Hävettääkö?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

chiyoko0

Re: Hävettääkö?

Viesti Kirjoittaja chiyoko0 » Ke Maalis 23, 2011 10:28

En sanoisi, että häpeäisin. Se että en heti kerro jollekin uudelle ihmiselle/tuntemattomammalle ihmiselle harrastuksestani heti niin se on enemmänkin sitä, että ihmisillä on tietty kuva animen/manga7japani -harrastajista. Aina kun olen maininnut harrastuksestani niin vastaus on joka kerta ollut: "Ainiin, se manga." Se alkaa olla jo huvittavaa kun kaikilla on sama vastaus.
Pystyn tietty avoimesti puhumaan asiasta missä vain ajattelematta sen enempää. Yaoi juttuja ei kannata kuitenkaan huudella joka paikassa.
Muuten asiat ovat sen verran hepreaa muille että ei ymmärrä jos puhutaan termeillä ja väliäkös sillä vaikka ymmärtäisivätkin.

JYC

Viesti Kirjoittaja JYC » La Maalis 26, 2011 23:43

En taatusti häpeä, mutta en siitä myöskään mitään numeroa tee. Koulu täynnä hävyttömiä öykkäreitä, ketkä lie mitä tekisivät. 8)

Ketsueki

Viesti Kirjoittaja Ketsueki » Su Maalis 27, 2011 18:49

Enpä oikeastaan häpeä, ennemmin kyllä mutta en sen jälkeen kun kävin conissa. Minusta häpeäminen on tyhmää!! Joo, tiedän hyvin sen minkä moni varmaan on huomannut. Japsifaneja koulukiusataan, mutta ei se ole syy miksi pitäisi peitellä harrastustaan. Ajatelkaapa vaikka jos ratsastaja sanoisi vihaavasna hevosia koska häntä alettaisiin kiusata. Moni sanoo että anime pikkulasten ohjelmaa, mutta silti moni ei-japsifani harrastaa piirtämistä ja moni anime/manga on +12, olen nähnyt yhen +18 mangan.
Asiaa!!

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Su Maalis 27, 2011 18:59

En häpeä. Tosin en ole sitäkään tyyppiä, joka hehkuttelee anime/manga-kiinnostustaan joka puolelle kaikin mahdollisin tavoin, se on meikäläisenkin mielestä jo ärsyttävää. En pahasti puhu tai elehdi mitenkään vaikutteenomaisesti, vaikka mielestäni en vaikuta ihmiseltä joka EI katsoisi animea, kyllä se jollakin tavalla ulospäin näkyy.
En yleensä puhele ihmisille että 'heimoi mä katon animee deal with iiit', ainakaan en aloita topiccia tämäntyylisesti. Ihmisten kanssa puhuessani se tulee yleensä itsestään esiin, ja jos toinenkin "edustaa samaa lahkoa" kuin minä, niin mikäs siinä sen mukavampaa.

Tiedän erään tapauksen deviantARTin puolelta, kun erästä jenkkilikkaa kiusasi eräs toinen henkilö samasta koulusta sen vuoksi, että tämä poikkesi muista pitämällä animesta ja mangasta. Tilanne johti siihen, että tämä kiusaaja kävi käsiksi tähän animefaniin ja kyseinen fani joutuikin sitten parin viikon sairaalahoitoon tapauksen vuoksi. Kiusaaja onneksi saatiin kiinni ja asia vietiin kai oikeuteen, jos ei sinne asti, niin poliisit joka tapauksessa puuttuivat asiaan. Tämä animefani ei silti tapauksesta lannistunut, on yhä ylpeä itsestään.
Harvoin tällaisia tapauksia tulee vastaan, ja toivottavasti ne eivät sitten yleistyisikään...
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

snowmonster

Viesti Kirjoittaja snowmonster » Ke Maalis 30, 2011 21:39

En tosiaankaa häpeä ku siis ei mun mielestä mittää hävettävvää siinä oo ku sehän on harrastus (hih tai siis on se mulle ainaki tavallaa niinku harrastus ja uskon et kyllä ny muutki pittää sitä ny jonkulaisena harrastuksena ) :D
Viimeksi muokannut snowmonster, Pe Elo 12, 2011 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zorome

Viesti Kirjoittaja zorome » Ti Heinä 12, 2011 12:48

En mäkään mitään häpeä,mutta en huutele mitään keskellä kaupunkia;) taisiis "kylää" eihän tää paikka oo kaupunkia nähnytkään;) kyllä heti huomaan kaikki vähänkään aiheesta kiinnostuneet,ja puhumista riittää tuntikausiksi :D pukeutumiseni eroaa muiden pukeutumisesta enkä sitäkään häpeä. Kun liikun kaverini kanssa kaupungilla,meidät kyllä kierretään kaukaa! :lol:

