Huonoin on huonoin

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Horaaneko

Re: Huonoin on huonoin

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ke Huhti 11, 2012 22:53

K-ON! (manga)
Ei vaan iske, enkä ymmärrä sarjan suosiota. Hahmot ovat tylsiä ja tarina perusshittiä.

Tokyo Mew Mew (manga)
Itse olisin ainakin vähän järkyttyneempi kuin "iih korvat ja häntä!!" jos musta tulisi mutaatio.

Lucky Star
Menee samaan kastiin K-ONin kanssa. (Anime)

Kamikaze Kaitou Jeanne (manga)
Ostaessani joskus pentuna fanitin ihan täysillä, mut nyt tää saa aikaan inhotusreaktioita. Ja hahmot näyttää naurettavilta. Onneksi Tanemura on oppinut piirtämään (jotenkin) nyttemmin, mutta Kaitou on kyllä jotain niin älytöntä.

+ kaikki ihkupihku shoujotus.

Sekaiichi Hatsukoi (manga)[/s]
(meniköhäntuoniminytoikein)
Kuuluu siihen yaoihin, jota inhoan. Samoin Gravitation ja muu samantyylinen saa aikaan yökötystä. Eli suuripiirteisesti sarjat joissa kaikki pyörii seksisuhteiden ympärillä, seme/uke-jaoittelu näkyy melkein huvittavan selvästi, eikä kukaan näytä ihmiseltä mittasuhteella 1:15. Blah.

Katsoin animen vuosi sitten ja tykkäsin siitä. Eli korjaillaanpas mielipidettä tästä. :D Tippui paljon parempaan kastiin kuin esim sisaruksensa Junjou Romantica, joka oli aika ala-arvoista shaibaa. Sekaiichi oli parantunut niin juoneltaan kuin piirtotyyliltäänkin, jopa ehkä hiukan myös hahmoilta. Eihän tämä vielä mitään erikoisen hyvää ole, mutta kyllä sen katsoi.

Sugar Sugar Rune (manga)
En tykkää tämän piirtotyylistä yhtään.

Laitanpa vähän lisää:

Olympos (manga)

Tässä puhutaan siis yhdestä mangasta (vai olikohan siinä kolme samassa paketissa, manga oli hemmetin paksu). Juoni kertoo hyvin pitkälti siitä, että jumalilla on tylsää. Sitten ne leikkii ihmisillä (muttei niin että se olisi mielenkiintoista). Vaikka Kreikan mytologia on pullollaan mielenkiintoisia jumalia, mangassa esitellään tutun kolmikon (Hades, Zeus ja Poseidon) lisäksi vain Apollo, mikä on vähän wtf. Kaikki hahmot on ärsyttäviä. Vaikka piirtotyyli on nätti, ei sekään jaksa pitää kiinnostusta yllä. Hyi.

Aku No Hana (anime)

Ajattelin ekojen jaksojen aikana, että tästä voisi jopa tykätä. Oikeastaan valtaosan vihaama animointiyyli ja mangasta poikkeaminen ei itseäni häirinnyt, ja juoni vaikutti jännältä. Katsoinkin sen muutamaan päivään. Mutta loppu oli jotain niin sekavaa ja köykäistä, että tästä jäi vaan tosi pettynyt fiilis. Katsoo nyt jaksaako mangan lukea, mutta meh, vähän lopahti innostus (ja päähenkilö on hiton ärsyttävä).

Sword Art Online (anime)

Nautin animesta jollain tasolla ekan kauden puoleenväliin, mutta sitten mentiin metsään. Perus piilotettua haaremiskeidaa kämäsellä, monta kertaa nähdyllä juonella ja kaikki hahmot oli vaan hiton ärsyttäviä. Tässä sarjassa kiinnosti alun kivan uhkaava fiilis ja ihan mukava animointityyli/nätti maailma, mutta se ei vaan kantanut enää kun juoni ja hahmot vedettiin viemäristä alas. Jotkut tosin sanoo että kakkoskausi korvaa vähän tuota ekan kauden loppupuolta. Tiedä sitten siitä.

