Suositteluketju

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chiharu
Viesti:

Re: Suositteluketju

Viesti Kirjoittaja Chiharu » La Maalis 19, 2011 20:08

Honey and Cloveria olen suunnitellut aiemminkin katsovani, taisi kaatua siihen ettei torrentteja ollut tarjolla tai latasi liian hitaasti. Tällä kertaa ehkä jaksan odottaa vähän enemmän. Nodame Cantablekin vaikuttaa hyvältä. Clannad taas kuuluu sarjoihin, joissa hahmoilla on liian isot silmät. :'D

Mutta ehkä ensimmäisenä kokeilen H&C:ia, kiitosta vinkistä. :>

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Maalis 19, 2011 21:41

Ei kantsi tyrmätä Clannadia isosilmäisyyden takia, se on mielestäni deittipeliadaptaatioiden ehdottomasti kirkkain ykkönen (vaikkei mitenkään virheetön sekään). Erinomainen teos joka tapauksessa.

Vaan niin on kyllä Honey & Cloverikin. Aika erilaista kuin Toradora (mikä taas on mun mielestä noista kyuugyuu-romcom-ranobekäännöksistä paras mikä on tullut vastaan) kun kohderyhmänä on vähän vanhemmat tytöt mutta ei siitä oikein voi olla pitämättä.

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » La Maalis 19, 2011 21:50

Komppaan madun ehdotuksia. Nodamea pidän itse Honey and Cloveria hitusen parempana, joskin visuaalisesti tylsempänä, lähinnä siksi, että siinä on rohkeasti uskallettu fiilistellä sen klassisen musiikin parissa pitkiäkin tuokioita. Jatkokaudet tosin lähtee enemmän nimenomaan romanssidraama-linjalle jättäen musajutut aina kauemmaks ja kauemmaks, minkä takia ykköskausi on niistä selkeesti kovin. Se on kivasti 'aikuisempaa' romanssijuttua, koska, noh, se kertoo vanhemmista tyypeistä! : O Vähän kuten Honey and Cloverkin. Sama ohjaaja, btw. Ja ei, en välitä itse klassisesta musasta, joten sen ei pitäisi estää mitään.

Clannad taas on deittipelikäännöksien parhaimmistoa, ja animen parhaimmistoa muutenkin. Ykköskauden hipoessa lähes täydellisyyttä sopivasta suoraviivaisuuden puutteesta huolimatta tai sanoisinko jopa, että siitä johtuen. Kakkoskausi taas sisältää enemmän ladattua tunnetta ja molemmat on kyllä hemmetin loistavia paloja - etenkin jos komediaakin etsii. Clannadissa se on nimittäin varsin terävää millä tahansa mittapuulla. Suosittelen kyllä.

Enkä kyllä kehtaa väittää, etteikö Hayate the Combat butler istuis rom/com-linjana ihan kivasti, tosin shoujoa siitä ei saa tekemälläkään. Romanssifokus siinä on kauttaaltaan aika pieni, mutta sillon kun sitä on niin pelataan kovilla panoksilla.

Eiku hei, mitä, Ouran high school host club näkemättä. Unohda kaikki aikasemmat suosittelut, katso se ensin.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » La Maalis 19, 2011 22:50

Oijoi kun Plan to Watch -lista kasvaa kivasti. :3 Täytyy kattella noista sarjoista muutama eka jakso ja joko kattoo loppuun tai hylätä kokonaan. Ja ehkä täytyy joskus kattella muitakin kun lukiolaisromantiikkaa, alkaa käydä ykstoikkoseks jos on pelkkää sitä. Siinä mielessä H&C ja Nodame on hyvä kokeilla ainakin. Ourania samaten täytyy vilkasta.
Tounis kirjoitti:Enkä kyllä kehtaa väittää, etteikö Hayate the Combat butler istuis rom/com-linjana ihan kivasti, tosin shoujoa siitä ei saa tekemälläkään. Romanssifokus siinä on kauttaaltaan aika pieni, mutta sillon kun sitä on niin pelataan kovilla panoksilla.
Ei tässä varsinaisesti olla mitään shoujo-sarjaa etsimässäkään, mutta useimmiten tietyn tyyppiset sarjat tuppaa sitä olemaan. Piirrostyyli on tässä taas astetta siihen suuntaan että vaistomaisesti tulee "apua liian isot silmät ja söpöjä pikkutyttöjä" -vaikutelma, mutta ehkäpä tätäkin tulee joskus kokeiltua.

