J-drama

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crimson
Viesti:

J-drama

Viesti Kirjoittaja Crimson » La Syys 02, 2006 11:22

Minulla kävi tässä keväällä hieman hassusti. Satuin huomaaman Yamato Nadeshiko -nimisen draaman. Minulla ei ollut silloin vielä hajuakaan mikä J-drama oli, vaikka normaali ihminen päättelisi sen jo nimestä.
Katsoin sen ja se oli aika laimea.
Sitten Mognet alkoi kääntämään Nobuta. wo Producea. En ensin edes katsonut sitä. Taisi lojua kuukauden koneella ennenkuin katsoin sen. >__>; Mutta se muutti täysin elämäni. Nyt en ole varma että pystynkö elämään ilman näitä ihania J-dramoja. Olen erittäin valikoiva, mutta koko ajan löydän itselleni katsottavaa.

Tahdon kysyä että löytyykö täältä henkilöitä jotka pitävät J-dramoista? [Voi kyllä olla että jää aika vähiin vastaukset. En itse ole kamalan paljon löytänyt suomalaista porukkaa j-d -foorumeilta joita seuraan] Ja jos pitää niin mitkä kiinnostavat ja kuvottavat.

Itse olen suuri Nobuta. wo Produce -fani, vaikka kyseinen sarja onkin jo aika kulunut. En voi sille mitään että YamaPn ja Kamen yhteistyö [ja se gheimäisyys mitä heidän ympärillä leijuu sekä Akirana ja Shuujina että in real life. :p] sekä Horikitan uskomattoman hyvä näytteleminen Nobukona saavat minut haukkomaan henkeäni.

Ja tämä uusi sarja jossa näyttelee jopa _3_ Johnny's Entertainment'in "uhria" [Nagase Tomoya(TOKIO), Tanaka Koki(KAT-TUN), Tegoshi Yuuya(NewS)]: My Boss, My Hero on saanut nauramaan enemmän kuin kerran. Voisiko joku muuten kertoa kuka näyttelee Makkyn isää? Olen aivan varma että olen hänet joskus nähnyt, mutten tiedä missä. Tämä yksi kapteeni(?) on ainakin Kurosagissa näyttelemässä, mutta isästä olen aika pihalla kun on niin tutun näköinen.

Nyt odottelen innolla että löydän jostain Kamenashi Kazuyan Yuukin ensimmäisen jakson että pääsen kuolaamaan ja toivomaan ettei Kamelle käy siinä huonosti.

En ehdota kenellekään katsottavaksi Kimi no Pettoa. Kyllä, siinä on MatsuJun, mutta sarja itsessään on aika laimea. Henkilösuunnittelu jäänyt kesken pahasti tätä tehdessä. Ja kuka voi tuhota MatsuJunin hiukset sellaisilla kiharoilla?! Eikö Hana Yori Dango ollut ihan tarpeeksi?! ;___;

Ja tuntuuko teistä muista J-draman katsojista siltä että ne sisältävät aivan liikaa Johnny'n porukkaa? ö____ö; Olin ihan äimänkäkenä kun Taiyou no Uta tuli ja siinä ei ainakaan näyttänyt olevan JE-läisiä [tai sitten on, mutta minä en ainakaan tunnista].
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » La Syys 02, 2006 16:19

Dude, pyörit liikaa JE-draamatäytteisissä piireissä, jos luulet ettei draamoja ilman JE:tä ole olemassa XD. Niin minäkin JE-fanaatikkona alkuun tein, mutta tulipa tajuttua että voisi ehkä vähän irrottautua tästä näyttelijä-kierteestä ja katsella jotain muutakin, kuin vain omien lempi Johnnyjen tähdittämiä sarjoja..

Joo, katsonut olen suurin piirtein vuodenvaihteesta asti ja olen ihan täydellisen koukussa. Anime on päässyt unohtumaan elämästä melkein kokonaan draaman syrjäytettyä sen =D

En nyt jaksa tarinoida, koska jos sen aloitan, niin tulee 3000 km pituinen viesti ja sitä ei kuitenkaan jaksa kukaan lukea, joten miksipä vaivautuisin. Olen vähän hidas draamojen katselussa, mutta oh well, se johtuukin siitä, että katson aina vähintään kolmea sarjaa yhtäaikaa ja useimmiten olen nimenomaan uusien sarjojen perään... Eli pitää odotella subbeja >___>

