Suositteluketju

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Opal

Re: Suositteluketju

Viesti Kirjoittaja Opal » Ti Kesä 23, 2009 13:11

Kiitoksia kaikista suosituksista! <3 Käyn heti listan kimppuun kun ehdin. xD

Ja Simoun... olen yrittänyt metsästää sitä jostain pikalatausversiona, mutta ei ole toiminut. Vika on saattanut olla meidän koneessakin, mutta... no, ehkä yritän vielä uudestaan. ^^' Kun törmäsin sarjaan aikanani etsittyäni jotain shôjo-ai sarjaa niin kyllä kiinnostuin, ei siinä mitään. ^^
Olet oman elämäsi päähenkilö. Ilmaise itseäsi rauhassa. Mutta muista, että myös kaikki muut ovat omien elämiensä päähenkilöitä.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Kesä 23, 2009 18:29

Mitä tarkoitat pikalatausversiolla ?
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » Ke Kesä 24, 2009 11:44

Media Blastershan julkaisi Simounin jenkeissä ovelasti kuluja säästääkseen dubbaamattomana, minkä ansiosta sarjan DVD:t ovatkin sitten jonkin verran normaalia halvempia. Englanninkielisen dubbauksen puute tuskin häiritsee ketään täällä päin maailmaa (koska meillä osataan lukea tekstityksiä), joten mikäli sarja kiinnostaa, kannattaa Media Blastersin versio ehdottomasti hankkia itselleen, vielä kun sitä saa.

Opal

Viesti Kirjoittaja Opal » To Kesä 25, 2009 20:07

// Pikalataustdyseemillä meinaan siis youtube-systeemiä: katsot "huonolla laadulla" pikkuikkunasta suoraan sivuilta online... tiedän että olen vaikeaselkoinen... mutta tälle yhteiselle ja muutenkin jo täyteen ympätylle koneelle ei voi ladata mitään :O //

Ihanaa! Taidan kyllä halutan sitten oikean julkaisun! *lähtee etsimään saman tien*
Olet oman elämäsi päähenkilö. Ilmaise itseäsi rauhassa. Mutta muista, että myös kaikki muut ovat omien elämiensä päähenkilöitä.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Kesä 30, 2009 12:22

Nyt kun olen viime aikoina lähtenyt tutustumaan mangan maailmaan vähän syvällisemmin niin ehdotelkaas jotain sarjoja mistä voisitte kuvitella minun tykkäävän. Kriteereinä tai ainakin preferensseinä seuraavanlaisia:

-Joko ei olemassaolevaa animesovitusta tai sitten huomattavasti parempi kuin animevastineensa
-Mielellään ei hirveästi yli 10 osaa
-Saatavilla englanniksi tai suomeksi (meinaten että käännös löytyy ja sitä myös myydään järkihintaan)
-Hieman kypsempää kamaa, vaikka animena sisällöttömiä tissipantsusarjoja jaksaakin seurata niin olen huomannut että mangana verkkaisemmat juonipainotteiset sarjat toimivat erittäin hyvin ja niihin jaksaa perehtyä.

Muutamia sarjoja mitä nyt on tullut vastaan ja mistä olen tykännyt ovat esimerkiksi 20th Century Boys ja Pluto Urasawalta, Death Note ja Claymore tuolta shonenimmalta suunnalta, Gunslinger Girl ja Tuulen Laakson Nausicaa taas esimerkkeinä sarjoista joissa pidin mangaa animesovitusta paljon parempana.

Berserk kiinnostaisi mutta pokkarit on aika kalliita ja niitä on valtava määrä (tietäskös joku muuten mahtaako jostain PK-seudun kirjastoista löytyä?). Gunnmiin olen ajatellut myös tutustua, pitää kattoa jos Animeconista saisi halvalla. Edeniä olen ajatellut tilata myös muutaman kirjan tässä lähiaikoina kun siitä on kuullut hehkutusta luotettavina pitämiltäni lähteiltä. Mitäs kaikkia muita mangamestariteoksia olisi olemassa mistä olen jäänyt tähän asti täysin paitsi?

Canti

Viesti Kirjoittaja Canti » Ti Kesä 30, 2009 13:52

- Uskoisin että oletkin jo tutustunut, mutta Tsukihimen manga versio lukeutuu ainakin omiin suosikkeihini, ei se tietysti alkuperäisversio ole, mutta riittävän erilainen että pysyy mielenkiintoisena mutta ainakin itselleni tarpeeksi uskollinen alkuperäiselle.

- Lament of the lamb.
Draamaa, liikaakin.
Jos ei muuta niin ainakin omasta mielestäni todella upeat piirrokset.
Seitsemän osainen että ei niin kovin kauhean pitkäkään.

- Ja Berserkiin kannattaa sijoittaa koska vaikka hinta on halvimpiin verrattuna lähes kaksinkertainen, on se myös suurinpiirtein kaksi kertaa normaalia parempikin.

