Vanhempien ja muiden perheenjäsenten suhtautuminen

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

sakaki_

Re: Vanhempien ja muiden perheenjäsenten suhtautuminen

Viesti Kirjoittaja sakaki_ » To Helmi 02, 2012 17:51

Perheestäni ainoastaan toinen siskoni ja äitini edes tietävät tästä. Sisko itsekin lukee mangaa, katsoo animea ja cossaa, mutta siihen se senkin harrastaminen sitten jää. Äidin mielestä taitaa vain olla mukavaa kun minulla on harrastuksia. 8D Ei se paljon mistään mitään ymmärrä, mutta yrittää kuitenkin ja useaan kertaan olen saanut samoja asioita selittää. Coneihin saan aina kyydin ja rahaa cosseja varten, mangaan, jne. ^^ Ei ole koskaan mikään iso juttu ollut tämä. En edes uskalla ajatella muun perheeni reaktiota jos saisivat tietää. XD Jos tätä tulee kovinkin pitkään harrastettua niin eivätköhän saa. Ja luultavasti tulee. Ainoa juttu mitä vastaan vähän ovat on J-rock. Mitään syytä tähän en tiedä. Siihen saavat kyllä tottua kun se on kuitenkin tärkein asia elämässäni.
Viimeksi muokannut sakaki_, Pe Heinä 20, 2012 02:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Marras

Viesti Kirjoittaja Marras » To Maalis 01, 2012 13:19

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa vanhempien tai muiden perheenjäsenten suhteen (sainpa vain nuorimman siskoni innostumaan samasta aiheesta - ainakin uskon että itselläni oli vaikutusta). Äiti ehkä vähän aikanaan oli skeptinen, kun ei sisällöstä tiennyt ja hinnat mangoille olivat korkeat (ei ollut suomennettuja mangoja juurikaan). Mutta ei kuitenkaan mitään ihmeellistä, totesi että omatpa ovat rahani.
Cosplay ja muut eivät olleet ongelma myöskään; äiti vain pelkäsi kun reissailin useita kymmeniä tai satoja kilometrejä johonkin Coniin.

Isäpuolella ja keskimmäisellä siskolla on monesti tapana vähän kiusata leikkimielisesti tätä nuorinta siskoani, joka on pahempi Japani-hörhö (ilmaisu rakkaudella) kuin mitä itse hänen ikäisenään olin. Nykyään hän tosin osaa suhtautua jo leikkimielisemmin, mutta aikaisemmin saattoi helposti hermostua näistä kiusoitteluista (liittyen musiikkiin ja mangaan tms). Silti, isäpuoli mielellään tilaa hänelle samalla japanilaisten artistien levyt, kun tilaa itselleen jotain. :)

Sitä en ehkä muissa harrastajissa ymmärrä, kun valittavat siitä, että vanhemmat valittavat rahankäytöstä mangaan ja animeen. Mielestäni ihan hyvä, että vanhemmat huomauttavat, että 100 € olisi järkevämpikin käyttökohde kuin 10 sarjakuvaa. Etenkin, jos nuo saadut 100 € ovat vanhempien pussista.
Mutta kukin tyylillään.
“The Internet is the first thing that humanity has built that humanity doesn't understand, the largest experiment in anarchy that we have ever had.”
Eric Schmidt

Arokiuru

Viesti Kirjoittaja Arokiuru » La Maalis 03, 2012 21:51

Puolet perheestäni olen onnistunut harrastukseeni vetämään, joten siinä suhteessa ei ongelmaa. Jo silloin kun vasta aloittelin mangan lukemista, siskoni luki samoja pokkareita, joita lainailin kirjastosta ja ostin marketeista. Nykyään katsomme yhdessä useita animesarjoja, keskustelemme mangasta ja animesta joka päivä, eikä kukaan enää oikeastaan ymmärrä mistä puhumme kun niistä on tullut niin paljon insiderjuttuja... Viime kesänä kävimme ensimmäistä kertaa conissa ja cossasimme molemmat. Ensi kesää varten ollaan uusia cosseja väsäämässä... :D

Isäni päivitteli pitkään "outouttamme" (lähinnä puheissamme, koska kumpikin meistä pukeutuu ja käyttäytyy muuten ihan normaalisti), mutta kun huomasi että molemmat nautimme harrastuksestamme, on hänkin alkanut sille lämmetä ainakin osittain, ja kun kysyin häneltä neuvoa Seras Victorian Harkonnen-proppiin (josta tulee ensimmäinen iso proppini) hän innostui miettimään eri tekotapoja ja materiaaleja, ja nyt väkerrämmekin kyseistä kapistusta yhdessä. (=