Lista kaikista (hups, sieltä tosin taitaa puuttua ainakin yksi, pitäisi päivittää) draamoista jotka olen nähnyt: http://koti.mbnet.fi/ezpuih/dramas.htm
Tällä hetkellä katselen: Full House (vetelen vikoja jaksoja, on muuten aivan törkeän ihana sarja. + HOMG, Bi/Rain!! *___*), Tokyo Juliet, My Boss My Hero (totta, aivan loistava sarja tämä *Q*), Sapuri (pointless~ Mutta Kamen takia ihan pakko) ja Denchi ga kireru made (olinkin jo ihan unohtanut tämän XDD).

Yuuki ei ole sarja, vaan spesiaali. Kestää semmoiset kaksi tuntia? Oli hyvä :O~ En tosin viitsi spoilata mitään keltään, joten enpä sano muuta. Voisi katsoa sen sitten uudestaankin jos kukkaan siihen ikinä subbeja vääntää. Eipä sillä, kyllä tuosta suurimman osan irti sai ilmankin ja oikeastaan... Silmäthän tuota katsoessa tärkeimmät oli .O.

//Edit.
Hehe, hups, unohtui;
joku muuten kertoa kuka näyttelee Makkyn isää?
Olisikohan ollut Masachika Ichimura? Dramawiki ei toimi mulla atm, niin en voi tarkistaa D__D Nimi ei (kai) ole itselle tuttu, mutta äijän naama kyllä näyttää sitäkin tutummalta... XD Häiritsevää.

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » La Syys 02, 2006 16:35

Ezp kirjoitti: Yuuki ei ole sarja, vaan spesiaali. Kestää semmoiset kaksi tuntia? Oli hyvä :O~ En tosin viitsi spoilata mitään keltään, joten enpä sano muuta. Voisi katsoa sen sitten uudestaankin jos kukkaan siihen ikinä subbeja vääntää. Eipä sillä, kyllä tuosta suurimman osan irti sai ilmankin ja oikeastaan... Silmäthän tuota katsoessa tärkeimmät oli .O.
Se nyt sitten on spesiaali? Olen jo miettinyt tässä muutaman viikkoa että onko se draama vai 24H TV mikälieen liittyvä hommeli kun Kokillakin näyttää olevan omansa [kait sitten koko KAT-TUNilla, mutta mnää olen kuullut vain Kokin]. o___O Olen vain päättänyt pitää sen draamana kun ainakin löytyi joskus dramawikistä. >___>;
Vitsit, se on jollain jo ylhäällä? *menee penkomaan.* Kameeeee~

En itse edes harkitse Sapuria. Kame tai ei. Eri asia olisi jos siitä saisi revittyä jonkinsortin slashia, mutta näytti aika huonolta se minun etsimiseni, jotenka sai jäädä.
Dude, pyörit liikaa JE-draamatäytteisissä piireissä, jos luulet ettei draamoja ilman JE:tä ole olemassa XD.
No siis olen _yrittänyt_ olla löytämättä mitään olemalla katsomatta keitä näyttelijäkaartissa on. Tai sitten tässä minun etsimisessäni mättää juuri se etten koskaan katso. xD

Yamato Nadeshikossa ei ollut, mutta se olikin niin turha sarja että meinasin repiä silmät päästä kun sen näin. Ja Hana Yori Dangoa katsoessa olin "YESH! EI JE'TÄ!"... Sitten herra olen-liian-hawt-tähän-maailmaan-Jun näytetään ekan kerran. Meinasin oikeasti itkeä. Ei niin että en haluaisi niitä nähdä, mutta minäkin olen tajunnut että muutakin voisi katsoa. T____T

Muoks: Ja Mitään Bakanishin sarjoja en muuten ole nähnyt. Ei hajuakaan missä ollut, mutta ne tulen kiertämään hyvin kaukaa. Se jätkä saa minut merisairaaksi jo olemalla olemassa.
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » La Syys 02, 2006 16:44

Damn, kirjaudun ulos juuri kun vastasit!

Onhan Sapurissa t3h GAY GUY!! >XD Aawwws, vähänkö symppis~ *_________* Joka jaksoa katsoessa odotankin vaan näkeväni sen, hehs. Ja olen niin... Uh, mikäs olikaan biased suomeksi? T__T No kuitenkin, Kamesta. Sen takia pakotan itseni katsomaan Sapurin, vaikka se on ihan idiootti koko sarja. Eee, eilenkin kahdeksatta episodia katsoessa olin niin vähällä repiä pääni irti, koska se on vaan niiiin tyhmä.

