J-drama

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ti Huhti 17, 2007 19:00

phantomisc kirjoitti: Tummennetut olivat sellaisia jotka vetosivat minuun ja joita suosittelen lämpimästi. Gokusenistä en ole katsonut toista kautta, koska... Matsun hiukset. Ei niitä vaan pysty katselemaan, karmea pehko.
Kyllä ne Matsun hiukset taitaa olla karmeimmillaan Hanadanissa.

Itse katsoin juuri Priden ja pakko myöntää että vaikka olen parempaakin nähnyt, todella viihdyttävä ja mielellään katson uudestaan joskus jos ei muuta tekemistä löydy.
Ja nyt tajusin mikä siinä Kimurassa niin paljon viehättää. Sehän näyttää ihan animehahmolta (komealta sellaiselta) niiden kasvojensa kanssa.

Itse olen kanssa tapittanut vain J-dramaa kun siitä sentään saan vielä selvää kielellisesti. Mutta josko joillakuilla on mielessä jotain sellaista k/jne. -draamaa joka ei sisällä hirveästi (imelää) romantiikkaa (jotain Hana Yori Dangoa hyyyyyi...) niin saa sanoa.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Weylin

Viesti Kirjoittaja Weylin » Ti Huhti 17, 2007 21:37

phantomisc kirjoitti: Tummennetut olivat sellaisia jotka vetosivat minuun ja joita suosittelen lämpimästi. Gokusenistä en ole katsonut toista kautta, koska... Matsun hiukset. Ei niitä vaan pysty katselemaan, karmea pehko.
Jos on kyse MatsuJunista niin hänhän ei ole toisella kaudella laisinkaan mukana, vaan oppilas päärooliin tarvitaan peräti kaksi :wink: eli Kat-tunin parivaljakko Kame & Jin eli Akame. Ja minä ainakin pidin Junin hiuksista Gokusenissa. Hana yori dangossa taas...noup.

Toisaalta kyllä Gokusen 2 on toistoa ykköseen...ainakin omasta mielestäni.
-Elämä on peliä-

Krypfto

Viesti Kirjoittaja Krypfto » Ma Marras 19, 2007 16:36

Doramaa nyt ei yleensä tule liiemmälti katsottua, sarjojen keskimääräisen budjetin ja näyttelijöiden keskimääräisen lahjakkuuden ollessa mitä on. Great Teacher Onizuka ja Pretty Guardian Sailor Moon vaikuttivat ensimmäisten jaksojensa perusteella melko katselukelpoisilta, mutta mitään kummempaa kiirettä tai innostusta ei niiden kohdalla ole. Nodame Cantabileä tuli seurattua muutaman jakson verran, mutta ne sarjakuvamaiset erikoisefektit puistattivat liikaa. Maid in Akihabara tuli katseltua lähinnä kuriositeettinä - kaikki nörttiyttä jollain tapaa tarkasteleva nörttikama on jotenkin mielenkiintoista.

Ehdoton suosikkini (vaikken ole vielä edes katsonut sitä vielä edes loppuun) on kuitenkin Sexy Voice & Robo, joka on ihan oikeasti todella loistava jopa länsimaalaisiinkin sarjoihin verrattuna. Näyttelijäntyö on sujuvaa, henkilöhahmot riemastuttavia (Yocchan = <3), ja jaksojen mielikuvitukselliset mutta silti jotenkin niin maanläheiset tarinat onnistuvat herättämään sekä ajatuksia että tunteita. Pitänee joskus siihen mangaankin tutustua.
Yhteiskunnan vihollinen numero !!!
Illuminated realization number one: You are the only light there is for yourself, my friend.

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Pe Joulu 07, 2007 22:56

Enemmän animea tulee seurattua kuin katsottua live action sarjoja. Ensimmäinen aasialainen draamasarja, jonka katsoin alusta loppuun oli korealainen Forbidden Love (Gumiho / Tale of the Nine-Tailed Fox). Kohtuu hyvä sarja. Keskijaksot muistaakseni parhaita. Musiikki oli sarjaan sopivaa, vaikka kappaleiden kierrätys hieman häiritsi (jo kolmas kerta samassa jaksossa sama kappale). Viimeinen jakso oli minulle pettymys. Sarja olisi voinut loppua paljon mielenkiintoisemmin ja yllätyksellisemmin.

