Ensimmäinen anime-sarjasi?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Barasuishou

Re: Ensimmäinen anime-sarjasi?

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Su Elo 05, 2012 12:04

Rozen maiden, ja hyvänä kakkosena shugo chara. Molemmat samoilta tekijöiltä. Sitten on ollu mm. Naruto, Inuyasha, Ranma, School rumble ja Fruits Basket. Mangaan oon kuitenkin keskittynyt enemmän.
Barasuishou

Gaichi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gaichi » To Loka 18, 2012 02:19

Dragonball Z, tosi mahtava sarja silloin kun kattelin.
Sitten sen jälkeen melkeinpä aloin kattomaan muita sarjoja kuten FMA, Naruto, One Piece...
MyAnimeList | Blog | Yandere rakastaja <3

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Su Marras 18, 2012 12:59

Pokemon, Digimon, DBZ, Beyblade, Hamtaro jne. Mutta jos niitä ei lasketa niin virallisesti ensimmäinen "kunnon anime" jota katsoin taitaa olla niinkin erikoinen aloittelijalle kuin Strawberry Panic, joka on edelleen rewatchienkin jälkeen yksi suosikkejani. :)
Toki ennen tuotakin olin katsonut jotain random action animeja kaverin suosittelemana mutten edes muista niiden nimiä, joten tuo olkoon se jolla päädyin tähän maailmaan omasta tahdostani. :D

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Ma Marras 19, 2012 11:04

School Rumble oli ensimmäinen anime-sarjani, löysin dvd:eitä kirjastosta ja lainasin katsottavaksi. Alkuun ajattelin et mikä ihmeen anime-sarja tämä on, tää on varsin ihan tylsä mut hyvin pian mielipide muuttui. Ensimmäinen osa vie minut mukanaan ja halusin saman tien katsoa koko sarjan alusta loppuun. Kokonaisuudessaan School Rumble oli hauska ja mukavasti huumorilla höystetty anime-sarja!
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » Ti Marras 20, 2012 23:59

Jos Muumeja ei laketa tähän mukaan niin ensimmäinen anime taisi olla Salapoliisi Conan. Enkä siitäkään ymmärtänyt puoliakaan ala-astelaisena, koska japani ei ollut hallussa (en nyt sanoisi että olisi vieläkään) ja englannin sanasto oli huomattavan pieni. Kunhan katselin ja fanitin Shinichin joskus harvoin ilmestyessä näyttämölle. :''D Suunnilleen samoihin aikoihin aloin katsoa Inuyashaa. Siitä se mun mahtava animeura alkoi. Shonenista. Ilmankos se genre on mieleen vieläkin. x'D Liekö tällä vaikutusta...

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » To Marras 22, 2012 17:07

Mulla oli ekoina sarjoina just Muumit, Digimon, Pokemon jne mut jos niitä ei lasketa niin katsoin animea ekan kerran omasta tahdostani mun serkun kanssa, joka oli addiktoitunut Fullmetal Alchemistiin. Olin silloin ehkä 9, ja mun serkku 13 eli järkytyin aika pahasti ihmissynteeseistä jne. :'D
please release me before breaking

sakaki_

Viesti Kirjoittaja sakaki_ » La Marras 24, 2012 03:48

Ensimmäinen anime, jonka katsoin oikeasti tietäen sen olevan animea oli muistaakseni Rozen Maiden. Sitä ennen taisin kuitenkin vilkaista Tokyo Mew Mewiä muutaman jakson verran, mutta kyllästyin äkkiä, koska kaikki jaksot olivat niin samanlaisia. Rozen Maiden sitten vaikutti kivalta ja tuntui että olin ainoa joka ei silloin tiennyt mistä puhuttiin, pitihän se siis omin silmin nähdä. Sarja löytyi vieläpä suomenkielisillä tekstityksillä, mikä oli hyvä juttu kun englantini ei mitään kovin hyvää silloin ollut.

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Su Joulu 02, 2012 20:20

Muumit. :D Okei. Jos tuota ei nyt lasketa, niin Pokémon & Beyblade. Ensimmäinen "kunnollinen",ihan kokonaan katsottu anime oli kuitenkin hmh, Fruits Basket.
Viimeksi muokannut illusiα, Ke Maalis 13, 2013 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

jormungandr

Viesti Kirjoittaja jormungandr » Pe Joulu 07, 2012 11:36

Kyllä varmaan sen Hopeanuolen vois kutsua ensimmäiseks. :)

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » La Joulu 08, 2012 01:32

Jos muumeja ei nyt laskettaisi...
Niin se on Dragonball Z tai Fullmetal Alchemist. Dragonball Z minulla on vain muistikuvaa että veljeni kanssa sen loppu jaksoja katsoimme iästä kun ei ole hajuakaan että oliko jotain uusintoja tai jotain. Mutta FMA aikaan olin suunnilleen 8 vuotias se on sielt jäänyt mieleen vaikken sitä silloin vielä animeksi tiennytkään... Itse asiassa FMA oli sitten se jonka kautta aloin animea katsomaan myöhemmin "työkseen" ja "tietäen" mitä se on... :)
Vanhojen muistelu saa tuntemaan itsensä vanhaksi
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

ColdPebble

Viesti Kirjoittaja ColdPebble » La Joulu 08, 2012 02:47

Air oli ensimmäinen anime jonka katsoin, jos nyt ei lasketa Digimonia ja muita sellaisia.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » La Joulu 08, 2012 04:12

Hmm... Jos nyt unohdetaan sarjat joidenka en tiennyt silloin aikoinaan olevan animea, se on joko Fullmetal Alchemist tai Dragonball Z. Näitä tuli silloin aikoinaan Tvstä ubermyöhään, siskopuolen kanssa sitte katsottiin ^^.
Ensimmäinen kokonaan alusta loppuun katsottu sarja ja myös ensimmäinen omistettu (ei, en vieläkään laske niitä joista en tiennyt, kuten Hopeanuoli) oli DN Angel. Ihana anime vieläkin <3

viltcuu

Viesti Kirjoittaja viltcuu » Ke Joulu 19, 2012 23:14

se tais olla sailor moon ja db z. sillon ku ne tuli telkkarista eka kertaa.
I LOVEE ANIME <3<3

Blackmoonlight

Viesti Kirjoittaja Blackmoonlight » To Joulu 27, 2012 22:24

Ensimmäinen taisi olla Dragonball Z tai sitten Magic Knight Rayearth. Kummatkin taisivat tulla subilta siloin joskus aikoja sitten ja niitten jälkeen taisin katsoa FMA:a ja Sailor moonia.
Desucon Frostbite 16-17.2.2013
Desucon 14-16.6.2013

mangafanforever

Viesti Kirjoittaja mangafanforever » La Joulu 29, 2012 22:37

Hopeanuolihan se (: <33

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”