Pulaan animen/mangan vuoksi?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jade-san

Pulaan animen/mangan vuoksi?

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ti Syys 05, 2006 19:54

Jade-chanin superälykkäät jutut osa 356 712...
Oletteko koskaan joutuneet tiukkoihin tilanteisiin animen/mangan vuoksi? Kenties lukeneet mangaa väärässä paikassa väärään aikaan? Animea silloin kun ei pitäisi? Itselleni kävi kerran niin nolosti, että yritystiedon tunnilla luin Ranmaa ja ope sattui huomaamaan. Kysyi vain murhaavasti, että mitä luen ja sönkötin jotain suuntaan: enpä mitään... :oops:
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Kagami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kagami » Ti Syys 05, 2006 20:14

No jaa...Kerran olin fantsussa ostamassa muutamaa Hellsingiä, niin siitä ulko-oven vierestä menee just pari mun kaverii ja huomatessaan mut, niin eiköhän sieltä heti tullu jotai kommenttia, että joo siellä sitä taas ostellaan hentaita xD läppähän se tietenki oli, mutta myyjä kyllä repes pahasti.

Ei mikään varsinainen pula, mutta nolo tilanne kummiski :D
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes.

Natsue

Viesti Kirjoittaja Natsue » Ti Syys 05, 2006 21:31

-
Viimeksi muokannut Natsue, Pe Maalis 30, 2012 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

murokeksi

Viesti Kirjoittaja murokeksi » Ke Syys 06, 2006 12:46

Joopsis... Kun olin New Yorkissa ja jonottamassa Empire State Buildingiin(johon jonotus kestää noin kolmisen tuntia) niin tietenkin tylsyyttä vältelläkseni iskin hampaani uusiin mangoihini(jotka olin ostanut aiemmin päivällä) ja sitten siinä lopulta kävi niin, etten huomannut mitään mitä tapahtui ympärilläni, vaan takanani tuleva nainen sitten työnsi minut eteenpäin ja hissiin(kun olin ensin seisoskellut siinä tovin).. En hirveän ystävällisiä katseita siinä tilanteessa saanut.. :oops: (No jaa turistit tuntuivat olevankin niitä äkäisimpiä ja kiireisimpiä :roll: Muualla en törmännytkään, kuin mukaviin ihmisiin esim. kaikki mangakauppiaat olivat kyllä siitä ihanimmista päästä... Selvästi tämä harrastus tekee ihmisistä onnellisia :D )

Elzu

Viesti Kirjoittaja Elzu » Ke Maalis 07, 2007 18:24

Jep näin on, äiti kerran tuli kattomaan, kun Weedissä se Hiro vei sukukalleudet toiselta koiralta. Ja sitten isosisko kerran melkein näki, kun yhessä kohassa oli melkeinpä alaston hahmo siinä ( ja se ei uskoisi että siinä sarjiksia sellasita olisi) Ja sitten aina kun olen ostanut jonkun uuden mangan, äiti aina sieppaa sen multa ja alkaa selaamaan sitä. Ja minä kun pelkään että siinä tulisi joku sellainen kuva vastaan ><

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ke Maalis 07, 2007 19:54

Waaah! Niitä löytyy, mutta noloin oli kun luin Ranmaa, niin isä tulee juuri silloin huoneeseeni. Sitten se kattoo ja kysyy, että mitä luen. No vastasin tietenkin että Ranmaa, niin isä ottaa sieltä hyllystä, missä on kaikki mangani, niin juuri sen pervoimman ja alastomimman Ranman mikä minulla sillä hetkellä oli(en muista numeroa)! :oops: Sitten isä siinä tovin kattoo sitä pokkaria väännellen outoja ilmeitään(ei kyllä ihme!!)...>v< Sitten kun en enää kestänyt, niin sanoin että menen vessaan! :lol:

Toinen ei-niin-erittäin-nolo juttu oli, kun olin tilannut sellaisella "lipukkeella"(sellasella joita saa Ranma pokkareiden takaa) kaksi Ranmaa(nrot 5 ja 25), niin sitten kun avaan sitä pakettia, niin äiti tulee keittiöön(missä siis olin) ja ei herrajestas ku äiti näkee sen vitos pokkarin kannen! :shock: Sen ilme oli niiin huvittava! :D :lol:

Siinä ne ehkä noloimmat... :roll:
Muff'n~

Elzu

Viesti Kirjoittaja Elzu » Ke Maalis 07, 2007 20:11

Marsipaani kirjoitti:
Toinen ei-niin-erittäin-nolo juttu oli, kun olin tilannut sellaisella "lipukkeella"(sellasella joita saa Ranma pokkareiden takaa) kaksi Ranmaa(nrot 5 ja 25), niin sitten kun avaan sitä pakettia, niin äiti tulee keittiöön(missä siis olin) ja ei herrajestas ku äiti näkee sen vitos pokkarin kannen! :shock: Sen ilme oli niiin huvittava! :D :lol:

Siinä ne ehkä noloimmat... :roll:
Saman tapainen juttu täällä. Olin ensimmäistä kertaa lainannut Ranoma kirjastosta, ja yksi niistä sattu iolemaan juuri viitonen. Ja äiti katto "Mikäs tämä on?" Ja mie vain otin sen siltä pois :roll:

misdre_

Viesti Kirjoittaja misdre_ » Ke Maalis 07, 2007 20:24

Empä nyt pulasta tai nolosta tilanteesta tiedä mutta noista vain muistui mieleen kun viime vuoden puolella eräs luokkatovereistani sattui lukemaan muuan volumea The Law of Uekista äidinkielen tunnilla, ja äikänopemme kun on vähän hyperaktiivinen ja tunkee nenäänsä kaikkialle, niin hän tietysti nappasi pokkarin kaveriltani aivan kesken oman lauseensa (tunnin aiheena oli tekstien lukeminen nääs), ja kun hän huomasi että kirjaa luetaankin "väärin päin", oli open ilme aika ikimuistoinen.. Saatiin sitten kuulla luento siitäkin aiheesta, kuinka vaikea äidinkielen opettajamme olisi kuulemma arvioida sellaisen kirjan sisältö.. :roll: (The Law of Uekin sisällön arvioiminen kyllä olisi vaikeaa kenelle tahansa)

Jooh, ei ole varsinaisista pulaanjäämistilanteista nyt muistikuvaa, harmi.
http://oryzae.co.nr/ -- pieni ja härö ja ennenkaikkea suomalainen animublogi.

SanChiBar

Viesti Kirjoittaja SanChiBar » To Maalis 08, 2007 01:42

no kaikkien mielestä tämä ei varmaankaan olisi kovinkaan paha pula, mutta kun joskus seiskaluokalla käsittelimme äikässä sarjakuvia ja opettaja halusi sisällyttää siihen myös mangan. Olin juuri sattuut ehkä noin viikkoa aikaisemmin kirjoittamaan aineen hiljattain alkaneesta harrastuksestani, niin se pisti mut tekemään aiheesta esitelmän. eipä ollut kovin hääppöinen esitelmä vielä silloin kun kaikenkaikkiaan luettuina oli vasta ranmaa ja pari kälystä conania.....
私は宿命的に日陰者である

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » To Maalis 08, 2007 13:27

Njaa, ei muista, että olisi joskus ollut. Hmm...Eiku jjoo!! :idea:
Aina kun pitäisi lukea kokkeisiin, niin äitini tulee joskus tarkistamaan, että minä myös luen niihin, niin minulla on tapana panna esim. iso historian kirja taakse ja manga eteen^^
Mutta ei siitä kuitenkaan ole joutunut pulaan, kun on kerta niin tepsivä konsti!

Kyaputen_Ishida

Viesti Kirjoittaja Kyaputen_Ishida » To Maalis 08, 2007 17:17

No en ole vielä, mutta ehkä joku päivä, sillä olen melko tempperamenttinen ihminen ja kun tein enkuntunnilla sitä Fullmetal Alchemist esitelmää, niin tuli yksi meijän luokkalainen poika siihen viereen ja sanoi että "Toi Fullmetal Alchemist on aika hurja sarja." Ja mä en tykännyt sitten niin yhtään jos jotain hyvää manga/animesarjaa pilkkaa edes vähänkin, niin minä sitten pamautin sitä tyyppiä täysillä kovakantisella koulukirjalla päähän. Valitti vähän ja lähti pois, onneks opet ei paljoo välitä jos tytöt lyö poikii! Meinaan on monta kertaa käyny sillee et joku just pilkkaa jotain mangaa jä mä mottaan vaik ois opekin luokas... :roll:
Terrius G. Grandchester

