Dancing Stage / Dance Dance Revolution?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jjmv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjmv » La Syys 06, 2003 20:09

Tennispalatsissa 5 peliä tyttösen kanssa. Olen addikti! ;)

On muuten paljon enemmän fiilistä pelailla kunnon arcade-masiinalla, kuin matolla kotona. Jalat vähän kipeät.
磁束

wice

Viesti Kirjoittaja wice » La Syys 06, 2003 22:38

Miksi pelata tanssiemulaatiota kun voi vaan ihan tanssia? Pirun paljon halvempaa. Mutta ehkä en vain ymmärrä tämän pelin syvällistä yhteiskuntakritiikkiä tms.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Syys 06, 2003 23:29

wICE kirjoitti:Miksi pelata tanssiemulaatiota kun voi vaan ihan tanssia? Pirun paljon halvempaa. Mutta ehkä en vain ymmärrä tämän pelin syvällistä yhteiskuntakritiikkiä tms.
Meitä on siksi kaksi. Mutta kyllä tuosta nyt näkee suurinpiirtein mitä peliltä haetaan.

Eipä nyt semmoista peliä joka kaikille sopisi. Tässä on tietty idea, mutta en ole vielä päässyt tarpeeksi kiinni tietääkseni ihastunko, vihastunko vai passaanko hiljaisesti. Toistaiseksi näyttää viimeiseltä optiolta.

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Su Syys 07, 2003 14:49

Sekä tanssimista harrastavana että DDR:ään hurahtaneena yksilönä sanoisin, että kyseessä on kumminkin jossain määrin kaksi eri asiaa. Tanssiminen on yleensä joko vapaamuotoisempaa (esim. disko) tai muodollisempaa (esim. keskiaikainen tanssi) kuin DDR eikä tanssimisessa ole samanlaista saavutus-elementtiä kuin DDR:ssä. DDR on peli, tanssiminen on tanssimista, kumpikin on hauskaa.

EDIT: Tulipa vielä mieleeni sellainenkin pointti, että DDR:ää jaksaa pelailla aivan hyvin yksinkin, kun taas yksin tanssiminen on hyvin tylsää.
Viimeksi muokannut Darth Mauno, Ma Syys 08, 2003 10:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

maxx-

Viesti Kirjoittaja maxx- » Su Syys 07, 2003 16:00

5 jalkaa menee vielä, 6 tuottaa jo vähän hankaluuksia.. Lähinnä tennarissa tullut pelattua ja löytyypä lintsiltäkin tuo kyseinen masiina. Lintsillä kiva pelata kun siellä ei ole edes kaikilla highscore-listoilla pointseja vielä ^_^v

Mattokin löytyy kotoa, 8,90$ maksoi liksangilta tilattuna. Kolvailin pienen adapterin niin sain tuon pleikkarivehkeen tietokoneeseen kiinni ja Stepmaniassa onkin DDR2-8 ja Euromix 1.
-- maxx-^#anime.fin || www.seifukuheaven.com --

UrsusCode

Viesti Kirjoittaja UrsusCode » Ti Syys 09, 2003 22:39

Noniin, nyt on tennarin kone koeajettuna, lopputulos:
Max 300, standard (6 jalkaa): Melkein läpi, lisää treeniä!
Healing Vision, standard (5 jalkaa): Olipas hullu kipale, mutta läpi :shock:
Eli samoilla taitotasolla yhä ollaan parin päivän treenistä huolimatta, ja yleisölle on kiva tanssia :wink:

Ja tosiaan, täytyy hommata adapteri PC:hen niin saa stepmanialla hioa euroMIX 2 kappaleita
Freak of nature, and proud of it... honest!