Chaos;Head (anime)

Ajattelin löytäväni tästä animesta samankaltaisuuksia rakastamani Steins;Gaten kanssa. En löytänyt. Animointityyli järkyttävä ja homma vedetty pikkupervoksi haaremiksi. Katsoin tosin vaan yhden jakson, että en tiedä olisiko tälle pitänyt antaa vielä mahdollisuus. En kyllä usko.
Viimeksi muokannut Horaaneko, Ti Touko 19, 2015 23:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
There is no spoon.

Erushi

Viesti Kirjoittaja Erushi » La Huhti 14, 2012 22:38

Jos ollaan ihan rehellisiä, niin inhoan Papa to kiss in Darkia. En ole sarjaa nähnyt kuin pari vilkaisua, mutta jo se, että kuulin sen käsittelevän isän ja pojan salasuhdetta oli musta jo niin ällöttävää, etten edes tahtonut vilkaista koko sarjaa. Samoin myös nämä sarjat, joissa veljekset/velipuolet/sisko ja veli ovat pari, ällöttävät. Ei insestiä kiitos!!
It's a circle of life

Mioo

Viesti Kirjoittaja Mioo » La Helmi 02, 2013 00:14

Arina Tanemuran tuotanto, varsinkin uudemmat tekeleet. Tutustuin aiemmin mangakan sarjoihin ainoastaan kauniin taiteen vuoksi, mutta niinkään kaunista ei jaksa albumi- ja sarjakaupalla lukea, jos hahmot näyttävät toistensa iättömiltä klooneilta ja ovat sieluttomia/kliseisesti ja ennalta-arvattavasti kaikkeen reagoivia.
Monet shoujo-sarjat ylipäätään. Tuppaavat olemaan hahmot melko lailla samaa puuta kaikki, heikko ja parhaansa yrittävä tyttö & komea/jostain tuntemattomasta syystä vastustamattoman täydellinen poika. Olen varmaan kasvanut ohi genrestä, tai ehkä minulla ei ikinä ole ollut kehitysvaihetta, johon nämä sarjat olisivat kuuluneet :-D
Pokemon ym. tämän genren animet nykypäivänä. Lapsena Pokemon oli ihan huippu, mutta nykyään tasovaatimukset on jo niin korkealla, ettei voi enää hyväksi sanoa parhaalla tahdollakaan, ei suurinta osaa juonista kuten ei dubbiakaan. Taiteen 'lapsellisuudesta' en mene sanomaan mitään, koska nämä sarjat ovat lapsille suunnattuja.
Ghost in the shell. En muista tarkemmin, mikä elokuva, kun niitä kai on ollut useampia, mutta muistan vain, ettei 'muka-pahaenteisessä' juonessa ollut mitään mikä olisi napannut. Taide oli ok mutten sitäkään rakastanut.
Paranoid Agent en vain millään tajunnut siitä mitään :d
Rakastamani mangan InuYasha täyteosat monine pahiksineen ennen kuin mangaka malttoi päättää sarjan.
K-on manga. Slice-of-life on ok, kun se koskettaa ja saa vaipumaan mietteisiin, sokerikuorrutettu huoleton happy ever after tykitys ei.
Suzunari manga. OMG. Karmeampaa yhteentörmäystä odotusten ja todellisuuden välillä en ole tainnut kohdata. Kannen ja kawaii-olemuksen perusteella varmaan suurin osa luokittelisi tämän K-on:in toisinnaksi, mutta sisältö on... kuin otakun viattomammasta päiväunesta. Anteeksi te, jotka tästä oikeasti tykkäsitte, mutta mielessäni pyörii yhä vain kauhukuva siitä, kuinka moni pikkutyttö tulee pettymään järkyttävällä tavalla tähän pokkariin tartuttuaan 8[ Onneksi lainasin vain kirjastosta.
Power! manga. Oli tylsä. Vaikka yritin ihan oikeasti tykätä siitä.
Cinemangat. Vaikea uskoa, että Suomessa olisi yhtäkään niin vähärahaista, ettei pystyisi animea ostamaan jos oikein on kiinnostunut. Jos taas anime perustuu mangaan, oman kokemukseni perusteella kantsii lukea alkuperäisteos.
Wolf's Rain manga. Se on kuvia paperille painettuna.

