Mistä Anime-fanin tunnistaa?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Japabon Dolls

Viesti Kirjoittaja Japabon Dolls » To Loka 14, 2004 21:16

_Tata kirjoitti:ehkä itsekkin alkaisin ottamaan mallia käyttäytymiseen animeista - väkivalta sellaisista :D
Jostakin syystä tuo on viimeaikoina tuntunut -ah- niin kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta.
We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.

Totoro

Viesti Kirjoittaja Totoro » Pe Loka 22, 2004 21:00

Välillä ei ilmeisesti anime fania tahdo tunnistaa millään. Sain eilen tietää että tyttö joka on ollut luokallani kolmannelta saakka harrastaa animea (olen yhdeksännellä). En olisi millään osannut aavistaa. Paitsi kerran tuli puheeksi Hopeanuoli ja hän oli yllättävän innoissaan aiheesta, mutta en kyllä tiedä kuinka tuore innostus on saattoihan ne olla vain lapsuuden kaihoisia muistoja.

Efinkartlu
Viesti:

Hmmh...

Viesti Kirjoittaja Efinkartlu » Ti Loka 26, 2004 14:11

Mistäköhän tunnistaisi anime fanin? Vaikeaa, mutta omalta kohdalta tunnistaa (kaveri piireissä), että animesta puhutaan 20-50% kokonaisuudessaan, ja tietty ehkä pelleilläänkin samalla. :D . Mutta muiden kohdalta en osaa sanoa, muuta kuin ehkä vaatetus ja ehkä käyttäytyminen(?)
Vattumainen Hyperaktiivinen Nettihamsteri (VHN)

Del Amaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Del Amaya » Su Loka 31, 2004 16:08

Anime fanin tunnistaa usein kuuntelemalla tämän juttuja ^_^
Ainakin osan.. Vaikka tämän tapainen keskstelu:

Kaveri 1 : Mä kävin eilen kapungilla. Siel oli ihanat kengät... Harmi ku ei ollut rahaa ostaa niitä.
Kaveri 2 : Niimpä. Mustakin ne oli ihanat.
Anime fani : Jaa... Mä katoin eilen hyvän leffan.
Kaveri 2 :Minkä?!
Anime fani : Se oli anime. Ihan sairaan hyvä! Siin ne tyypit pälä pälä pälä....

Aloitettuaan animesta puhumisen, ei vaikene millään^
:( On surullista, miten monet tuomitsevat animen ilman minkäänlaista tietoa aiheesta.
Animefani tunnistaa yleensä toisen animefanin nopeasti :)
Mai Cer Milady... Master... Your Orders?
VN s. 13
Kaikki rakastavat Hellsingiä!

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 31, 2004 19:29

Del Amaya kirjoitti:Aloitettuaan animesta puhumisen, ei vaikene millään^
:( On surullista, miten monet tuomitsevat animen ilman minkäänlaista tietoa aiheesta.
Animefani tunnistaa yleensä toisen animefanin nopeasti :)
Tuo nyt on ehkä vähän geneerisempi ilmiö. Aiheesta kun aiheesta löytyy henkilöitä jotka pitävät aika reilusti meteliä.

Kyllä tästä viestiketjusta voi toistaiseksi päätellä ettei animefania tunnista lähellekään varmasti millään konstilla.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

sudensielu

Viesti Kirjoittaja sudensielu » Su Kesä 26, 2005 14:17

Animen ystäväksi tunnistan ihmiset joilla on valtavirrasta poikkeavat hiuset. (Kaverillani on violetit ja itteläni lyhyet niskasta ja pitkät suortuvat roikkuvat silmien yli leukaan.)
He myös puhuvat paljon ja kovalla äänellä aiheista jotka saavat ohikulkijat nopeuttamaan askeleitaan.( Kyllä siinä verta lensi ja jäseniä irtoili...)
He elehtivät hyvin runsaati. Kädet viuhtovat ja ilmeet ovat hyvin yli suuria. Saattavat suuren epäonnistumisen jälkeen iskeä päänsä pöydän kanteen. (En myönnä mitään.)
Japani puheessa. Se on hyvä. :)
Mutta toisaalta nämäkään eivät aina päde, koska itseäni on kutsuttu hevariksi, vaikka minulla ei ole nahkatakkia, enkä aina pukeudu edes mustaan paitaan.
Kannattaa tutustua henkilöihin, jotka poikkeavat valtavirrasta. He useimmin ovat animen ystäviä.

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Su Kesä 26, 2005 14:40

Loistavaa. xD Minut tunnistaa usein bussissa, koska varsinkin luokkaretkillä tms. tykkään läntätä ikkunaan paperisen "NYO"-kyltin, mölyän nyo-ttelemalla ja yritän saada ihmiset huomaamaan NYO!-n. Mutta ei se ole niin yleistä, idea syntyi Helsingin luokkaretkellä, kun oli tylsää ja halusin "viihdyttää itseäni". Ja se toimi. *Itkee ilosta* Nyt on taas pakko selittää eräs sattumus. Bussi pysähtyi eräisiin Hesan liikennevaloihin matkalla lautalle, jolla pääsisimme Suomenlinnaan... Ja siinä pysähtyessä länttäsin taas nyon ikkunaan. Bussipysäkillä (?) oli pari heeboa, jotka huomasivat nyon. Olin niin onnellinen, kun he - tai ainakin toinen heistä - reagoi nyohon. Käd- eikusiis tassukäpälät ( :lol: ) eteen taivutettuina ja nyo-ilme naamalle. Räjähdän! Ja se vielä, kun luokkakaverit kysyivät, mitä oikein tein niille.

