Manga -pokkarien käsittely kaupassa

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Migata-chan
Viesti:

Manga -pokkarien käsittely kaupassa

Viesti Kirjoittaja Migata-chan » Ma Loka 16, 2006 20:41

Tälläistä en ainakaan löytänyt, mutta jos tälläinen on nii lukkoon vaa...

Eli tämä ajatus heräsi mieleeni tänään kauppareissulla, kun olin katselemassa marketin ankeaa manga valikoimaa. No, siinäpä sitten niitä kattelin kun eräs poika tuli katselemaan akkareita ja siinä sivussa pudotti yhden manga -pokkarin läheiseltä pöydältä. Ei edes vaivautunut nostamaa... En sitä nostamaan ruvennut kun poika viipyi siinä minua pidempään. Hipsin vain paikalta pois "vähin äänin".

Onko teillä muilla samankaltaisia kokemuksia?

_Tata

Re: Manga -pokkarien käsittely kaupassa

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ma Loka 16, 2006 22:11

Migata-chan kirjoitti:Tälläistä en ainakaan löytänyt, mutta jos tälläinen on nii lukkoon vaa...

Eli tämä ajatus heräsi mieleeni tänään kauppareissulla, kun olin katselemassa marketin ankeaa manga valikoimaa. No, siinäpä sitten niitä kattelin kun eräs poika tuli katselemaan akkareita ja siinä sivussa pudotti yhden manga -pokkarin läheiseltä pöydältä. Ei edes vaivautunut nostamaa... En sitä nostamaan ruvennut kun poika viipyi siinä minua pidempään. Hipsin vain paikalta pois "vähin äänin".

Onko teillä muilla samankaltaisia kokemuksia?
Ei oo penniäkään kiinni. Mitäpäs sitä toisten kamoja nostelemaan, sitä varten on myyjät ja maksetaan verojakin, kyllä joku muu hoitaa.

Ei tarvitse ihmetellä, miksi en lainaa kokoelmastani ja tarkastan ostamani tuotteet ennen maksamista.

K8Skies

Re: Manga -pokkarien käsittely kaupassa

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ti Loka 17, 2006 00:30

_Tata kirjoitti:
Migata-chan kirjoitti:Onko teillä muilla samankaltaisia kokemuksia?
Ei oo penniäkään kiinni. Mitäpäs sitä toisten kamoja nostelemaan, sitä varten on myyjät ja maksetaan verojakin, kyllä joku muu hoitaa.
Täytyy kyllä myöntää, että olen täysin samaa mieltä. Täytyy vain katsoa ettei juuri se manga jonka aikoo ostaa ole se pahoinpidelty. Muuten se ja sama.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Sumpe

Viesti Kirjoittaja Sumpe » Ti Loka 17, 2006 12:19

No jos itse sen pudotan niin vaivaudun kyllä nostamaan. Ei se niin suuri homma ole :roll:

Olen kyllä monesti nähnyt vastaavaa. Tällöin olen joko kaikonnut paikalta tai sitten tyypin lähdettyä nostanut sen. Vaikka eivät ole minun, niin kyllä sen verran kunnioitan toisten omaisuutta etten mene niitä ehdon tahdon tuhoamaan tai heittelemään minnekkään ;)

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » La Elo 18, 2007 15:04

Monesti ajatellaan että "no, joku nyt saa tämän minun pudottamani pahoinpidellyn pokkarin, ei ole minun asiani." Eli pistetään vahinko kiertämään. Joskus sitten saattaa olla että juuri sinä saat sitten myöhemmin huonon ja pahoinpidellyn pokkarin, jos kiireessä sen ostat.

Joskus myös näkee, että jotkut jotka eivät siitä mangasta niin kovinkaan paljon perusta, alkavat porukalla vain mollaamis mielessä selata pokkaria, ja selaamisen päätteeksi tunkea ne vain johonkin koloon minne ne mahtuvat. (Puhun nyt markettimangasta) Esim. usin näkee lehtien sekaan tungetun pokkarin, jonka kannet ovat rytinässä taittuneet. Joku sitten myöhemmin joutuu ostamaan tuon, ei ole kiva.
Aina minusta kannattisi ajatella näin jos on huolimattomasti käsitelly pokkaria: Mitä jos se olisinkin minä, joka tämän saa?
Everyone stays quiet and slowly goes mad

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Elo 18, 2007 15:08

Läheisessä S-Marketissa, mistä ostan suurimman osan suomimangastani, on todella kärsineen näköinen Emma 6 -pokkari. En tajua, mitä sille on voinut tapahtua, että kannet on saatu sillä tavalla ruttuun. Ei sitä varmasti kyllä kukaan osta.

En ole itse ollut todistamassa mitään sarjakuvien pahoinpitelyä, mutta kirjahyllystäni löytyy Batman-lehti ja Aku Ankan taskukirja, joista molemmista joku neropatti oli keksinyt repiä takakannen kaupassa irti. Olivat kuitenkin lähitienoon viimeiset, joten pakko oli ostaa.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Space Dandy 15/26]
Anime- ja mangablogini

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » La Elo 18, 2007 15:13

En varsinaisesti ole livenä nähnyt, että joku kiduttaisi mangaa vahingossa tai tahallaan.
Olen kyllä kuitenkin saanut pieniä johtolankoja siitä, etteivät myyjät ole jaksaneet raivata tilaa uusille mangoille kaupoissa, kun ovat koko ajan niin kiinni toisissaan ja siitä sitten valitsemaan omansa niin, ettei muut mangat tippuisi niskaan.

