Huonoin on huonoin

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kioko_

Huonoin on huonoin

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ti Touko 23, 2006 11:45

En kyllä löytänyt tuolta aikaisempaa aihetta tästä,mutta siis
kyselisin tässä vaan, että mikä on huonoin lukemanne manga/katsomanne anime. No, minä en ollenkaan pitänyt Azumanga Daioh:sta. Ja myöskin nämä pokemonin tapaiset ovat aika huonoja mielestäni (paitsi digimon). Enkä myöskään pitänyt Ghost in the Shell:sta (gomene vaan).

Cyb

Re: Huonoin on huonoin

Viesti Kirjoittaja Cyb » Ti Touko 23, 2006 13:43

Kioko_ kirjoitti:En kyllä löytänyt tuolta aikaisempaa aihetta tästä,mutta siis
kyselisin tässä vaan, että mikä on huonoin lukemanne manga/katsomanne anime. No, minä en ollenkaan pitänyt Azumanga Daioh:sta. Ja myöskin nämä pokemonin tapaiset ovat aika huonoja mielestäni (paitsi digimon). Enkä myöskään pitänyt Ghost in the Shell:sta (gomene vaan).
Olisi myös kiva kuulla peusteluja siitä, mikset kyseisistä teoksista pitänyt, kun yleensä tämäntapaisilla aloituksilla varustetut ketjut tuppaavat menemään siihen, että vain listataan kasa nimiä. Tai sitten perustelut ovat luokkaa "se on mun mielestä huono koska se on huono".
SchützTaffel

Mel T.

Viesti Kirjoittaja Mel T. » Ti Touko 23, 2006 18:53

okei huonompii animei mitä oon nähny:

- digimon: lapsellisest piiretty ja juoni toistaa aika paljon itteään (joskus tuli katottuu, mut en ollu jääny koukkuu), dubbaukset oli surkei.

-pokemon: - sama ku digimonin arvostelu-

- Ranma ½ : kyl toi voi olla hyväki mut en KESTÄNY kattoo ekaa jaksoo kuutaku kymmenisen minuuttii. Ei tosiaankaan kiinnostanu mikää jätti banda joka osasi jotai itsepuolustust.

- rahxephon: luulin tämän olevan jokin hyvä mech anime sarja ku joku oli niin kehunnu tätä. olihan se hyvä mut ekan jakson "mechit" ei ollu sellasii mitkä liikku maal niinku mechit yleensä joten petyis suuresti.

- utawarerumono: päähenkilö on tylsä ja metssässä asustava peto ei oikeen näpänny mulle.

-ghost in the shell: hmm... asut ainakin päähenkilön uniformu (jos sitä sellaseks saa kutsuu) oli aikas tota noi kauhee. Juoni aika peru poliisi jahtaa rikollist- tyyppinen, tylsä sellasenaa.

-GTO: piirrustus tyyli häiritsi liikaa, joten lopetin sen sarjan kattelemise

noi oil ny ne mitä tuli päälimmäiseks mielee, kyllähän noit riittää
masochist... so, I like it
CLICK ME YOU BASTARD :3

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Touko 23, 2006 19:40

No mitäs tästä ensimmäisenä

Legend of Galactic Heroes Gaiden 1 - Ensimmäinen jakso oli mielestäni liian tylsä, ei iskenyt yhtään. Aion vielä joskus katsoa tätä lisää, jos siitä vaikka löytyisi jotain.

Saint Beast - Tämä oli uskomattoman tylsä, ei iskenyt kyllä millään, ehkä sitäkin voisi joskus vielä pidemälle katsoa, jos se vaikka yllättäisi.

Canvas 2 ~Niji Iro no Sketch~ - Sama kuin 2 edellistä, siis ihan harvinaisen tylsä, "Mä en maalaa enää ikinä... No ehkä ihan vähän..." pitäisi varmaan sekin katsoa loppuun jos aikaa riittää

One Piece OVA - Ääninäyttelijät, se tappelu. Ei, ei näin... En tykännyt kyllä en niin yhtään
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Luffy

Viesti Kirjoittaja Luffy » Ti Touko 23, 2006 19:41

Transformers, kirjoittaa en osaa. Ei ole ennenkään mechat iskenyt ja tämä ei ole mitään mechan parhaimistoa.