Tässä teille tositarina ja samalla havainnollistava kertomus, mistä otakun tunnistaa!
...Vähän normaalimpaa ovat ehkä juuri nämä soittoäänet (minulla mm. MKR:n kakkososasta tuttu Autozamin tunnari), mahd. avaimenperät ja paikat, joissa he hengailevat esim. kirjakaupoissa (joissa on mangaa), mutta sehän nyt on ilmeistä.

Edittiä hiukan.
Kun kiertelin eräs päivä kaupungilla, kirjakaupassa oli joku tyttö, joka puhui puhelimeen. Suht kovaan ääneen. Huomasin hetken päästä, että molemmissa päissä puhelinta taisi olla otakuja.... Sen verran sarjojen nimiä, juttua tilauksista ja otakutermejä siinä oli. Anteeksi, jos joku tunnistaa itsensä tästä. :lol: Ihmiset vain kuuntelivat hiljaa...
Lisään monien muiden tavoin liioitellut ilmeet ja (liikkumis?)tavat. Itse olin varsin Tomo Takino-mainen luettuani AD:tä runsaan puolituntisen. Siinä sitten katsottiin, kun sain hirveitä energiapuuskauksia ja sade inspiroi minut rakentamaan mustat pahvikorvat itselleni. Teloviikset ja musta kaapu vielä niskaan... Ja - perfect.
Viimeksi muokannut Don Pixe, Pe Heinä 01, 2005 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Su Kesä 26, 2005 16:59

.........
Viimeksi muokannut Ewyn, Pe Joulu 30, 2005 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Kesä 27, 2005 00:29

Hyvä keino erottaa animefanit on kääntää puhe esteratsastukseen ja Pia Pantsuun. Kunnon otakun tunnistaa naamalle leviävästä virneestä. Tosin jos joukossa ei ole hevosihmisiä, saatat saada maineen tylsänä keskusteluseurana. Silloin kannattaa vetäytyä niiden virnuilevien henkilöiden kanssa keskustelemaan kissatytöistä, mechoista ja muusta oleellisesta.

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » Ma Kesä 27, 2005 02:33

Minäpä pällistelen jokapuolella "Into Japan" tai "OTAKU" paita päälläni..^^; Sain ystävältäni syntymäpäivälahjaksi valkoisen T-paidan, missä lukee edessä Into Japan ja takana ommeltu pieni Japanin lippu..<3~

Ja arvatkaahan unohdinko kyseisen henkilön syntymäpäivät tyystin!? En edes onnitellut..;__; BAKA! Mutta sain juuri tehtyä 30x40 "taulun" hänelle.. Toivotaan että ilahtuu.
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Rika
Viesti:

niin, mistä?

Viesti Kirjoittaja Rika » Pe Heinä 01, 2005 19:12

Olin kolmatta vuotta yhden tytön kanssa samalla luokalla (olimme siis ysille päässeet). Hän oli luokkamme nipottaja, aina sai parhaat numerot.
Kun sitten menimme ouluun johonki ihme ysien juttuun, jossa tutustutaan tuleviin kouluihin, niin katsoin hänen laukkuun ja näin siellä... Kaksi mangaa! :D
Aloin ihan hulluna vaahota tälle mangasta, kuinka itsekkin olen lukenut ne ja plaa plaa plaa. Häntä nolotti enemmän kuin innosti, että joku tykkäsi animesta. Olin ihan öö.
Pian hänen kouluvihkoihinsa alkoi ilmestyä Ranma-chanin kuvia ja kännykän taustakuvaksi tuli shampoo.... ^_^
Anime/magna faneja on enemmän kuin arvaisi. Olen saanut aika monta kamuani innostumaan tästä, ja entisen luokkani pojat Ranmasta, kun siinä on alastomia naisia....
Niitä ilmestyy kun vähiten odottaa. Niin minulle on käynyt. xD
"Sade on kaunis vuodenaika... eiku.."

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Pe Heinä 01, 2005 21:05

Paidasta, joss on jonkin animesarjan logo tai siihen liittyvä kuva 8) . Nojoo, ei nyt ihan mutta mahdollisesti noitakin löytyy joiltakin.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Uchiha_Itachi

Viesti Kirjoittaja Uchiha_Itachi » Pe Heinä 01, 2005 21:47

Hmm... Todellakin, todellakin... "friikit" tunnistetaan siitä että he kulkevat cosplayasut päällä missävain... josta tulikin mieleeni... menen heti koulun alussa sinne asu päällä ^_^
Foolish brother. If you want to kill me, then blame me. Hate me. And live in shame. Run and run...Cling deperately to life...

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Pe Heinä 01, 2005 21:59

Nattonhajuisesta hengityksestä tietenkin!

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » La Heinä 02, 2005 00:45

Kaipa jokainen, joka on vaivautunut foorumille nimeltä Animeunioni, voi pitää itseään animefanina? :)
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”