Ensimmäinen anime-elokuva jonka näit?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nemi

Viesti Kirjoittaja Nemi » Pe Maalis 19, 2004 23:20

My neigbour Totoro vaikka en älynny sitä animeksi. Ensimmäinen sellainen jonka älysyin animeksi oli ghost in the shell.[/b]
Kuva
I got lost on the road of life.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » La Maalis 20, 2004 15:50

Taitaa olla Tonari no Totoro. Tosin en silloin muinoin osannut mieltää sitä animeksi, mutta aika hyvin se kuitenkin on jäänyt mieleen. Muistan paljon, vaikken ole sitä sittemmin nähnyt.

Ensimmäinen tietoisesti katsomani animeleffa oli Mononoke Hime.

ipumi

Viesti Kirjoittaja ipumi » Su Maalis 21, 2004 03:56

Ensimäinen animepätkä, jonka näin tahattomasti, taisi olla Ropeconissa '99 tai '00 näytetty mechamättö. Olisikohan ollut Bubblegum Crisis? Siitä jäi sen verran pahat traumat, että silloisen poikakaverin piti vuokrata Ghost in the Shell, joka oli tylsä ainakin ensi näkemältä. Taidan pitää enemmän saippua-animesta (shojo/shonen-ai) :P

MystiQue

Viesti Kirjoittaja MystiQue » Su Maalis 21, 2004 22:17

Cowboy Bebop:in leffa.
Jea ^-^

Shippo-chan

Moi Manijai!!

Viesti Kirjoittaja Shippo-chan » Ma Maalis 22, 2004 17:08

Mun ensimmäinen anime-leffa tais olla joko Hopeanuolet tai Totoro 8)

Ména

Viesti Kirjoittaja Ména » Ke Maalis 24, 2004 19:48

Äh, *punastelee jälleen hieman* eka leffa oli varmaan joku Hopeanuoli.. Eikun hetkonen... Onko kukaan kuullut leffasta Lady Oscar? Sitä ei ole enää meillä *damn* mutta mielikuva on että se olisi animea... (hitto kun ei muista.) Siitä on jo monta vuotta kun näin sen viimeksi. Johtunee siitä että mami heitti sen roskiin.. :lol:
Mutta jos se on animea, se oli ensimmäinen anime-leffa jonka olen nähnyt.
Aika ei korjaa haavoja...

Fafy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fafy » Ke Maalis 24, 2004 20:57

Hmmmm miestiskelin aikani ja päädyin Laputaan, se on alle kouluikäsenä nähty. En tosin ensin muistanut kun vuosia jälkeenpäin näin uudestaan (luulin näkeväni sillon ekan kerran), totesin et 'piru kun on tutun näkönen ja muistaakin vielä mitä on tulossa..' Niin ne ympyrät vaan sulkeutuu. Viimeisin leffa onkin sitten Neko no Ongaeshi elikäs The Cat Returns. Ma tykkään Ghiblin tuotannosta..
-: Sorry I'm late. I got lost on the road called life. :-

Jinsei ry, Porin Anime- ja Mangaklubi
Grand Vizier & Supreme Guild Master of Art ~~^argl^~~

ihmetaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmetaru » To Maalis 25, 2004 02:55

totoron joskus pikkusempana näin mutta piirretyt oli piirrettyjä sillon. siksipä seuraavaksi ghost in the shell.
Du är inte dum, du har bara otur när du tänker ^^;;

Jataru

Viesti Kirjoittaja Jataru » To Maalis 25, 2004 12:27

Joo...mun eka leffa ol Devilman :twisted: (tosi hyvä muuten) jos se on leffa ku siit on vaa kaks erillistä dvd:tä eikä sen enempää oo...mut jos sitä ei lasketa nii sit se ois Tokyo Revelation...

Kazuma

Viesti Kirjoittaja Kazuma » To Maalis 25, 2004 13:46

Mononoke Hime tai Cowboy Bebop leffa, Bebop oli eka sarja jonka näin ja sen leffan katoin heti perään, mutta en muista oliko Mononoke sitä ennen vai jälkeen. Huono maku jäi Mononokesta ja Ghiblistä pitkäksi aikaa, kunnes katoin Laputan ja Grave of the Firefliesin, ja huomasin Ghiblin tekevän myös laadukasta elokuvaa.

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » To Maalis 25, 2004 14:51

Ména kirjoitti:Onko kukaan kuullut leffasta Lady Oscar? Mutta jos se on animea, se oli ensimmäinen anime-leffa jonka olen nähnyt.
Kyllä on. Oikea nimi taitaa olla Rose of Versailes. Tämä ko. sarja tuli Lady Oscar nimisenä RTL2 kanavalta (ja saattaa tulla sieltä vieläkin aina uusintoina).
Habeeb it!

Shippo-chan

Viesti Kirjoittaja Shippo-chan » To Maalis 25, 2004 16:34

Ména kirjoitti:Äh, *punastelee jälleen hieman* eka leffa oli varmaan joku Hopeanuoli.. Eikun hetkonen... Onko kukaan kuullut leffasta Lady Oscar? Sitä ei ole enää meillä *damn* mutta mielikuva on että se olisi animea... (hitto kun ei muista.) Siitä on jo monta vuotta kun näin sen viimeksi. Johtunee siitä että mami heitti sen roskiin.. :lol:
Mutta jos se on animea, se oli ensimmäinen anime-leffa jonka olen nähnyt.

Meillä on toi video... Joskus kirpparilta pikkusisko löys ja osti... Mut muuten, yks mun ensimmäisestä anime leffoista saatto olla myös Candy Candy tai Lady Lady tai se Pikku Naisia joka jo aikasemmin mainittiin.

ihmetaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmetaru » Pe Maalis 26, 2004 18:32

tosiaan :) candy candyja tuli pienenä katottua :D niitä videoita on tuolla hyllyssäkin. voiskin joku ilta tunnelmoida niitten parissa.

tänään kattelin anttilassa hopeanuoli dvdboksia, 90 e :shock:
Du är inte dum, du har bara otur när du tänker ^^;;

Matron

Viesti Kirjoittaja Matron » Pe Maalis 26, 2004 23:54

Hui, mietitääs nyt...:D Taisipa olla 4-vuotiaana lempielokuvani Candy Candyt. Rakastin niitä. Pitäisi katsoa niitä taas joku päivä. ^^

Hopeanuolestakin tykkäsin pienenä. Ja paljon. Mutta kyllä CandyCandy oli se ensimmäinen. Vai oliko ensimmäinen anime _sittenkin_ Pikku Naisten animeversio? Voi olla.

En nyt muista, että kumpi se oli. Jompikumpi kuitenkin. ^^ (Eivätkö minun sekavat selitykseni ovatkin kovin mielenkiintoisia?)

Voi niitä aikoja. :')
Watashi wa pen desu ka.

Vandor

Viesti Kirjoittaja Vandor » La Maalis 27, 2004 21:21

Ensimmäinen leffa jonka näin oli NINJA SCROLL!!! :o ...
olin silloin noin seitsemän vanha, järkytyin ja ihastuin.
kun olin Kahdeksan äitini osti videolla animesarjan nimeltä superperhe :oops: siinä oli vain jotain ihmissuhdesähläämistä... ja tietysti tappelua ja yliluonnollisia voimia. Silloin ihastuin animeen. aah!
I´d rather accept the bad deeds than see bad judge the bad. The bad can´t be judged by a judge without love

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”