Hävettääkö?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mi-Yu

Viesti Kirjoittaja Mi-Yu » Su Loka 21, 2007 19:41

En häpeä , mutta en myöskään mainosta.
Ihmiset jotka tuntevat minut tietävät mitä harrastan ja kyllä kai tyhmempikin tajuaa, jos huoneeseeni pääsee. (Kirjahylly hyppii silmille.) Pukeudun kokonaan mustaan ja hiukset ovat mustat myös, joten tuskin ihmiset heti ajattelevat ,että harrastan animea ja/tai mangaa.(Luulevat ,että olen nuorisorikollinen. <3) Koulustani olen muutaman fanin löytänyt ja muutamat ihmiset sattuvat vain pitämään mustiin pukeutumisesta. Kavereilleni selitän animesta&mangasta ja kaverit ovat ihan sekaisin selityksieni lopuksi. (Muutamat kaverini "harrastavat" myös, mutta eivät kamalan aktiivisesti.) Jos toiseen aktiiviseen faniin satun törmäämään, niin kyllä siinä tulee keskusteltua ja väiteltyä vaikka kuinka kauan. Kaupungilla kun kulkee niin joka toinen "otaku" kääntyy ja pyörittelee silmiään. Ajattelevat varmaan olevansa niin "truu otakuja". Hauskaahan se on kaverin kanssa siellä kulkea, kun ei edes näytä kauhean erikoiselta ja silti saa niin paljon huomiota.
Royal Pain
Gaman Shiro~

Misaki

Viesti Kirjoittaja Misaki » Ma Loka 22, 2007 14:26

En häpeä, vaikka en ehkä heti ensimmäisenä olen uusille tuttavuuksille hehkuttamassa miten tykkään animesta etc. johtuen ehkä siitä että minulla on niin paljon muitakin kiinnostuksia (on kiinnostunut kaikesta, haluaa tietää kaikesta kaiken ja haluaa osata kaiken, perfektionismiä ehkäpä? offiks meni) ja olen yleensä muutenkin kovin sulkeutuva enkä kerro itsestäni usein mitään, minusta vain paljastuu piirteitä pikkuhiljaa. Anyway.

Vaikka pidänkin animesta ja mangasta sekä olen erittäin kiinnostunut japanin kulttuurista ja kielestä, mutta en silti pukeudu kuin japaniernut. Minä nyt satun näyttämään "normaalilta" (miten nyt taas määritellään normaali?) ihmiseltä, koska haluan näyttää siltä. Tai no, ehkä en halua näyttää siltä, mutta on satoja asioita mitä tahtoisin pukeutumisessani/ulkonäössäni viestittää, joten olen todennut että on yksinkertaisempaa näyttää "ei miltään" kuin "kaikelta".

Ja joo, kukaan ei tajunnut yhtään mitään ja silti tuli tällänen stoori, se nyt oli arvattavissa :)
Mitään ei ole pakko tehdä, ei edes kuolla jos jaksaa hengittää.

nlöötlöööös

Viesti Kirjoittaja nlöötlöööös » Ma Loka 22, 2007 21:55

pukeudun siih japanilaiseen katumuotiin eikä hävetä >8]

Jotku kaverini ovat hirveenä näitä Tokio Hotelleja ja mangaa ja animee vastaa. Ne ei ees oo koskaa mitää mangaa lukenu tai kuunnellu mittää Antic Cafee. Niitä kavereitani saattas hävettää mun pukeutumiset jne. o_O

Deathwolf

Viesti Kirjoittaja Deathwolf » Ti Loka 23, 2007 21:32

En häpeä...pitäsikö?

Saatan olla niin tyhmä että en älyä hävetä moista asiaa, sehän ei siis ole minun ongelmani jos joku ei hyväksy ja ymmärrä harrastustani/elämäntyyliä. Olen onnellinen niin kauan kun minulla on animea, tosin enemmänkin voisi olla animen harrastajia ystävä piirissä.
Google on oraakkeli ja tietää kaiken

Rala =)

Viesti Kirjoittaja Rala =) » Ti Loka 23, 2007 22:59

En häpeä, mutta en pukeudu "japanilaisen katumuodin mukaan jne, jne" mitä nyt laukussa on aina killuu jokin anime-hahmo (esim. koululaukussa killuu chibi-Inuyasha), muttei mitään muuta yleensä =) Huoneeni sitten on hieman eri asia, anime ja manga kirjaimellisesti pursuaa joka nurkasta =)

Kavereiden kesken saatan muutaman japaninkielisen sanan tai lauseen lausahtaa, mutta usein kyseessä on jokin vitsi tai vastaava, muussa porukassa harvoin tulen maininneeksi pitäväni mangasta tai animesta, jos itse aiheesta ei puhuta.. Kerran kun aihe tuli esille hieman negatiivisessa valossa "kouluporukassa" (kaverini eivät ole samassa koulussa), aloin puolustaa ah niin rakasta harrastustani, niin suut loksahti hieman auki, kun en "pukeudu kuin animefriikki tai jauha 'baka', 'kawaii' jne. sanoja".