Gunsandswords, tuotakaan en osaa kirjoittaa. No ei tämä varsinaisen huono ole, mutta jokin ei siinä kiinostanut, en osaa sanoa mikä.

Siinäpä nuo, on niitä lisääkin ei nyt vain tule mieleen.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ti Touko 23, 2006 20:16

Jaa, että huonoin anime. Tämä onkin vaikea valinta, koska aika monet animet kilpailevat tästä sijasta, kuka animoinninsa/ääninäyttelyn tms. suhteen. Mutta karsitaan lastensarjat pois ja katsotaan kokonaisuutta, niin tämän paikan valtaa kyllä Gravitation.

Katsellessani tätä viattomana nuorena miehenä, silloin milloin kaikki mitä sai käsiinsä piti katsoa - oli se jöötiä tai ei - johtuen valikoimien puutteesta, niin jopa silloin tämä sai aikaan kärsimystä. Typerät hahmot, kiinnostamaton juoni ja huono musiikki saivat aikaan kauhukokemuksia. Tämä kokonaisuus sai aikaan inhoreaktion kyseistä sarjaa kohtaan - merkittävä ominaisuus, koska eivät edes NGE fanit ole saaneet aikaan kyseistä reaktiota.

Onneksi unohdin kyseisen teoksen katselukokemukset, kunnes muutama vuosi tämän jälkeen jengi alkoi puhumaan uudesta huippusarjasta ja tukahdetut muistot tulivat taas pintaan. Nyt onneksi ei pääse enää näitä tunteita unohtamaan, johtuen ihan ihmisten toimesta. ihq gravitation <3 <3 <3 <3

Rubma

Viesti Kirjoittaja Rubma » Ti Touko 23, 2006 20:27

Joku viisas on kai joskus sanonut: "99% kaikesta on kakkaa!" Tämä pätee myös animeen ja mangaan -tosin animen ja mangan joukosta löytyvät helmet ovatkin sitten tosi helmiä -, joten jos alkaisi kirjoittaa listaa huonoista animeista, niin listasta tulisi lähes ääretön.

No, muutamia kakkaakin kakenpia voi sentään mainita:

-POKEMON, koko sarja oli yksi suuri oheistuote mainos :evil:

-Se missä ne pelaa niillä korteilla: Samat perustelut kuin pokemonsterissa

-Se missä ne pelaa niillä hyrrillä: Edelleen samat perustelut

Dikimonin suomenkielisiä duppeja muistelen lämmöllä, joten sitä en voi vihata
_Tata kirjoitti:Jaa, että huonoin anime...
...tämän paikan valtaa kyllä Gravitation.

Katsellessani tätä viattomana nuorena miehenä, silloin milloin kaikki mitä sai käsiinsä piti katsoa - oli se jöötiä tai ei - johtuen valikoimien puutteesta, niin jopa silloin tämä sai aikaan kärsimystä. Typerät hahmot, kiinnostamaton juoni ja huono musiikki saivat aikaan kauhukokemuksia. Tämä kokonaisuus sai aikaan inhoreaktion kyseistä sarjaa kohtaan - merkittävä ominaisuus, koska eivät edes NGE fanit ole saaneet aikaan kyseistä reaktiota.
Otan osaa! Itsekkin olen lukenut kyseistä tekelettä -KOKONAISEN ALBUMIN VERRAN!- ja käynyt läpi samat tuntemukset kuin sinä. :( By the way, mitä vikaa on NGE- faneissa :)

moderaattorin editoima: Tuplapostaus yhdistetty.
"complete knowledge of once flesh, plood and fist is what creates once tekken and tekken is the key to life!"

Juhno

Viesti Kirjoittaja Juhno » Ti Touko 23, 2006 21:52

Mel T. kirjoitti:okei huonompii animei mitä oon nähny:

- utawarerumono: päähenkilö on tylsä ja metssässä asustava peto ei oikeen näpänny mulle.