Äitini ei harrastuksestamme piittaa, mutta ei hänellä mitään sitä vastaankaan ole. Toinen pikkusiskoni taas on vielä niin pieni, ettei ymmärrä täysin, mutta on hän ollut kanssamme katsomassa joitain satunnaisia jaksoja joistakin animeista joita uskallamme hänellekin näyttää (vaikka ne aina ovatkin japaniksi puhuttuja ja suomeksi tekstitettyjä).
♫ Climb the highest peaks of history ♫

Mr.Purjoman

Viesti Kirjoittaja Mr.Purjoman » Su Maalis 11, 2012 23:33

Meidän perheessä minä pikkusiskoni olemme näitä ns. animehihhuleita xDD (yllätys sinänsä~)
Kun aloitimme kyseisen harrastuksen joskus vuonna nakki ja muussi, vanhempamme olivat äärimmäisen paljon vastaan.
En uskaltanut pukeutua miten halusin, musta väri oli äärimmäisen paheksuttua (vaikka isäni käyttää melkeinpä pelkkiä mustia vaatteita..) animen katsomisesta ei kovinkaan paljoa valitettu, sanottiin vain lasten sarjoiksi, mutta kun mangaa aloin ostamaan niin siitä tuli joka kerta valitusta, "kun ovat niin kalliita", "ethän sä lue sen kuin kerran ja jätä hyllyyn pölyttymään" jne. -___-"
"manga" piirrustuksiani kehuttiin mutta mulkoiltiin ilmeellä: "taas sitä japani hömpötystä".. kun siskoni kanssa rohkaistuimme pukeutumaan niin kuin halusimme, vanhempamme nauroivat aina kun näkivät meidät..

Luojan kiitos se aika on jo ohi~
Nykyään vanhempamme ovat paljon hyväksyväisempiä, äiti jopa ostaa minulle ja siskolleni mangaa ja erilaisia vaatteita ja kuskaa coneihin jne. :)
isä sen sijaan edelleenkin vitsailee aina välillä harrastuksestamme ja nauraa varsinkin pikkusiskoni pukeutumis tyylille kun hän ylpeänä menee näyttämään uusia vaatteitaan (se tuhoaa aika hyvin itsetunnon~) mutta muuten jo hyväksyy sen että olemme "erilaisia".

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » Ke Huhti 11, 2012 22:25

Itse en ole vielä tehnyt "selväksi" vanhemmilleni että tykkään jotenkin erityisesti animesta, cosplaysta yms. jutuista... Äiti ei tule koskaan hyväksymään kokokaan, ei ole hyväksynyt mitään harrastuksiani, kuten pianonsoitto, kaikenlainen taitelu, urheilulajitkin ovat olleet "outoja"ja "kamalan kalliita", "ihan tyhmiä" jne... ... Ja muutenkin hieman jäätävät välit äitiini.
Isä taas... Suorasi silloin TODELLA INNOKKAASTI DBZ:ta kun sitä Subilta tuli, sekä FMA:ta. Itse olin silloin vielä sen verran pieni että ennemmin pelkäsin noita sarjoja, entä olisin kummastellut tai tykännyt niistä. Kyllähän niitä joskus katsoin, mutta aina kun jokin "pelottava" jakso tuli niin meni mulla itellä sarja boikottiin pariksi päiväksi ja sitten katsominen jatkui XD Ja on nähnyt minun katsovan joitain satunnaisia animeita, mutta ei ole niistä mitään sanonut. Luulee kai että ovat joitain randomia klippejä joita olen netistä löytänyt. Cosplay... Sen suhteen saattaa herätä pientä kummastusta. Olen kertonut meneväni Kemin sarjakuvapäiville (siellä miitti), mutta en ole maininnut miitistä tai cossista mitään. On kyllä huomannut että "hamstraan" kaikkea erikoista mutta eipä ole kysellyt, kun tietää että minulla on aina jokin projekti menossa, josta ei kannata ehkä kysyä ellei halua kuulla kahden tunnin selostusta siitä tai lähteä kanssani milloin minnekkin helmi-rauta-kangas-puutavara -liikkeeseen, tod. näköisesti maksajan roolissa XD Jos kysyy niin sanon että on eräästä sarjasta pitävien iloksi järjestetty "tapahtuma" jossa mieluiten pukeennutaan joksikin sarjan hahmoksi ja jutellaan puvuista, sarjasta ja kaikesta muusta mitä maan ja taivaan välistä löytyy ;D
HetaliaLapland-Larppi/miitti 2012 Kaikki mukaan ;D