Siis onhan Yuuki draama, mutta vaan... Spesiaali draama. Ts. ei moniosainen sarja vai miten sitä nyt sanoisi XD.

No mut hei, Matsujunille annetaan anteeks, koska Matsujun on... Matsujun! Ja HYD on aivan ihana. *v* Vähänkö en jaksa odottaa tammikuuta, että pääsee näkemään season 2:n!
Tosin mulla näitä kakkoskausia on kyllä odoteltavanakin, HYDin lisäksi ainakin ISWAK 2 ja Goong 2. Ei vaan millään jaksaisi odottaa XD

(Err, tajusin juuri puhuvani myös korealaisista ja taiwanilaisista sarjoista, vaikka otsikko on J-drama...)

//Edit.
Aaaw, et tykkää Bakanishistä? DDD: Jin o söpis *O* Tosin enpä ole kyllä itsekään jaksanut katsoa muuta kuin Gokusen 2:n, missä ko. henkilö näyttelisi... Hehe, aikoja sitten piti katsoa Anego, mutta se vähän jäi. Mutta KAT-TUN fanina Jiniä saan kyllä katsella ihan tarpeeksi (vai voiko sitä katsella liikaa, se lienee jokaisen itse päätettävissä XD. Sitä paitsi, olen ensisijaisesti Kazuya-fani! Ja Kou~ki-kun & Maru-fani)

Btw, Junnolla on kans joku special draama, en muista nimee... Happy tms.? Tosin se ei kyllä kai liittynyt mitenkään 24h TV:n XD En ole katsonut 24:ä kuin vasta Yuukiin asti, eli ne seitsemän ekaa osaa (err, part? Ei nyt varsinaisesti osaa as in jaksoina, mutta... Osina.)

//Edit.
YAA~!! Surkean kielioppini ja oikeinkirjoitukseni voi ignorata, en osaa kirjoittaa enää luontevasti suomea ;/

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » La Syys 02, 2006 17:18

Biased on see... see... Juuri se. xD Tiedän mikä sana on kyseessä! [tätä se teettää niin monen vuoden englannin käyttö. Osaa englantia muttei osaa kääntää suomeksi. T________T]
Mikä Sapurin juoni muuten on? o___O Muistaakseni tuolta dramawikistä joskus katsoin ja olin aika pihalla koko jutun kanssa siitä huolimatta. Tiedän vain sen että porukat ängstäsi バカの世界n foorumeilla sitä Kamen ja jonkun rändöm whören melkein-suudelmaa.
Siis onhan Yuuki draama, mutta vaan... Spesiaali draama. Ts. ei moniosainen sarja vai miten sitä nyt sanoisi XD.
vaikeaksi menee. xD

Suostuiko MatsuJun nyt sitten siihen rooliin? *3* Jdoramassa oli puhetta ettei hän olisi halunnut.
Mnää en ole kamalan het. -fani ja HYDin mangan kierrän kaukaa, mutta tuota draaman toista kautta odotan kanssa ihan innolla. <3 Toiv. ne ei nyt vain mene ja pilaa sitä. :F

Olen ajatellut aloittavani k-dramat joskus tulevaisuudessa kun saan alta joitain sarjoja [GTO, Yasha, Lunch Queen, Wonderland]. Tulee olemaan aika jännää kun osaan Japania ja siirtyy sitten aivan ventovieraaseen kieleen.
Minulla vain hieman tökkii tuon Wonderlandin kanssa. Sitä en oikeastaan muuten katsoisi mutta siinä on Tsubaby [ja Koki! o___o Ja Koki on siinä ghei Tsubasan hahmoon!(ja nyt en edes kehittele paritusta, vaan se on siinä canon)]. Olen kehittänyt itselleni pahan obsession Tackey&Tsubasaan ja etenkin Tsubasaan.
Että pääsen ehkä aloittamaan k-dramat vuoden päästä. =____=;

... Damn. Valehtelin. Unohdin kokonaan että olen katsonut Gokusen 2'sta. >_________>;;;; Lähinnä vain siksi että eka kausi oli hyvä [minusta MatsuJunin hiukset olivat ehanat. <3] ja siinä sattuu olemaan Kame. En edes tiennyt Jinin olevan siinä kunnes aloin katsomaan ekaa jaksoa.
Sain sellaisen... kulttuurishokin ja huusin "EIIIIIIIII!". Jin on yök. Ja Kamen ja YamaPin tiellä. Huspois.