-ghost in the shell: hmm... asut ainakin päähenkilön uniformu (jos sitä sellaseks saa kutsuu) oli aikas tota noi kauhee. Juoni aika peru poliisi jahtaa rikollist- tyyppinen, tylsä sellasenaa.

-GTO: piirrustus tyyli häiritsi liikaa, joten lopetin sen sarjan kattelemise

noi oil ny ne mitä tuli päälimmäiseks mielee, kyllähän noit riittää
*yrittää toipua halvauksesta*

No varmasti riittää, jos huonouden kriteerit täyttyvät yhdestä (muka) tylsästä hahmosta, "vääristä" vaatteista tai epämääräisestä (harhaisesta) käsityksestä teoksen sisällöstä. Syvällisempään torjuntataisteluun en kykene taipumaan juuri tästä syystä: ei ole mitään mihin tarttua. Keskustelun hedelmällisyydelle tämä epämääräisyys ei ole hyväksi. Oletan näet, että tämän ketjun tarkoitus ei ole vain listata sarjoja. Tosin, ei siitäkään voi olla aivan varma.

Lisäksi ainakin itse varon tekemästä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä vain yhden jakson perusteella. Ei kaikesta tarvitse pitää ja mielipiteitä saa olla, mutta...mutta...eih, mitä minä puhun. Ei saa! Utawarerumono on pyhä! Häntä, korvat! Häntä, korvat! *chants* *^^*

*ahem*

Kritiikki on yleisluontoista eikä tätä viestiketjua erityisesti koskevaa. Lainasin kyseistä pätkää vain siksi, että se oli se kuuluisa kamelin selän katkaissut korsi.
Viimeksi muokannut Juhno, Ti Touko 23, 2006 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
He who controls the spice controls the wolf.

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ti Touko 23, 2006 21:58

Juhno kirjoitti:

No varmasti riittää, jos huonouden kriteerit täyttyvät yhdestä (muka) tylsästä hahmosta, "vääristä" vaatteista tai epämääräisestä (harhaisesta) käsityksestä teoksen sisällöstä.
Lisäksi ainakin itse varon tekemästä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä vain yhden jakson perusteella. Ei kaikesta tarvitse pitää ja mielipiteitä saa olla, mutta...mutta...eih, mitä minä puhun. Ei saa! Utawarerumono on pyhä! Häntä, korvat! Häntä, korvat! *chants* *^^*
Aivan täysin samaa mieltä, Utawarerumono on aivan taivaallinen! Eruruu ja Aruruu suoraan taivaalta laskeutuneita pyhimyksiä *Rukous, rukous, valaistus*
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ti Touko 23, 2006 23:26

Onneksi Apocalypse Zero on jossain huonon tuolla puolen, ettei niitä kokemuksia tarvitse enää iteroida.

Mutta onhan toki rehellisen huonojakin sarjoja:

Cosprayers. Joku saattaa sanoa, että sarja on oikein ovela ja hieno. Minä sanon, että en tarvitse ketään osoittamaan, että jos tekee lannoitetta, saa aikaan lannoitetta. (Smash Hit pitää siis katsoa jotta ymmärtää asian. Se tosin välillä hauska, joten ei kuulu tähän ketjuun.) Totuus on, että sarjan ainoa arvo tulee fanipalvelusta, joka ei sekään jaksa hetkauttaa. Puhelinluettelon persoonallisuudella varustetut hahmot aiheuttavat pahoja apatiakohtauksia ja jos aivot eivät olisi kytkeytyneet pois päältä ensimmäisen minuutin aikana, kaoottinen ja kliseinen juoni saattaisi herättää mielessä kysymyksiä: kuka? mitä? missä? miten? miksi? Täydellinen esimerkki huonoudesta, tosin tarkoituksella mutta se ei auta mitään.