Kem

Viesti Kirjoittaja Kem » To Maalis 08, 2007 18:19

Kuroi_Ningyoo kirjoitti:No en ole vielä, mutta ehkä joku päivä, sillä olen melko tempperamenttinen ihminen ja kun tein enkuntunnilla sitä Fullmetal Alchemist esitelmää, niin tuli yksi meijän luokkalainen poika siihen viereen ja sanoi että "Toi Fullmetal Alchemist on aika hurja sarja." Ja mä en tykännyt sitten niin yhtään jos jotain hyvää manga/animesarjaa pilkkaa edes vähänkin, niin minä sitten pamautin sitä tyyppiä täysillä kovakantisella koulukirjalla päähän.
Ilmeisesti sanoi tuon negatiivisella äänensävyllä? mie vaan että kyllä tuon voi nähdä ihan positiivisenakin kommenttina..

Itse en ole sen pahemmin pulaan joutunut, mitä nyt äiti valittaa rahankäytöstä, mutta ainahan mie voin vastata siihen että eikös tuo parempi mangaan ja animeen, kuin viinaan ja tupakkaan^^

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » To Maalis 08, 2007 19:03

Kuroi_Ningyoo kirjoitti:No en ole vielä, mutta ehkä joku päivä, sillä olen melko tempperamenttinen ihminen ja kun tein enkuntunnilla sitä Fullmetal Alchemist esitelmää, niin tuli yksi meijän luokkalainen poika siihen viereen ja sanoi että "Toi Fullmetal Alchemist on aika hurja sarja." Ja mä en tykännyt sitten niin yhtään jos jotain hyvää manga/animesarjaa pilkkaa edes vähänkin, niin minä sitten pamautin sitä tyyppiä täysillä kovakantisella koulukirjalla päähän.
Minusta tuo ainakin vaikuttaa positiiviselta kommentilta, eli sarja oli tyypin mielestä jännittävä. Mitä jos pelotit mahdollisen fanin tiehensä? :wink:

Itselleni kävi kerran niin, että olin lueskelemassa Digimon-hentaita (sarjakuva) netissä, kun äiti tuli huoneeseen juuri, kun hahmot olivat pääsemässä itse asiaan. Jos hän huomasi jotain, ei kyllä sanonut. Olen toisaalta jo siinä iässä, että saan itse päättää, mitä netissä teen, joten ei se hänelle kuulukaan.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Gintama° 26/51]
Anime- ja mangablogini

Aimeara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aimeara » To Maalis 08, 2007 19:06

Opiskelijabudjetteineni olen koko ajan rahapulassa, pääsyynä juuri anime ja manga oheishärpäkkeineen. Niitä tilailemalla saa varsin helposti menemään useamman kymmenen euron sen suurempia ajatellessa, vaan laskujen tullessa ei enää olekaan niin kivaa. Varsinkaan jos pitäisi jotain ihan hyöydyllistäkin kyetä kustantamaan. :roll:

No hmm. Muuten en varmaan ole erityisemmin pulaan joutunut, isäkin vain nauroi napatessaan minut lukemassa yaoita. Traconin yhteydessä oli taas noista oheishärpäkkeistä vähän haittaa, kun jättitennispalloni ei meinannut mahtua istumaan kanssani samalle istuimelle junaan, muttei sekään ole kovin animeen liittyvä ongelma (vaikka tenipuri taustalla olikin ajatuksena).
Viimeksi muokannut Aimeara, To Maalis 08, 2007 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pem_

moi

Viesti Kirjoittaja Pem_ » To Maalis 08, 2007 20:03

no on mulla ainakin yks....

olin iskän kanssa odottamassa junaa. otin ajan kuluks inuyasha 16 ja sitten jonkin ajan päästä iskä otti sen... sanoin: HEI! anna se takas!
sitten huomasin että iskä lukee sitä. no se tais olla sellanen missä aika hyvin lens verta... olin että apua! apua! nyt multa kielletään ton mangan luku!

no iskä anto sen takas ja kysyin: minkä lainen oli?
iskä sano että menettelee... mutta ei mitään muuta..

ja yhen kerran olin kattomassa love hinaa ja en tiennyt että mitä sielt ilmestyy... no sielt tulee sellanen missä yhet tyttöt melkein pussaa(no olin paniikissa että mitä äiti sanoo) se vaan sano siis mitä noi oikein tekee?

no ei sen kummosempaa... :lol: selviydytty ehjin nahoin
Akuroku
(~^,^)~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”