mitä tekisitkään mangan takia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kaede

Viesti Kirjoittaja Kaede » Ti Syys 19, 2006 21:39

Umm...minulla kun ei ole tämmösiä tilanteita tullut vastaan niin en oikein osaa sanoa, mutta jos joku oikein oikein OIKEIN ihana animejuliste tulisi vastaan ja ei oo moneya niin olisin pulassa :D Jättäisi vaan asian siihen, en voi vaan sile mitään... :cry:

Eemeri

Viesti Kirjoittaja Eemeri » Ti Syys 19, 2006 22:06

Jos se nyt olisi joku oikein kaivattu kirjanen, sekoaisin todennäköisesti täysin. "Muutaman" kohtauksen jälkeen luultavasti menisin kotiin korvaamaan menetykseni 30+ episodella animejaksoja.
"アニメ と 漫画、 毎朝、 毎晩。"
"No pain, no gain."
"Kaikki lasketaan..."

Masamune

Viesti Kirjoittaja Masamune » Ti Syys 19, 2006 22:50

Kyllä minäkin olen monta kertaa laittanut animen, tai jonkin sarjakuvan piiloon, jotta sen saisi myöhemmin haettua.

Kun löysin kirpparilta Captain Harlockit 1-2 piilotin ne jonkin hyllyn alle, kävin automaatilta rahaa, ja tulin myöhemmin ostamaan ne.
Jos minulla olisi kotialttari siinä palvottaisiin pyhää kolminaisuutta: SOAD:ia, H.P. Lovecraftia, sekä yli kaiken Jill Valentinea.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ti Syys 19, 2006 22:59

Aikuisten oikean vakavasti voisin antaa pois toisen munuaiseni, jos saisin Lady Lady!! -sarjan mangana ja animena loppuun. Voisin tehdä aika paljon muutakin, mutta säästän nyt herkimmät jutuiltani.

Kysymyksen pitäisi olla: mitä ET tekisi mangan takia.

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ke Syys 20, 2006 09:16

olin nähny muutaman kerran animejulisteen nii mun oli pakko ostaa se,mutta niit ei koskaa ollu ja se oli kallis nii ei ollut rahaa :/ nykyää sitä ei oo enää missää :(

Kaze No Kizu

Viesti Kirjoittaja Kaze No Kizu » Ke Syys 20, 2006 10:52

Minä olen toisinaan polkenut 7km. kylälle saadakseni manga kirjan... tarkoittaa aina... satoipa sitten vettä tai lunta, olipa sitten 30 astetta pakkasta tai hellettä, aina kun tiedän että Inuyasha , Ranma½ , Tokyo MewMew tai Kamikaze Kaitou Jeanne ilmestyy, sama rumba, eikä auta että joku sanoo että: "hulluko olet?!"... :roll:
~Elä jokaista päivää kuin se olisi viimeisesi~
FMA rope vailla pelaajia! http://www.geocities.com/kizu_the_wind
Oletko Armeijan koira vai Liekki joka puhdistaa korruptoituneen maan?

Howler

Viesti Kirjoittaja Howler » Ke Syys 20, 2006 13:44

Noh, ajoin 11 km lähimmälle ärrälle saadakseni uusimman Salapoliisi Conanin. Niin, ja matelin sitä ennen polvillani pikkuveljeni edessä että saisin rahat siihen, maksoin kyllä kiltisti seuraavana päivänä takaisin ^__^

Mutta, yleensä minulla on porukat mukana kun käyn kaupalla, he maksavat :twisted: Niin ja jos netistä tilaan niin asiasta neuvotellaan ja jos minulla ei sillä hetkellä ole tarvittavaa rahaa, voin aina kysyä saisinko tarvittavan summan.

OT, minulla tilin nostoraja 100e, muutin sen täytettyäni 18. Mutta kun tilillä on harvoin sen verran, niin vaikea kuluttaa loppuun xD

LiShunsheng

Äiti

Viesti Kirjoittaja LiShunsheng » To Syys 21, 2006 08:46

Mulla on ymmärtäväinen äiti. Se antaa rahaa varmasti. Koska se on nuorenakin lukenut mangaa ja pitää niistä :wink:

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » To Syys 21, 2006 17:07

No jos sellanen tilanne on, ettei rahaa ole, niin pyydän äitiä ostamaan ja maksan joskus takaisin. :)
Muff'n~

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Pe Syys 22, 2006 08:26

Minä löydän sellaista mangaa jota haluaisin melkein joka päivä. Mutta yleensä jätän ostamatta ja odotan siihen tilanteeseen jolloin teen ylisuuren tilauksen ja hommaan kerralla kaikki mahdolliset joita haluan.