I''s OVA. Tämä siis se vanhempi OVA. Sinänsä hassua. Katsoin sen ensin ennen kuin olin tutustunut mangaan. Totesin, etten tajunnut hittojakaan siitä, mitä tapahtui. Hahmot olisi pitänyt ilmeisesti tuntea etukäteen. Kuulen mangasta. Luen mangan. Katson OVAn uudestaan. En tajua, miten sen pitäisi liittyä mangaan. Hahmot kyllä näyttävät samalta, mutta ne tapahtumat. Ei ole nähnytkään I''s:ia. Hieno osoitus siitä, kuinka tehdä sarja, josta mangaa lukemattomat eivät tajua mitään ja mangaa lukeneet eivät tajua mitään. Tosin eri syistä.

Boku wa Imouto ni Koi wo Suru. Huonouteen on helppo löytää syy. Toinen päähenkilöistä, Yori, on nimittäin vastenmielisin hahmo, jonka olen mangassa ja animessa kohdannut. Olisin niin kovin onnellinen, jos joku pakottaisi tämän surkean pikkusiskon kiusaajan katsomaan Apocalypse Zeroa koko loppuelämänsä. Tosin kyseessä on sellainen limanuljaska, että varmaan nauttisi siitä.

Olisihan noita huonoja lisää (Mouse, Raimuiro Senkitan, Divergence EVE, Cosmowarrior Zero, Colorful jne), mutta niissä on edes jotain positiivista mukana surkeuden keskellä. Enkä jaksa koko iltaa kuitenkaan kirjoittaa. Nauttikaa näistä.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ke Touko 24, 2006 12:33

No, minä en pidä ainakaan Ghost in the Shell:sta sen takia, koska en pysynyt yksinkertaisesti kärryillä, ja juoni oli tosi sekava mun mielestä. Eikä se tyyli oikein iskenyt muhun..:/

Mel T.

Viesti Kirjoittaja Mel T. » Ke Touko 24, 2006 17:32

Juhno kirjoitti:

No varmasti riittää, jos huonouden kriteerit täyttyvät yhdestä (muka) tylsästä hahmosta, "vääristä" vaatteista tai epämääräisestä (harhaisesta) käsityksestä teoksen sisällöstä. Syvällisempään torjuntataisteluun en kykene taipumaan juuri tästä syystä: ei ole mitään mihin tarttua. Keskustelun hedelmällisyydelle tämä epämääräisyys ei ole hyväksi. Oletan näet, että tämän ketjun tarkoitus ei ole vain listata sarjoja. Tosin, ei siitäkään voi olla aivan varma.

aivan olin unohtanu ne hännät ja korvat. Liian epätavallist mulle. Kyl kaik taiat ja muut sellaset supervoimat menee mut kamaan häntä, korvat?!
Ei ny vaa näppää tollane tyyli ja sori jos loukkasin tätä "pyhää" animea.
masochist... so, I like it
CLICK ME YOU BASTARD :3

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » To Touko 25, 2006 10:54

Interstella 5555. Kysehän oli lähinnä Daft punkin musiikkivideosta, jossa ei tarinallisesti tapahtunut yhtään mitään. Lisäksi en edes satu pitämään Daft punkista.
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Pe Touko 26, 2006 19:59

1.Pokemon
-pienenä olin kyl ihan koukussa tohon sarjaa mut nytte mä vihaan tota sarjaa,kun ne toistavat itteensä(tulee paha tyyppi,tapellaa ja voitetaa,tulee paha tyyppi,tapellaa ja voitettaa jne..)
2.Digimon(sama juttu Pokemonin kanssa)
3.Samurai X(ei oo oikee uponnu muhu ja se on vähä liian raaka :P)

Luffy

Viesti Kirjoittaja Luffy » Pe Touko 26, 2006 21:03

Crystal kirjoitti: 3.Samurai X(ei oo oikee uponnu muhu ja se on vähä liian raaka :P)
OMG, enpä olisi tuota täällä listalla uskonut näkeväni, tai no meitillä alkoi oksettamaan kun katsoin ovan ekan osan, mutta jos olet katsonut tavalista sarjaa niin on sitä pahempiakin, mutta muutapa en osaa sanoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”