Eli en häpeile, mutten mainostakaan =)

kämy-san

Viesti Kirjoittaja kämy-san » Ke Marras 07, 2007 18:53

En häpeä tippaakaaan,eikös se ole ihmisten oma asia mitä harrastaa,mua sanotaan jo oudoksi,hulluksi tms.
"I stricked you here and there.You have ten seconds to live.You are already dead."
-Kenshiro

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Ke Marras 07, 2007 19:03

Ei miusta varmaan kukaan huomaa, koska se on nykyään niin normaalia että ihmiset kulkevat tälläisessä vaatetuksessa (mustat housut, musta paita ym. ) koska en ole ostanut mitään sellaista pikku tavaraa mikä kulkee mukana. Koska tuota tuota... No pinssit ei vaan iske, ja en ole löytänyt mitään sellaista pientä maskottia mitä kantaa mukana. Olisi kyllä kiva löytää o.o kunhan vain joskus uhraan tarpeeksi aikaa ja etenkin rahaa siihen niin löydän varmasti jotain mikä mieltä miellyttää :)

Mutta että ei hävetä koska tuskin kukaan huomaa, mutta joskus tuntuu tosi tyhmältä kun ihmiset on silleen että ai sitä mitä myydään marketeissa. Tulee juuri sellainen hikipisaraolo. Mutta no kun en niin hirveästi suomimangaa osta (ostanpas) mutta kun kuitenkin runsaasti ylipuolet on englantilaisia ja ostelin mangaa ja kauan ennenkuin suomijulkaisuna alkoi tulla. No okei Dragonball oli tullut julkaisuna jonkun aikaa mutta ei sekään niin kamalan kauan :3

Eli ei hävetä, mutta tulee joskus tuskainen olo :)
:3

Hän-mies

Viesti Kirjoittaja Hän-mies » Ke Marras 07, 2007 19:29

Ei hävetä, mutta välillä tekisi mieli itkeä kun kuuleen noin 8 vuotiaan pojan selittävän kaverilleen "hei vähän mää oon otaku ku mää oon lukenu jo puolet inuyashasta ja deebeestä".

Itsestäni ei näe ulos mitä ajattelen, vaikkakin kohtuullisen paljon nörtin stereotyyppiä muistutankin. Mutta se on tahatonta. Pidän vaatteita jotka tuntuvat mukavilta.

Mutta animesta/mangasta pitämättömät saavat rukoilla Jumalaa tai jotain johon uskovat, vaikka äitiään jos menevät kysymään harrastuksistani. Tulee joko puolen tunnin selostus animesta ja mangasta (+mahdollisesti joistain hyvistä sarjoista) tai sitten vastaavanlainen kamppailulajeista.
Viimeksi muokannut Hän-mies, Ke Marras 07, 2007 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Temari-San

Viesti Kirjoittaja Temari-San » Ke Marras 07, 2007 20:36

En häpeä!

Mutta en kyllä sitä esiinkään tuo kovinkaan paljon.
Pukeutumiseni on tavallista.
En nää syytä panostaa pukeutumiseeni. :oops:
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

taikinaman

Viesti Kirjoittaja taikinaman » To Marras 08, 2007 10:19

Ei hävetä. Jos minua jostain syystä sanotaan oudoksi tai joksikin muuksi sen tapaiseksi, otan sen kohteliaisuutena. Tuollaisia kohteliaisuuksia kuulen aika paljon. Mutta omapa on asiani jos tai kun pukeudun jotenkin erikoisesti.

