Oletteko nimenneet mitään anime/mangahahmon mukaan?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Himawari
Viesti:

Oletteko nimenneet mitään anime/mangahahmon mukaan?

Viesti Kirjoittaja Himawari » La Syys 23, 2006 13:30

Siis, oletteko nimenneet lemmikkiänne animen/mangan hahmon tai olion mukaan? Itse en ole, sillä kiinnostuin aiheesta vasta lemmikin tulon jälkeen eivätkä vanhempani olisi varmaankaan innostuneet aiheesta. Ehkä sitten kun muutan omaan kotiin ja saan oman lemmikin. Ehkä silloin. No halusin kysyä tätä ihan mielenkiinnosta ja onko kukaan ollut niin järkevä (/hullu)?

Tämän voisi myös muokata kysymykseksi: Oletteko nimenneet mitään anime/mangahahmon mukaan?
Viimeksi muokannut Himawari, Su Loka 01, 2006 17:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
INUYASHA: So it's MY fault, eh?
SANGO: Ah, be quiet already! SIT!
INUYASHA: *flinch*
SANGO: Uh, well... it only works for Kagome, huh?
INUYASHA: DAMN STRAIGHT, YOU IDIOT!

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » La Syys 23, 2006 14:18

Öö...koiran ja hasterin nimet ovat olleet ihan suomalaisia, mutta tuon ihanan käärmeeni nimi on Sabi.En tiedä itse onko se ossain animessa tai mangassa, mutta kyllä se ainakin japanilainen nimi on.

Marionettinukke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marionettinukke » La Syys 23, 2006 14:54

minulla kyllä lemmikkejä on, mutta vain yhdellä on ehkäpä japanilaistyylinen nimi, Nio. ( ei siis yhdeksän ruotsiksi, niinkuin jotkut luulevat. ) alunperin kissan nimen piti olla Niyoko, mutta lyhentyi sitten Nioksi.. en kyllä usko, että kovin monelle lemmikille minun elämän aikana tulee mitenkään vierasperäinen nimi. ainiin, onhan meillä koira, Namu, sekin japaniksi jotain, mutta Namu on ollut elämässäni paljon kauemmin, kuin olen otaku, näin "virallisesti" ollut.
Upside down, as always.

Miyavi-

Viesti Kirjoittaja Miyavi- » La Syys 23, 2006 17:39

mun kamun koiran nimi on miroku mut omalla o ihan tavis nimi

phantomisc

Viesti Kirjoittaja phantomisc » La Syys 23, 2006 17:59

Isosiskoni hankki kissanpennun ihan vähän aikaa sitten. Mietimme sitten yhdessä nimeä, ja kokosinkin toisen siskoni kanssa listaa kivoista nimistä. Pari japanilaista nimeä livahti mukaan.

Tengu on nyt sen pienen nimi. Tämä on japania, ja tarkoitaa riivaajaa/paholaista. Sattui osuva nimi, sillä se pentu ei muuta mietikään kuin pahantekoa. ^_^'
prev. kyuuichi

Casandara

Viesti Kirjoittaja Casandara » La Syys 23, 2006 18:01

Tulossa on :

Vähän aikaa sitten vastasin toiselle foorumille otakkeella "Minkänimisen lemmikin haluaisit?" :

Meille tulee Ai-poika. Ai on japanilainen tytön nimi, mutta tarkottaa samana rakkautta, siis nimenä rakasta. Jujuna tietysti koiran rotu; Chow Chow. Koko härvellyksen kun sanoo yhteen vähän mongertaen tuloksena on "shoushoAi" joka kuulostaa samalta kun shojo ai, joka on tyttörakkaus - ja sellaista poikakoiraahan ei olekkaan, joka ei tytöistä tykkäisi saatika vaikka monestakin yhtäaikaa leikkikaverina.. :wink:

Basenjista taasen voisi tehdä Koi:n. Koi on rakkaudelle toinen sana japaniksi (tarkoittaa myös karppia), sitten voisi puhua koi'usta koirun sijaan.
Tätä tosin voisi harkita myös shiballe jolloin koiran alkukotimaa ja kieli alkaisi jo rimmaamaan yhteen.
Basenjille ja chowille tosin ei varmasti olisi vaikea löytää kiinaksi ja jollain afrikan sadoista kielistä samantyyppisiä sanaleikkejä, kun ensimmäinen esimerkki. :D

Kahden koiran vaiheessa on helppo kutsua : "Koi-Ai!" Tai myös yhtä hyvin "Ai-Koi!" Molemmat rimmaavat myös paljon käyttämäni japanilaisen koira-synonyymin kanssa; Ai-inu ja Koi-inu pitkällä iillä, jolloin ovat myös 'rakkaat koirulini' :)
"Saan olla niin omituinen, kuin ikinä haluan!" - Jean M. Untinen Auel

Himawari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Himawari » La Syys 23, 2006 20:23

kysymys siirretty aiheeseen.
INUYASHA: So it's MY fault, eh?
SANGO: Ah, be quiet already! SIT!
INUYASHA: *flinch*
SANGO: Uh, well... it only works for Kagome, huh?
INUYASHA: DAMN STRAIGHT, YOU IDIOT!