Lunalina

Re:

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ti Helmi 05, 2013 17:24

Mangat:
Pixie Pop: Gokkun Pucho
Olen törmännyt huonoihin sarjoihin, mutta tämä vetää huonoudellaan pohjat. Juoni on kliseitä täynnä: Eräs tyttö on ihastunut poikaan, joka sattumoisin ei voi sietää häntä. Tyttö juo myöhemmin vahingossa taikajuoman, jonka ansiosta hän muuttuu mm. näkymättömäksi ja aikuiseksi juomalla jotain juomaa. Juoman tehnyt keiju raivostuu ja päättää auttaa tyttöä saamaan prinssinsä, koska samalla saa juomansa takaisin. Mukaan sekoitetaan täydellinen kilpailijatyttö ja kliseeseos on valmis.
Sarja näyttää kaiki mahdolliset shoujokliseet piirtotyylillään, hahmoillaan ja niiden käyttäytymisellä. Mukaan mahtuu mm. pirtsakka paras kaveri, parhaaseen kaveriin ihastunut poika (joka on coolin pojan paras kaveri, YLLÄTYS)
Aiemmin pidin sarjasta, nyt se pääsi tänne asti listaukseen.

Anime:
Dororon Enma-kun Meeramera
Äänet menetteli, mutta fanserviceä en kestanyt kuin kolme jaksoa. Päähenkilö oli mäntti, esitelty sivuhenkilötyttö on tyhmä. Ainoa tähdellinen hahmo oli päähenkilön hattu. Uuden pahiksen astuessa esiin lopen dramaattisesti lopetin katsomisen.

Digimon
Kuka voisikaan unohtaa Agapio Racing Teamin dubbia? Se koski korviin ja aiheutti hihittelemisen aihetta. Minua häiritsee se, että Digimonit voivat kehittyä mistä muodosta mihin tahansa eli käytännössä vikasta ekaan. MIKÄ JÄRKI TUOSSA ON? Taistelussa pitää kokoajan uudestaan kehittää ultimate-muotoon, eihän alkeismuoto pärjää yhtään. Menee aikaa hukkaan ja logiikka on tuosta systeemistä kaukana. Digimonien puhuminen oli myös puistattava ajatus. En välttämättä haluaisi taistelupartneria, joka puhuisi 24/7. Onhan sen tulkitseminen helppoa, mutta mielestäni Pokemonin kaltaisten olioiden tunteiden tulkitseminen vaatii taitoa, mitä kunnioitan.

Lucky Star
En älynnyt vitsejä ollenkaan. Katsoin sarjaa tasan yhden jakson tunnarin kokemisen takia. Muuten ihan mukiinmenevä, jos olisi älynnyt vitsit, joita hahmot laukoivat joka kolmas minuutti. Tunne "olisiko tässä pitänyt nauraa" tuli liiankin tutuksi. Lopetin sarjan enkä aio aloittaa itsenäisesti.
Viimeksi muokannut Lunalina, Pe Tammi 09, 2015 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Su Helmi 24, 2013 20:21

Omoide Poro Poro

Ainoa Ghiblin leffa, jota ei ole julkaistu Suomessa. Miten voi Ghiblin leffa olla huono? Sanottaisiinko nyt niin, ettei tässä elokuvassa ole oikein juonta. Elokuvan päähenkilö menee maalle lomalle. Siellä hän selittää lapsuudestaan. Siinä oli elokuvan tapahtumat. Käsittämättömän tylsä elokuva. Nainen kertoo kuinka ala-asteella hänellä alkoi kuukautiset, mennään takaisin aikuisuuteen ja nainen kerää kukkia. Sitten nainne alkaa selittää kuinka hän oli huono matikassa ja kuinka murtoluvut olivat vaikeita, takaisin aikuisuuteen. Mies kysyy että onko naisella jokin hätänä, nainen vastaa "Viidennellä luokalla mä tunsin pojan, joka sano ettei kättelisi mua". MITÄ VITTUA TÄMÄ OLI?