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Pe Marras 09, 2007 16:45

Kem kirjoitti:en häpeä..

tosin minulta löytyy jo friikin, hullun ja oudon leimat niin ei kai se nörtin leima paljoa hetkauta... sitäpaitsi.. nehän ovat vain kohteliaisuuksia^^
Kaima :shock: Minulta tosin löytyy vielä koulunörtin (joka ei pidä paikkaansa, on vain hyvä muisti :? ) ja lellityn leima (joka ei myöskään pidä paikkaansa :shock: )

Muttajuu, ei hävetä, ellei sitten kaverit jotka eivät lue mangaa, alkavat kysellä minulta siitä, ja sitten minä vastailen että huumoria ja sellaista ja sellaista jne. ja sitten he vetävät selkänsä takaa jonkun oikein hardcore hentai kuvan, ja alkavat piikitellä että mitäs sitä on tullut luettua -__-'
Silloin hävettää, vaikken sellaista luekkaan .__.
Everyone stays quiet and slowly goes mad

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » La Marras 10, 2007 19:32

Mielestäni olisi aika hölmöä ruveta tähän jos häpeää! Sitäpaitsi kyllä mekin olemme ihmisiä muiden joukossa, vaikka saammekin välillä outoja kommentteja. Varmasti he muutkin ovat saaneet!

Itse pukeudun nykyään vähän Japanilaismaisemmin (ernu?), mutta en siltikään saa outoja kommentteja. Uskallan jopa puhua manga-harrastuksestani muille, kuin mistä tahansa muustakin asiasta. En siltikään viitsi siitä hirveästi puhua, jos toinen ei harrasta. :?

Silti! Ei tätä kenenkään tarvitse hävetä! Oikeesti. Niinkuin jo sanoinkin, mekin olemme vain ihmisiä! :)
Muff'n~

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » Su Marras 11, 2007 22:53

Ulkoisesti ainoa Japanin ihailuani kuvastava asia lienee... en osaa sanoa. Prince of Tennis avaimenperä löytyy, mutta harvemmin kukaan on siihen kiinnittänyt huomiota. Ja jos totta puhutaan, en ole koulussa ollessani keskustellut muiden ihmisten kanssa joiden tiedostan katsovan animea ja lukevan mangaa juurikaan aiheista. Kerran vain sanoin että "katoin serkun kanssa kesällä sitä" mutta jätin aiheen siihen.
En vain koe tarpeelliseksi ilmaista kiinnostuksenkohdettani mitenkään, saavat kaverit itse kysyä jos haluavat nähtyään kirjahyllyn sekä huiman yhden Japani-aiheisen julisteeni.

Karkki

Viesti Kirjoittaja Karkki » Ti Marras 20, 2007 00:38

Nykyisestä kaveriporukasta löytyy sen verran samaan joukkoon kuuluvia, ettei edes tule ajatelleeksi, että sitä 'pitäisi' hävetä millään lailla. Tämänhetkinen koulukin on ilmapiiriltään sellainen, että siellä voi rauhassa lukea mangaa, esim. välitunneilla, jos niin sattuu huvittamaan. Ilman paheksuvia katseita, tai muuta vastaavaa.. En tosin myöskään kuuluta/hehkuta näitä manga-/animejuttuja erityisemmin, eikä minusta oikeastaan edes huomaa ulkoisesti mitenkään, että pidän niistä. Joskus on saattanut pari aiheeseen littyvää pinssiä eksyä laukkuun, mutta ei oikein muuten. Njoo, harrastus tämä on muiden joukossa, en häpeä ollenkaan. :3
Even if the end is coming, I would repeat those things.
Even if they are not true, I'm now able to believe that there's a sense in what I believed.
~ Girugamesh

Hakkis

Viesti Kirjoittaja Hakkis » Pe Tammi 11, 2008 23:05

Häpeän..Valitettavasti.

Yksi kaveri katsoo animea ja lukee mangaa ym. ja toinen kaveri on vähän kiinnostunut.
Melkein kaikki muut kaverit eivät tiedä edes mitä anime on ja en paljasta omaa harrastustani heille, koska he pitäisivät minua aivan outona.Hahahah.:lol:

Ei kyllä vanhempanikaan mistään tiedä mitä ne mun videot on.. :lol:

Joku puhui koulun ilmapiiristä.. Tämä savon peräkylä maalaisjuntti koulu on täynnä Suomen toivoja, amis k*sipäitä jotka ajelevat tracktoreillaan ja kulkevat musta pilottitakki päällä suomen lippu hihassa pellon reunaa kioskin nurkalle. Jos jollain olisi jotain animeen liittyvää niin kyllä muuten joutuisi naurunalaiseksi. :twisted:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”