Oh my~ Tahtoo nähdä. *3* Perhana, haluan nähdä ne 24h TV't. Tai siis olen katsonut jotain, mutta se jäi 5 minsan jälkeen, kiitos Jinin ruman pärstän. xD
Minusta saataisiin leikata Jin täysin niistä ja liittää jotain kivempaa tilalle [Uedaa~ Paljon Uedaa <3].

Uedakin kuulemma aloittaa jossain j-dramassa. Hajuakaan missä?, meinaan minä aion katsoa sen vaikka väkisin. [Ueda on herra Täydellisyys. <3]
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » La Syys 02, 2006 18:52

Ahhahaa, yeah XD. Käyn suomenkielisillä foorumeilla niin harvoin enää nykyään (ja kirjoitan niille vielä harvemmin), että alkaa tämä kieli vähän tökkimään kaikin mahdollisin tavoin.

Sapurin juoni on... Nuorempi mies rakastuu vanhempaan naiseen! XD En oikeastaan tiedä, se on, niin kuin sanoin, aika päätöntä hommaa. Jonkinlaisia elämänviisauksia ne kai on myös välillä latelevinaan. Tiedä tuosta. Mutta tylsä se on kuin mikä, sen osaan sanoa. Ja tuli muuten kovin sopivaan saumaan Kamen & Kyoko Koizumin skandaalin jälkeen XDDD En ole varmaan ikinä revennyt niin pahasti kuin silloin kuin kuulin Sapurista ensimmäistä kertaa. Se oli niin ironista.
Ja joo se melkein-suudelma... Ahhah, ei ne sitten kuitenkaan, BNS:laisetkin voi elää rauhassa. XD (olenpa muuten jäsen itsekin, hyvä kun muistin tässä vaiheessa. :D Taisin kirjoittaa sinne jopa yhden kokonaisen viestin joskus. Umm, go me)

Yup! HYDin virallisella sivuilla oli ilmoitus siitä, että sama cast kuin ensimmäisellä kaudella *Q* Ja se CM!! Teki mieli kiljua kun näin (kuulin...) sen. Vaikka eihän se tietysti voi olla yhtä hyvä kuin eka kausi, koska... Eihän mikään ikinä ole.

Yup, se on aika jännää! :O Itse en voi sanoa japaniakaan osaavani niin kovin hohdokkaasti vielä (ymmärrän enemmän [ja olen hyvä arvaamaan! XD] kuin tuotan itse tekstiä .>.), mutta koreaa ja mandariinia... Vielä vähemmän. Mutta korea on aika huvittava kieli sinällään, hauskan kuuloista. Ja mandariinikiina on nättiä, homg. *w* Korealaisista näyttelijöistä piti sanoa, että niiden.. Facial expressions? Juu, en osaa suomea, mutta ne on kuitenkin ihan mielettömän hassuja välillä XDD. On sellaisia tyypillisiä juttuja korealaisille, joita ei muiden aasialaisten näe ikinä tekevän (sama toki pätee sitten esim. juuri japanilaisiin ja kiinalaisiinkin).

Gokusenin eka kausi oli parempi, oli sitten vaikka tuhat ja yksi Kamea ja Jiniä (ja Teppeitä) toisessa kaudessa! >O Ja Junilla ei tosiaan edes ollut mitään hair-disasteria menossa Gokusenin aikana, tykkäsin niistä hiuksistä tosi paljon kans *3* Nyt sillä on taas ihan karmee letti... Yh, en pysty katsomaan sitä pokalla naamalla.

Haa! Kamepi! Tai Pikame, whatever~ (tosin Akamekin on söppööö ;_____; En tosin periaatteessa ole [enää] mikään parittaja, lähinnä vaan silleen tykkään, että ne on hyviä kavereita ja söpöjä yhdessä ym.). Yamapista (ja signaturestasi XD) tuli mieleen, että vähän haluaisin taas nähdä jonkun uuden draaman missä Pi on pääosassa. Kurosagin loputtua jäi niin haikea olo ;^; Ja kun NEWSkin on tauolla, niin päivittäinen Yamapi-annos jää vajaaksi... Blah. No, onhan sitä vielä kitty GYM jäljellä! XDD Ja Yamapi on muuten hothothot 24h TV:ssä~ Ainakin mitä siinä alussa nyt näki. Taisin muuten valehdella aiemmin, se olikin kuusi osaa eikä seitsemän ennen Yuukia mitä olin katsonut siitä.