Tässähän se loma mukavasti kuluu. XD

Amolad

Viesti Kirjoittaja Amolad » To Huhti 07, 2011 18:38

Kaipailisin samuraityylisiä animesarjoja. Taisteluja eli väkivaltaa pitäis olla ja mielellään miekoilla, pyssyillä heiluminen ei kiinnosta. En myöskään kaipaa ylimääräistä huumoria, jota nyt esim. Bleachissa ja Kenshinissä on (kai sille on joku oma termikin, mut en sitä tiiä). Eli jos tiedätte jotain Ninja Scrollin ja Shiguruin tyylisiä sarjoja (miksei myös leffoja), ni otan mielelläni ehdotuksia vastaan. En ole pitkään aikaan katellu mitään itselle uutta sarjaa.

Muoks. Tuli tuossa mieleen, et kertokaa jookos, jos tiedätte vastaavanlaisia sarjoka ku Mushishi. Poikkeaa täysin tuosta yllä mainitsemastani tyylistä, mut tykkäsin kyseisestä sarjasta tosi paljon.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » To Huhti 07, 2011 19:44

Sword of the Stranger ( leffa )
Blade of the Immortal
Samurai Champloo

.. Ehkä ne parhaimmat joita itse olen nähnyt. Itse kun kyselin Samurai sarjoja toiselta animeforumilta niin suosittelivat Seirei no Moribitioa .. en kyllä tiedä voiko tuota laskea mutta loistava sarja silti joten suositellaan sitäkin. ( Päähenkilö on nainen ja käyttää keihästä )
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Amolad

Viesti Kirjoittaja Amolad » To Huhti 07, 2011 20:11

-Dist kirjoitti:Sword of the Stranger ( leffa )
Blade of the Immortal
Samurai Champloo

.. Ehkä ne parhaimmat joita itse olen nähnyt. Itse kun kyselin Samurai sarjoja toiselta animeforumilta niin suosittelivat Seirei no Moribitioa .. en kyllä tiedä voiko tuota laskea mutta loistava sarja silti joten suositellaan sitäkin. ( Päähenkilö on nainen ja käyttää keihästä )

Samurai Champloosta en tykänny, ku joskus vähä kattelin, ja Moribiton oon kattonu ja ihan ok oli. Mut noihin kahteen muuhun meinaan tutustua. Kiitos :)

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » To Huhti 07, 2011 22:46

Ei ehkä samurai-animea tyypillisimmillään, mutta Hakkenden on kyllä katsomisen arvoinen. Varaudu kuitenkin suuriin muutoksiin visuaalisessa tyylissä jaksojen välillä.

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » La Huhti 09, 2011 05:17

Amolad kirjoitti:...
Jos Kenshin on tuttu niin olet kaiketi tutustunut neliosaiseen OVA sarjaan Samurai X: Trust and Betrayal? Kenshin on edelleen päähenkilö mutta aika on paljon ennen tv-sarjaa. Kaunis, väkivaltainen ja todella komea animaatiopätkis, ehdottomasti kaikille näkemisen arvoinen.

Blade of the Immortal anime kannattaa jättää omaan arvoonsa. Se on pelkkä kasa hukattua potentiaalia. Sen sijaan manga on erinomainen. Samaan henkäykseen voin lämpimästi suositella myös Kazuo Koiken samuraisarjoja, eli Lone Wolf and Cup, Lady Snowblood ja Samurai Executioner. Koike on silkkaa tyylikkyyttä. Aina.

Jos nyt kuitenkin vielä jotain animea... Aummm, Samurai Deeper Kyo periaatteessa, mutten voi kyllä hyvällä omatunnolla suositella sitä kenellekkään, missään olosuhteissa.

Basilisk myös? Ehkä? En osaa sanoa, en ole itse nähnyt. Ehkä joku toinen osaa suositella tai olla suosittelematta.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Su Huhti 10, 2011 03:46

^Jaa ? Itse ainakin pidin tästä todella paljon. Okei, ärsyttihän tuo kun loppui ns. kesken mutta ei tuota oltu animesarjaksi tehtykään vaan päätetty vaan animoida joku arc. tuosta mangasta. Tuon avulla kuitenkin kiinnostuin mangasta ja lähdin sitä hankkimaan .. Nyt kaikki volat tähän mennessä hankittu ja loistava sarja kyllä. Anime on kyllä siinä mielessä parempi että kuten yleensäkin action-mangassa, on taistelukohtauksista välillä vaikeata saada selvää että mitä tapahtuu.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Puuhakka

