Voi itku!

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

talitintti

Voi itku!

Viesti Kirjoittaja talitintti » La Touko 20, 2006 11:20

En nyt tälläistä äkkiseltään löytänyt, joten päätinpä aloittaa keskustelun.

Eli, siis, missä animessa/mangassa olet toistaiseksi itkenyt eniten, vai etkö itke hahmojen kuolemille ja muille ollenkaan? (Itse itken yleensä paljon tälläisille..etenkin jos katson/luen itse yksinollessani jotain vähänkin sellaista tunteellista höskää..)

Itse olen kai eniten itkenyt Fruits Basketissa, sillä siinä oli sen verran niitä nyyh,nyyh-jaksoja. Kolmesta viimeisestä ei sitten edes puhuta..
Viimeksi muokannut talitintti, Ti Heinä 11, 2006 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"..Nee nee yuki yuki!.."

_hikaria

Viesti Kirjoittaja _hikaria » La Touko 20, 2006 12:26

itselleni tuli tippalinssiin Naruton niissä jaksoissa,
kun Sasuken vanhemmat kuolivat ja Sasuke jäi orvoksi ja ,kun Gaaraa kiusattiin / pelättiin. :cry:

Ne oli tosi liikuttavia ja herkkiä jaksoja :roll:

moderaattorin editoima: Spoilerisuojat nostatettu.
Hajimare dake yume mite okiru

SylviPoika

Viesti Kirjoittaja SylviPoika » La Touko 20, 2006 14:15

mä itkin Vampire Hunter D:Bloodlustin lopulle, ja samoin
Chobitsin kirjoille.
(niihin missä kuoli yumi-persocom, freya kuoli ja lopulle)
oikeestaan mä itken kaikille, ku oon nii itku herkkää tyyppiä xP

moderaattorin editoima: Lisää spoilerisuojia nostatettu.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » La Touko 20, 2006 16:04

Itkin Fruits Basketissa jonkin verran, olihan ne sentään liikuttavia jaksoja. Anime-elokuvista olen itkenyt Liikkuvassa Linnassa, Henkien Kätkemässä sekä Kissojen Valtakunnassa. Itkinkö vielä CardCaptor Sakura-elokuvassa, sitä en tarkalleen nyt muista.
Mutta tämä taas liittyy siihen, että itken yleensäkin surullisissa/onnellisissa kohdissa, riippumatta siitä luenko kirjaa, katsonko elokuvaa tai ihan vaan jotain TV-sarjaa. Eläydyn hyvin helposti mukana, joten itken lähes jokaisen teoksen kohdalla jossa on jotain vähänkin liikuttavaa.

Hamiru

Viesti Kirjoittaja Hamiru » La Touko 20, 2006 16:21

Hopsusta tulee aina tippa linssiin, kun
Riki (pelastaa Gohein), Akatora (sokaisee Akakabuton) ja Benizakura (pelastaa Ginin, hukkuu sen tyhmän karhun takia :/) kuolevat.
EDIT//
Ja Narutossa, kun
Zabusa kuolee Hakun viereen. Se on nii-in surullista. Ja vielä lisäksi taustalla soi Sadness and Sorrow...
EDIT2//
Lisäsin Hopsuun tekstiä.
Viimeksi muokannut Hamiru, Su Touko 21, 2006 01:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

phantomisc

Viesti Kirjoittaja phantomisc » La Touko 20, 2006 16:23

Muistakaatten, että tässäkin topikissa tulee äkkiä vahingossa spoilattua, (=kerrottua jotain sarjasta, mitä kaikki ei halua tietää) eli kannattaa suosista laittaa ne spoilaus-varoitukset esille. ^^
prev. kyuuichi

Luffy

Viesti Kirjoittaja Luffy » La Touko 20, 2006 17:16

Rurouni Kenshinin 31 jakson lopussa, aloin oikeasti itkemään en ole koskaan ennen itkenyt millekään animelle. :cry:

namida

Viesti Kirjoittaja namida » La Touko 20, 2006 17:32

Haha, meikäläisen kohdalla osuvampi kysymys olisi ollut "missä animessa/mangassa ET ole itkenyt". Itken surullisille kohdille, onnellisille kohdille, sekä välillä ihan muuten vaan.
Fruits Basket on saanut nyyhkimään sekä mangana että animena mielettömän useasti. Myös Gravitationille on tullut itkettyä. Ja Full Moon wo Sagashitelle. Ja... no, lähes kaikille.