Petri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri » Ti Syys 09, 2003 23:12

maxx- kirjoitti:Kolvailin pienen adapterin niin sain tuon pleikkarivehkeen tietokoneeseen kiinni ja Stepmaniassa onkin DDR2-8 ja Euromix 1.
Olisiko heittää linkkiä rakennusohjeisiin? Kolvi kyllä pysyy kädessä, mutta kytkentäkaavioita en ole löytänyt. Mistä hankit liittimet ym. osat, vai otitko hajonneen pleikkarin uusiokäyttöön? :P
"You can't have egg, bacon, spam and sausage without the spam."

maxx-

Viesti Kirjoittaja maxx- » Ke Syys 10, 2003 00:41

Olisiko heittää linkkiä rakennusohjeisiin? Kolvi kyllä pysyy kädessä, mutta kytkentäkaavioita en ole löytänyt. Mistä hankit liittimet ym. osat, vai otitko hajonneen pleikkarin uusiokäyttöön?
No se kriittisin osa eli naaras-PSX-liitin tuli psx-jatkojohdosta minkä ostin konsoli.net:istä, 9e taisi maksaa. Bebekistä viisi diodia (melkein mikä vaan signaalidiodi kelpaa) ja 25-pinninen liitin+kotelo sille.

Kyseessä on siis hyvinkin tunnettu DirectPad Pro-viritys josta löytyy varmasti kytkiksiä ja ajureita pitin nettiä mutta koska käyttiksenä on XP tarvitaan vähän erikoisempaa ajuria : http://www.psxpad.com/index_e.php

ja itse kytkis: http://www.arcadecontrols.com/Mirrors/w ... o/psx.html

koska matolle ei tarvita virtaa force feedbackia varten voi ulkoisen 9V jännitteen jättää vetämättä (eli psx-liittimestä kolmonen jää tyhjäksi).

Diodihässäkkä on sen verran pieni että kaikki hilke mahtuu piiloon liittimen koteloon.
-- maxx-^#anime.fin || www.seifukuheaven.com --

Mabatsekker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mabatsekker » To Syys 11, 2003 22:50

KUUSI. JALKAA. LÄPI.

*huh*

Okei, Arvosana C :p

Ja muita uutisia:

Dancing Stage Fever Julkaistaan 24.10.2003 PSone ja PS2.. ~Toptronics

Samana päivänä ilmestyy MegamanX7 ja FF Tactics Advance.. LOMPAKKO KUOLEE..

Ja pitäs viel joku Marvel vs Capcom 2 hankkia..
<3 Catgirls :3

UrsusCode

Viesti Kirjoittaja UrsusCode » To Syys 11, 2003 23:02

Ohhoh, vieläkö PSonelle muka julkaistaan pelejä... Ja vielä Dancing Stage :shock: Olin luopua jo täysin toivosta kun Dancing Stage Megamix tuli vain PS2:selle, mutta tämähän on loistavaa, eipä tarvitse hankkia modipiiriä uusien kappaleiden toivossa
Freak of nature, and proud of it... honest!

ponpoko

Viesti Kirjoittaja ponpoko » Su Syys 28, 2003 21:56

Hauskaahan se on, EuroMix 2:sta pari kertaa olen pelannut arcadessa ja kotona on DS MegaMix + lörppämatto. Arcadella tuntuu olevan vähän helpompaa, jotenkin jämäkämpi alusta... joka ei siirry senttiäkään sivuun MAX300:aa paukuttaessa. :)

Tällä hetkellä vaikein biisi, joka menee läpi, taitaa olla just tuo MAX300 standardilla, eli 6 tähteä... jalkaa... hglahguhlga. Arvosana C. Lörppämatolla.
-"Daga, tsukemono! Temee wa dame da!"
-"!!"

natu

Viesti Kirjoittaja natu » Ma Tammi 26, 2004 15:06

Minä itse ostin nyt tammikuun alussa Euromix 1:n ja tanssimatosn _samassa_ paketissa n. 54 e eräästä Prismasta. On tullut tanssittua ihan kohtuudella ja kyllä sitä jotain osaakin, kun on nyt yli vuoden ollut DDR-harrastaja. Eli siis toissauutenavuotena ekan kerran törmäsin en-aivan-sattumalta Dancin Stage Euromix 2:n tennarissa. Vaikeahan sitä on harrastaa kun itse asuu sadan kilometrn päässä lähimmästä arcadekoneesta :(
Mutta siis..Olin assemblyilläkin tossa viime vuonna, siellähän oli epävirallinen DDR-kompo johon osallistuin ja homma kusahti monilta osaavilta huonon pelin takia, se lagas. Sitten vaihdettiin tietokoneeseen, jonka silloinen poikaystäväni liiti televisioon. Saatiin enemmän kappaleita.
Lopuksi sitten poikaystävä voitti kilpailun ja ihmiset jatkoivat pakkomielteistä tanssimistaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. No, minä ainakin x3 Meillä on oma tanssitiimikin, Team Xill, joka pukeutuu kokonaan valkoisiin :D Mutta en viitsi mainostaa enempää, tulee huono omatunto.
Koneellakin on Stepmania ja DDR Extreme, mutta muita ei olekaan, sillä tuon sain koneelleni assyjen aikaan, muuten mulla ei ole nettiä :/ Adapterin ajattelin joskus hommata, mutta toistaseksi pleikkariversiokin riittää.
4 jalkaa menee hyvin, 5 riippuu kappaleesta ja jotkut 6-jalkasetkin menevät jotenkin läpi.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ma Tammi 26, 2004 16:58

