Oletteko nimenneet mitään anime/mangahahmon mukaan?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rin.

Viesti Kirjoittaja Rin. » Ke Tammi 02, 2008 15:38

Juu, tuota......... viimeks kirjotin pinkistä leijonastani (herra tadakichi). Toivottavasti kukaan ei luullu et se on mun ainut esine, jonka oon nimenny
ns.japanilaisittain. On muutakin, esim. Reiko-niminen lohikäärmepatsas,yms. Listaan myöhemmin lisää, tai siis heti kun löydän lisää nimettävää.....esim. viuhkani ovat nimettömiä -vielä. :lol:

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » La Tammi 19, 2008 02:28

Minäkin olen nimennyt erään pikku-veljeni koira-pehmon (yli metrin pitkä, velipoika ratsastaa sillä elukalla...) Tadakichi-saniksi :D Tosin, muu väki täällä ei välitä japanilaisista nimistä, joten siitä tuli Ville. Ville. Ei mitään vikaa sinänsä, mutta Tadakichi-san olisi HIEMAN eksoottisempi! 8)
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Ma Helmi 11, 2008 16:26

En ole varsinaisesti nimennyt lemmikkejäni minkään hahmon mukaan, mutta parisen päivää sitten viimeinkin kotiin saapuneen itäsiperianlaikatyttösen nimeksi tuli Ninja. Voitte uskoa millainen taisto käytiin isän kanssa tuohon nimiasian liittyen, sillä Ninjasta tulee isona metsästyskoira ja isä hiukan veikkaili että saattaa hirviporukan jannut hiukan kettuilla asiasta. Mutta lopulta onneksi hyväksyi tuon nimen kunhan ensiksi perustelin nimivalintaani hiukan.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ma Helmi 11, 2008 21:40

Mitämitäpä. Minulla on ehkä tapana nimetä elottomia esineitä ja lemmikkejä lähinnä vähän hönttejen (suomalais)nimien mukaan. Esimerkiksi nintendoDS:äni nimi on DSPasi, ja kanipupuseni ovat usein Ulpuja, Valttereita taikka Rasmuksia jne. Muistaakseni napalävistyksellänikin oli joku tällainen tyhmänlainen nimi, mutta enpä enää sitäkään muista. Puisen katossa killuvan lohikäärmeen nimi on taas Juvelo, lyhennettynä Juvis.
Kuitenkin yhden kanini nimi on Vivi (FFIX:n mukaan), ja toisen koiramme nimi on Riki (hopeanuolirokkaa! tosin tämän vuhven nimi kirjoitetaan oikeastaan "Ricky" mutta lausutaan ihan vain "riki").
Lisäksi tuttujen koiran nimi on Kira. aivan ihana<3 Serkunkin ihana valkoinen kettua muistuttava koira on nimeltään Alma, jota kutsun Ammuliksi. Okamin Amaterasua aka Ammyä kutsun myös tällä Ammuli-nimellä.

Nimiä, joita haluan vielä tulevaisuudessa jollekin esineille/elämille antaa ovat:
Weeti (selvä luppakorvakanin nimi, must-have joskus tulevaisuudessa)
Kuja (FFIXstä jälleen, mutta minä vain niin rakastan tuota nimeä)
Muitakin toki on, mutta eijei nyt en vain muista. Päivitän listaa, jos mieleni perukoilta jotain eteen putkahtaa.

sarkkuli

Viesti Kirjoittaja sarkkuli » Su Helmi 17, 2008 16:37

Annoin siskoni pyynnöstä nallen nimeksi maes hughes. :lol:
jos et ole kokenut kaikkea 18-vuuoteen mennessä voit yhtä hyvin kuolla.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ke Huhti 16, 2008 16:49

Annoin äikän aineen hahmoille nimet Chihiro (Henkien kätkemä) ja Kyo (Furuba).
Pehmoleluja on tullut myös nimettyä animangojen mukaan, yksi pupu on nimeltänsä Yuki, heppapehmo on Sakaki ja toinen pupu on nimeltänsä Chiyo :>
Viimeksi muokannut soinap, To Huhti 24, 2008 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ke Huhti 16, 2008 16:59

Dreamcast-konsolini tunnetaan myös nimellä YuyukoCast.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Nemuska

Viesti Kirjoittaja Nemuska » Ke Huhti 16, 2008 17:40

Olen kova nimeämään elottomia esineitä, kasveja myös, mutta ainoastaan yksi on saanut nimen animehahmon mukaan. Jostain syystä vain annoin uudelle läppärilleni nimen Robin (Nico Robin One Piecestä). Sattui vian jotenkin se tupsahtamaan mieleen.

