mitä tekisitkään mangan takia?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jensaih

mitä tekisitkään mangan takia?

Viesti Kirjoittaja jensaih » Ma Syys 11, 2006 08:27

Näet kirppiksellä tai missä tahansa kaupassa mahdottoman halpaa ja ihanaa mangaa jota olisi pakko saada omaksi. Rahaa ei ole mukana jne...
Mitä olet tehnyt saadaksesi mangaa?

Itse löysin viikko sitten aimon kasan hervottoman halpaa mangaa ja tietty olin juuri tuhlannut rahani karkkeihin. Laitoin kasan pois katseilta (en kuitenkaan ihan piiloon) ja lähdin bussilla kotiin kun tuli pikkanen kiire (niin ja totta kai ei tullu mieleee et olisin voinu ottaa ne talteen kassalle ja tullut hakemaan myöhemmin). Äiskä ku oli treel en voinu lähtee heti sen kans hakee kirjoi... Odotin äiskää kotona iha hermona ku utntu et millä hetkellä hyvänsä joku ostas ne...:D Kun äiit tuli me lähettiin heti koska äitil ei ollut tarpeeks käteistä (kaupas ei voinu käyttää korttia...:() ja pankki menis pian kiinni. Kaupungis nii mä ryntäsin kirppikselle ja äiti pankkiin. Löysin mangat ja olin ikionnelinen...:D Äiti ei kyl ollu ehtiny pankkiin joten maksoimme sillä mitä oli ja jäimme velkaa vitosen minkä maksoimme seuraavna päivänä...
Mangaa luen, red Bullia juon, juustomakkaroita syön, sarjakuvaa piirrän, lukiota käyn...Elämäni siinä on.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Syys 11, 2006 08:57

Sinulla on kyllä ymmärtäväinen äiti. Minun äitini ei ikinä lähtisi tuollaiseen mukaan, vaan korkeintaan lainaisi hieman rahaa. Häntä ei kyllä saisi pankkiin minkään mangan takia.

Jos minulle kävisi noin, varmaan pyytäisin myyjää varaamaan kirjat minulle tiskin alla sillä aikaa, kun käyn etsimässä pankkiautomaatin ja nostamassa rahaa. Ei mitään sen dramaattisempaa. Niin melkein kävi viime perjantaina, kun sattumalta löysin pari kirjaa, jotka oli pakko saada. Sain sitten kuitenkin senteistäni juuri oikean summan kasaan.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Shinsekai Yori 7/25]
Anime- ja mangablogini

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ma Syys 11, 2006 11:15

Mangan takia.. riippuu ihan siitä mikä manga on kyseessä.

Ehkä suurin teko minkä tähän asti mangan takia olen tehnyt on mangan(doujinshi) suora tilaaminen itse artistilta. Comiketserviceen ajattelin rekisteröidä itseni myös jossain vaiheessa (rekisteröinti pitää suorittaa snail mail-tavalla)

Kyseisessä tapauksessa tosin kävisin vain hakemassa pankkiautomaatilta tarpeeksi käteistä.

xCherry

Viesti Kirjoittaja xCherry » Ma Syys 11, 2006 13:00

hmmm... olisinpa valmis ihan mihin vaan! :wink: No ei, toisin kyllöä se jää harmittamaan kun jos ei saa näkeemäänsä, mutta kyllä jostain aina jotain muuta vastaavaa löytää...

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ma Syys 11, 2006 13:24

No jos ei olis rahaa ja pitäis saada just se supersuosikki manga niin... Siivoaisin laatikot!!! Laatikoistani löytyy aina kamalat kasat rahaa. Aina vähintään kymppi. Tässä on vain se huono puoli, että inhoan laatikoiden siivousta ja ne ovat aina niin täynnä, että niitä hädin tuskin saa edes auki. Onhan sekin jo jonkin laista vaivan näköä mangan eteen! :wink:
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Liftrasir
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liftrasir » Ma Syys 11, 2006 16:43

Pikavauhtia Ottoa etsimään, ja takaisin. Jos nostoraja tulee vastaan, tulee pieni paha mieli, mutta aina on seuraava päivä. Jos seuraavan päivän taktiikka kusee myös, ei voi mitään. Paitsi toivoa, että siihen/niihin törmää vielä joskus tulevaisuudessakin paksummalla lompakolla varustettuna.

...eh, muistan kyllä kun Dragonballit tulivat ensi kertaa myyntiin. Kavereiden kanssa juostiin pää kolmantena jalkana hirveästi karjuen lähimmälle kioskille. Nopein söi hitaat, itse sain kaikki neljä, toiset eivät (hah hah). Eli toisin sanoen, tein itsestäni pellen.

Pian kuitenkin huomasimme että k.o. kirjoja myytiin muuallakin kuin ärrällä... eli se siitä voitonriemusta.
I fail. Puppies keep dying.

