Japani-henkinen sisustus omaan huoneeseen.

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ichigokisu

Viesti Kirjoittaja ichigokisu » Ke Elo 29, 2007 14:40

aion ostaa jyskistä samurai verhot ja pussilakanasetin.
eikä se mun huone mikään ihan koppi ole..mut ei myöskään mikään valtava..
en mä parvelle aina illalla tykkäis kiivetä...
saan futonintyyppisen sängyn ja mietin nyt tuota pöytäjuttua..vois sellasen varmaan itekin tehdä ?! :roll:
ja sitte maalaa tummaksi...nooh..täytyy katella miten tää nyt edistyy..
Everybody Do The D-motion, hade ni yurashite, karada yurashite..

ansku77

Viesti Kirjoittaja ansku77 » To Syys 06, 2007 17:34

löysin jotai pikkusiskoni hamahelmä tai intiaanihelmiä siis niit joit silitys raudalla sulatetaan sellasiks läpysköiks. Tein niistä sellasii japanin kirjaimia ja must ne on tosi hienoi vaiks itte sanonki. :D Kandee kokeilla laitan niit varmaa siimal ikkunast roikkuu tai jotai. Ei tarvii ku ostaa vaa sellasii läpysköit mihin niit laitetaan ja niit helmii. Niit saa jostai tiimareist ja tämmösist.

ansku77

Viesti Kirjoittaja ansku77 » Su Loka 21, 2007 17:44

Moi kaikki!
Nyt vaivaan taas päätänne sellaisella asialla, kun minulla on jo japanilainen sisustus tosihyvin hanskassa uudessa huoneessani, mutta sitten muistin, että akvaariokin pitäisi tunkata jonnekkin huoneeseen. Pilaako akvaario teidän mielestänne koko sisustuksen? Jos se on ehdoton kyllä pilaa niin annan sen pikkusiskolleni, mutta pitäisin sen kyllä mielummin itselläni. :D

Crisutan

lol

Viesti Kirjoittaja Crisutan » Su Loka 21, 2007 17:50

lol
Viimeksi muokannut Crisutan, Pe Tammi 11, 2008 19:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » Su Loka 21, 2007 19:26

Omasta mielestäni akvaario voisi sopia hyvinkin japanilais henkiseen huoneeseen, sillä kyseinen kapistushan on hyvin usein liitettävissä rauhallisuuteen, joka puolestaan on usein perus japanilaisen sisustuksen ideanakin. Akvaarion päälle voisi ujuttaa vaikka kaksin kappalein kankaalle maalattuja, japanilaisia pitkiä (n.40cm, ei niinkään leveitä) sini-vihreä sävyisiä (riippuen muun huoneen väreistä), mielellään vesi, kallio tai jonkin muu luonnon elementti aiheisia tauluja. Maalais järkeä kannattaa kuitenkin käyttää; suomeksi, kannattaa siis miettiä kahteen kertaan sopivatko akvaarion ylle tuli aiheiset taulut, ennen kuin rupeaa naputtelemaan nauloja seiniin.

Akvaarion sisustuksen ei nyt mikään erityinen tietenkään tarvitse olla, vaan kaloille mukava. Voisin silti ehdottaa pääkallo mökkien poistamista akvaariostasi, ne saattavat näyttää hieman.. no, erikoisilta muuten harmoniseen ja luonnolliseen sistukseen rinnastettuna.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

ichigokisu

Viesti Kirjoittaja ichigokisu » Ma Loka 29, 2007 17:03

On nyt melkein japanisisustus valmis mun huoneessa.
Hieno taitaa tulla. :D luulisin..
Everybody Do The D-motion, hade ni yurashite, karada yurashite..

_hikaria

Viesti Kirjoittaja _hikaria » Ti Loka 30, 2007 15:41

Olen alkanut suunitella sellaista japanilaista tyyliä.Ei anime ja manga juttuja vaan enemmän japanilaista.Sellasia kanji merkki varusteisia verhoja ja päiväpeittoja olisi kiva saada ja matto ^^
Hajimare dake yume mite okiru

Black

Viesti Kirjoittaja Black » Ti Loka 30, 2007 17:36

Askartelu lehdessä oli hieno (myös kaverini mielestäkin) sellainen oikea puun oksisto johon oli liimattu sellaisia vaaleenpunasia silkkipaperi kukkia (oksien kärkiin).. en tiedä liittyykö asiaan, mutta ainakin koulun ruokalassa on joitakin oksan tynkiä (ilman niitä silkkipaperi-kräässää)
Taaksepäin sanoi mummo lumessa.