Hmm, en kyllä muista (vai tiedä?) tuosta Uedan tulevasta draamasta oikein mitään. Siitähän oli jossain kiinalaisessa lehdessä joskus sitten jotain ja sitten kun siinä oli mainittu Uchikin, niin heti alko kauhee gossip kuinka "Uchi comes back and he'll act in a drama together with Ueda, OMG YEEES, UCHI'S COMING BACK <3<3<3<3" ja ei se sit kumminkaan ollu ihan niin... XD *pats the poor fans*

Btw, olet varmaan ensimmäinen T&T-fani, jonka tiedän tykkäävän Tsubasasta enemmän kuin Tackeysta! Historiallista *__*

Ufufufu, kauhea stressi päällä että mitä alan katsomaan seuraavaksi. T^T Huomenna se on Full Housen loppu sit kun katson kaksi viimeistä jaksoa. Anygays, nyt Tokyo Juliet ep. 10 ->

Oh boy, jaksaisin rantata tästä aiheesta (+ JE:stä & muista näyttelijöistä ja poikabändien jäsenistä ja yy, kaikesta >__>) ikuisuuksia kun olen kerran aloittanut. Olen aika toivoton tapaus XD

xCherry

Viesti Kirjoittaja xCherry » La Syys 02, 2006 20:18

Juu, on tuota J-draamaa ja aasialaista draamaa tullut katseltua. Formula 17 on kyllä ollut ehdoton suosikki samoin kuin Peach Girl-draama live action.

EDIT;

Nobuta wo Produce, Princess Princess D, Kimi wa Petto on nyt tullut katottua joista kaksi ensimmäistä on lemppareita! Suosittelen!! :P
Viimeksi muokannut xCherry, Ke Helmi 21, 2007 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Syys 02, 2006 23:43

Muistakaapas tässä välissä että jätetään ne referenssit laittomista saantipaikoista pois. Keskustelu j-draamasta on sen verran lähellä että eiköhän se voi jatkua, mutta älkää ottako kantaa vähemmän laillisiin paikkoihin niiden saannissa.

Siivoilen tässä viestejä sen osalta pikaisesti tässä illan aikana.

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Su Syys 03, 2006 08:30

Käyn suomenkielisillä foorumeilla niin harvoin enää nykyään (ja kirjoitan niille vielä harvemmin), että alkaa tämä kieli vähän tökkimään kaikin mahdollisin tavoin.
Säälittävää että meidän äidinkieli [tai ainakin minun] kuolee vain sen takia että Suomi on takapajula josta ei löydy mitään. ö___ö
Gokusenin eka kausi oli parempi, oli sitten vaikka tuhat ja yksi Kamea ja Jiniä (ja Teppeitä) toisessa kaudessa! >O Ja Junilla ei tosiaan edes ollut mitään hair-disasteria menossa Gokusenin aikana, tykkäsin niistä hiuksistä tosi paljon kans *3* Nyt sillä on taas ihan karmee letti... Yh, en pysty katsomaan sitä pokalla naamalla.
En ole vähään aikaan edes yrittänyt etsiskellä uusia Wink up ja Myoji skanneja joten en voi sanoa mitään erityistä. Mutta olen edelleen kauhuissani MatsuJunin hiuksista HYD'issä. Sinänsä sen ymmärtää koska mangassa hahmolla taisi olla aika tarkalleen samat, joten en pitänyt siitä niin suurta mekkalaa. Sitten tuli Kimi wa Petto. Luoja se pehko on hirvein ikinä. x_______________x;;; Jun näyttää siltä kuin sen hiukset oltaisiin räjäytetty sen päähän. Onneksi se on ohi... Huono sarja + MatsuJunin raiskatut hiukset = jotain mitä en halua kokea enää ikinä.
Haa! Kamepi! Tai Pikame, whatever~ (tosin Akamekin on söppööö ;_____; En tosin periaatteessa ole [enää] mikään parittaja, lähinnä vaan silleen tykkään, että ne on hyviä kavereita ja söpöjä yhdessä ym.).
Mnää olen parittaja. Olen aina ollut, joten en pääse siitä eroon. Teen sen draamoissa hyvin helposti, mutta niiden ulkopuolella se jää aika vähäiselle. Ja vaikka PiKamessa luulisi sen tulleen Nobuta. wo Producen Akira/Shuji -juttujen takia, niin ei ole. Satuin vain katsomaan niitä sarjan kuvauksissa olleita juttuja + konsertit ja hurahdin täysin. <3
Muuten en oikeastaan parittele porukoita koska se tuntuu hassulta. o___O
Akame voi olla söpö [muiden kuin minun mielestäni], mutta sitä ei enää ole. >:3 Koska eihän ne kaksi päässyt enää riitojensa jälkeen niin hyviin väleihin, vai onko sivistyksessäni aukko...?
Yamapista (ja signaturestasi XD) tuli mieleen, että vähän haluaisin taas nähdä jonkun uuden draaman missä Pi on pääosassa.
Niinpä. YamaPi on kamalan hyvä näyttelijä. En kyllä ole kamala YamaPi -fani vaikka jätkällä on ulkonäköä, lauluääntä ja näyttelytaitoa. Mutta tällä hetkellä rooleja tyrkytetään Kamelle niin kauan kuin sitten muut kaksi tämän hetken höttistä [Pi&Jin] alkavat menettää suosiotaan.