Buaaa, dankea~

Danke on kivaa. Jotenkin olin onnistunut kesän mittaan sen kasvavan suosion ignoroimaan, mutta syksyllä CF:n MänttäMiitissä kun passiivisesti altistuin sille (köh köh, tuskin oli muuta vaihtoehtoa, te roistot), niin ~viikko sen jälkeen saapui Hong Kongista paketti mukanaan kaksi vaahtomuovisisältöistä mattoa sekä adapteri. Stepmaniaa siis pelailen, satoja kappaleita koneella.
En nyt menisi heittämään mitään tärkeileviä arvioita taidoistani, mutta kyllä yleensä suosiolla selviän melkein viidestä jalasta, ja seiska-kasijalkaisetkin useimmiten menevät tuplanopeudella. Max300 on kiva :3

Kokeilin ensi kertaa sitä Tennarin laitetta tuossa puolitoista viikkoa takaperin. Kauhea helvetinmasiina sekin. Ei mahdu kallooni miten voi danketa kengät jalassa, kun eihän siinä tunne että missä nuolet ovat *huomaa aina ei-omilla matoilla pelatessaan että puolen kappaleen jälkeen hyppii jossain metrin päässä matosta*.

*tarkistaa Max300-enkkansa Steppulla* = 6 jalkaa, B (steppussa varmaan vähän eri arvostelusysteemi)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Tammi 26, 2004 21:54

Ja todettakoon että ne jotka eivät jaksaneet tanssia Mänttämiitissä, altistuivat huoneilmalle jota voi kaapia veitsellä tuliaiseksi mukaan...

Mutta onhan tämä harrastus. Kyllä siellä sitä innokkuutta näki ja tulipa sen Stepmanian ansiosta mahdollisuus todeta oma VGA-PAL -adapterinikin ehjäksi. Kaikesta se hyvä löytyy kun etsii.

amina

Viesti Kirjoittaja amina » Ke Helmi 04, 2004 22:17

Minun DDR-addiktioni sai alkunsa viime syyslomalla, kun Tennarissa pääsin ekan kerran pelaamaan. Kotona sitten etsin biisejä ja pompin niitä ilman mattoa askellistojen (step chart = askellista minun surkeilla suomennustaidoillani :P) avulla. Se vain oli kovin tylsää pitemmän päälle kun ei tuloksia nähnyt. Joulua ennen mentiin kaverin kanssa irkkitutulle pelaamaan ja hän valisti meitä StepManian olemassaolosta. No, se hankittiin sitten ja pelailtiin näppäimistöllä siihen asti, että pukki toi kivassa paketissa maton+adapterin ^^

Eli semmoisen kuukauden olen nyt kotona pomppinut, mutta paljon pitäisi vielä harjoitella ennen kuin mikään max300 menisi edes lightilla :roll: Pari viikkoa takaperin kävin kokeilemassa Tennarissa taas, että oliko edistystä tapahtunut syyslomasta. Olihan sitä, onneksi :P

Mikä sitten tekee siitä niin kivaa? Jaa-a... Minulla on ihan yleisesti joku juttu tanssimiseen muutenkin, niin pitihän tuommoistakin sitten. Onko se kivempaa kuin "oikea" tanssi? Hmm. No silloin, kun se vain menee, eikä ajattele sitä suorittamisena ja tekee siitä oikeasti tanssia (silloin muuten tulee yleensä kyllä paras tuloskin). Eli ihan niikuin tanssiessa muutenkin; kaikkein ihaninta on silloin kun lakkaa laskemasta askelia sun muita liikkeitä ja antaa musiikin vaan viedä ^^

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”