Ensimmäinen anime-sarjasi?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

BloodTears

Re: Ensimmäinen anime-sarjasi?

Viesti Kirjoittaja BloodTears » Su Elo 28, 2011 22:11

hmm.. Vaikea. taisi ihan pienenä lapsena olla joko Dragonball, Sailor moon, Full Metal Alchemist, Pokémon tai Digimon.. Siinä oli kuitenkin ekat. Mutta eka sarja jota katsoin sinänsä kokonaan (enkä lapsena "Piirrettynä telkkarista") Oli Dragonball, mutta aloin katsomaan ANIMEA vasta myöhemmin, ensimmäinen taisi olla Naruto :D
問題ない...
真実は残酷だ
あら, おやつの時間だわ。 いっしょにたべいましょ?
人ラブ !!! <3
デュラララララララララ! 失礼, かみました. (^_^;)

が鳴り響くシンデレラ
ガラスの靴は置いていくわ
きっとあの子もそうだった
落としたなんて嘘をついた
嘘つきすぎたシンデレラ
オオカミに食べられたらしい
どうしようこのままじゃ私も
いつかは食べられちゃうわ

その前に助けに来てね

SleepyKitty

Re:

Viesti Kirjoittaja SleepyKitty » Ke Elo 31, 2011 03:34

taisi ihan pienenä lapsena olla joko Dragonball, Sailor moon, Full Metal Alchemist, Pokémon tai Digimon..
Alettu esittää Suomessa 2007... :shock:
Shiki kirjoitti:Olen varmaan ainoa, joka ei ole nähnyt Hopeanuolta pienenä, ainakaan siitä ei ole mitään muistikuvia. Sen sijaan Muumeja, Maija Mehiläistä, Alfred J. Kwakia, Sherlock Houndia ja Maailman ympäri 80 päivässä on tullut katsottua ahkerasti.
En oo nähnyt muuten minäkään. Ikinä. Serkku niitä aina katteli, mutta mä en koskaan oikein päässy siihen sisälle, joten jäi välistä :) Samat Muumit ja Alfredit tietty sitten täällä myös. Ekat animet, jotka tunnistin animeks oli Sandybell ja tämä Tohon Wizard of Oz. Molemmat oli tietysti ruotsiks dubattuja veehooässiä. Näitä hamstrattiin aina Tuurin kyläkaupasta, että tattis vaan Vesa Keskinen :wink: Löytyy edelleen hyllystä, Sandybellistä vaan joitain videoita säilyny. Onneks sain tänä keväänä ostettua vihdoin sarjan DVD:llä, ah nostalgiaa <3 Pokemonia ja tollasta en koskaan jaksanu kattoo. Riittää, että tässä taloudessa on yks, joka tietää kaikki pokemonit ulkoo :?

Myöhemmin sit Ghiblin leffat, Akirat ja vastaavat. Ja Ninja Scroll, tuo K7-videona myyty vanha kunnon traumatisoija 8) Täälläkin mainitut Cowboy Bebopit ja Gravitationit löyty meikällä vast aikuisena.

miwo

Viesti Kirjoittaja miwo » Ke Elo 31, 2011 11:25

Candy Candy! :D Meil oli tasan yks vhs koko sarjasta ja sitä katottiin läpi liian monta kertaa.

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ke Syys 07, 2011 17:16

Pokémon. Se se oli. Ei minulla muuta sanottavaa.

Nekoroms

Viesti Kirjoittaja Nekoroms » Ke Syys 07, 2011 21:34

Ehdottomasti helppo muistaa vieläkin Ranma 1/2 oli ensimmäinen, jota ladattiin isdn:n yli cd:lle ja katsottiin kavereiden kanssa

Lee-san

Viesti Kirjoittaja Lee-san » Pe Syys 09, 2011 18:54

Pokémon ja Digimon. :D
Everybody lies.

Saimaanvuohi

Viesti Kirjoittaja Saimaanvuohi » La Syys 10, 2011 12:38

Pokemon ja Digimon, perusanimet, jotka kuuluvat jokaisen 90-luvulla syntyneen skidin lapsuuteen.