momelus

Viesti Kirjoittaja momelus » Ma Helmi 25, 2013 20:54

Soul Eater. (Ottakaa huomioon, että olen lukenut sen ainoan suomeksi ilmestyneen pokkarin. Enempää ei pystynyt.) Piirtotyyli sakkasi ja pahasti, hahmot olivat latteita ja vitsit syvältä. Silti siitä tykätään. Ei ymmärrä.

Finlandia, voi yhden kerran. Pystyin lukemaan ehkä 15 sivua. Ällöttävää, epäuskottavaa shoujo-höttöä. Mikä halvatun TONTTUKOULU?

Basilisk, jota jaksoin kaksi pokkaria. Piirtotyyli oli erittäin epäselkeä eikä juonessa tahtonut pysyä mukana - siis kuka oli kenenkin puolella?

Rave, jonka piirtotyyli oli HIRVEÄ, ja jossa sorruttiin samaan virheeseen kuin kaikessa muussakin: ei osattu lopettaa ajoissa.
Spoiler:
Liiskataan pahisjengi jee, oho, nyt niitä onkin sata lisää. Liiskataanpa nekin.
Inuyasha - jokainen osa on samaa tahkoamista. Etsitäänpä sirpaletta. (Enkä pitänyt piirtotyylistä.)

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Helmi 26, 2013 22:12

Mieleen tulee ainakin I Don't Like You At All Big Brother (vastenmielinen siscon sarja), Master of Martial Hearts (fan service painotteinen OVA, jolla on synkkä loppu), Kiss X Sis (syystä, jonka voi arvata, jos tietää mistä tossa OVA:ssa on kyse) ja useita fan servive painotteisia animeita, jotka keskittyvät siihen eivätkä tarjoa juuri muuta.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

MegaOlento

Viesti Kirjoittaja MegaOlento » Ke Helmi 27, 2013 13:12

momelus kirjoitti:Soul Eater
Oot taas näitä: "Luin yhden sivun enkä pitäny" ääliöitä? No onneks et pääse kokemaan Soul Eaterin uskomatonta tarinaa. Sunlaistes ei pitäis ees lukea mangaa.

Prodigy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Prodigy » Ke Helmi 27, 2013 13:46

MegaOlento kirjoitti:
Oot taas näitä: "Luin yhden sivun enkä pitäny" ääliöitä? No onneks et pääse kokemaan Soul Eaterin uskomatonta tarinaa. Sunlaistes ei pitäis ees lukea mangaa.
Kuolin.

5/5
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

momelus

Viesti Kirjoittaja momelus » Ke Helmi 27, 2013 20:49

Prodigy kirjoitti:
MegaOlento kirjoitti:
Kuolin.

5/5
10/10 suosittelen.

Pakko kuitenkin korjata: luin jopa koko pokkarin. Toivottavasti pääsen siitä kohta eroon.

Mioo

Viesti Kirjoittaja Mioo » Ke Helmi 27, 2013 22:38

momelus kirjoitti: Finlandia, voi yhden kerran. Pystyin lukemaan ehkä 15 sivua. Ällöttävää, epäuskottavaa shoujo-höttöä. Mikä halvatun TONTTUKOULU?
Mielestäni Finlandia on juuri sitä, mitä genreltä sopii odottaa, eli onnistui omassa sarjassaan (ja sarjan pituuskin kertoi jo varsin selvästi sen saamasta suosiosta ja täten sisällön laadusta). Itseäni ei shoujo tosihyviä poikkeuksia lukuunottamatta kiinnosta, ja koko pointtihan tämän julkaisemisessa oli se että se sijoittuu Suomeen - melkein voisin lyödä vetoa, ettei missään muualla pääsisi kustantamoon asti :D Itse en ainakaan odottanut siltä yhtään enempää kuin shoujolta sopii, halusin vain saada naurut siitä, miten sarjakuvataiteilija maapallon toisella puolella hahmottaa rakkaan kotimaani (odotettavissa oli sekin, ettei kovin todenmukaisesti: tonttukoulussa useita pukkeja/vuosi, ei poikatonttuja, ei poronhoitoa jne :D). Nyt ehkä tiedämme, miltä länsimaisten tekemä wannabe-manga Japaniin sijoitettuna japanilaisten silmin näyttää!