Hmm, en kyllä muista (vai tiedä?) tuosta Uedan tulevasta draamasta oikein mitään. Siitähän oli jossain kiinalaisessa lehdessä joskus sitten jotain ja sitten kun siinä oli mainittu Uchikin, niin heti alko kauhee gossip kuinka "Uchi comes back and he'll act in a drama together with Ueda, OMG YEEES, UCHI'S COMING BACK <3<3<3<3" ja ei se sit kumminkaan ollu ihan niin... XD *pats the poor fans*
Yhyhyyy, olisikin ollut. ;_______; Mutta eikö Uchi tule takaisin aika piakkoin [milloin se "rangaistus" edes langetettiin]? LJ'ssä jossain taisi olla puhetta [aka. huhuilua] että Uchi tulisi takaisin "salaa" [ei se kyllä niin salassa ole minusta jos fanit puhuvat siitä] jonkin kiertueen alussa.
Btw, olet varmaan ensimmäinen T&T-fani, jonka tiedän tykkäävän Tsubasasta enemmän kuin Tackeysta! Historiallista *__*
Tsubaby = jumala. Osaa tanssia ja näyttää aivan liian hyvältä siinä Ho! Summerin valkoisessa paidassa.
Prkl. Nyt suu tukkoon JE'stä kun ei liity mitenkään koko aiheeseen.

Minun pitäisi katsoa 3 jaksoa Please Attentionia. Yhyyy, inhoan Ayaa sekä sen roolihahmoa, mutta siinä sarjassa on _Ryo_. ;______;
----------------------
Formula 17 on kyllä ollut ehdoton suosikki.
Siihen elokuvaan perustuva? Damn, en ole tiennytkään että siitä on draama.

Anteeksi, kyuu~ En tee enää kyseistä virhettä.
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Weylin

Viesti Kirjoittaja Weylin » Ke Tammi 31, 2007 13:06

Suurin osa meni tästä keskustelusta yli hilseen :wink: Mutta koulukaveri kehoitti katsomaan My boss, My hero:ta ja se oli kyllä erittäin hyvä. Eli aloittelija, aloittelija :lol: mutta ihmettelen suuresti, miksi ei japaninkielistä draamaa suomessa näytetä kerran on sitä tullut niin saksan kuin ranskankin kielisenä..
-Elämä on peliä-

Avaruusveli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avaruusveli » Ti Helmi 20, 2007 21:53

Animet ja mangat jääneet vähemmälle ja Japani "fetissi" mennyt enemmän Korean puolelle. Pakonomainen tarve löytää aina jotain erilaista, täytyy myöntää. Ehkä Kiina tai Singapore sarjat on se seuraava juttu :lol:

J-draamaa katsonut:
Densha Otoko
Forbidden Love
Gokusen 1 & 2
GTO
Hero
Kou Kou Kyoushi ysärin ja 2003 versiot
Maid In Akihabara (sarjana ei mikään erikoinen, mutta moeeee~ :3)
Nemureru Mori
Orange Days
Sekai no Chuushin De, Ai wo Sakebu
Strawberry on the Shortcake