Afkafkafk

Viesti Kirjoittaja Afkafkafk » Ma Syys 11, 2006 18:54

Riippuu siitä mitä mangaa, jos ei kiinnosta niin en mitää. Mutta jos kiinnostaa, ja rahaa on jäljellä ryntään ostamaan ne. Jos ei olisi rahaa, pyytäisin kauppiasta laittamaan ne talteen ja sanoisin että tulen hakemaan ne sitten kun minulla olisi rahaa. Oma äitini ei koskaan lähtisi pankkiin mangan takia. Mutta voisi se pari euroa lainata.
KA-ME-HA-ME-HA!!!!
http://tjaa.dy.fi/~hapatzu/forum/index.php
Tervetuloa keskustelemaan foorumeille!

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ma Syys 11, 2006 18:57

en mihinkään, ei se elämä ole... Mutta kirjastoon jaksan aina polkea/kävellä. Kerrän kävi 20 KM matkan pyörällä viidessä kirjastossa jotta saisin kaikki senhetkiset SP CONANIT.

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Syys 11, 2006 19:20

Noh, joko ostaisin joku toinen päivä tai sitten jättäisin kokonaan ostamatta.Ei voi vaan mitään.
Tai sitten jos olisi iiiihan pakko saada se, niin laittaisin(jos voi)varaukseen ja koittaisin mahdollisimman äkkiä hakea ne rahat tai jotain.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Syys 11, 2006 19:37

Enpä ole mangan saamisen eteen mitään erityisempää tehnyt, animen sen sijaan, on tullut poljettua 3km anttilaan ja takaisin, 5km kävelymatkan jälkeen, kun oli pirun halvalla FFU, ja tietysti se yksi mitä pikkuveljeni ei saanut ostettua, meni ennen kuin ehdin saapua sinne. Ja toinen taas on että lainasin 70 euroa "velipojilta"

Mutta se mitä tekisin One Piecen uusimman pokkarin saamisen puoleen hintaan, verrattuna FMA lehvan collectors editionionin eteen, on pieni ero :P
Eli siis: Riippu aivan täysin totaalisesti mitä olisi, ja mihin hintaan.
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » Ma Syys 11, 2006 19:49

Ei ole vielä tullut tarvetta ostaa jotain juuri sillä hetkellä. Yleensä mukana on sellasen kympin verran käteistä aina mukana, joka tietysti takaa sen, etten tee löytöjä. Äiti mukana, niin en vaivaudu nostamaan rahaa. Muutoin lähin Otto, ja itkut jos nostoraja on jo siltä päivältä käytetty.

Että saisin lainattua kirjastosta mangaa/animea, ei ole vielä saanut minua maksamaan hieman yli parinkymmenen erkin velkojani joiden seurauksena olen onnellinen lainauskiellon omistaja.

EDIT: tähän väliin haluan vain sanoa, että en tosiaan ostele päivittäin ja käytä ostorajaani joka on 100e. Eikä minulla edes ole noin paljon rahaa. *nyyh*
Viimeksi muokannut zenisu, Ti Syys 12, 2006 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ti Syys 12, 2006 09:03

Herranjumala paljonko te ihmiset tuhlaatte rahaa päivässä? O.o Mä en ainakaan nostorajaa saa päivässä täyteen millään vaikka olisikin rahaa tuhlata. (raja jotain 1000e+ tai jotain)

ALLU_z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ALLU_z » Ti Syys 12, 2006 16:18

NO varmaan ostaisin saman tien ne mangat kun usein sitä rahaa ei tarvii käydä nostamas. mut jos rahat ois loppu ja löytäisin jotain halpaa, hyvää ja paljon ei äiti antais tai lainais mitään :( (ei ainakaan useimmiten, sanois vaan et "mee töihin")
Laiskaksi sanovat vaikka mitään en ole tehnyt.
-------------------------------------------------------
Deviantart galleriani----> http://allu-z.deviantart.com/

Liftrasir
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liftrasir » Ti Syys 12, 2006 16:38

Usoda kirjoitti:Herranjumala paljonko te ihmiset tuhlaatte rahaa päivässä? O.o Mä en ainakaan nostorajaa saa päivässä täyteen millään vaikka olisikin rahaa tuhlata. (raja jotain 1000e+ tai jotain)
Minulla raja "vain" 140€, ja kaukana sivistyksestä kun asun niin tulee siinä samalla aina ostettua muutakin hinnakasta... tai vähemmän hinnakasta.
Pitäisi ihan oikeasti opetella tilaamaan netistä (mut sit niitä ei voi kosketella ja plärätä tai muuten hipelöidä etukäteen, ÄÄ! *tyttö*)... :? Ainakin jalat säästyisivät jos ei raha.

Jaaa ettei tämä ihan aiheen vierelle menisi voisin paljastaa että tein juuri kauppareissun (n. 2-3km yhteen suuntaan), takaisin tultua muistin että uusi Conan on löydettävissä, ja menin takaisin ostamaan sen. Kävely tekee varmasti vain hyvää... :gonk:
I fail. Puppies keep dying.

pienikisu

Viesti Kirjoittaja pienikisu » Ti Syys 19, 2006 21:34

p
Viimeksi muokannut pienikisu, To Huhti 07, 2011 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”