Wallu-chan

Viesti Kirjoittaja Wallu-chan » Ke Huhti 11, 2012 23:52

Noh...hmm... Porukat nyt suhtautuu sillee aika Randomisti mun animehihhulointiin, ku joskus kun esim. Puhun jostain conista, joka ois yli 200km kauempana täältä, nii alkaa kauhee ragetus. Sillon äiti saattaa sanoa, että "Anime ja muu tuollainen on aivojen pesua" ja sit iskä saattaa sanoa "Väärään uskonlahkoon oot kyllä ny liittyny" jne.(mutta kyllä ne nyt päästää jos meen kaverin kanssa ja hävytön jossain hotellissa) -.- mutta siis ei ne silleen muuten nyt siihe paljo mittään sano ku mun äiti on ite asiassa aika ilonen,että oon erilainen kuin muut ja muuten kun tässä vielä käytän loli-mekkoja niin kommentoivat yleensä positiivisesti nuo vanhemmat. Ja siis lahjaksi (synttäri ja joulu) yleensä ostaa jotain söpöä kamaa ja saattaa välillä löytyy mangaa eli ei ne nyt niin negatiivisesti siihen suhtaudu. Tietenkin ku kuuntelen jotain j-rockii tai vaikka Vocaloidii nii saattaa siinä mun äiti vähän nauraa.
Do Everything Like A Bau5

Lion

Viesti Kirjoittaja Lion » Su Touko 13, 2012 15:49

Marras kirjoitti:Sitä en ehkä muissa harrastajissa ymmärrä, kun valittavat siitä, että vanhemmat valittavat rahankäytöstä mangaan ja animeen. Mielestäni ihan hyvä, että vanhemmat huomauttavat, että 100 € olisi järkevämpikin käyttökohde kuin 10 sarjakuvaa. Etenkin, jos nuo saadut 100 € ovat vanhempien pussista.
Mutta kukin tyylillään.
Näin !

Mä yleensä ostan yhen kirjan viikossa kahdessa, joka on sitä 5-10 euron hintaluokkaa, ja äiti joskus mulle kirjan pari ostaa. :)

Mulla on sisarukset sen verran pieniä, että ei ymmärrä animesta/mangasta mitään (tai tiedä). Äiti tietää, on kiinnostunut, ostelee mulle mangaa joskus ja lupas mut coniinkin viedä. Mummi auttaa mua tekemään Akatsuki-viitan. :3! Isää ei nyt taida oikein kiinnostaa.. Hmm, ketä muita? Joo, mulla on yks serkku joka kans kattoo animea, sen kanssa ei tosin olla niin läheisiä..
Ei niitä oikein paljoa taida kiinnostaa paitsi äitiä, mutta ei ne nyt sitä vihaakkaan.
Ja ei taida kukaan muu edes oikeastaan tietää mun kiinnostuksesta. o.o

Mun otakuus ei näy mun pukeutumisessa kovinkaan, mutta aion tehdä paidan jossa on Akatsuki-pilvi ja kirjotan siihen Akatsuki, ja toisen paidan johon kirjotan jotain Death Noteen liittyvää..
Toivottavasti joku muu anime/mangaharrastaja bongaa mut jostain täältä Vaasan syövereistä ja tulee juttelemaan. :D ! Saisin jonkun kaverin jolla on samoja kiinnostuksia! Niin sit en olis niin yksin tän homman kaa. Koulussa tulee aina kommenttia että kuinka lapsellista anime/manga on.
Ärsyttävää, kun usein ihmiset ei anna olla mitä on ja tykätä mistä tykkää! Mut kiva kun mun vanhemmat ja perheenjäsenet ei oo tätä vastaan. :)

Kääk - tää teksti on sekava! Pahottelen, oon lipittänyt kolme kuppia kahvia ja mulla on pää kipee sekä ajatukset sekasin. ♥
Tobi wasn't a good boy last night.

Melia

Viesti Kirjoittaja Melia » Pe Touko 25, 2012 23:23

Ei mun vanhemmat kauheesti välitä, iskän kiinnostus Japania kohtaan rajoittuu sushin valmistukseen/syömiseen ja Porco Rossoon (yks sen lempparileffoista) ja äitiä ei pahemmin kiinnosta. Kyllähän ne mulle pokkarin tai pari joskus ostaa, vaikkei ny oikeen ymmärrä mikä tässä ny niin ihmeellistä on.