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » Su Huhti 10, 2011 05:29

-Dist kirjoitti:^Jaa ? Itse ainakin pidin tästä todella paljon. Okei, ärsyttihän tuo kun loppui ns. kesken mutta ei tuota oltu animesarjaksi tehtykään vaan päätetty vaan animoida joku arc. tuosta mangasta. Tuon avulla kuitenkin kiinnostuin mangasta ja lähdin sitä hankkimaan .. Nyt kaikki volat tähän mennessä hankittu ja loistava sarja kyllä. Anime on kyllä siinä mielessä parempi että kuten yleensäkin action-mangassa, on taistelukohtauksista välillä vaikeata saada selvää että mitä tapahtuu.
Tarkoititko Samurai Deeper Kyota vai Blade of the Immortalia? SDK on jo alkuperäisteoksensa perusteella kaiken toivon ulottumattomissa mutta BotI:ssa olisi ollut potentiaalia. Koko sarjan voi tiivistää kahteen sanaan, eikä sarjasta tarvitse tietää mitään muuta: Bee Train.

EDIT: Hetkinen, Blade of the Immortalin ohjaaja oli Kouchi Mashimo! Oooh, double burn.

AM
Viesti:

Re: Suosittele otakuista kertovaa mangaa

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Huhti 15, 2011 09:24

Toukkero kirjoitti:Tiedän lukeneeni ihan vähän aika sitten jostain täältä arvostelun mangasarjasta, joka kertoo nörttien perustamasta otaku-klubista, johon liittyy sitten vähän muitakin ihmisiä erilaisine tarkoitusperineen. En vaan nyt löydä ko. arvostelua mistään, joten voisiko joku vinkata sarjan nimen?!
Kuulostaa kovasti Genshikeniltä. Muita Otaku-klubeja sisältäviä mangoja on ainakin Doujin Work ja I Otaku, mutta Genshiken on niistä onnistunein.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Hoothoot
Viesti:

Re: Suosittele otakuista kertovaa mangaa

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Pe Huhti 15, 2011 09:31

Toukkero kirjoitti:Tiedän lukeneeni ihan vähän aika sitten jostain täältä arvostelun mangasarjasta, joka kertoo nörttien perustamasta otaku-klubista, johon liittyy sitten vähän muitakin ihmisiä erilaisine tarkoitusperineen. En vaan nyt löydä ko. arvostelua mistään, joten voisiko joku vinkata sarjan nimen?!

Ja tällä hetkellä kiinnostaisi tutustua muihinkin nimenomaan nörteistä/otakuista kertoviin mangoihin. Mieluiten lukisin jotain koulumaailmaan sijoittuvaa ja huumoripitoista.
Hakemasi sarja on todennäköisesti Genshiken. Mangassa on yhdeksän pokkaria ja lisää on tulossa. Myös animeversio on olemassa, joskin manga on parempi.

Mangan puolelta noita otakusarjoja löytyy useitakin, Fujoshi Rumi ja Fujoshi Kanojo näin esimerkkeinä. "Realistisempaa" kuvaa otakuista tarjoavat Otaku no Video ja Welcome to NHK/NHK ni Youkoso. Nykyisin monissa sarjoissa on muutenkin samaistumisen vuoksi hahmoja, jotka harrastavat animejuttuja (Lucky Star, Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai, Doujin Work, Bakuman (?) ja Kannagi, muitakin toki on). Kannattaa selailla vähän tuota My Animelistiä, sieltä voi löytyä paljon luettavaa ja katsottavaa.

Edit: Ja vastaus tulikin. No, tässä lisää ideoita.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Huhti 16, 2011 13:47

Minulla on tällä hetkellä rahaa vain yhteen sarjaan, mutta ostoslistalla seisoo kaksi nimeä. Olisi siis kiva kuulla, kumpaa sarjaa ihmiset suosittelevat, Le Chevalier d'Eon vai Romeo x Juliet. En kumpaankaan ole hirveän tarkasti tutustunut, sillä en pidä spoilereista. Erityisesti kiinnostaisi, voiko kumpaakaan verrata Lady Oscariin.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Dino Mech Gaiking 3/44]
Anime- ja mangablogini

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Huhti 16, 2011 13:56

Romeo x Juliettia en kyllä ole katsonut mutta Le Chevalier d'Eon ainakin oli erinomainen. Todella mukaansavetävä ja menevä tarina, veikeät hahmot ja visuaalinen ilme myös varsin hyvä. Taitaa olla ainoa noin pitkä sarja jonka olen katsonut yhdessä päivässä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”