Hävettääkö?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shiro Samurai
Viesti:

Re: Hävettääkö?

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ti Elo 24, 2010 19:13

No en häpeä nykysin. Käytän joskus Bleach laukkuani koulussa, avainnipussa roikkuu Kenshin Himura ja joskus kaulassani saataa olla Inuyashan kaulakoru... tai edes metallinen ketjukoru missä on Sesshomarun kuva. Ai niin, mulla voi hyvinki olla joku paita päällä missä on samurain kuva!

Pienenä ku vaihdoin koulua ja yhtäkkiä uudessa koulussa Pokémon oli super-nörttinen juttu niin, silloin yritin olla mainitsemasta sitä että ei tulis kiusatuksi... mutta tulin kuitenkin... koko peruskoulun.
No nytten käyn toisessa koulussa, lukiossa, ja olen huomannut että lukiossa monet eivät välitä paljon paskaakan mistä toiset tykkävät niin että voin hyvinkin olla minä. ;3 (tietysti lukiossani kulkee myös niitä henkilöitä jotka silloin minua kiusasivat, mutta niitä henkilöitä yritän ignoroida parhaani mukaan...)
Minun ainoa luokkakaverikin kulkee värjättynä kuin riikinkukko, korsetit päällä ja ties mitä muuta mikä kerää ehdottomasti normikansalaisten katseet... niin että miksi minä en sitten sais pukeutua ja käyttää mitä asusteida nyt ikinä haluan? En jaksa välittää mitä mieltä muut ovat minusta... random strangerin kommentit ei oo paskan värttiä.

Niin että, pointti - en häpeä. Saatan joskus myös koulussa lausahtaa "hai" ku opettajaa kysyy että olenko paikalla... se vain lipsahtaa. (eihän se paljoo auta myöskään että yks kendon vetäjistä on englannin opettajani! XD)

Toisin saattaa vähän hävettää ku menee jonneki kauppaan ostamaan niitä Pokémon kortteja ku kassalla on semmoinen ihminen joka kyttää sinua ku olisit toisesta maasta...
Viimeksi muokannut Shiro Samurai, Ti Elo 24, 2010 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Pyttis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyttis » Ti Elo 24, 2010 19:36

En häpeä. Enää. Kai. ^^" Voin sanoa "harrastaneeni" animea ja mangaa öbaut vuoden, ja koska olen kaveriporukassani tasan ainoa joka niistä tykkää, niin en pahemmin viitsi mitään mainostaa. Jos luokassa pitää harrastuksia, sanon yleensä piirtämisen. Mua haukutaan nörtiksi muutenkin (nauran kyllä yleensä haukkujalle kiitokset) aika herkästi, enkä halua, että niitä asioita, mistä tykkkään, haukutaan. Kavereiden kanssa tosin joskus heittäydyn otakuksi ja puhun yaoista kovaan ääneen vaikka koulun käytävillä. >8D
Tyyliltäni en mielestäni näytä japaniharrastajalta, mutta kun yksi uudempi kaverini näki musta kuvan, jossa olin perusvaatteissani, hän huudahti että "ootko sä joku japsityyppi!?" XD Laukussa on pari animepinssiä, enkä häpeä pitää niitä siinä. Ehkä joskus tulevaisuudessa uskallan avoimesti osoittaa fanittavani japania ja olla otaku.
I just felt something soft! Oh... It's just your ass.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ke Elo 25, 2010 18:15

Lukiossa pidin aika matalaa profiilia, vaikka olin tosissani alkanu ostella mangaa jo yläasteen puolel. Mut kuitenki nähtii lukemas ja moni kyseli et mits toi on ja onks kivaa. Frendit tietää kaikki ja ihmettelee välil et kui jaksan tuhlaa tollasii. Oon aika kovaääninen otaku. Pidän välil ite painettuu Blade of the Immortal-paitaa ja usein luen dösäs ja metros mangaa. Jotkut vanhemmat ukot tsiigaa ja kysyy et miks luen väärinpäin. Aika innokkaasti jaksan selitellä et mitä nää on ja sillai. En kyl häpee. Miks ees? Jotain S&M harrastusta voiski salailla. Jos ois. Manga on just rock ja anime sitäki hevimpää. Joka lauseeseen en tunge desuja tai mtn muutakaan kielenraiskausta. Se taas on liiankin kovaa kuuluttamista ja helvetin noloa. Sori vaan, kissatytöt.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Logan