Tämän jälkeen katsoin muutaman jakson japanilaista komediasarjaa Attention Please, joka olikin ihan hauska, mutta ei jaksanut kuitenkaan kiinnostaa alku jaksoja pidemmälle.

Viimeksi on tullut katsottua Liar Game, joka kertoo umpirehellisestä naisesta, joka vahingossa osallistuu peliin, jossa hän voi hävitä koko omaisuutensa ja enemmän. Mielenkiintoinen psykologinen thrilleri hyvällä musiikilla ja juonella höystettynä. Jollain tavalla muistutti realitysarjaa, mutta sellaista 10-kertaa parempaa. 11-osainen sarja perustuu mangaan, minkä kyllä huomasi hahmojen reaktioissa. Viimeinen jakso kesti huimat n. 3tuntia, mutta kelasin suurimman osan turhan kertauksen vuoksi.

Suositteluketju on tietenkin erikseen, mutta olisiko teillä muilla jotain hyviä aasialaisia sarjoja, joita olette nähneet ja uskaltaisitte suositella. Tavalliset draama-/romanssi-/komediasarjat eivät juuri kiinnosta. Näyttelysuorituksetkin saisivat vähintään olla kohtuullisia (toisin kuin esim. Jigoku Shoujon live action versiossa). Jotei - Empress minulla on ollut harkinassa katsoa läpi, ja ensimmäisen jakso on tullut ajat sitten nähtyä, mutta toistaiseksi kiinnostus on jäänyt siihen.

Qin

Viesti Kirjoittaja Qin » Pe Maalis 21, 2008 22:35

Mista olette ostaneet drama boxinne? :?: Enkkusubeilla tietty jos niilla suuren osan olettaa sarjoja katselevan.. En ole itse loytanyt kuin seuraavan nettikaupan, jossa nayttaa olevan edes kohtalainen kokoelma JDramoja seka muutama Korealainen: http://surf4vcddvd.com .

DVD boxien hinnatkin jo indikoivat piraattivalmistetta, mutta kokeilin nyt huvikseni tilata Dream again boxin. Itse sarja oli kiinnostava ja tahtoi katsoa sen kerralla - tykkaan Sorimachin virneesta. Natti boxi, kuvantaso ei hairinnyt liikaa, mutta oli selkeasti pakattu, mainoksineen ja kaikki..

Hana Yori Dangon loysin ilmeisesti jo lahes lisensoituna ainakin, Play/YesAsian sivuilta. Terava kuva ainakin. Muuta kokemusta J/Dramoista ei viela ole. Englantilaista tekstitysta suuresta osasta Asia.comin boxeista ei ikava kylla loydy..

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » La Maalis 22, 2008 03:22

Tietääkö muuten kukaan teistä jeidraaman ammattilaisista mitään tästä sarjasta http://www.tv-asahi.co.jp/ikkokukan/

Kyseessä siis kaikkien aikojen parhaasta (jos joku tulee väittämään muuta niin lyön) mangasta, Maison Ikkokusta, tehty uudempi Live Action versio.

Tuon nyt katsottuani jäin ihmettelemään onko noita jaksoja tulossa joskus kenties lisää, oliko tuo vain kertaluonteinen pilotti toteutumatta jääneelle sarjalle vai mikä randomkummajainen. Muita jaksoja en nyt jäätävän tonkimisenkaan jälkeen ole onnistunut löytämään. Kuitenkin tuostakin tykkäsin, (vaikka itse MI:stä ei hirveästi taida enää jäljellä olla, 80-luku näyttää enemmänkin nykyajan retroilulta ja varsinkin casting puolella ollaan kyllä taidettu lukea jotain aivan muuta) ja kovasti tahtoisi tuota lisää saada.

