Mistä Anime-fanin tunnistaa?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

shounen

Re: Mistä Anime-fanin tunnistaa?

Viesti Kirjoittaja shounen » Su Elo 10, 2008 15:38

Niin kuin monet ovat todenneet, joku tunnistaa helposti tai sitten ei ollenkaa. Varmaan tuo pikku krääsä sen kertoo mitä mukanaan voi hilata joka paikkaa, mutta itse ainakin veikkaan että anime-faneja on enemmän niitä hiljaisia jotka katsovat mutta eivät mitenkään hypetä sitä. Että enemmän ainakin itse huomaan että anime- ja manga tapahtumissa on ihan iso joukko "normaaleja" ihmisiä, eli ne on se osa joka ei ole tapahtumaa varten pukeutunut, saati sitten että ketkä pukeutuvat tapahtuman ulkopuolella. Niin veikkaan jotenkin, että ainoat varmat merkit voivat olla se että kirja kädessä tai sitten jos konetta pääsee tutkimaan niin se on täynnä animea. Sillä monet pukeutuvat j-tyyliin ilman että silti olisivat kiinnostuneita animesta itsestään. Jotkut kuuntelevat tietysti vaikkapa j-rockia, -poppia tai mitä vaan, mitä kautta vaikutteet ovat tulleet, mutta eihän se liitä heitä mitenkään animeen.

Eli eli, kaiken epäselvän sössötyksen loppuun, tunnistaminen on minusta mahdotonta. Ainakaan itse en usko että kukaan minua tunnistaisi, pukeudun aivan normaalisti (mikä on normaali o.o) Mutta siis silleen että en panosta mitenkää, enkä etenkää pyri menemään jonkun tyylin mukaan, joten eipä ulkonäössä mitää mikä viittaisi edes japaniin.

// Ja vielä, jotenkin sana anime-fani, kolahtaa itselläni päässä silleen. Että pitääkö sitä sitten ihan fanittamalla fanittaa? Tai siis, noh en itse ainakaan mitenkää hypetä sitä, mutta silti tullut jo sellainen 7-8 vuotta katsottua aktiivisesti. Luokittelisin itseni jonkun sortin faniksi, mutta ylipäätään tuo sana, anime-fani... Hurr....
:3

Aralys

Viesti Kirjoittaja Aralys » Su Elo 10, 2008 18:35

Kuten monen muunkin kohdalla, minua ei voisi paljaalla silmällä luokitella otakuksi. Joskus harvoin luen mangaa yleisillä paikoille, kuten koulussa Fullmetal alchemistia, kun lainaan sitä kaverilta. Viimeisin paikka, josta otaku-minäni olisi voinut tunnistaa, oli viime kuussa Ouluun menevä juna, jossa luin Death Notea :)
I'm safe
up high
nothing can touch me

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Elo 10, 2008 19:45

välillä näyttää että jotkin anime- ja mangafanit haluavat pukeutua jotenkin erikoisesti, toiset näyttävät taas ihan "normaaleilta". itse pidän melko tavallisia vaatteita (vaikka käytänkin zesteettisiä vaatteita kuten kaulapantaa, mustia hanskoja ja pitkiä saappaita koulupukeutumisessani). Luen englanninkielistä yaoi-mangaa linja-autoissa ja suomennettua mangaa koulussa välitunneilla. joskus saatan myös katsoa amv:itä ja muuta sellaista (koulussamme saa olla koneella välituinneilla ja vapareilla). ja sitten huoneeni: tällä hetkellä seinillä ei ole julisteitakaan, koska muutamme pian. kaapin ovessa on tosin "speed reading" -testi, jonka kopioin Oofurista (mutta pitää olla tosi häiriintynyt nainen, jotta osaa yhdistää sen anime-fanitukseen). seinällä on joku lukion ykkösellä piirtämäni taulu, jonka pitäisi esittää Manaa. Manga- ja animehyllyt ovat aika näkyvillä. Niistä sen viimeistään huomaa, kun pokkareita on niin paljon (välillä tulee ongelma, että mihin kaikki mahtuu kun niitä tulee koko ajan lisää. seinään kiinnitettiin vasta uusi hylly, mutta sekin alkaa jo täyttyä.) :D
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ma Elo 11, 2008 01:07

Hmm, mua ei ainakaan tunnista mistään. :D Eikä mun mielestä tarvitse tunnistaakkaan, itse pidän vaatetuksen ja harrastukset eri asioina. En häpeä harrastuksiani ja kuuntelemaani musiikkia ynnä muuta, mutten koe mitään tarvetta näyttää niitä pukeutumisessani. Pitää päästä koneelleni saakka tietääkseen. ;D Siitä lähtee sitten taustakuvasta lähtien... iPodissakin majailee eräitä kuvatiedostoja aiheeseen liittyen. :D Mutta noin niinku päällepäin ei kyllä musta voi sanoa.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”