Muuten täältä löytyy tavaraa kirjojen ja elokuvien mukaan nimettyinä.
Saiyuki - Mushishi - Soul Eater - Star Ocean - One Piece - Evangelion <3

sissin

Viesti Kirjoittaja sissin » To Huhti 17, 2008 15:07

Nimesin mun yhden mun kattosta riippuvan kasvin Sakuraksi.. Itse sillä nimeämishetkelle mietin naruton sakuraa

BookWormLady

Viesti Kirjoittaja BookWormLady » To Huhti 24, 2008 15:20

Eipä ole lemmikeitä tullut nimettyä millään japanilaisella nimellä vaikka mielessä sellainen on ollut, mutta tavaroita löytyy muutama joilla on japanilaiset nimet :D PSP:ni nimi on Yami no Game (Yu-Gi-Oh! (paremman nimen etsintä on käynnissä)) ja iPodini nimi on Kogarasumaru (Air Gear)

hide X

Viesti Kirjoittaja hide X » To Huhti 24, 2008 15:58

En varsinaisesti manga-/animehahmon mukaan ole nimennyt, mutta annoin yhdelle koiristani nimeksi Remy, joka juontaa tietenkin juurensa Marvelin X-Menin Remy "Gambit" LeBeausta. Normaalisti nimeän eläimet niiden olemuksen tai jonkin muun taustaan liittyvän asian mukaan, mutta kovasti haluaisin nimetä jonain päivänä jonkun Ryuuzakiksi tai hieman "neutraalimmin" Sasukeksi.

Kodama

Viesti Kirjoittaja Kodama » Su Touko 04, 2008 16:34

Tietokoneeni on tätä nykyä nimeltään Edward. Sillä perusteella että tämä kone tuppaa usein hermostumaan pikku asioista.

Täytynee harkita vakavasti että hommaisiko sitä huonekasviksi jukkapalmun ja nimeäisi sen Envyksi. Olen tuskin ensimmäinen jolla tuo idea käy mielessä.
I am [not] alone

MissClaws

Viesti Kirjoittaja MissClaws » Su Touko 04, 2008 19:07

Miulla on kaksi aavikkorottaa joiden nimet ovat:
Hauru, ja Haru. Eipäs muuta. Edesmenneen hamsterini nimi oli Chihi.
私達は一緒に坐ってもいい 今度はそして永久に。

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Su Touko 04, 2008 20:33

Kolmannen [mustan] kissani nimi on Luna. Haha, mieleni syvimmissä perukoissa elättelin toivoa, että saan siirappisen kliseiset mahou shoujo-voimat kissaltani. :'DD Ja DS:n pelihahmojen nimiä on myös tullut animeista. Ah, ja aivan, olen nimennyt Windowsin Hertan pelaajat animehahmojen mukaan. XD Sarja vaihtelee, ensin oli DNAngelin, sitten Fate/Stay Nightin ja tällä hetkellä pelipöydässä istuu Mai HiMEn hahmoja. x3
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Su Touko 04, 2008 21:03

Nimesin skannerini Hisokaksi (Yami no Matsuei), koska en siedä kyseistä hahmoa ja skannerillani on ärsyttävä luonne (kyllä koneilla on luonne!). Tietsikan olen nimennyt Yukiksi, ihan vaan koska pidän siitä nimestä ^^
Muutenkin nimeän tavaroitani, mutta suosin enemmän suomalaisia miesten nimiä :'D (kukaan ei ymmärrä)
Se oli vihreä omena : D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”