- Excel saga
Tämä varmasti jakaa porukkaa. "Hieman kypsempää kamaa" ei välttämättä ainakaan sarjan alkuosissa täyty, mutta sarjaan itseasiassa ilmaantuu juoni jossain vaiheessa. Lisäksi varmaan turhan pitkä kun osien määrä lähestyy pariakymmentä ja lisää tulossa. Kuitenkin erityisen hyväksi sarja alkaa käymään vasta siinä joskus ensimmäisen kymmenen jälkeen. Kuitenkin jos kärsivällisyys (ja rahat) riittävät, niin en voi käsittää että joku ei myöhemmistä osista pitäisi. Omalla kohdallani tällä hetkellä ainut manga joka minulla Tsukihimen kanssa kilpailee suosikin paikasta.
Anime sovellus on, ja ensimmäisten osien kohdalla saattaisin jopa paremmaksi haukkua, mutta yleensä ottaen manga on mielestäni täysin eri asteikolla. Siitä tosin on useampi vuosi kun sen näin joten muistikuvat alkavat melko hatarat olemaan. Kuitenkin sen verran saman tyylistä kuin animekin, että jos sille antaisit arvioksi 1/10 niin tuskin kannattaa mangankaan kanssa vaivautua.

- Doujin work
Hiroyukilta.

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Ke Heinä 01, 2009 16:52

madu kirjoitti:
.........
Battle Royale oli ihan jees, se K18-leima oli kyllä siinä ihan aiheestakin. Piirrostyylikään ei ole ihan ABC:ta.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ke Heinä 01, 2009 17:28

madulle:

Kurosagi Corpse Delivery Service on harvinaisen hauska kauhusarja. Porukkaa keskustelee löytämiensä vainajien kanssa ja pyrkii toteuttamaan heidän viimeisen toiveensa (rahan toivossa, yleensä turhaan). Jutut käsittelevät mielenkiintoisia aiheita, joissa on mukana yhteiskunnallisia aineksia ja henkilökohtaisia tragedioita. Lisäksi sarja tavoittaa välillä todellisia kauhuviboja. Hahmot taas elävöittävät sarjan, ettei se ole ylivakavaa junnausta. Pari heistä on hiukan hölmöjä ja sarja etenee lähes koko ajan pienellä virneellä eteenpäin. Bonuksena ehkä pisimmät kääntäjän huomautukset, joihin olen koskaan törmännyt. Yhdeksän osaa tullut Dark Horselta ja julkaisu jatkuu Japanissa (11 siellä).

Parasyte edustaa vähän vanhempaa seineniä 90-luvun alusta. Maahan saapuu loisia, jotka ottavat ihmisten ruumiita haltuunsa ja käyttävät sen jälkeen ravintona muita ihmisiä. Yksi epäonnistuu osittain ja saa haltuunsa pelkän käden. Alkaa mielenkiintoinen yhteiselo ihmisen ja loiset välillä. Käsittelee isoja kysymyksiä ihmisyydestä ja ihmisen paikasta luonnossa ja on sen lisäksi traagista "erilainen nuori" kuvausta. Sisältää myös hyvää toimintaa. 10 osaa, joista 8 julkaistu DelReyn puolesta.

Eternal Sabbath edustaa aika pitkälle Monsterin tyylisuuntaa, jossa jahdataan julmaa superihmistä. Ei yllä Monsterin tasolle, mutta sisältää mielenkiintoisia juonikuvioita, muistinkäsittelyn seurauksia ja outoa romanssia. Ehkä vähän turhan melodramaattista kerrontaa. 8 osaa DelReyltä.

Planetes on myös suosittelujen arvoinen, vaikka siitä yhtä hyvä animesovitus onkin. Lähestymistapa tarinaan on versioilla on kuitenkin sen verran erilainen, että lukukokemus tuntuu tuoreelta. 4 osaa, joista viimeinen jaettu kahtia Tokyopopin versiossa.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » To Heinä 02, 2009 12:29

Edellä mainituista suosittelen eritoten Berserkiä (hintansa arvoinen), Edeniä (plus tietty saman tekijän Tanpenshua) ja Planetesia (anime-versiokin on hyvä, mutta erilainen).

Lisäksi väitän, että Old Boy toimii mangana aivan yhtä hyvin kuin siitä tehty upea korealainen elokuvasovituskin. Varoitettakoon, että kumpikaan versio ei sovi lapsille tai muuten herkille ihmisille.

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » Ma Heinä 06, 2009 01:39

Pitkästä aikaa voisinkin taas kysellä josko jollain muulla olisi kokemuksia seuraavanlaisesta viihteestä. Suositaan vaikka tätä listaus periaatetta.