Ketsueki

Viesti Kirjoittaja Ketsueki » Ke Heinä 13, 2011 12:20

Zorome: Tarviiko sitä edes kailottaa? Mä en ainakaan kailota, jos joku kysyy vastaan rehellisesti ja olen oma itseni. Ei se oo mikään pakko kertoo kaikkee ittestään kyllä joistain asioista voi olla hiljaa kunnes kysytään. Suomi on vapaa maa 8)
Minullakin on sitä että asiaa riittää ja ne jotka ei tykkää niin kiertää kaukaa mutta en välitä sellaisesta, koska sehän vain kertoo heidän omasta tyhmyydestään ja siitä, etteivät he hyväksy erilaisia ihmisiä.
Asiaa!!

bloody-wolf

Viesti Kirjoittaja bloody-wolf » Ke Heinä 13, 2011 18:20

en häpeä, en ainakaan yritä piilotella sitä mitenkään että tykkään japsi-jutuista :) Vaikka joskus harvoin tosin hiukan hävettää kun äiti tai sukulaiset kutsuu "animetytöksi", se kuulostaa vain omiin korviin jotenkin siltä, etten mistään muusta muka tykkäisikään :'D

zorome

Viesti Kirjoittaja zorome » Ke Heinä 13, 2011 20:23

Ketsueki: Njep, sori jos annoin tollasen kuvan,ei ollu tarkotus;) Mä oon kyl ainaki semmonen et suhtaudun varovasti muihin,enkä suinkaan kaikille kaikkea heti kerro. :)

Khio

Viesti Kirjoittaja Khio » Pe Heinä 15, 2011 18:29

En häpeä, mutta minut kyllä kai voisi luokitella "piilo-otakuks" tai vastaavaks. Eräs tämmönen japsi-fani mun koulussa yllätty, kun sai tietää, että olen kans fani :)

Tiikerikissa

Viesti Kirjoittaja Tiikerikissa » Su Heinä 17, 2011 17:15

Ei hävetä, ei, mutta en siltikään viitsi mainostaa sillä, mistä pidän.
(Eräs luokkakaverini luki kerran yhden Christopher Hartin mangan piirrustusoppaan läpi ja kailotti kaikille että "Nyt osaan piirtää MANGAA!" Myöhemmin se selitti vielä mulle että sen piirtämät silmät on "ainoat oikeat mangasilmät". Mulle jäi traumoja.)

Jos joku kysyy, kerron, jos kukaan ei kysy, niin ei varmaan kiinnosta. Kyllähän koulus jo suunnilleen kaikki tietää kun yks kysyy ja kertoo eteenpäin. Ei se mitään, mua ei haittaa jos ei ihmiset osaa hyväksyä mua. Parempi niin kuin luulla otakunvihaajaks ja olla bestiksiä.
Have you heard the news that you're dead?

Lyoko-Fani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyoko-Fani » Su Heinä 17, 2011 19:44

Mua hävettää se, että minä tyhmä ihminen tein aiheesta joka ei oo animea kai.

otapunk

Viesti Kirjoittaja otapunk » Ma Heinä 18, 2011 17:05

Ei varmaan ulkoasusta ekana tule muille mieleen että toi kattelee piirrettyjä. Aikuisena on kivaa kun saa harrastaa ja katsoo mitä lystää.

jansan

Viesti Kirjoittaja jansan » Su Heinä 24, 2011 04:03

Itse en häpeä anime harrastustani ollenkaan, mutta en tuo sitä kauhean paljon esille. On kyllä olemassa joitakin ihmisiä joille en kerro harrastuksestani, koska 1. he eivät ymmärrä sitä ja 2. he antaisivat leiman otsaani. Itse olen ihan "tavallisen" näköinen ihminen, ku en pukeudu kovin erikoisesti. Coneissa ja baareissa kyllä pukeudun erikoisesti, mutta ne ovat asia erikseen.
す..す..すき大すき

Ketsueki

Viesti Kirjoittaja Ketsueki » Su Heinä 24, 2011 14:43

zorome kirjoitti:Ketsueki: Njep, sori jos annoin tollasen kuvan,ei ollu tarkotus;) Mä oon kyl ainaki semmonen et suhtaudun varovasti muihin,enkä suinkaan kaikille kaikkea heti kerro. :)
Joo, ei tarvitse pyydellä anteeksi. Se on hyvä kun suhtautuu varovaisesti niin ei tule mitään kipeitä iskuja. En minäkään mikään sellainen ole joka heti kaiken kertoo ja luottamusta saa aika kauan rakentaa mutta sillei yleisesti... äh. hankala selittää mutta tajuat kai (nyt on mun vuoro pyytää anteeksi ku puhun tällääsiä sekavia)
Asiaa!!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”