Piyo Piyo

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » La Maalis 22, 2008 11:39

Vrykyli kirjoitti:Tietääkö muuten kukaan teistä jeidraaman ammattilaisista mitään tästä sarjasta http://www.tv-asahi.co.jp/ikkokukan/

Kyseessä siis kaikkien aikojen parhaasta (jos joku tulee väittämään muuta niin lyön) mangasta, Maison Ikkokusta, tehty uudempi Live Action versio.

Tuon nyt katsottuani jäin ihmettelemään onko noita jaksoja tulossa joskus kenties lisää, oliko tuo vain kertaluonteinen pilotti toteutumatta jääneelle sarjalle vai mikä randomkummajainen. Muita jaksoja en nyt jäätävän tonkimisenkaan jälkeen ole onnistunut löytämään. Kuitenkin tuostakin tykkäsin, (vaikka itse MI:stä ei hirveästi taida enää jäljellä olla, 80-luku näyttää enemmänkin nykyajan retroilulta ja varsinkin casting puolella ollaan kyllä taidettu lukea jotain aivan muuta) ja kovasti tahtoisi tuota lisää saada.

Piyo Piyo
スペジャルドラマ.... Eli tuo on SP drama (joka yleensä tarkoittaa 1-2 jaksoa). Tässä tapauksessa kyseessä näyttää olevan vain yhden jakson pituinen juttu. Katsoin vielä läpi JP wikin ja siellä näyttäisi olevan merkintä vain yhdestä 12. toukokuuta viime vuotta tulleesta jaksosta (tosin *köh*voinollaväärässä*köh*. Joku korjaa jos käsitin väärin).

Kukaan muu parkunut Honey and Cloveria? :< En ole pystynyt katsomaan nelosjaksosta eteenpäin kun tulen aina vain masentuneemmaksi. Mutta tuolla nuo kaikki jaksot löytyy joten jokin kaunis päivä kun masentaa niin on hyvä alkaa katsoa. :P

Tällä hetkellä menossa Binbo Danshi (kyaa kyaa Oguri kyaa kyaa). Pakko myöntää että aika symppis sarja.

Myös Ashita no Kita Yoshio on todella hyvä ja suosittelen sitä kaikille joilla maku ulottuu "kummallisuuteen". Sarja muuttuu koko ajan oudommaksi mutta aivan uskomattoman hyvin onnistuu koukuttamaan. -.- Harmi että tässä on hieman vaikeaa jaappania. Ei ymmärrä kaikkea. *headtable*
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » La Maalis 22, 2008 12:05

************** Osittainen offtopic ja häpeämätön mainos **************

Koska tämänkin ketjun henkinen sisältö tulee tulevaisuudessa siirtymään Otakukulttuurin puolelle, niin arvon keskustelijat voisivat myös käydä antamassa ideoita ja ehdotuksia tuonne Neuvonnanjatekniikan-alueen ketjuun:
http://au.aniki.fi/viewtopic.php?t=7156

Teillä kuitenkin todennäköisesti enemmän tietoa ja kokemusta kuin minulla.

************** Osittainen offtopic ja häpeämätön mainos **************

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Maalis 22, 2008 16:48

Qin kirjoitti:Mista olette ostaneet drama boxinne? :?: Enkkusubeilla tietty jos niilla suuren osan olettaa sarjoja katselevan..
K-dramoja olen ostanut enimmäkseen mainitsemastasi YesAsiasta, jonkun R1-lisensoidun myös DVD Pacificista.

Japanilaisia lienee sen verran vähän virallisesti subattuina, että olen uskonut siihen että jos YesAsiassa ei ole, niin sitten ei ole ollenkaan.

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Ke Maalis 26, 2008 01:07

Tiedättekö sanonnan **tuttaa kuin pientä oravaa?
Ei se mitään jos ette, sillä vaikka oravat näyttävätkin oikein söpöiltä, niitä kyllä ottaa aivoon varmasti yhtä paljon kuin ketä tahansa muutakin.
Kuitenkin samaistumisen kohteet tuohon hyvin pieneen oravaan ovat ilmassa, ja mikäli ketutuksen määrä on suoraan verrannollinen oravan kokoon, on kyseessä itsensä sisään romahtanut orava, musta orava.