Mun isoveljeni ansiosta taas löysinkin ensimmäisen lukemani mangasarjan, Fullmetal Alchemistin, jota kerättiin yhessä sit loppuun asti, sen lisäks se suositteli mulle Death Notea josta tykkäsin kans. Sen laajempi sen kiinnostus mangaan ei kuitenkaan taida olla, koska kaikki sarjat jonka pokkareita oon raahannu kirjastosta/ostanut, se on yleensä vaan dissannut kauheeks kuraks, vaikka jostain kumman syystä se on ny lukenu noi mun ostamat Bleachit läpi jo parikin kertaa, et ehkä ne menee sit kuitenki paremman puutteessa :)
Sen mielestä oon kans kauhee "mangateini", ku oon lukenu vähä useampia sarjoja, aiheeseen liittyviä lehtiä ja käyny peräti yhessä conissa. En kyl ihan ymmärrä sen kantaa, ku en kuitenkaa cossaa, opettele japania, olen laiska/kehno piirtämään eikä mun harrastus näy edes päältä, joten ei sen ny ihan nii paljo tarttis mua hävetä/haukkua :D En sitte tiedä mitä se ajattelis jos joku päivä alottaisinki cosplayaamisen. Se on kerran sanonu et saisin pataani jos lähtisin ihmisten ilmoille nii typerän näkösenä, mut sitte ku olin lähtemäs Kikuconii nii se vaa ihmetteli menenkö sinne tosiaa niin tavallisen näkösen enkä missää cossissa, sehä sopis mulle ku oon tällanen hörhö :D
Mutta no tohon on saanu tottua, kun se ny dissaa suunnilleen kaikkea mistä pidän ^^

radiakos

Viesti Kirjoittaja radiakos » Ke Touko 30, 2012 20:01

Oon aikaisemmin miettinyt samaa kysymystä ja todennut, että oma perhe ja sukulaiset ei suhtaudu asiaan oikein millään tavalla, koska itselläni ei ole tapana kertoa harrastuksistani tai kiinnostuksen kohteistani kellekään, ellei niistä kovin tarkkaan aleta udella. Asiaan vaikuttaa sekin, että asun suurimman osan ajasta muualla kuin kotona, joten kukaan ei ole pahemmin perillä siitä, että sisältääkö hyllyni mangaa ja miten muutenkaan kulutan vapaa-aikaani. En itse asiassa edes tiedä että tietääkö perheestä kukaan muu kuin siskoni, että tämä ns. japanihömpötys kuuluu ajantappotapoihini. : |

Sisko onkin ainoa, joka on edes joskus osoittanut kiinnostusta tätä kohtaan. Jaan kotona siskon kanssa huoneen, jonka takia anime, manga, jne. on tullut sille tutuksi. Joskus se jopa erehtyi lukemaan mangaa, mutta totesi sitten, ettei ole hänen juttunsa. Siitä huolimatta sisko suhtautuu ymmärtäväisesti siihen, jos eristäydyn viikonlopuksi koneen ääreen katsomaan animea tai pistän tallityöt hänen vastuulleen conireissun ajaksi.

Nuorempana coneissa käyminen herätti muutamia kysymyksiä (eikä äiti ole tainnut vielä tähänkään päivään mennessä hokaista niiden ideaa, sukulaisille se joskus innostuneena selitti, että "radiakos kävi konissa, semmosessa Japani-tapahtumassa!") Nykyään se ei välttämättä edes tiedä jos käyn coneissa, koska reissu mikä reissu, kunhan selviän joskus elävänä kotiin.

Joten tiivistettynä, animella, mangalla ja muullakaan tämmöisellä ei ole oikein minkäänlaista vaikutusta kehenkään, koska se ei tule pahemmin esille. Japanin kielen opiskelusta äiti on tosin innoissaan ja kannustaa siinä, itse asiassa se toivoo, että matkustaisin joku päivä Japaniin... Mikäs siinä, parempi niin kuin että se olisi syntiä. :D Tavallaan oon tyytyväinen tähän tilanteeseen, koska jos äiti tai joku sukulainen kyselisi mistään animeen ja mangaan liittyvästä, niin ainoa sana sitä kuvaamaan olisi awkward. En häpeile näitä kiinnostuksenkohteitani, mutta minulla ei ole muutenkaan tapana tuoda ei-muille-niin-tärkeitä asioita esille.