Viesti Kirjoittaja Logan » Ke Elo 25, 2010 18:37

Yleisesti ottaen "häpeä" ei ole meikäläiselle kovin tuttu sana, turhaa kaikki nolostelu ja piilottelu ja ihmisten mielipiteiden pelkääminen, vinkukoot jos ovat vinkuakseen. Kertavilkaisulla minua kohti voi havaita, että jonkinasteinen nörtti/kummajainen on liikkeellä tuossa selvästikin, mutta nopeammin yhdistyn oletettavasti päivästä riippuen scifiin tai steampunkiin [tai sitten vain aivan puhtaaseen nörttiyteen] kuin japanihörhöilyyn, ellei Gurren Lagannia satu katsomaan, Gurren Brigaden lippu kun yleensä mukana roikkuvan laukkuni kyljessä komeilee ainakin toistaiseksi. Vaatekaapista löytyy myös satunnaisia animeen ja japanilaisiin peleihin viittaavia itse värkättyjä t-paitoja, jotka asiaan vihkiytyneelle voivat harrastuksestani kertoa, mutta täytyy kyllä olla kyseisten sarjojen/pelien fani itsekin ne viittaukset tajutakseen. Normaalissa keskustelussa tulee anime usein esille, vaikka mitään otakukieltä en suuremmin puhu, vain puolikyllästynyt "no onpa kawaii" tjsp. on käytössä kommenttina lähiympäristössä tapahtuvaan epämiellyttävän siirappiseen toimintaan tai urakalla söpöilevään neonväriseen pikkuernuun.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Mangetsuneko

Viesti Kirjoittaja Mangetsuneko » To Elo 26, 2010 16:59

Onko se piilohäpeilyä, jos ei heti kerro itsestään, että tykkää animesta/mangasta/muusta J-kulttuurista? Tosin, kun minuun on tutustunut ja yläpuolinen on tullut esiin/hyväksytty, niin saattaapi olla ettei sitä sanajen vuotoa voi sitten tyrehdyttää. Gomen.
Samaan aikaan ne, jotka minusta sen tietävät, että pidän Japanin kulttuurista, saavat kuulla jonkin japaninkielisen lausahduksen tai kaksi seurassani. Jos tämä toinen jaksaa vain kuunnella/oppia, puhun mieluusti lisää! Ah, sou desu ka?
満月の猫の錯覚 Ex-kaibalainen.
やまなし - おちなし - 意味なし [Yamanashi, Ochinashi, Iminashi]

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Elo 26, 2010 18:29

No puoliksi. Sanon jos on samanhenkinen ihminen mutten mitenkään kuuluta harrastustani. Koska mangan/animen ajatellaan suomessa ainakin vielä olevan teinien juttu niin jotkut eivät osaa käsittää että voi sitä yli kaksikymppinenkin vielä tykätä... Anyway, tuo hävettää taso on mulla tässä noussut vuosien varrella xD yläasteella oli ettei hävettänyt, jatkui lukion tokalle mutta sitten kolmannella tapahtui jotain. Ilmeisesti kasvoin liikaa aikuiseksi xDDD

milkhy

Viesti Kirjoittaja milkhy » Ma Elo 30, 2010 16:39

Noo mie en erityisemmin mainosta, mutten myöskään häpeile jos joku sitä sattuu kysäseen. :-)

Ama

Viesti Kirjoittaja Ama » Pe Syys 03, 2010 13:26

En koe häpeäväni mitenkään anime/manga-harrastustani, mutta en voi kiistää etteikö ketuttaisi suuresti kun saa sen "ernun" leiman kertoessaan harrastuksestaan.

Näkyvä osa japanilaista pop-kulttuuria harrastavista ovat näitä "ernuja" ja mitä lie. Heillä ei ole mikään kovin imarteleva leima. Lokerointia yms. Kivaa?

Jokanen tykkää tyylillään tai ilman tyyliä.
Ja kuten eräs Herra ilmaisi; Tyyliä se on tyylin puutekin.

Että kawaii vaan teille!

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Pe Syys 03, 2010 19:16

Kohta taitaa lähteä kustomoitu anime matto(ihan perus lattia matto olkkariin) tilaukseen, julisteitakin tarvis lisää, eli alkaa jo aika överiks menemään, mutta ainakaan en häpeä. Anime verhoja en sentään kehtaa hommata, ne kun näkyy turhan hyvin ulos ja ei kiinnosta ihan nevareille mainostaa, vaikka julisteet taitaa näkyä nytkin ikkunasta... Ne jotka käy kämpässä sisällä eka kertaa, ihmettelee kyllä, mutta se on vaan plussaa :D