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » La Elo 18, 2007 15:40

En ole itse nähnyt kenenkään terrorisoivan markettimangaa siellä marketissa, ja yleensä katson tarkkaan, minkä kuntoista pokkaria olen ostamassa. Kun tätä täydellisyyden etsimistä kestää parisen minuuttia, kotiin päästyäni niin eiköhän se putoa käsistäni ihan omatoimisesti. Iskeytyessään lattiaan oikeassa kulmassa, Azumanga Daiohin suomiversion kannen kulma rutistuu varsin kauniisti.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » La Elo 18, 2007 15:52

En ole kyllä huomannut mitään tällaista. Itse jos vahingossa pudotan jonkun manga, nostan sen, eihän siinä iso vaiva ole. Ostin joku aika sitten yhden mangan, ja sen välistä tippui jonkun toisen pokkarin sivunkulma revittynä. Tarkastin koko oman kirjani, mutta siitä se ei siis ollut. Höh. Ja todella usein käy niin, että jos en tarkasta mangaa jonka ostan, on sen kulmat taittuneet, pahoja naarmuja kannessa tms.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Elo 18, 2007 17:50

Isäni on takonut takaraivooni neuvon, joka pätee kyllä melkein minkä tahansa tuotteen kanssa: älä koskaan osta päällimmäistä/ensimmäistä, sillä sitä kaikki ovat kopeloineet vaan ota pinkan keskeltä.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Space Dandy 15/26]
Anime- ja mangablogini

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » La Elo 18, 2007 18:57

VampireNaomi kirjoitti:Isäni on takonut takaraivooni neuvon, joka pätee kyllä melkein minkä tahansa tuotteen kanssa: älä koskaan osta päällimmäistä/ensimmäistä, sillä sitä kaikki ovat kopeloineet vaan ota pinkan keskeltä.
Tähän minun on pakko sanoa, että kyllähän se yleensä on näin. Olen kuitenkin huomannut, että usein jos pakassa on vaikka 3 pokkaria, niin se päällimmäinen on se, jota on kyllä selailtu (ja sen takia vähän vääntynyt luettaessa), mutta ne muut ovat runnoutuneet sinne alle. Aina ei tietenkään ole näin, mutta monta kertaa keskellä ja takana olevien reunat ovat ihan kuluneet ja rytyssä.

Puri-chan

Viesti Kirjoittaja Puri-chan » La Elo 18, 2007 20:34

Minäkään en ikinä osta päällimmäistä. Olen hirveän tarkka pokkareiden kunnosta, aina on pakko tarkistaa, ettei jokin kulma ole rytyssä. Pienikin taittuma haittaa. :P Usein vertailen pokkareita, ja otan sen parhaassa kunnossa olevan. Se saattaa näyttää hieman kummalliselta, kun kääntelen kolmea eri pokkaria ja vertailen missä on vähiten taittumia/kulumia, mutta mitä siitä. :D Jos kaikissa pokkareissa on taitoksia tai muuta häiritsevää, niin menen ostamaan sen jostakin toisesta kaupasta.
Na no da. [/url]

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » La Elo 18, 2007 22:37

Kyllähän niitä huonosti kohdeltuja mangoja näkyy aina välillä hyllyillä, kulmat rypyissä ja muuta vastaavaa. Taitaa osa niistä vahingoista olla ihan myyjien syytä. Yritän niitä aina vältellä mahdollisimman paljon, mutta jos semmoinen vahingoittunut manga on ainoa hyllyssä, niin kyllä semmoinenkin kelpaa. Omassakin käytössä ne joskus vahingoittuvat, kun repussakin niitä tulee kuskattua tai hiukan kovakouraisesti luettua. ^^

TLein

Viesti Kirjoittaja TLein » La Elo 18, 2007 23:40

Jotenkin henkilökohtaisesti ärsytää ne kakarat jotka suroastaan heittelevät mangaa pitkin kauppoja. Se on kuitenkin vandalismia ja toisten omaisuuden tuhoamista eikä hirveästi yleistyessään lupaa mitään hyvää yhteiskunnan jatkon kannalta... :)
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Su Elo 19, 2007 00:16

Kyllähän niitä vähän huonompikuntoisia pokkareita on näkynyt (painaumaa, pientä taitosta). Koskhan oli, kun puhuin tästä Fantsun myyjälle (vitsillä mainitsin olemattoman vian), ja se alkoi selittämään kuinka se pakataan, kuljetetaan jne. jne. jne. ja siinä pakostakin tulee vähän vahinkoa. Mutta kyllä se marketeissa on myyjien syytä yleensä. Olin täkäläisessä K-kaupassa työharjoittelussa viime vuonna, ja tulipahan siinä laitettua muutama pokkarikin hyllyyn, ja olivat moitteettomassa kunnossa. Yleensähän se vahigoittuminen johtuu siitä, että pokkarit survotaan ahtaasti jonnekkin metalli systekkiin (kuten aiemmin on mainittu). Joskus taas syy on pakkauksessa, joka pakottaa pokkarit muotoutumaan oudosti (vääntyy aaltokuvioon). Kunhan vika ei ole suuri, niin minua ei haittaa.
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”