Kysy

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Valkoinenhai

Re: Kysy

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Su Heinä 13, 2008 17:41

Itse en edelliseen viestiin tiedä vastausta, mutta voisin ihan simppelin kysymyksen itse esittää:
nimittäin, miten lausutaan termi mecha?
Olen kuullut kaikenlaista käytäntöä aina mekkasta metshaan, mutta mikä olisi se ns. "oikeaoppinen" lausuma tapa, ettei tarvitsisi hävetä silmiä päästään?
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » Su Heinä 13, 2008 19:25

Valkoinenhai kirjoitti:Itse en edelliseen viestiin tiedä vastausta, mutta voisin ihan simppelin kysymyksen itse esittää:
Olen kuullut kaikenlaista käytäntöä aina mekkasta metshaan, mutta mikä olisi se ns. "oikeaoppinen" lausuma tapa, ettei tarvitsisi hävetä silmiä päästään?
Itse ainakin lausun sen 'meka', sillä järkeilin sen tulevan sanasta 'mechanic', jossa ch lausutaan k:na. En ole kyllä koskaan kuullut kenenkään lausuvan sitä muulla tavalla.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » Su Heinä 13, 2008 19:59

chinor kirjoitti:
Valkoinenhai kirjoitti:Itse en edelliseen viestiin tiedä vastausta, mutta voisin ihan simppelin kysymyksen itse esittää:
Itse ainakin lausun sen 'meka', sillä järkeilin sen tulevan sanasta 'mechanic', jossa ch lausutaan k:na. En ole kyllä koskaan kuullut kenenkään lausuvan sitä muulla tavalla.
No siis suomalaisittainhan sitä kyllä kuulee lausuttavan "mekha" aitoon mikahäkkis-tyyliin, mutta aivan oikein, korrekti ääntämys on kutakuinkin "meka".

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ke Heinä 16, 2008 22:04

Tuli tässä D.Gray-mania katsoessani mieleen että miksi Lavilla on silmälappu? Jäi jotenkin häiritsemään. >-<
Everyone stays quiet and slowly goes mad

J

Viesti Kirjoittaja J » Ke Heinä 16, 2008 22:22

Sanu kirjoitti:Tuli tässä D.Gray-mania katsoessani mieleen että miksi Lavilla on silmälappu? Jäi jotenkin häiritsemään. >-<

Yhdessä pokkarissa taisi tuo Hoshino mainita että jotain siinä on, mutta en tiedä onko sitä vielä paljastettu. Ainakaan volyymi 9 ei vielä ole mitään mainintaa tuosta silmälapusta.
Eli saamme tietää joskus tulevaisuudessa.
Pitkäaikainen stalkkeri

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Pe Heinä 18, 2008 10:33

Minulla on sellainen pieni kutina, että tämä kysymys jäänee mahdollisesi tämän boardin osalta ratkaisemmattomaksi, mutta laitanpas sen kuitenkin tänne, sillä kutinani ovat ennenkin vihjanneet täysin väärään suuntaan. Eli, kymys olisi, notta mikä Death Note doujinshi mahtaa olla kyseessä, kun löytämäni sivu näyttää tältä? Hahmoiksi tunnistan ainakin Nearin ja Rogerin ja haluaisin kovasti tietää, minkä nimisestä doujinshista on kyse. Toivottavasti viestini tuli oikealle alueelle.
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Su Heinä 20, 2008 02:26

Kiitos vastauksestasi J, jäädäänkin tässä sitten odottelemaan milloin The big secret suvaitaan meille paljastaa. :)

Ja vielä kerran keksiin tavan kiusata teitä enemmän ja vähemmän kiperillä kysymyksillä D.Gray-manista. Siispä, mistä tulee nimi D.Gray-man? Koko sarjan aikana olen kuullut tuon nimen korkeintaan vain pari kertaa, ja silloinkin kyseessä taisi olla jokin isku...? :o

J

Viesti Kirjoittaja J » Su Heinä 20, 2008 03:11

Sanu kirjoitti:Kiitos vastauksestasi J, jäädäänkin tässä sitten odottelemaan milloin The big secret suvaitaan meille paljastaa. :)

Ja vielä kerran keksiin tavan kiusata teitä enemmän ja vähemmän kiperillä kysymyksillä D.Gray-manista. Siispä, mistä tulee nimi D.Gray-man? Koko sarjan aikana olen kuullut tuon nimen korkeintaan vain pari kertaa, ja silloinkin kyseessä taisi olla jokin isku...? :o

Ohhoh, en kyllä tuohon suoraan tiedä vastausta, mutta nopea aamuyön googlaus kertoo seuraavaa;
wikipeedia kirjoitti:"Hoshino says she based the Earl of Millennium off a legendary alchemist/preacher (most likely the Count of St Germain or Nicolas Flamel, though in many ways he also reminiscent of Dorian Gray, possibly referenced in "Dorian Grey man" and thus "D.Gray-Man", as adapted in the film The League of Extraordinary Gentlemen) whose tale even claims he still may be alive somewhere."---Quoted from Wikipedia's 'Followers of the Earl of Millennium.
Sitten jotain omia satunnaisia ajatuksia joita on tullut vaihdeltua satunnaisten internetin käyttäjien kanssa..
"Gray" on Noah klaanin ja Exorcisten "värien" lopputulos.
Noahit edustavat mustaa koska luovat pahuutta, tekevät pahaa ja tahtovat tappaa Exorcisteja, kun taas Exorcistit edustavat valkoista koska he hävittävät pahuutta.
Kun värit yhdistää niin niistä tulee harmaa. D.Harmaa-mies siis edustaisi jotain tuolta väliltä.
Ei siis tapa ihmisiä, mutta päästää kärsivät ihmissielut kärsimyksestä.
Eivät ole "suurempia olentoja" kuin ihmiset, niin kuin Noahit ovat, mutta eivät ole myöskään tavallisia ihmisiä. Joten ovat jollain "harmaalla alueella" mistä voisi taas kyseenalaistaa että onko heidän työ oikeasti hyväksi ihmiskunnalle? Harmaa aluehan on yleensä hiukan "kyseenalainen" paikka. Tai joitain tuommoista. Ei oikein tuo ajatus kulje tähän aikaan, mutta eiköhän tuossa ole tarpeeksi vastausta.
Pitkäaikainen stalkkeri