L'Jiti

Viesti Kirjoittaja L'Jiti » Su Syys 12, 2010 16:18

En sanoisi että hävettää manga tai anime varsinaisesti, mutta en täräyttäisi heti ensimmäiseksi palavaa intoa yaoihin, jos toinen ei tiedä mitään mangasta yms. Joskus kysyn, että ''Luetko mangaa?'' ja päättelen ilmeen perusteella miten paljon kannattaa kertoa. En kuitenkaan koskaan salaile. Outoa kyllä kukaan ei ole haukkunut minua, ehkä koska pukeudun melkein normaalisti xD.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ke Syys 15, 2010 20:16

Ajattelin aina, että eihän sitä tietenkään voi hävetä sellaista, josta oikeasti tykkää, mutta väärässä olin. Olen nyt ollut noin kaksi viikkoa vaihtarina Saksassa, ja kaveripiiriini on eksynyt kaksi japanilaista vaihtaria. Heidän seurassaan hävettää aivan hirveästi, jos anime ja manga tulevat jotain kautta puheeksi. Aina pitää heti perään väheksyä, että tämä nyt on vain tällainen sivuharrastus ja oikeasti minä ostan animea vain siksi, että saksankieliset dubbaukset kehittävät kielitaitoani. Kumpikaan näistä vaihtareista ei ole animesta tai mangasta kiinnostuneita, joten pelkään koko ajan, että he leimaavat minut ihmeotakuksi, joka ei tiedä Japanista muuta kuin jonkun kawaii nekon, desu desu.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Shinsekai Yori 7/25]
Anime- ja mangablogini

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Ke Joulu 01, 2010 20:25

no ei hävetä :)
ala-asteella mua kiusattiin ihan muista syistä ja ny kun on aikuistunutköhköh...yläasteella oon... nii mä oon rohkaistunu kertomaan mun harrastuksista ja mun animanga-ernuilusta. Ihan normaalilta mä näytän vielä mutta uutta tyylisuuntaa olis kiva kokeilla.
Mulla on yks manganlukukamu ja samas koulus on noin tusina muuta(noin viis on ilmeisesti xD) Mut joskus kuulee niiden ns ''Normaalien'' piikittelyä : vtu ooks sä joku lesbo ku piirrät vaa tyttöjä!! onneks mun kaveri on nii pelottava et mua ei sen seurassa kiusata! :lol:
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Zach

Viesti Kirjoittaja Zach » To Joulu 02, 2010 21:40

En häpeä. Tietty animea voidaan käyttää omituisesti muiden ihmisten toimesta ihan niinkuin mitä tahansa muutakin asiaa mutta pidän animesta/mangasta tyylinä omalla tavallani ja se on kaikki mikä minulle itse asiassa merkitsee. En myöskään pelkää mainita kiinnostuksen kohteistani ihmisille jotka siitä uteliaita ovat enkä koe normaalin pukeutumistyylin tekevän yksilöä yhtään vähempää aihetta rakastavaksi kuin muodiltaan enemmän erikoistuneet ryhmät.

Jos oikein tykkää ilmaista itseään, lukea tai katsoa elokuvia aiheesta se on vain kunnioitettavaa. Tässä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kyse yksilöllisestä mausta eli ei ole kummemmin häpeämisen arvoinen asia jos on rakentavaa mitä se tietyisti usein taatusti on.

misner

Viesti Kirjoittaja misner » La Joulu 04, 2010 12:54

En oikeastaan häpeä faniuttani, mutta pelkään leimautuvani ernuksi (=lolol pusuringit on jees lol kuivaraiskaus kawaii desu nee!!! Gravitation rulz! lol Akurokuuu!!) muiden silmissä, jos mainitsen harrastukseni. Kaveripiirini tietää harrastuksestani ja en sitä piilottele; jos joku kysyy mitä harrastan, vastaan että animea, mangaa. Jos tulee lisäkysymyksiä, vastaan mielelläni.

Ciel

Viesti Kirjoittaja Ciel » La Joulu 04, 2010 20:25

En häpeä. Luenkin mangaa mm. koulussa yms. julkisilla paikoilla. Lisäksi olen kuorruttanut piponi pinsseillä, jotka liittyvät tavalla tahi toisella otakuuteeni. Aikaisemmin (eli joskus 7-luokalla) häpelin, mutten enää. Mitä se kenellekään kuuluu, mistä toinen tykkää tai harrastaa.

Tietysti on näitäkin, joiden mielestä kaikki japania fanittavat syyllistyvät suureenkin rikokseen. Mutta minut onkin yleisesti leimattu jo jonkintason hörhöksi, joten siinä kohtaa kenenkään ulkpuolisen mielipiteet ei merkkaa yhtään mitään ;) .

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”