En tiedä pystyykö tämän foorumin lukijoista monikaan ymmärtämään tätä suunnatonta tuskaani, epätoivoa, pakokauhun sekaista pettymystä maailmaan ja kapitalismin lieveilmiöistä seuraavaa yksilön henkistä musertumista. Sillä se hetki jolloin seuraavana Nobelin rauhanpalkinnon saajana pitämäsi televisiosarja, paljastuukin täydelliseksi kusetukseksi sekä ilkeiden valkokaulussetien täysin laskemoiduksi fanipalveluksi, on itsetunto kovilla - olenko minä todellakin näin hölmö että vielä yli 20vee menen näin helppoon

Ongelman ydin on japanilainen dorama Nobuta wo Produce jota aloin katsomaan puhtaasti tämän ketjun ensimmäisten viestien pohjalta: käytännössä en tiennyt siitä yhtikäs mitään ennen play-nappulan painamista. En voine sanoa, että se yksi kliks olisi elämääni muuttanut, mutta sai silti noin kymmenentuntia myöhemmin, sarjan katsomisen lopetettuani, epämiellyttävän tunteen takaraivoon. "I'm in despair". Todellakin.
En jaksa saati vaivaudu kertomaan nobutasta sen enempää, tutustukoon ken tahtoo, mutta omat mietteeni olivat kuitenkin sen verran sekavia, että joudun niistä tällaiselle dango-foorumille avautumaan. Valitettavasti psykiatrille ei aika saanut vielä pariin viikkon ja Freudin psykoanalyysikin on joku yhtä onneton ihmisenkuvatus kirjastosta lainannut.

Kuitenkin, osa ongelmaa on siinä, että vaikka suomea tasa-arvoiseksi nykyään väitetäänkin, olen sukupuoleltani tätä kaksilahkeisempaa tyyppia, ts. mies. Se että kuinka miehenä minua tämän kirjoistuksen jälkeen pidätte, onkin sitten itse päätettävissänne - enpä nimittäin tuosta enää itsekään aivan varma ole. Miehellehän suomalaisessa yhteiskunnassa on ehkä sovellattavissa arkkityyppi, ei näytä tunteitaan blaa blaa whogivesashit, ikävä kyllä, se myös monesti pitää paikkaansa. Miehen ei todellakaan ole soveliasta itkeä, korkeintaan muuta kuin äitinsä hautajaisissa, jossa sekin pitää kuitata roskana silmäkulmassa. Mutta entäpä sitten jos kyseessä onkin TV-sarja? Pala arkipäiväistä viihdettämme, jota näköradio suoltaa verkkokalvoillemme käytännössä 24/7 ja monelta kanavalta.
En tiedä, ehkä vain sitten olen niin säälittävä nössö että viimeisiä jaksoja katsoessani käytännössä siellä silmässä oli noin Napolin täynnä olevien kaatopaikkojen verran kamaa - onneksi ei kukaan ollut todistamassa tätä suurta häpeää.

Näin totaalisessa sokissa unohtaessani jo mistä piti puhua ja saadessamme aiheeseen soveltuvan pohjustuksen, pääsemmekin illan aiheeseemme, "miksi ihmeessä?"
Myöhemmin keskustelupalstoja, tätäkin, seuranneena, paljastui Nobutan takaa suuri salaliitto: näyttelijät ovat jotain hemmetin poikabändin jäseniä jotka ovat ilmeisestikin tökätty sarjaan vain teini-ikäisiä fanityttöjä miellyttämään ja tietysti boostaamaan levymyyntiä. Voin kuvitella päässäni kaikki käisä heilutellen portaita alas hyppiviä ihmisiä huutaen konkonia samalla. Ei se tietysti heidän vikansa ole, mutta että osaa syödä ihmistä sappikivistä asti tällainen hyperkaupallisuuden synnyttämä mukaorginelli idea. Tai ainakin se, että itse siihen vielä menin samaistumaan ja pitämään sitä ainutlaatuisena.
On suorastaan kauheaa näin jälkeen miettiä objektiivisesti omia fiiliksiä tuon sarjan suhteen.
Kaikki se näyttelijöiden välinen kemia, yhdenmukainen luonnollisuus, piristävä energisyys, ja henkeäsalpaava tunteellisuus menetti merkityksensä.

