Voi itku!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ranma 0,25

Viesti Kirjoittaja ranma 0,25 » Ma Loka 01, 2007 16:03

En kyllä yleensä varsinaisesti itke animea katsellessa...(ehkä olen vaan tunteeton paska)
Mutta Elfen Liedin kuuluisa "sarvilentää-kohtaus" sai kyyneleet silmiin :P
ja sitäpaitsi MÄ nostan PENKISTÄ enemmän ku SÄ xp (40kg yay :3)

Matti

Re: Voi itku!

Viesti Kirjoittaja Matti » La Loka 01, 2011 18:24

Pikkutytöt katsovat tähdenlentoja ja laulavat, voiko olla hyvä? Paras animekohtaus ikinä! Tiesin etukäteen mitä oli tulossa: olin lukenut mangan ja tällä foorumilla olin nähnyt ylistystä, mutta silti anime pääsi yllättämään! Gunslinger Girl, ensimmäisen tuotantokauden viimeinen jakso: sitä katsoessa itkin kuin pikkutyttö.

jansan

Viesti Kirjoittaja jansan » La Loka 01, 2011 22:44

Nyt kyllä täytyy myöntää, että itken kun näen jonkun oikein romanttisen tai surullisen kohtauksen. Ei kyllä heti uskoisi minusta, että olen romantikko. Ainakin Elfen lied ja Fullmoon wo sagashite sai kyyneliin.
す..す..すき大すき

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » La Loka 01, 2011 23:46

Olen itkenyt tai ainakin silmät ovat kostuneet useasti animea katsellessa. Näin äkkiseltään muistelisin, että itkuhanat ovat avanneet ainakin One Piece, Toradora!, Bleach (erityisesti Turn Back the Pendulum), Tokyo Magnitude 8.0, Gurren Lagann ja Gankutsuou.
Olen aika herkkä tyyppi, mutta rakastan sitä tunnetta kun anime oikeasti koskettaa niin paljon että itku tulee.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Su Loka 02, 2011 12:24

Muistelisin poranneeni puoli sarjaa katsoessani AnoHanaa. Todella koskettava tarina, varsinkin kun itken muutenkin helposti katsellessani elokuvia tai sarjoja. Varmaan tuli eniten vuodatettuja kyyneliä tätä sarjaa seuratessa.

Kimi ni Todokekin on aukaissut kyynelkanavat useamman kerran. Tai oikeastaan kaikki hömppäromantiikat mukaanlukien Toradora!:n ja LoveComin.

Shonen-sarjoista Narutossa puolestaan Gaaran kuolema poruttaa joka kerta kun katselen Shippuudenin alkuosia uudestaan. Niin ja sitten tietysti FMA:n eeppiset loppukohtaukset, jotka ovat niitä harvoja mangakohtauksia tuon Naruton edellämainitun kanssa, jotka itkettävät joka kerta manganakin.

pilkkukatti

Viesti Kirjoittaja pilkkukatti » Ti Loka 04, 2011 20:09

Nyt täytyy ehkä vähän häpeillen myöntää, että itkin niin itseni kuiviin Tokyo Mew Mewin toiseksi viimeiselle jaksolle. D: Kisshu on niin ihana. <3
Spoiler:
Siis itkin kun Kisshu kuoli. :< En tajunnut ettei se kuollut oikeasti lopullisesti. :D
Ja sitten nämä perus Narutot... kyllä muistan että silloin olisikohan neljä vuotta kun ensimmäisiä Narutojaksoja katselin ja kun
Spoiler:
Haku ja Zabuza kuoli
kyllä itketti!

Mutta muuten ei ole paljoa tullut itkettyä muistaakseni..? D: Vähän itkustin kyllä yhdelle Clannadin jaksolle..

Sa-chan

Viesti Kirjoittaja Sa-chan » Ke Loka 05, 2011 16:50

Ykkösenä tulee mieleen Fuyu no semi (kaikki ketkä ovat katsoneet, tietävät kyllä mistä puhun ;__;). Surullinen kohtaus+surullinen musa= kyynelvirta.
Tokana K-ON. Kun yks alkaa itkemään, toinenkin alkaa ja lopussa kaikki märisee (mukaan luettuna minä). En muista mikä jakso, mut se oli vähän ennen valmistujaisia.
Aika useesti kyllä tulee tai ainakin meinaa tulla itku, jos on tosi surullinen kohtaus ;;

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ke Loka 12, 2011 23:15

Voooi, näitä on liikaa.

Mutta jos joku anime on pakko sanoa, missä olen eniten itkenyt, on se
kyllä Pokémon. Siinä on ihan liikaa niitä hyvästelyjaksoja ja muutenkin
kaikenlaista : <

Lisäksi Air herätti todella voimakkaita tunteita,
kuten myös Full Moon wo Sagashite. En tiedä, ehkä tällaiset sairauden
kanssa kamppailu-tarinat ovat vaan niin koskettavia.

