton ykkönen on kuitenkin Kyuugoun Acid Town. Ihanaa shounen ai:ta höystettynä tummalla draamalla sekä lievällä angstilla.

Hienoa jos jokin näistä tärppää, elleivät nämä ole jo entuudestaan tuttuja =)
Viimeksi muokannut rororonoa, Su Maalis 18, 2012 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

varjopoika

Viesti Kirjoittaja varjopoika » Su Maalis 18, 2012 21:51

Horaaneko kirjoitti: Etsiskelen myös hyvää BL-mangaa, jonka hahmot EIVÄT kuitenkaan olisi mitään kaksimetrisiä porkkanaleukoja EIKÄ sarjan juoni menisi tyyliin "rakastan sua eiku en paitsi ehkä joo mut en kai sittenkään". Siis etsin jotain ns. luonnolliselta tuntuvaa poikarakkaus-mangaa.
Suosittelen ehdottomasti lukemaan tai katsomaan NO. 6! Poikarakkaus on juonen kannalta aika pienessä osassa (ja melko shounen-ai tasolla), mutta sarja kuitenkin luokitellaan BL-kastiin kuuluvaksi. Suosittelin sarjaa kaverillenikin - joka ei niinkään välitä bromancesta - ja hän piti siitä kovasti.
Sillä Pohjolan valtiaalle, joka häntä syvästi (ikuisesti) rakastaa, hänellä ei riitä lempeyttä.

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Su Maalis 18, 2012 22:05

Horaaneko kirjoitti:En pysty katsomaan kännykälläni (jossa on ainokainen nettini) animea, joten kaipaisin jotain kivaa mangaa jota voisi lukaista netistä tai ostaa Fantuista, yms.
Sarjoja jotka on olleet meikän makuun:
Full metal alchemist, Uzumaki, Death Note, erilaiset kauhumangat (yleensä kovin Uzumakin tapaisia).
Etsiskelen myös hyvää BL-mangaa, jonka hahmot EIVÄT kuitenkaan olisi mitään kaksimetrisiä porkkanaleukoja EIKÄ sarjan juoni menisi tyyliin "rakastan sua eiku en paitsi ehkä joo mut en kai sittenkään". Siis etsin jotain ns. luonnolliselta tuntuvaa poikarakkaus-mangaa.
Ja muista genreistä siis erityisesti toiminta/kauhu kiinnostaa.
Toki saa animeakin suositella mutta nämä animet saan katsottua vasta tossa ~syksyllä, kun toivottavasti saan netillisen koneen.

// Oih, kiitoksia ehdotuksista~! Mikään ei oo entuudestaan tuttu, joten lähenkin tästä innolla tutustumaan~ :D
Luonnolliselta tuntuva poikarakkaus -manga? Sitten suosittelen ikuista lempparimangaani: Kusatta Kyoushi no Houteishiki. Humoristinen shounen-ai -sarja jossa ei mennä sille kaikki-hahmot-homoja puolelle ja pääparin suhde kehittyy erittäin luonnollisesti eikä tyyliin ekan luvun aikana. Kaikki hahmot ovat ihan hemmetin upeasti luotuja sarjaan ja jos on lukenut Kodaka Kazuman muuta tuotantoa, pystyy näkemään pieniä cameoita muista sarjoista.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ma Maalis 19, 2012 11:39

Jätin 3-4 vuotta sitten Jigoku Shoujon kesken, kun ei enää uponnut. Sitä on kuitenkin tehty ainaskin 3 kautta. Kannattaako jatkaa loppuun vai onko kaikki 3 seasonia saman toistoa? Oon kuullu vihjailua et meno paranis myöhemmin...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » Ke Maalis 21, 2012 01:34

Horaaneko kirjoitti:Ja muista genreistä siis erityisesti toiminta/kauhu kiinnostaa.
Naoki Urasawan Monster ei ole kauhua perinteisimmillään, mutta kyseessä on kenties paras manga-muotoinen psykologinen thrilleri koskaan. Saman herran muut tuotokset ovat myös lukemisen arvoisia, etenkin 20th Century Boys.