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Su Heinä 20, 2008 03:46

J kirjoitti:...NIPS NAPS...
Pelastava enkelini, missä olisinkaan ilman vastauksiasi. Näin aamuyö-ajattelukykyyn tuo oli varsin hienosti vastattu. :D Nimen tarkoituksen olisi kyllä voinut sarjassa paremminkin ilmaista, mutta nyt kun ajattelee tuo sinun vastauksesi selittääkin sen täydellisesti. Kiitos ja kumarrus taas kerran. (Selitys ei tosin kata tuota D:tä tuossa nimessä...Noh, sen saan kai miettiä itse ettei tarvitse muita kokoajan vaivata.)

moderaattorin editoima: Lainausta saksittu.

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Su Heinä 20, 2008 11:25

Sanu kirjoitti: ... mistä tulee nimi D.Gray-man? ...
heittäisin hatusta mutta tarkoittaisikohan tuo D, esim. Doctor? (sopisi ainakin)

moderaattorin editoima: Romaanin verran turhia lainauksia karsittu pois viestistä. Lainatkaa vain ne pätkät mitä kommentoitte, eikä niin että quote on A4-kokoa ja oma vastaus yksi rivi... kuten tässä oli. -Furinji
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

J

Viesti Kirjoittaja J » Ma Heinä 21, 2008 00:22

Nimen tarkoituksen olisi kyllä voinut sarjassa paremminkin ilmaista, mutta nyt kun ajattelee tuo sinun vastauksesi selittääkin sen täydellisesti. Kiitos ja kumarrus taas kerran.
Juu siis enhän tiedä että onko tämä juuri niin kuin on artisti asian halunnut olevan, enemmänkin satunnaista fanivänkkäystä. Joka siis voi olla se miten artisti on sen tahtonut olevan tai sitten on päin honkia.

Tuohon D. on tullut kuultua paljon eri vaihtoehtoja, kuten mainittu jo, Doctor on tullut kuultua niin kuin myös "Demon", "Demonic", "Destroyer", "Doomed" ja monia muita mahdollisia asioita, mihin tuo D. voisi viitata. Henkilökohtaisesti ei ole tullut oikein kuultua mitään vakuuttavaa, mikä se todella voisi olla. Joten pääasiassa on tullut oltua uskossa että tuo mitä aikaisemmin heitin Wikipediasta olisi lähimpänä totuutta.

Mutta siitä huolimatta, fanivänkkäys on aina hauskaa ja kyllähän muutama ehdotus on kuulostanut ihan sopivalta aiheeseen.
Pitkäaikainen stalkkeri

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Heinä 21, 2008 05:13

D.Gray-man on minulle aika tuntematon sarja, mutta pelkän nimen perusteella sanoisin selväksi Dorian Gray viittaukseksi. Sarjan päähenkilö näyttää myös olevan brittiläinen ja se sijoittuu fiktiiviselle 1800-luvulle, joten palaset olisivat valmiiksi kohdallaan.

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Ma Heinä 21, 2008 16:15

Sanu kirjoitti: Ja vielä kerran keksiin tavan kiusata teitä enemmän ja vähemmän kiperillä kysymyksillä D.Gray-manista. Siispä, mistä tulee nimi D.Gray-man? Koko sarjan aikana olen kuullut tuon nimen korkeintaan vain pari kertaa, ja silloinkin kyseessä taisi olla jokin isku...? :o
Eikös kirjassa, ööh, kaksi tai kolme. Jossain kysy, tekijä vastaa kohdassa joku oli tuota kysynyt ja siellä oli jonkin sortin selitys jos oikein muista. Anteeksi en jaksa hakea kirjasta tähän ja kaivella sieltä että miten se meni, mutta muistelisin asian olevan näin.
:3

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ke Heinä 23, 2008 17:14

Lähteekö nuo Edenin ym. Dark Horsen julkaisujen kansissa olevat parental advisory -tarrat kovin helposti irti?
Ei ole uskaltanut nyppiä ettei tule tahroja/ repeä kansitaide mukana. Nuo ainakin näyttää olevan ärsyttävän tiiviisti kiinni.

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Ke Heinä 23, 2008 17:57

deluusio kirjoitti:Lähteekö nuo Edenin ym. Dark Horsen julkaisujen kansissa olevat parental advisory -tarrat kovin helposti irti?
Ei ole uskaltanut nyppiä ettei tule tahroja/ repeä kansitaide mukana. Nuo ainakin näyttää olevan ärsyttävän tiiviisti kiinni.
Älä sitten syytä jos puolet kansitaiteesta repeään kerralla, mutta DHn julkaisuissa kaikki tarrat ovat kyllä lähteneet hyvin irti ilman mitään saippualiemissä keittämistä tai shamaanien manaamista. Eikä minkäänlaisia tarrapohjajälkiä pitäisi edes jäädä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”