Ja hassua sinänsä, nyt vasta, tällaisia että muunlaisia foorumeita lukiessani, pystyin todellisesti ymmärtämään miksi sarja loppui kuten loppui, pitäähän fanitytöille olla iloinen ja pistää parhaat kaverit taas takaisin remmiin ja jättää Nobuta yksin chillailemaan vanhaan kouluun (AKIRA, MITÄ VI**UA?!). Tämän tajuttuani todellisuus iski kuin 80-luvun Sledgehammer. Kaikki tv sarjan vuoksi vuodatetut kyyneleeni, ovat käytännössä sama asia kuin itkisi jollekin idolls/tanssii susien kanssa kopioformaatille. Loppujen lopuksi on suorastaan hämmästyttävää kuinka suuri ja nerokas mainoskoneisto tuonkin draama'formaatin' on luonut. Toki on ymmärrettävää, että raha maailmaa pyörittää ja harvapa Buffy Mcbeal goes Stargate Miami ihan puhtaalla omistautuneella sydämellä sieltä töllöttimestä tulee, mutta Nobutan kohdalla tämä kaikki oli vain niin räikeää - kuin yksi suuri tunteilla hyperventiloiva mainospätkä.

Ehkä lähden tästä Buddhlaiseksi munkiksi johonkin Zen-luostariin, tai sitten perustamaan mainostoimiston. Jos riittäisit rahat silloin siihen punaiseen lankaankin.

Voi Jeesus kuinka rakastankaan tätä sarjaa.

Terveisin
"it's bad"

Hanayo

Viesti Kirjoittaja Hanayo » Ke Maalis 26, 2008 20:00

Meikäläinen on iso Matsujun-fani ja Hana Yori Dango sekä Kimi wa Petto kuuluvat suosikkeihini. ^___^ Tykkään kiharoista.

Itseäni ei haittaa vaikka j-draamat "pursuavatkin" JE-tyyppejä, koska lähes kaikki suosikkini ovat JE:läisiä.

Lataan draamat Veohista tai D-Addicts:ta. Suosikkejani ovat mm nämä:
-Hana Yori Dango 1-2
-Nobuta wo Produce
-Kimi wa Petto
-Stand Up!!
-Yamada Taro Monogatari
-Gokusen
-Proposal Daisakusen
-Hanazakari no Kimitachi e

J-Draamaa seuraan enemmän, kun animea, jota oikeastaan en katso juuri lainkaan. Kallistun enemmän mangan puolelle. Japanifriikahtamiseni alkoikin oikeastaan J-draamasta, tarkemmin sanottuna Nobuta wo Producesta ja Yamada Tarosta.

Binbo Danshia haluaisin katsoa (Oguri *kuol*), mutta en löydä sitä mistään englanniksi subattuna. -____-'

Matsujunin, Ninon ja Yamapin draamoja katson mitä vain eteen tuodaan. ;)

Hana-Kimistä suosittelen muuten ennemmin taiwanilaista versiota, kun japanilaista. Taiwan-versiossa on mielestäni valittu paljon parempi tyyppi Mizukin (eli Rui Xin) rooliin. Maki-chan on minusta liian tyttömäinen. :/ Muutenkin Taiwan-versio on uskollisempi mangalle. Vaikkakin Oguri Shun hakkaa Wu Chunin (joka on silti ihana <3) Jiroa ja Tomaa en pysty edes vertailemaan kun molemmat ovat rooleissaan aivan loistavia.
shinjiru koto ga subete love so sweet

dr.online

Re: J-drama

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ma Tammi 25, 2010 05:21

Herätetäänpä vähäsen henkiin tämä ketju.

Draamoja on tullut katsotuksi jo "jokunen" tässä vajaan vuoden sisällä (jotkin parikin kertaa ;>) ja tällä hetkellä katselun alla muun muassa JIN, Samurai High School, Shinsengumi PEACE MAKER (tosin subeja ei ole tullut edes ekaan jaksoon nih, mangasta/animesta kun kovasti tykkään ja ihan kivalta tämä draama-versiokin näyttää), Yamato Nadeshiko Shichi Henge ja herttainen Otomen.