K-draamaa:
Attic Cat
Full House
Korea Secret Agency (tämä kesken)
Resurrection
Winter Sonata

J+K-draama:
Friends

Lihavoidut henk. koht. suosikkeja :wink:. Tuossa on paljon semmosiakin mitä en normaalisti kattois, mutta niitä on mielenkiintoista katsella elämäntyylien ja eksoottisen ympäristön takia (seliseli xD). Ei kovin miehekästä, mutta onneksi sarjoja on myös miehiseen makuun ^^. Nykyään tosin noita on kiva katsella myös siksi että saan fläsäreitä 3kk Japani ja Korea reissusta :). Resurrection dvd boxi oli pakko poistaa Korea visiitillä marraskuussa. Niin kova sarja kuitenkin kyseessä. Ainoana miinuksena paikoitellen pitkäveteinen.

Avaruusveli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avaruusveli » Ma Huhti 16, 2007 00:34

Vaikea sanoa Suomen tilanteesta.. liekkö ollenkaan. Oon saanut semmosen kuvan että näitä ei myydä Euroopassa, mutta saatan olla väärässäkin. Länsimaissa, kuten rapakon toisella puolella, missä on isompia aasialaisia kommuuneja on paremmat markkinat aasialaiselle draamalle.

Viime postauksen jälkeen katsottua:

J:
A Million Stars Fall From The Sky
Byakuyakou

K:
The Devil (katson nyt)

J+K:
Rondo (katson nyt)

(vasta pari jaksoa katsottu näistä joten vaikea vetää vielä johtopäätöksiä meneekö omiin suosikkeihin vai ei)

Singapore:
My Mighty In-Laws
Eka singaporedraama katsottu ^^. Ei erinomainen, mutta yllätyin positiivisesti!

Avaruusveli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avaruusveli » Ma Huhti 16, 2007 14:58

maakopla kirjoitti:Onkos Korea Secret Agency hyväkin? Lueskelin just eilen vähän summarya ja kattelin screenshotseja. Mutta eipä oikein saanu selvää olikos se komediaa vai mitä?
Eka korealainen sarja mikä sai kunnolla repeilemään. Ajoittain vähän härömpääkin huumoria :lol:. Eli draamaa ja komediaa :)

Weylin

Viesti Kirjoittaja Weylin » Ma Huhti 16, 2007 18:51

Itse olen kyllä J-doraman kannalla, toisin kun näyttäis muut olevan (taitaa enemmistö katsoa korealaisia)? No, olenhan minä Hana Kimiä jonkin verran seurannut ja Formula 17 tuli katsottua mutta...

Jep, J-doramoista Nobuta wo Produce yms. high-school sarjat ovat viihdyttäviä, MbMh on kyllä yhä hauskin näkemäni. Sitä katsoessa kyllä välillä oli kyllä ihan, että wtf, mitäs se nyt tekee mutta positiivisessa mielessä :wink: Gokusen 1 oli kanssa ok, kakkonen meni selvästi toiston puolelle vaikka siinä olikin sitten Jin & Kame. Koichin rooli Remotessa sopi hänelle todella hyvin ja itse pidin sarjasta kun sitä oli hiukan "siistitty" tv:tä varten.

EDIT: Ja Hana Kimissä se lääkäri... se on kyllä paras :wink: En ole katsonut muita taiwanilaisia sarjoja, mutta silti se näyttelijä näyttää _tosi_ tutulta. Why?
-Elämä on peliä-

phantomisc

Viesti Kirjoittaja phantomisc » Ma Huhti 16, 2007 23:57

On sitä vähän tullut katseltua. Välillä tulee hetkiä jolloin ei tee varsinaisesti mieli katsella animea, ja silloin tulee helposti katseltua parikin J-draamaa perätysten.

Gokusen
Kimi wa Petto
Great Teacher Onizuka
Densha Otoko
Hana yori Dango I & II
Princess Princess D (jota katsoin ensimmäisen jakson... ja siihen se jäi.)

Tummennetut olivat sellaisia jotka vetosivat minuun ja joita suosittelen lämpimästi. Gokusenistä en ole katsonut toista kautta, koska... Matsun hiukset. Ei niitä vaan pysty katselemaan, karmea pehko.
prev. kyuuichi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”