Alpi tietää että olen universumin ainoa itkusilli. :wink:

Muokka. Katsoin juuri Sukisyon viimeiset jaksot. Tuloksena punaiset silmät ja vuori käytettyjä nenäliinoja.
Viimeksi muokannut namida, La Touko 20, 2006 21:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Rubma

Viesti Kirjoittaja Rubma » La Touko 20, 2006 19:20

Eräästä nimeltämainitsemattomasta loistavasta anime elokuvasta tehtiin kerran hyvin hyvin huono sarja, jota katsoessa itketti -miksi kaikki hyvä pitää pilata!? Itku senkun yltyi, katsottuani dvd:ltä extrat joissa sarjasta vastuussa ollut *usipää kehui luomustaan kertoen kuinka hän oli pyrkinyt alkuperäisen elokuvan tunnelmaan. Jos kyseinen japsin roikale olisi silloin ilmestynyt kanssani samaan huoneeseen, niin istuisin tälläkin hetkellä tuomiota murhasta! nyyh
"complete knowledge of once flesh, plood and fist is what creates once tekken and tekken is the key to life!"

Laus

Viesti Kirjoittaja Laus » La Touko 20, 2006 19:58

Minä en oikeastaan itke paljon elokuvissa/kirjoissa tms. mutta Fruits Basketin 25. jaksossa itkin, kun
SPOILERI kirjoitti:Shigure itki ja pyysi anteeksi Tohrulta ettei kertonut Kyon salaisuudesta.
Ja varmaan itken myös 26. jaksossa... Katsoin 25. jakson varmaan helmikuussa, enkä vieläkään ole pystynyt katsomaan viimeistä jaksoa kun alkaa itkettää kun ajatteleekin sitä! :cry:

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » La Touko 20, 2006 20:10

Jostain kummasta syystä minutkin saa nykyaan itkemään herkästi. Jos siis puhutaan elokuvista tai sarjoista. Ennen en tirautellut kyyneleitä millekkään, mutta nykyisin liiankin paljon.

Samurai X tulee nyt ensimmäisenä mieleen, OVA:t siis. Lopussa tajusin itkeneeni meren ympärilleni.
The Place Promised in our Early Days. Olihan sillekin pakko itkut tirauttaa.
Ja samaten Voices of a Distant Starille.

Mangaa lukiessa ei ole kuitenkaan tullut paljon itkettyä, ainoa, mikä tulee nyt mieleen on Angel Sanctuary osissa 2 ja 3:
Kun Kira kertoo olleensa Setsunan ystävä vain, koska tämä on Alexielin jälleensyntymä ja Saran kuolema pisti myös herkäksi.

Mitä iloa on happyhappy lopuissa? Surullisetloput kunniaan!

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Touko 20, 2006 20:48

Anime harvemmin saa minua itkemään, mutta pari poikkeusta toki löytyy. Jostain syystä alan aina vollottaa, kun katson sen ainokaisen kotoa löytyvän Candy Candy -videon. Se on se, jossa Annie tulee käymään siellä perheessä, jonka luona Candy asuu.

Eniten olen varmaan kuitenkin itkenyt vuosia sitten katsoessani Pokémonista jakson, jossa
Butterfree jättää Ashin ja lähtee pesimään jonnekin.
:roll: Naurakaa vain.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Kaiba 2/12]
Anime- ja mangablogini

Rui

Viesti Kirjoittaja Rui » La Touko 20, 2006 20:57

Päältäpäin ei uskoisi että tämä tapaus saattaisi kovin herkästi kyyneliin mennä. Yli dramaattisesta surkuttelusta en kuitenkaan murru, vaan sen saattaa laukaista jokin ohimennen mainittu asia jota oma mielikuvitus sitten maalailee uutterasti lisää. En tähän hätään animerintamalta osaa sanoa kuin nuo Ghiblin tapaukset, joissa kyynelehditään vuoroin surussa ja ilossa. Kyynelissä hymyileminen on kuitenkin erittäin vapauttavaa ja minusta on hyvä, että ihmiset vielä reagoivat tunteilla joihinkin asioihin tässä kylmässä maailmassa.

Naurakaa ja itkekää :)
Bonnô kunô

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » La Touko 20, 2006 21:47

tässä top 3

1. Full Moon

2. Fullmetal Alchemist

3. Fruit Basket

Avalonicia

Viesti Kirjoittaja Avalonicia » La Touko 20, 2006 22:07

No, olen aika itkuherkkä ihminen muutenkin, joten on monista kohtauskista monissa mangoissa saanut seuraavaksi päiväksi erittäin turvonneet ja punaiset silmät. Mitäs nyt tulee mieleen, monissa Naruton jaksoissa, Mahoromaticin viimeisissä jaksoissa, ja monissa muissa. Mahoromaticin tapauksessa en meinannut saada itkua loppumaankaan, shokeeraava oli. Ja satuin sopivasti katsomaan sitä ystäväni luona, vanhempien läsnä ollessa. Kuulun ihmisiin, jotka eivät halua itkulleen yleisöä, mikä on välillä hankalaa.

... Ja tulen uskottavasti vielä itkemään monissa monissa sarjoissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”