Tähän mennessä eniten ovat mieleen painuneet Maou, Last Friends, ROOKIES, Byakkotai (historialliset jutut, jes!) ja Smile. Minua on kyllä äärihelppo miellyttää, kunhan on edes suht menevä juoni, näyttelijät ovat kivoja ja söpöjä ja musiikkikin on ihan muikeaa.

Enemmän nykyään draamoja tuijottelen kuin animea, tosin jälkimmäinen on pikkuhiljaa palailemassa katselurutiineihini.
"Maybe I'm passing you by
Just passing you by girl"

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Ma Tammi 25, 2010 18:06

Trick ja tiger & dragon on ihan jees muut jii draamat KAKKAA :mrgreen: sillo tällö oon koittanu aina kattoo jotai tolasii oon koittanu kekkon dekinai otokoo ja densha otokoo ja my boss my heröö ja ikebukuro länsi parkkii ja onizukaa ja nodamee MITÄÄN EN OO JAKSANU YLI YKKÖS JAXOO paitsi nodamee ja onizukaa oisin varmaan jos en ois kattonu animeita niist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: japsit ei osaa näytellä YHTÄÄN ja ainoo fiilis joka suurimmast osast noita sarjoi katsoes nousee pinnalle tylsistymisen lisäxxx o MYÖTÄ HÄPEE :mrgreen:

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Ma Tammi 25, 2010 18:10

J-draamat ovat vielä aika uusi juttu minulle, olen katsonut vain Nodame Cantabile-nimisen aivan loistavanmahtavan sarjan. <3 Ilmaantuisipa tuo vähän aikaa sitten julkaistu Nodame-elokuva jonnekin internetin ihmemaailman sokkeloihin tekstitettynä, niin olisin onnesta soikeana. Ja löytäisinpä vielä sarjan toisen spesiaalijakson jostain kokonaan, että voisin katsoa sen loppuun...

Aluksi varmaankin j-draamoille aika tyypillinen ylinäytteleminen ja animetyyliset tipat otsassa yms. tuntuivat hieman kummallisilta, mutta kyllä niihinkin tottui aikanaan. Voisin ihan hyvin katsoa jonkin toisenkin tai vaikka useammankin j-draamasarjan. :) Onko kellään hyviä vinkkejä sarjoista, jotka minun olisi aivan pakko nähdä?
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

mini-Shira

Viesti Kirjoittaja mini-Shira » Ma Tammi 25, 2010 19:04

mä oon j-dramaa kattellu jo jonku aikaa ja listaa on kertynyt jonku verran:

ace wo nerae
ai no kotodama -leffa
boys este
boys love molemmat leffat
buzzer beat
death note leffat 1-3
delicious gakuin
gokusen 1-3
hana kimi
hana yori dango 1,2 ja final-leffa
itsuka no kimi e -leffa
kamen rider decade (kesken)
kindan no koi -leffa
koishite akuma
koizora drama ja leffa
mei-chan no shitsuji
moon child -leffa
nobuta wo produce
princess princess d
proposal daisakusen
rh plus
sukitomo -leffa
super sentai shinkenger (oikeesti iha huippu :D)(kesken)
tadashii ouji no tsukurikata
takumi-kun leffat 1&2 soshite harukaze ni sasayaite ja niji-iro no garasu
tokyo ghost trip
ja yamato nadeshiko shichi henge, kesken tosin, jaksoja kun on ilmestynyt vasta 2 :D

ja sit oon kattonu you're beautifulin kdraman puolelta.

onks joku kattonu tenimyuita? (prince of tennis musical) niissä on aika paljon silmänruokaa vaikkei pot:stä muuten niin pitäis :D ja laulut on hyvii :)

//edit: suurinta osaa noista oon alkanu kattoo jonku tietyn näyttelijän takii muute. ja shounen aita löytyy monesta, parissa on vähän yaoihtavampaaki sitte jo (köhtakumikunkakkoneköh)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”