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ke Maalis 21, 2012 03:47

Indio kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Ja muista genreistä siis erityisesti toiminta/kauhu kiinnostaa.
Naoki Urasawan Monster ei ole kauhua perinteisimmillään, mutta kyseessä on kenties paras manga-muotoinen psykologinen thrilleri koskaan. Saman herran muut tuotokset ovat myös lukemisen arvoisia, etenkin 20th Century Boys.
Oh, kiitokset näistä vinkeistä! Kaverini on mulle suositellut tuota Monsteria, mutta olen aina ajatellut että ei kai noin tylsän nimen taakse voi mitään kovin hyvää kätkeytyä. Mutta nyt kun jo kaks suosittelee, pitää näköjään tutustua tähänkin. ;)
There is no spoon.

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » La Huhti 14, 2012 03:29

Gintoki kirjoitti:Jätin 3-4 vuotta sitten Jigoku Shoujon kesken, kun ei enää uponnut. Sitä on kuitenkin tehty ainaskin 3 kautta. Kannattaako jatkaa loppuun vai onko kaikki 3 seasonia saman toistoa? Oon kuullu vihjailua et meno paranis myöhemmin...
Aika samanlaisiahan ne kaikki on, jos et tykannyt ekasta kaudesta niin tuskin tykkaat muistakaan. Tietty sarjan hyva puoli on etta voit katsoa jakson/kk ilman ongelmia koska lahes jokainen jakso on oma tarinansa.

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ma Huhti 30, 2012 21:27

On ollut aika pitkä paussi animen katselusta ja olisi kiva aloittaa katsomaan jotain uutta sarjaa. Nyt on sellainen fiilis, että olisi kiva katsella kauniita poikia. Mitään BL:ää ei tarvitse olla (vaikka ei sekään haittaisi), etsin nyt jotain sellaista aika rauhallista ja mukavaa animea. Ja mielellään jotain laadukasta, jos vain mahdollista. Sellaista missä on joko hyvä juoni tai hyvä slice-of-life -tunnelma. Pidin kovasti Wolf's Rainista ja No. 6 oli oikein muksakka katseltava. Myös Wandering sonista tykkäsin.
Näillä kriteereillä kävisi myös joku manga. Kunhan siinä olisi niitä söpöjä poikia. Mutta ei mitään Kuroshittiä kiitos. Seven Days:ta tykkäsin.

Sitten, kaipaisin myös jotain sarjaa missä on meininkiä. Ehkä joku shounen tai sellainen, ei mielellään kamalan pitkä. Gurren Lagann oli ihan kultaa ja tykkäsin myös Ao no Exorcistista. Gintamaa olen harkinnut, mutta sekin tuntuu liian pitkältä... Mechat, fantasia ja oikeastaan melkein mikä vain menee. Ehdotuksia?

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Ma Huhti 30, 2012 22:20

Holly kirjoitti:Sitten, kaipaisin myös jotain sarjaa missä on meininkiä. Ehkä joku shounen tai sellainen, ei mielellään kamalan pitkä. Gurren Lagann oli ihan kultaa ja tykkäsin myös Ao no Exorcistista. Gintamaa olen harkinnut, mutta sekin tuntuu liian pitkältä... Mechat, fantasia ja oikeastaan melkein mikä vain menee. Ehdotuksia?
Jos mecha genre kiinnostaa niin sitä löytyy enemmän kuin elämäsi aikana pystyt katsomaan. Kun kerta Gurren Lagannista tykkäsit niin superrobottigenre sisältää paljon samanlaista tavaraa. Aloita vaikka katsomalla vuonna 2011 tuotettu kolmiosainen Mazinkaiser SKL. Se on lyhyt (vain noin 75 minuttia kaikkiaan), täysin itsenäinen teos, hienosti animoitu ja täynnä räjähtelevää superrobottimäiskettä, ja saat vielä kaupanpäälliseksi nättejä poikiakin. Juoni nyt ei ole kaksinen, mutta se on varsinkin Go Nagain superrobottisarjoissa muutenkin täysin irrelevantti. Koko sarjan voi ostaa yhdessä DVD/Blu-ray boksissa joka maksaa ostopaikasta riippuen vain semmoiset 10-15 euroa. Ehdottomasti hintansa arvoinen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”