Lisäksi vielä Sailor Moon (ne ruotsinkieliset dubit) ja YuGiOh GX (everybody remembers THOSE finnish dubs...) sekä pari jaksoa DBZ:taa.

Ja en oo kans kattonu nuorempana koskaan Hopeanuolta, on sitä nykyisin muutama jakso tullut katsottua.

punpun

Viesti Kirjoittaja punpun » Su Syys 11, 2011 12:10

Kyllä se Hopeanuoli taisi ensimmäinen sarja olla, sitten tulikin melkeinpä samantien perään JaJaUma! Quartette, Lady Oscar, Sherlock Koira, Muumit, Montana Jones.... Ainakin näitä sarjoja muistan katsoneeni, onhan noita silloin pienenä televisiosta tullut vaikka mitä. Mutta tosiaan siinä viiden ikävuoden paikkeilla ensimmäisiä tuli katsottua, tosin tietenkin vasta myöhemmin tiesi näiden sarjojen olevan animea. Ensimmäisiä anime-käsitteen sarjoja ovat sitten olleet MKR ja Sailor Moon, silloin kun ekan kerran niitä SubTV:llä näytettiin :D
me @ dA.com
Allekirjoittaneen ja siskoni cosplay-blogi: Pun Cos

KasumiU

Viesti Kirjoittaja KasumiU » Su Syys 11, 2011 21:00

Ensimmäinen sarja oli isosiskon kanssa Sailor moon i svenska, ja myöhemmin sen netistä katsoin japaninkielisenä. Silloin tuli katsottua myös enkku dubeilla Magic knight rayearth. Tykkäsin vielä taikatytöistä tyyliin Tokyo mew mew ja Cardcaptor Sakura. Näitä tuli sitten pienenä katseltua :D

satoko

Viesti Kirjoittaja satoko » Su Syys 18, 2011 00:12

Ihan ensimmäinen anime oli monien muiden tapaan Pokemon, mutta en sitä vielä silloin animeksi tiennyt. Ensimmäinen anime, jota katsoin tietäväni sen alkuperäismaan taisi olla Fruits Basket, joskin kunnolla aloin katsomaan suunnilleen puoli vuotta Furuban jälkeen.
Please don't say you are lazy, datte honto wa crazy~
Tumblr

Isilmírë

Viesti Kirjoittaja Isilmírë » Pe Syys 23, 2011 15:13

Kuten moni muukin täällä, olen minäkin aloittanut animesarjojen katselun tietämättä, että ne ovat jokin erityinen piirrettyjen laji. Kultaisella 80-luvulla telkkarissa pyöri mm. sellainen sarja kuin Muori Pippuri, 50-osainen Tatsuo Hayakawan animaatio (sinäputkesta löytyy näköjään muutama jakso). Sitä seurasin silmä kovana, varsinkin, kun siinä oli mukana söpö pikkutyttö, joka tuli muistaakseni kadehdittavan hienosti juttuun kaikkien villieläinten kanssa.

Olen myös lähes satavarma, että Pikku Prinssistä on ollut animeversio töllössä silloin kun olin ala-asteella. Musitan ihastelleeni prinssin isoja, kimaltavia animesilmiä useampaankin otteeseen ja miettineeni, miten saisi piirrettyä yhtä hienot. Jossain säästämässäni kolmannen luokan oppikirjassa onkin takakannen sisäpinnalla oma lyijykynäyritelmäni anime-Pikku Prinssistä. Ei kylläkään kovin näköinen, jos oikein muistan ;)

Ja eivätkös myös mm. Maija Mehiläinen, Tao-Tao ja Peukaloisen retket ole animesarjoja? Olen siis viettänyt varsinaisen animelapsuuden siitä huolimatta, että siihen aikaan telkkarikanavia oli vain kaksi ja lastenohjelmia tuli hyvin rajattu määrä.

Ero animen ja muun piirretyn animaation välillä kirkastui minulle oikeastaan vasta joskus parikymppisenä, kun poikaystävän kaverit kerran touhottivat jostain mielestään tosi hienosta animesta. Poikaystävä katsoi minua kuin vähämielistä, kun myöhemmin kysäisin, miksi hänen kaverinsa kutsuvat animaatioelokuvia animeksi. Ja sitten sain tottakai selostuksen siitä, mitä anime on ja mitä se varsinkaan ei ole. Kuten Disneyn piirrettyjä.