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Ke Loka 31, 2007 15:11

Kodin Ykkösestä ostimme kattolampun, joka varmaan joidenkin mielestämenisi japanilaisen sisustuksen kategoriaan. Se on sellainen kulmikas plafondi jonka reunat ovat mustat tai metalliset ja kulmissa jotain kirjoitusmerkkejä. Jos ihmiset näitä kirjoitusmerkkejä haluavat sisustuksessaan käyttää niin tällainen on siis olemassa. Itse en merkkien vuoksi ostanut vaan siksi että oli muuten meille sopivan näköinen.

Taisi maksaa 49.90 e
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ke Loka 31, 2007 18:42

ansku77 kirjoitti:Pilaako akvaario teidän mielestänne koko sisustuksen?
Ei, jos akvaariossa on iso karppi!

Aito japanihenkinen sisustus oli minulla joskus: päivisin futoni rullalla nurkassa ja matalajalkainen pöytä keskellä huonetta. Öisin taas futoni rullattuna auki lattialle ja pöytä kyljellään seinään nojaamassa. Muu tavara oli kaapeissa (tai tässätapauksessa osittain vielä muuttolaatikoissa) Paperiliukuovia minulla ei kuitenkaan ollut. ^__^

Perinteinen japanilainen sisustushan on erittäin askeettinen: ei suinkaan mikään otakuluola täynnä animujulisteita, figuureita, hyllytolkulla mangaa + haruhi-halaustyyny.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

ansku77

Siitä akvaariosta

Viesti Kirjoittaja ansku77 » Su Marras 11, 2007 16:51

Kerron nyt vaa, et mun akvaario on aika pieni joku noin 80 litrainen siellä ei ole isoja karppeja :D eli jos aiotte kommentoida viel siihen et pilaako akvaario japani sisustkseni niin kandee ottaa se huomioon ettei se oo mikää seinän kokone :lol: kiitos vinkeistä ja mieli piteistä. Kandee muute käydä kirppareilla ostin sieltä sellasen ihanan japanilais teekannun se on tosi ihana. Sit viel sellanen juttu, et tiiättekö jonkun sivun mis olis kuvii japanilaisist laulajist ajattelin meenaa tulostaa niit ne vois meenaa sopii sinne toisel puolel, ku mun huone on vähän niinku kaks osanen. Toinen osa on sellanen jossa on rauhallinen japanilais mainen sisustus ja toisessa kaikkii magna juttuja sinne sopis meenaa sellasia kuvia. Tai ainaki mun mielest voitte myös kertoo, et sopiiks teijän mielest. :D

Rin.

Viesti Kirjoittaja Rin. » To Marras 29, 2007 18:16

Mulla on huoneessa sellainen aika iso, valkoinen hylly. Siinä säilytän mummilta saamiani japanilaisia/kiinalaisia koristeita. Niitä on esim. 2 pien-
tä maljakkoa, temppelin vartija, lohikäärmekoristeinen suitsuke-astia...
Sitten on laatikoston päällä sellainen aika pieni koriste-matkalaukku.
Sain sen bestaltani, joka puolestaan oli saanut sen tätinsä kirjekaverilta,
joka asuu Japanissa. Nyt ei tuu muuta mieleen. :wink:

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Joulu 01, 2007 01:00

Itse olen tässä pian vääntämässä itse tuota omaa futonia johon käyn hakemassa Bauhaussista pökkelöpuuta eli paksua (leveys/korkeus 10cm ellei vähän ylikin) puuta josta väsäilen sitten länsimaisen futonin ja petsailen sen tummaksi. Samalla ostelen lautaa jolla väsään kehykset sängyn päässä olevalle kuvalle ja petsaan samalla tavalla kuin sängynkin. Jos ostaa hieman ylimäärästä pökkelöpuuta sekä lautaa niin niistä voi väsätä yöpöydät.

paksumpi puu oli 4.10€/m ja lauta 1.90€/m joten hommasta selviää alta 50€ hinnalla :b Jos ostaa futonin esimerkiksi mainitsemistani futoneita myyvistä liikkeistä niin saa varautua pulittamaan yli 200€ ja reilusti enemmänkin, joten siinä mielessä säästö on erittäin suuri. :P

Samalla menen Ikeasta ostamaan tälläisen vitriinin figuureille.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10119206

Juska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juska » Ma Tammi 14, 2008 15:22

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ma Tammi 14, 2008 19:56

En ole varmaan koskaan aikonut ihan japanihenkistä sisustusta väsätä, mutta jotain pientä. Tyyliin jonkinlainen lamppu, pöytä tai jotain tällaista. En todennäköisesti halua mitään isompaa.
Muff'n~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”