Todellakaan ei ollut tarkoitus piikittää tällä kilometriviestillä. Finlandia vaan on mielenkiintoinen tuttavuus näin kulttuuri-identiteetti-näkökulmasta ^^ Ai niin, tonttukoulu on Oikeasti olemassa ;) http://www.santapark.com/tutustu-santap ... nttukoulu/

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ti Touko 19, 2015 20:14

Nykyään melko harvoin jätän sarjoja kesken, mutta äsken lukemani Rihito Takarain Ten Count 1 oli lentää ikkunasta ulos. Olen tykännyt Takarain aiemmin piirtämistä sarjoista, joten olin itsekin yllättynyt, mien paljon tämä manga inhotti minua.
Spoiler:
Jotenkin minua kuvottaa ajatus siitä, että tyyppi A, joka on terapeutti, ensin puoliväkisin vänkää itsensä henkisesti sairaan ihmisen B avuksi ja siitä sitten lähtee liikkeelle suhde. Varsinkin, kun spoilerien perusteella sänkypuuhiin päästään jo pokkarissa kaksi, eikä kyseessä ole mikään molemmin puolin haluttu tilanne. Olen enemmän kuin tottunut siihen, että varsinkin BL-puolella tulee vastaan kaikenlaista ällöttävää, jonka pitäisi sitten muka olla romanttista, mutta oma rajani menee nyt tässä.
Jotenkin tunnen oloni epäonnistukeeni, sillä niin monet ihmiset, joiden kanssa olen yleensä samaa mieltä, kehuvat tätä sarjaa maasta taivaaseen ja heidän mielestään se on ihanin ja seksikkäin BL, mitä he ovat aikoihin lukeneet.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Red Data Girl 9/12]
Anime- ja mangablogini

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Touko 21, 2015 14:23

Horaaneko kirjoitti:Olympos (manga)

Tässä puhutaan siis yhdestä mangasta (vai olikohan siinä kolme samassa paketissa, manga oli hemmetin paksu). Juoni kertoo hyvin pitkälti siitä, että jumalilla on tylsää. Sitten ne leikkii ihmisillä (muttei niin että se olisi mielenkiintoista). Vaikka Kreikan mytologia on pullollaan mielenkiintoisia jumalia, mangassa esitellään tutun kolmikon (Hades, Zeus ja Poseidon) lisäksi vain Apollo, mikä on vähän wtf. Kaikki hahmot on ärsyttäviä. Vaikka piirtotyyli on nätti, ei sekään jaksa pitää kiinnostusta yllä. Hyi.
En voisi olla enempää samaa mieltä kanssasi! Olen lukenut tämän tekeleen kaksi kertaa ihan vapaaehtoisesti (!!!) ja siinä oli jo kaksi kertaa liikaa. Toisella lukukerralla tosin tykkäsin enemmän, koska osasin vältellä pahimmat karikot. Ja minä vielä joskus harkitsin ostavani tämän - tosin pelkän kannen perusteella. Hyvä että jäi hyllyyn.