Pakollinen maininta vielä on Myself Yourself [KATSOKAA SE!]. Lähes ehdoton lempparini.
Todella koskettavat musiikit ja tässäkin itkin moneen kertaan. Todella
realistinen ja todentuntuinen tarina.

Pakko tosiaan myöntää, olen todella herkkä parkumaan katsoessani animea ja kaikkea
muutakin, jos tulee vähänkään surullinen kohta, tai jos joku sattuu muutenkin
vain kyynelehtimään tai parkumaan, tarttuu tämä suoraa itseeni.
Olen herkkis :'<
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Desutossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Desutossu » Su Loka 16, 2011 17:16

Tulikärpästen hauta oli niin surullinen. itkettiin kaverin niin että lattia lainehti.... :cry:

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ti Loka 18, 2011 00:36

Edellistä myötäillen, Tulikärpästen hauta vaan nyt oli jotain sulosta, mutta kaikkein surullisin kyllä tulee nyt ja aina olemaan Nabari no Ou. Mitään surullisempaa~ <3

Deneb

Viesti Kirjoittaja Deneb » Ma Helmi 27, 2012 12:59

Tulikärpästen hauta on kyllä oiva tapa huuhdella kyynelkanaviaan. Tuttavapiirissäni kukaan ei ole tainnut katsoa sitä itkemättä.
Itse liikutuin viimeksi Naruton chapterissa 435 kun
Spoiler:
Pain tappoi Fukasakun. Arcissa tosin oli monta muutakin surullista tapausta.

Arokiuru

Viesti Kirjoittaja Arokiuru » La Maalis 03, 2012 23:45

Yleensä en itke animea katsoessani tai mangaa lukiessani, mutta ne harvinaisemmat tuntemukset tuntuvatkin sitten niin ihanilta. Mieleeni jäi kun luin ensimmäistä kertaa Inuyashaa, pokkari 38, kohtaus jossa
Spoiler:
Kagura kuoli. Hieman aiemmin oli Naraku ojentanut Kaguralle tämän sydämen takaisin, vapauttaen tämän, ja tarjoten pienen murusen varautunutta toivoa. Tämä murunen kuitenkin ryöstettiin julmasti takaisin saman tien Narakun myrkyttäessä Kaguran, juuri kun Kaguran ja Sesshomarun välillä oli alkanut orastaa rakkautta. Tulen aina rakastamaan kohtausta, jossa Kagura istuu kirsikankukkien ympäröimänä, ja Sesshomaru ilmestyy paikalle. Vaikka hän Sesshomarumaiseen tyyliinsä ei ilmaise rakkauttaan suoraan, se käy kuitenkin niin ihanasti ilmi, ja viimeistään itkin viimeiselle sivulle, jossa näkyvät sanat "Minä olen tuuli. Vapaa tuuli." Lukija saa siinä ihanasti tuntemuksen, että vaikka Kagura kuolikin, hän elää edelleen tuulena ja sai lopulta kauan kaipaamansa vapauden. <3
♫ Climb the highest peaks of history ♫

00Kaori00

Viesti Kirjoittaja 00Kaori00 » Pe Maalis 09, 2012 00:04

Olen itkenyt niin monien sarjojen lopussa, mutta näissä varmaankin eniten:

Clannad After Story, muutamissa jaksoissa, viimeistä jaksoa itkin monta päivää, oli niin koskettava ;_;

Death Noten viimeisessä kohtauksessa, koska säälin niin paljon Raitoa. Kunnollinen ja fiksu koulupoika muuttunut sellaiseksi hirviöksi.

Digimon Adventure ja Tamers loppukohtaukset. Inhoan hyvästejä :'(

Azumanga Daioh valmistujaiset, jotenkin niin koskettava. Sama juttu K-ON:ssa.

Totorossa itken aina kun Mei katoaa.

Lisäksi itken aina, jos joku lempihahmoistani kuolee. Olen itkupilli mangan ja animen suhteen.

Flower
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Flower » Pe Maalis 09, 2012 10:39

Ensimmäisenä tulee mieleen Fruits Basket. Varsinkin animea katsoessa tuli itkettyä.
Lisäksi tosi usein Arina Tanemuran sarjoja lukiessa alkaa itkeä. ^-^
Kawaii pitäisi kuulua jokaisen perus sanastoon ;)

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Pe Maalis 16, 2012 22:48

InuYashan kohtauksessa
Spoiler:
kun Kikyo kuolee
, vaikken oikein välittänytkään koko hahmosta.. Itkin myös Death Noten kun
Spoiler:
L kuoli
.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”