Voer

Viesti Kirjoittaja Voer » To Touko 31, 2012 18:35

En luultavasti eroa tässä suhteessa paljoakaan kenestäkään muusta animea ja mangaa harrastavasta henkilöstä.
Perheeni ei oikeastaan ole koskaan välittänyt mistään animeen ja mangaan liittyvästä saatika sitten mistään mikä liittyy jollain tapaa japanilaiseen populaarikulttuuriin. Se ei heitä vain kiinnosta. Äitini kuitenkin on kiinnostunut animesta ja mangasta sillä tavalla, että tahtoo tietää mitä minä luen, vaikka ei hän mitään muuta tietoa kaipaa kuin pelkästään sarjan nimen ja sillä selvä. Toki hän minulle silloin tällöin mangaa ostaa, mutta pääasiassa kustannan oman harrastukseni omilla varoillani, jotka tosin tulevat vanhemmiltani alunperin, sillä alaikäisenä minulla ei ole työpaikkaa, josta rahaa ansaita. Ei edes kesätyötä ole, sillä tyttönä (ja nuoren ikäni vuoksi) minua ei huolita edes ruohoa leikkaamaan, kun olen vielä päällepäätteeksi lyhytkin. Mutta asiaan palatakseni, äitini kiinnostus ei siis ole mitään tämän suurempaa. Hän ei edes vaivaudu katsomaan animea kanssani, mutta ei se minua ole haitannut. Olen aina pitänyt siitä, että saan tehdä asioita yksin ja rauhassa.
Isäni sitä vastoin ei tietääkseni edes tiedä, mitä on anime ja manga. Kyllä hän varmaankin käsittää, että manga on sarjakuvaa, mutta mitään muuta hän ei siitä ymmärrä. Kuitenkin hän on valmis lähtemään kanssani Tampereelle Traconiin odottamaan minua kahvilassa istuen, kun minä pidän tapahtumapaikalla hauskaa. Tosin tämän hän tekee äitini kannustamana. Tällälailla hän hän osallistuu harrastukseeni, mutta ei oikeastaan muuten. Eikä se haittaa.
Isoveljeni on taas aina suhtautunut animeen ja mangaan jokseenkin kielteisesti ja jopa sortunut haukkumaan ja kiusaamaan minua siitä. Siitä on kuitenkin jo pari vuotta, sillä hän on kasvanut sen vaiheen ohitse jo. Nykyään hän jättää harrastukseni huomiotta, sillä se ei häntä kiinnosta. Olisihan se kiva, jos minulla olisi veli, jonka kanssa keskustella animesta ja mangasta, kun ei sellaisia kavereita muutoin ole. Tällä tavoin minulla olisi hänen kanssaan enemmän yhteistä ja tuskin kävisimme yhtä tiuhaan tahtiin sanasotia, mikäli näin olisi, mutta kaikkea ei voi saada. Ainakin hän on viimein hyväksynyt tämän harrastukseni edes jollain tasolla jättämällä minut rauhaan ja keskittymällä omiin asioihinsa.

Muu lähipiirini, eli kaverit ja sukulaiset, eivät ole käsittääkseni kiinnostuneet millään tasolla animesta tai mangasta, minkä vuoksi olenkin harrastukseni kanssa yksin. Kyllä on pariin muuhunkin osittain otakuun tullut törmättyä, mutta faneja he eivät ole minun tapaani olleet. Pari sanaa animesta ja mangasta olen heidän kanssaan kyennyt vaihtamaan, mutta lopulta on tullut tielle se, että heitä ei kiinnosta, enkä minä heitä ole alkanut rasittamaan puheillani.
Paras ystäväni ei missään nimessä ole kiinnostunut animesta tai mangasta, mutta ei onnekseni suhtaudu niihin kielteisestikkään. Vaikka hän ei olekaan kiinnostunut animesta tai mangasta on hän selvästi iskenyt silmänsä siihen, että minulla on tapana viettää välillä koulussa välitunteja lukemalla mangaa. Tämän vuoksi olen joutunut opettamaan hänelle, miten mangaa luetaan, joskin hän ei siitä huolimatta ole kiinnostunut asiasta, vaikka onkin lukenut pari sivua One Pieceä. Enkä minä sitä ole edes hänelle tuputtanut.
Mitä sukulaisiini tulee. He eivät edes tiedä mitä anime ja manga on, enkä ole vaivautunut kertomaan, kun olen todennut, että se ei heitä kiinnosta. Tosin tätini lapsia voisin yrittää tutustuttaa animeen ja mangaan, kun he oppivat lukemaan. Vielä he ovat alle tarhaikäisiä, mutta aion kuitenkin yrittää aivopestä heidät. :D
There is not a such thing as a real life. We're living in a fairy tale. So everything is possible. And that's why, let's make this a good story to tell. Okay?