Itsekään en ymmärtänyt, miksi sarjaan oli valittu juuri nämä tietyt jumalat. Niin miksi? Mangakalla oli minusta ihan mielenkiintoisia ideoita, mutta kokonaisuudessaan sarja ei toimi yhtään. Tyhjää mukafilosofista paskaa jauhetaan sivukaupalla niin että katsoja tuskastuu kuoliaaksi. Lisäksi minusta ei ehkä ole paras idea tehdä mangaa siitä, että tyypeillä on ihan helvetin tylsää. Lukijallakin on ihan helvetin tylsää tätä mangaa lukiessa. Tykkäsin kyllä mangan ekasta tarinasta, jossa saksalaisnuorukainen etsii Troijan raunioita mutta päätyy pienoispuutarhaan - se olisi toiminut hyvin myös ihan erillisenä lyhyttarinana. Pidin myös ideasta, että jumalat eivät voi valehdella. Tämä tosin aiheuttaa sen, että sarjassa kaikki tapahtuu dialogissa. Pidin myös jumalien inhimillisyydestä, ja piirrostyyli oli hienoa - mutta ei kovin tarkkaa, sillä esim. Haades oli piirretty välillä sarvien kanssa, välillä ilman, välillä korvilla ja niin edelleen. Eli ei se tyylikään ollut niin hyvää kun sitä tarkasteli lähempää.

Sarja haahuilee epäloogisesti, sen hahmot ovat tylsiä, sarjassa ei tapahdu mitään, se loppuu äärimmäisen epämääräisesti, osa hahmoista on raivostuttavia ja Haadeksen mukaantulo laskee sarjan aikaisemmin vielä edes jotenkin siedettävän tason jonnekin pohjamutiin. Hirveää kuraa, joka toimii kivana kuvakirjana kunhan kuvia ei katso kovin tarkasti ja skippaa tekstit. Jopa Kamigami no Asobi oli parempi jumaltulkinta kuin tämä tiiliskivi paskaa.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » La Kesä 27, 2015 17:16

VampireNaomi kirjoitti:Nykyään melko harvoin jätän sarjoja kesken, mutta äsken lukemani Rihito Takarain Ten Count 1 oli lentää ikkunasta ulos. Olen tykännyt Takarain aiemmin piirtämistä sarjoista, joten olin itsekin yllättynyt, mien paljon tämä manga inhotti minua.
Spoiler:
Jotenkin minua kuvottaa ajatus siitä, että tyyppi A, joka on terapeutti, ensin puoliväkisin vänkää itsensä henkisesti sairaan ihmisen B avuksi ja siitä sitten lähtee liikkeelle suhde. Varsinkin, kun spoilerien perusteella sänkypuuhiin päästään jo pokkarissa kaksi, eikä kyseessä ole mikään molemmin puolin haluttu tilanne. Olen enemmän kuin tottunut siihen, että varsinkin BL-puolella tulee vastaan kaikenlaista ällöttävää, jonka pitäisi sitten muka olla romanttista, mutta oma rajani menee nyt tässä.
Jotenkin tunnen oloni epäonnistukeeni, sillä niin monet ihmiset, joiden kanssa olen yleensä samaa mieltä, kehuvat tätä sarjaa maasta taivaaseen ja heidän mielestään se on ihanin ja seksikkäin BL, mitä he ovat aikoihin lukeneet.
Et ole ainoa, joka on tehnyt noin! Itsekin lopetin Ten Countin 12. luvun kohdalla, koska minulla keitti yli. Minua inhotti koko ajatus sortumisesta vanhaan kunnon kaavaan.
Spoiler:
"Seme raiskaa uken, uke rakastuu semeen" ja tätä rataa. En vaan usko, että käpelöinti ja pakotettu petipuuha saa toisen rakastumaan toiseen. Vaikka se alkoi hyvin, niin se huononi loppua kohden ja tämä eskaloituminen oli liikaa.
Yleensäkin se, että toisen mielipidettä ei ota huomioon ja tyydyttää seksuaalisia halujaan, ei ole mielestäni seksikästä eikä ihanaa. Se on pikemminkin kammottavaa, ällöttävää ja töykeää.
Olin lukenut tuota ennen Takarain aiemmat teokset Seven Days ja Only The Flower Knows ja pitänyt niistä, joten yllätyin siitä, miten ääripääteos tämä oli.
Mielestäni on vaan maalaisjärkeä, että lopettaa tässä pisteessä eikä kiduta itseään enempää. Tämä teos on ehdottomasti yksi inhokeistani eivätkä sen hyvät hetket pelasta sitä. Piste.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”