- Tunnelma ei saisi olla missään nimessä masentava, mutta ylitsevuotavaa pirteyttäkään ei katsota hyvällä. Sellainen realistinen meno tunnelmoinnin osalta. Jotain FLCL:n humorisoinnin (ylimääräinen ja mahdollisesti myös huono huumori off) ja 5 centimeters per secondin haikeuden ja syvällisyyden sekoitusta.
- Pehmeä ja nättihkö taide, toteutettu 2000 luvun puolella.
- Hyvä soundtrack, hyvin tunnelmaa tukeva, surua kuin myös iloisempaakin.
- pyssyt ja miekat pois. Tällä kertaa voitaisiin vaikka rajoittaa mechaakin.
- Niin elokuvat kuin sarjatkin (sekä luettava että katsottava) käyvät.
- Ja möröt ja muun pelottelun saa myös jättää ohjaajan sängyn alle.
- Realismia, mutta Lucky Star/K-on tyyppinen kouluparodia ei suosittavaa. Sitä nähty jo vähintään tarpeeksi.

Yllättäkää positiivisesti.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » Ma Heinä 06, 2009 10:51

Ikara kirjoitti:Pitkästä aikaa voisinkin taas kysellä josko jollain muulla olisi kokemuksia seuraavanlaisesta viihteestä. Suositaan vaikka tätä listaus periaatetta.

- Tunnelma ei saisi olla missään nimessä masentava, mutta ylitsevuotavaa pirteyttäkään ei katsota hyvällä. Sellainen realistinen meno tunnelmoinnin osalta. Jotain FLCL:n humorisoinnin (ylimääräinen ja mahdollisesti myös huono huumori off) ja 5 centimeters per secondin haikeuden ja syvällisyyden sekoitusta.
- Pehmeä ja nättihkö taide, toteutettu 2000 luvun puolella.
- Hyvä soundtrack, hyvin tunnelmaa tukeva, surua kuin myös iloisempaakin.
- pyssyt ja miekat pois. Tällä kertaa voitaisiin vaikka rajoittaa mechaakin.
- Niin elokuvat kuin sarjatkin (sekä luettava että katsottava) käyvät.
- Ja möröt ja muun pelottelun saa myös jättää ohjaajan sängyn alle.
- Realismia, mutta Lucky Star/K-on tyyppinen kouluparodia ei suosittavaa. Sitä nähty jo vähintään tarpeeksi.

Yllättäkää positiivisesti.
Spice and Wolf. Kyllähän siinä pari miekkaa näkyy, mutta siihen se sitten jääkin. Mitäs muita olisi... Gankutsuou: The Count of Monte Cristo, Clannad ja Toradora!.

ReiRei

Viesti Kirjoittaja ReiRei » To Heinä 23, 2009 21:46

Keltanokka etsii luettavaa/katsottavaa!
Tähän asti olen tutustunut Hayao Miyazakin tuotantoon (Totoro, Henkien Kätkemä, Liikkuva Linna, Porco Rosso), Wolf's Rainiin ja nyt Hellsingiin. Kirjoista Sugar sugar rune, The Dreaming ja Vampire Hunter D on tullut luettua ja tuosta D:stä en oikein välittänyt. Tietty synkkyys, vampyyrit ja noidat sun muut viehättävät, joten siihen maailman haluan tutustuakin paremmin.
Vampire Kissesiä olen yrittänyt metsästää, mutta ei täältä peräkorvesta ole löytynyt ainoatakaan nidettä. :evil:

Että semmoista. :lol:
Bring it on, punk!

Thaki

Viesti Kirjoittaja Thaki » To Heinä 23, 2009 22:36

Voisimpa kysellä.

Etsin Shounen Animea/Mangaa, jossa olisi edes jotkut seuraavista seikoista:
- Löytyisi toimintaa, mutta myös mukavasti huumoria.
- Mukavan näköinen piirrostyyli (2000 luvulla tehty).
- Jaksoja ainakin yli 26. Saa olla pitkäkin.
- Ei mieluusti mitään angsti draamaa.
- Ei mitään seuraavista sarjoista: KHR, Naruto, Bleach tai FMA, koska näihin olen jo tutustunut.

Peruna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peruna » Pe Heinä 24, 2009 02:47

Thaki kirjoitti:Voisimpa kysellä.

Etsin Shounen Animea/Mangaa, jossa olisi edes jotkut seuraavista seikoista:
- Löytyisi toimintaa, mutta myös mukavasti huumoria.
- Mukavan näköinen piirrostyyli (2000 luvulla tehty).
- Jaksoja ainakin yli 26. Saa olla pitkäkin.
- Ei mieluusti mitään angsti draamaa.
- Ei mitään seuraavista sarjoista: KHR, Naruto, Bleach tai FMA, koska näihin olen jo tutustunut.
Suokkaan Soul Eatterii, c käy gaikkiin noihi sun vaatimuksiin ^____^
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Ke Heinä 29, 2009 15:52

ÖÖ tuota....CHOBITS!!!!! suosittelen,aivan loistava tarina :D
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”