MissHemelton

Viesti Kirjoittaja MissHemelton » Ma Kesä 04, 2012 03:36

No mulla porukat taas ei sen kummemmin kommentoinu asiaa, koska ollaan aasialaisia, niin se o sama ku olisin joku comic-freak amerikasta joka lukee jotai captain americaa... ainut asia mistä ne herppaantu oli se ku kuukilla jätin monta päivää menemättä kouluun koska katoin Gintamaa ja luin kait jotai Zetmäniä tai Gantz:ia (oho... :D). En oo koskaan pukeutunu mikskään ns. "ihmeelliseks", enkä koskaan oo käyny coneissa, värjänny päätäni muuksku punaseks tai sen sellasta. Jos minua kattoo nii eka asia mikä tulis mielee nii ois varmaa se et oisin joku muodin persässä juoksentelva perus kapunki lissu tai jtn (mut oon kaukana siitä). Nii ei oo koskaan tullu huudeltua ernuks tai mangapeikoks ulkonäen perusteella... eikä mutsi tai faija varmaa ees rageis jos vaikka rupeisinki pukeutumaa toisin. Yhessä mun max otaku vaiheessa ku olin varmaan vuoden kotona kattomassa & lukemassa m&a:ta mutsi räjähti. Kaikki on ok, kuhan koulunkäynti ei häiriinny haha.

Chewwy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chewwy » Pe Kesä 08, 2012 14:28

Meillä porukat hyväksyy kyllä, koska tietävät että siitä ei ainakaan hyvää seuraa jos kieltäisivät harrastamasta yms. Tämä harrastus on niille siskoni kautta tutuksi tullut. Sieltä kautta nämä mullekki tutuiksi tulivat, vaikka siskoni ei pahemmin mangaa lue ja animea katso. On se vain välillä hauska pyytää äitiä tuomaan kaupasta joku manga ja sitten yrittää selittää minkälainen kansi on ja niin edelleen. Aina kuitenkin on oikean mangan ostanut. :D
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Sanotsu

Viesti Kirjoittaja Sanotsu » Su Kesä 17, 2012 17:42

Haa.
No, äitini on aina kannustanut muuntautumaan ainakin hiusten osalta.
Kerran järkyttyi, kun olin 8- luokkalainen tytteli, kun parturissa oli tapahtunut jotain mullistamaa. Toinen puoli päästä oli aiiivan siili!
Molemmat on aina antanut katsoa lähes mitä vain, mutta ikärajoituksista ei ole saatu tingittyä. Muut kolme sisarustani eivät niin paljon harrasta, ehkä pikkusiskoni...

Äiti jopa lähti kaksi kertaa käymään tapahtumissakin! Kerran Animeconissa Tampereella ja toisen kerran Tampere Kupliissa. :D Eri vuosina tosin! Ja tanssi jopa kanssamme. *Muistelee*
Mutta minäpä olenkin jo melkoisen iso tyttö, kotonakaan en asu ja avomieskin on... Muuta rajoitetta ei nykyään ole kuin raha ja sepä se on paha este välillä. :(
Opettaa ei ole tarvinnut, kun eivät välitä oppia aiheista liikaa, mitä nyt välillä Studio Chiblin elokuvia katselevat.
Aasiaa jo vuodesta 2005. -Rise-Chan

Fretti

Viesti Kirjoittaja Fretti » Ti Kesä 19, 2012 20:48

Ei ne vanhemmat sen koommin siihen mitään sano, mutta mielipide siitä, että haaskaan rahojani on tullut harvinaisen selväksi -.-
“For to have faith, is to have wings" -Peter Pan

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ke Kesä 20, 2012 07:56

Ihmettelen kyllä näitä vanhempia, jotka pilkkaavat lastensa harrastuksia, varmaan säilyy välit hyvinä tulevaisuudessa :| .. Omilla vanhemmilla ei oo ikinä ollu sanottavaa harrastuksista, ei edes silloin, kun keräsin pullonkorkkeja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”