fukairi/Yamiko

Viesti Kirjoittaja fukairi/Yamiko » La Syys 23, 2006 21:41

Minulla ei ole lemmikkiä ollut nyt pitkään aikaan mutta minulta löytyy toki muutakin nimettyjä immeisiä kuin lemmikeitä :'D

Kännykkäni nimi on shuichi ja Laturin nimi Yuki(Gravitation) >D Osuvaa,eikös vain :'D
Ja tyhmän koneeni nimi on Claude(Gravitation) ja iki-ihana piirtikseni on ristitty Kaoruksi ja sen kynä Niwaksi(Gakuen Heaven). Optinen hiiri on Muraki(Yami no Matsuei).Koska se on pirullinen otus >( Ei tahdo koskaan totella :D

Kaiuttimieni nimet on kakeru ja Wataru(Gakuen Heaven) <3<3 ne on ihan ylisöpöt ^-^

Ja Mp3 soittimessani kun on kaksi osaa olen ristinyt ne Harukaksi ja Kantarouksi(Tactics). Kun saan skannerin ristin sen Fujiksi ^-^(Prince of Tennis)

Ei se ole kummallista että nimeää elintärkeitä laitteita <3
meow~
Hurrah for yaoi!
Jeesh. Rakastan Tacticsia ja Gravitationia.

Iaikaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iaikaa » La Syys 23, 2006 22:10

Kai tässä pitää mennä sellainen ehm... höpsähdys mennä myöntämään, että tuossa vieressäni kököttää gerbiili, jonka nimi on Sasuke. Tosin, vanhemmille puhun aina "Sassesta" tai "Saskesta". Ei sillä, että mikään valtava Naruto-fani olisin, mutta Sasuke jotenkin... sopii sille.

Ja yksi luuranko siivottu kaapista...

Sumpe

Viesti Kirjoittaja Sumpe » La Syys 23, 2006 22:35

Minulle on tuossa ensi keväänä tulossa kilpikonna naaras ja sille olisin nimeä miettimässä ^^ Ehdotuksia voi laittaa. Etsiskelisin mah. lyhyttä (2-3 tavuista) nimeä. Tietenkin nimi voi olla pitempikin, jos siitä saa taivutettua kivan lempinimen. Jos mitään parempaa en keksi/löydä niin konnasta tulee ihan vaan Kara.

Lapinkoiralla taas on lappalainen nimi.

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » La Syys 23, 2006 22:50

Itse en kyllä tätä harrasta. Harvemmin nimeän MITÄÄN esineitä, se on jo pelottavaa. Edes rynnäkkökivääreitäni (920833 ja 610460 olivat suosikkejani - sitä yhtä seiskalla alkavaa en muista kokonaan mutta se olikin epätarkka...) en nimennyt!

Mutta olen kuullut, että joku on nimennyt jopa itsensä Kyuuksi! Aika hassua vai mitä :D?

Yozora
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora » La Syys 23, 2006 22:50

Meillä on kissa, jonka nimi on Misa. Nimetty Death Noten mukaan.

Muita meidän lemmikeistä ei ole nimetty anime/mangahahmojen mukaan, mutta tavaroita kyllä löytyy.

Kännykkäni on nimeltään Ayame (Fruits Basket), ja fukairi/Yamikon inspiroimana taidankin nimetä laturini Hatoriksi. :D Yksi edellisistä kännyköistäni oli Kimblee (Fullmetal Alchemist). iPodini olen nimennyt Yazooksi (FF VII: Advent Children).

Ja vaikka ne nyt eivät varsinaisesti ole anime/mangahahmoja vaan videopelihahmoja, niin yhden kännykkäni nimi oli Anubis (Zone Of The Enders) ja tietokoneen nimi on ADA (samainen peli).
Unfit to be a Gundam Meister.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Syys 23, 2006 23:24

Minulla on paha tapa nimetä Pokémon-peleissä jokainen pyydystämäni örveltäjä ja luoda ns. teematiimejä, eli kaikki tiimin kuusi Pokémonia saavat nimen jonkin tietyn aiheen mukaan. Esim. kummituspokémoni Banette on nimeltään Alcyone ja moni muukin on saanut nimensä animehahmolta.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Kaiba 1/12]
Anime- ja mangablogini

Liftrasir
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liftrasir » Su Syys 24, 2006 00:58

Pokémonien uudelleennimeämistä tapahtuu täälläkin.

Sitten elektroniikkavempaimet ovat myös lempinimillä toimivia. Se lista jatkuu loputtomiin, ja omaa pääasiassa nimiä videopeleistä. Puhelin on Zero (Megaman), läppäri Indalecio (Star Ocean 2)...
I fail. Puppies keep dying.

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Su Syys 24, 2006 01:44

Heh. Kaverin koira on Tohma. (Alias Seguchi Tohma Gravitationista.) :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”