Ensimmäiset animeksi tiedostamani sarjat olivat kai Muumit, Digimon ja Pokémon, joita katsoin esikoisen kanssa hänen ollessaan ihan pieni pirpana. Töpsäntölläysseurana olemisesta vapauduttuani ensimmäiset itse katsottaviksi valitsemani sarjat olivat Sailor Moon ja Kaitoo Saint Tail. Taikatytöt <3
Då flög en vind från havet in med lockande musik,
en mumrik spelar på sin flöjt i sömnig sommarvik.

Qr01

Viesti Kirjoittaja Qr01 » La Syys 24, 2011 16:18

(Hih, ensimmäinen viesti : ) )

Näin niinkuin rehellisyyden nimissä ensimmäinen sarja, jota katsoin tietäen sen olevan animea, on kenties Hetalia. Vaikka sarja onkin yleinen, en ilman sitä olisi koskaan tutustunut mm. No.6:seen, The world god only knowsiin, Umineko no naku koro niin ja niin edespäin ja niin edespäin. : D Ja tästä on kiittäminen muuan rakasta ystävääni, joka näytti minulle sarjan ensimmäissen jakson. Tällöin olin jo lukenut muutamaa mangaa, mutta Hetalia vain outoudestaan huolimatta sytytti sen jonkin, kuin kipinän sisälläni joka sai minut yleisten sarjojen läpi sukellettuani kahlaamaan yhä syvemmälle ja syvemmälle visuaalisesti upeiden, genreltään ja piirrostyyliltään niin erilaisten, kauniiden, rumien, taiteellisten ja pinnallisten sarjojen kuohuvaan mereen, josta joka ikinen löytää itselleen jotakin. Ja vasta sen jälkeen tajusin, kuinka tylsää elämäni oli ollut ennen näitä kaikkia upeita kokemuksia, jotka tuovat kyynelet silmiin surullisuutensa tai vain hauskuutensa takia!
Nyt on läppärinhalausviikko! Teepä pöytäkoneet surullisiksi halaamalla läppäriäsi <3

pilkkukatti

Viesti Kirjoittaja pilkkukatti » Ma Syys 26, 2011 21:47

No tietenkin nämä perus Pokemon & Digimonit on tullut katsottua muutamaa anime-elokuvaa unohtamatta heti lapsena. Itsellä olikin tuo ihastuttava "Pikku naisia" anime-elokuva lapsena, mutta olen kadottanut videon! Todella sääli!

Ensimmäinen animesarja, jota aloin netistä katsomaan Englanniksi tekstitettynä, oli Inuyasha. Olin silloin ehkä 10-11 vuotta ja siis paljoakaan mitään mistään englantihöpinöistä tajunnut. Katsoin, kun eräs nettikaveri suositteli sitä. Katsoin ehkä 20 jaksoa ja siihen se jäi.

Sitten aloin oikeasti innostumaan animesta vasta siinä 12-vuotiaana. Tuli löydettyä se tuttuakin tutumpi Naruto. Ja siitä se animenkatselu oikeastaan kunnolla lähti käyntiin.

Että tälleen minä löysin animen ihmeellisen maailman. :)

Animemo

Viesti Kirjoittaja Animemo » La Loka 08, 2011 14:12

Ekana tuli tietty Digimon ja Pokemon. Sitten ku alko silleen käsittää mikä on animee ja mikä tavan piirrettyy nii aloin ostella hopeanuoli tavaraa. Oon edelleen hopeanuoli fani mutta muukin kiinnostaa. Full moon wo sagashite on iha hyvä :) Haluisin lukee Karin, Shugo chara ja Naruto mangoja. :))

Animemo

Viesti Kirjoittaja Animemo » La Loka 08, 2011 14:18

miwo kirjoitti:Candy Candy! :D Meil oli tasan yks vhs koko sarjasta ja sitä katottiin läpi liian monta kertaa.
Ainiin. Voi olla hyvinkin että Candy Candy oli jo ennnen noita pokemon juttuikaan. Katoin sitä iha pienenä veljen kaa ja alettiin itkee. Se oli jotenki surullinen. :DDD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”