Tulin uteliaaksi. Mikäs tuollainen nostoraja on?
... Minulla ei taida olla kun en ole koskaan ennen sellaisesta kuullutkaan.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Pe Syys 22, 2006 15:13

... Käyn töissä? :roll:

On tässä tullut myös jaettua mainoksia ja kerättyä vastaan sattuvia pulloja pikkurahan eteen sen kummemmin nolostelematta (joten älä ryttää purkkeja tai riko pulloja, ettet vie joltakin puuroa pöydästä tai mangaa hyllystä, kiitos). Kieltämättä äipän luona tulee syötyä varmaan useammankin mangan edestä kuukaudessa, mutta siitä on sitten jo aikaa kun viime kerran olen kehdannut pyytää shoppailurahoja.

Jos tekee mieli ostaa jotain silloin kun tili on tyhjä niin sitten ollaan joko ilman tai jos nyt on ihan pakko, niin mahdollisesti vipataan joko kolikkopurkista, säästötililtä tai luottokortilta, mutta yritän noita viimeiseen asti välttää. Visalaskuun menee kyllä usein enemmän kuin olen etukäteen suunnitellut, kun jotain muka ainutkertaista on pakko tilata juurihetinyt eikä millään voi odottaa seuraavaan kuukauteen. Joskus siltäkin välttyy, jos nukkuu yön yli ja miettii sitä tarvetta seuraavana päivänä uudelleen.

Mutta jos rahaa ei löydy tuloista huolimatta (oli se sitten esim. viikkorahat), kannattaa ehkä miettiä mitä kaikkea on tullut ostettua ja pistää asiat tärkeysjärjestykseen?

Muita "suuria tekoja" ovat sitten olleet mm. lähes kokonaan japaninkielisiltä sivuilta tilaamaan uskaltaminen ja nopeimman mahdollisen (ja samalla tietysti kalleimman) postitustavan valitseminen jos jotain on ollut pakko saada nopeasti. Muutkin nettitilaukset joskus pahimmillaan sellaista sähläystä että sitä miettii kannattaako vaivautua, mutta kyllähän se mangan eteen kannattaa.

Chise

Viesti Kirjoittaja Chise » Ti Syys 26, 2006 19:11

Riippuu tietysti mikä manga, mutta melkeenpä mitä vain mitä en normaalisti tekisi esimerkiksi jonkun tavallisen kirjan eteen. Ja käyn tietysti töissä. ^^
"Never fear, Plum is here!"

Qin

Viesti Kirjoittaja Qin » Ti Syys 26, 2006 19:34

Lentaisin Irlantiin toita etsimaan. :D

_Shampoo_

Viesti Kirjoittaja _Shampoo_ » Ti Loka 10, 2006 13:36

No riippuu mitä mangaa. Jonkin mangan takia vähän enemmän jonkin vähän vähemmän :mrgreen: Voisin joskus lainata isän lipastosta vähän rahaa, mutta sitten kaupasta soitan aina et saanko lainata(vaikka on ne rahat jo mukana :mrgreen: )
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

Chiyoko

Viesti Kirjoittaja Chiyoko » Ti Loka 10, 2006 16:01

Vastaan siten, kuten kaikki muutkin ovat; riippuu mikä manga olisi kyseessä.
Jos olisin aivan rakastunut kyseiseen sarjaan, niin saattaisin lainailla muilta ihmisiltä -siis heiltä jotka tunnen- ja jos heiltä ei liikene, niin juoksisin kotia isän/äidin/siskon/veljen/kummin/jonkun lompakolle ja lainaisin sitten sieltä. Ja eikun takaisin kauppaan ostamaan se. Mutta maksaisin tietenkin takaisin, vaikkakin siihen saattaisi mennäkkin aikaa... ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”