Spoiled!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anssi

Re: Spoiled!

Viesti Kirjoittaja Anssi » La Kesä 14, 2008 21:30

Wikipedia on paras paikka spoilata itseä. Sieltä kun etsii jonkun sarjan (ääni)näyttelijöitä, tulee helposti spoilaantuneeksi, kun on tapana laittaa ihan yläkulmaan hahmon tämänhetkinen tila (alive, deceiced etc.). Animen puolella en oo onneksi itseäni paljoa onnistunut spoilaamaan, mitä nyt Tengen Toppa Gurren Lagannin.

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » La Kesä 14, 2008 21:45

jos joku spoilaan niin se näkyy ei hyvin mutta kummiskin (siis jos valkoinen), itseltäni meinattiin spoilata H.P:N loppuratkaisu (kuka kuolee etc.), MUTTA en kuunnelllut (onneksi). Vielä ei ole spoilattu Anime/Mangan loppua (vaikkapa olen lukenut mitä jossain tapahtuu, mutta en muista niitä enää, niitä katsellessa.. Ainiin sehän kuoli tässä jaksossa.. DeJavu joka muutenkin kummittelee liian usein)
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Su Kesä 15, 2008 18:16

Chrisonmale kirjoitti:jos joku spoilaan niin se näkyy ei hyvin mutta kummiskin (siis jos valkoinen), itseltäni meinattiin spoilata H.P:N loppuratkaisu (kuka kuolee etc.), MUTTA en kuunnelllut (onneksi). Vielä ei ole spoilattu Anime/Mangan loppua (vaikkapa olen lukenut mitä jossain tapahtuu, mutta en muista niitä enää, niitä katsellessa.. Ainiin sehän kuoli tässä jaksossa.. DeJavu joka muutenkin kummittelee liian usein)
Anteeksi kuinka?

Toshiya

Viesti Kirjoittaja Toshiya » Su Kesä 15, 2008 18:36

Ryokan kirjoitti:Anteeksi kuinka?
Tuohan on mielettömän söpöä, ihana kirjoitustapa.
Nooooooh, it was all my fault rotting tomato-kun!

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Su Kesä 15, 2008 22:39

Toshiya kirjoitti:
Ryokan kirjoitti:Anteeksi kuinka?
Tuohan on mielettömän söpöä, ihana kirjoitustapa.
nyt vuorostani minä olen ymmällään? mutta tarkoitin jos kirjoitat valkoisella niin SE näkyy (ymmärsitkö??) vai pitääkö vääntää rautalangasta?
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Shieva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shieva » Su Elo 03, 2008 23:22

Juu, Wikipediasta oon lukenu vahingossa sekä Death noten että Naruton spoilereita. Muut ei kyllä ole mua spoilannut onneksi. Ei se nyt loppujen lopuksi mikään maailmanloppu oo, mutta kivempi se on jos ei oo spoilattu.

Wogger

Viesti Kirjoittaja Wogger » Ma Elo 04, 2008 00:32

Pahana tapana on spoilata kaikki sarjat mitä tulee katottua.
Naruton (jota en itse asiassa enää edes katso) ja One Piecen mangan tapahtumat käyn kuukausittain lukemassa kyseisten sarjojen omista wikeistä kun ei jaksa alkaa mangaa lukea ja pitää vaan spoilata.
Sitten ei enää yllätykkään mistään vaan katsoo sarjoja turbo vauhdilla ehtiäkseen kohtaan missä jotain tiettyä tapahtuu.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Elo 06, 2008 18:32

Vahingossa klikkasin auki jonkun tämän foorumin keskustelun spoilaussuojan ja sepä kertoi minulle vähän Furuban jatkoa >< Mangaa odottelen (animen olen nähnyt ) joten hirveän kiva...

FMA elokuvaa kaveri spoilasi vanhingossa. Ei onneksi mitään merkittävää.
Serkku on spoilannut pari kertaa jotakin... En nyt muista mitä ^^'
Niin ja kaverit spoilasivat kerran aika pahasti jonkun sarjan loppua/jatkotapahtumia. Ei nyt vaan satu mieleen, mikä sarja sattui olemaan kyseessä.

Oman hölmöilyn piikkiin menevät useat spoilatut jutut. Esimerkki: Luin Wikipediasta Full Moon Wo Sagashitesta (etsin tietoa sarjan hahmoista huvin vuoksi) ja silmäni etsiytyivät vahingossa juonipaljastuksiin >< En onneksi lukenut kuin pari sanaa lopusta mutta se spoilasi silti ihan riittoisasti. Näin jälkeenpäin en kyllä ole varma, olivatko kyseessä animen juonipaljastukset mutta siltiih...
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Herushingu

Viesti Kirjoittaja Herushingu » Ke Elo 06, 2008 20:12

Ainoa spoilaus mikä on todella ärsyttänyt kun kaveri meni spoilaamaan Death Noten lopun tyyliin:
Spoiler:
Haluutko tietää kumpi kuolee ekana?
Olin oikeasti vähällä lyödä, kun olin tätä ennen vielä sanonut etten halunnut kuulla mitään lopusta. :evil:
Mada mada dane

NepEce

Viesti Kirjoittaja NepEce » Ke Elo 06, 2008 20:33

Yhdestäkään mangasta ei ole spoilattu, mutta Final Fantasy 7:n ekan Levyn lopusta kyllä. Wikipedian syy.
o.O

zany

Viesti Kirjoittaja zany » Ke Elo 06, 2008 20:49

Herushingu kirjoitti:Ainoa spoilaus mikä on todella ärsyttänyt kun kaveri meni spoilaamaan Death Noten lopun tyyliin:
Spoiler:
Haluutko tietää kumpi kuolee ekana?
Olin oikeasti vähällä lyödä, kun olin tätä ennen vielä sanonut etten halunnut kuulla mitään lopusta. :evil:
Sama kävi minulle... kaveri spoilasi Death Noten lopun D:
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

Macau

Viesti Kirjoittaja Macau » Ke Elo 06, 2008 21:41

Ainut kerta, jolloin joku spoilaantuminen on oikeasti vähän ärsyttänyt, oli se kun ostin Final Fantasy VII:n. Ja vilkaisin sen takakannen kuvia.
Pelin pelanneet ehkä tietävät.

Mutta ei tosiaan kovin merkittävästi ole tullut noista anime/manga-sarjoista spoilaannuttua, mitä nyt kaveri joskus aikoinaan hehkutti tietävänsä, mitä Sailor Moonissa kaudella X tapahtuu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”