Ensimmäinen anime-elokuva jonka näit?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Ke Touko 26, 2004 14:29

NetDiver kirjoitti:Ensimmäinen animeleffa, jonka näin oli jo muutaman mainitsema urheilu-anime siitä juoksijatytöstä. Näin sen kyllä niin pentuna, että en muista nimeä tai pahemmin oikein mitään muutakaan. Muutama kaunis mielikuva on vain jäänyt.
Sama vika, olen tuon nähnyt, mutta nimi on jäänyt unholaan. Muistan vain joitakin yksityiskohtia, ja sen että pidin siitä kovasti. Oli se sitten puhdasta animea tai ei.
Jos joku muistaisi nimen niin olisin kiitollinen, sen verran lämmin vaikutelma on jäänyt siitä.

Gin-san

Viesti Kirjoittaja Gin-san » Ke Touko 26, 2004 17:56

Ensimmäinen anime-leffa tais olla Candy Candy, Lady Lady, Hopeanuoli tai Totoro. En ole ihan varma... Pienenä kyl mä (kuulemma) dikkasin ihan sairaasti Totorosta eli olen ollut anime fani koko ikäni!! :D No heh heh... :lol: Nii palataan aiheeseen... Paitsi eka sellanen leffa jonka mä tajusin olevan animea taitaa olla Henkien Kätkemä tai joku DBZ-leffa tietsikalta.

Ps. Tää ei liity tähän aiheeseen mut tietääkö kukaan sellasta animee ku Matka/Matkalla maapallon ympäri? (liittyy jonkun Junes Vernen tai jonkun sellasen seikkailuihin) Se ei ole se missä se leijona matkustaa vaan siinä on joku nörtti ipana, Nandja (en muista miten se kirjotetaan) ja Jalo niminen tiikeri lemmikkinä sillä Nandjalla. Iskä on osti sellasen meille joku aika sit kirpparilta niin ajattelin huvikseen tietääkö kukaan sellasta...

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ke Touko 26, 2004 19:12

Pichu-san kirjoitti:Ensimmäinen anime-leffa tais olla Candy Candy, Lady Lady, Hopeanuoli tai Totoro. En ole ihan varma... Pienenä kyl mä (kuulemma) dikkasin ihan sairaasti Totorosta eli olen ollut anime fani koko ikäni!! :D No heh heh... :lol: Nii palataan aiheeseen... Paitsi eka sellanen leffa jonka mä tajusin olevan animea taitaa olla Henkien Kätkemä tai joku DBZ-leffa tietsikalta.

Ps. Tää ei liity tähän aiheeseen mut tietääkö kukaan sellasta animee ku Matka/Matkalla maapallon ympäri? (liittyy jonkun Junes Vernen tai jonkun sellasen seikkailuihin) Se ei ole se missä se leijona matkustaa vaan siinä on joku nörtti ipana, Nandja (en muista miten se kirjotetaan) ja Jalo niminen tiikeri lemmikkinä sillä Nandjalla. Iskä on osti sellasen meille joku aika sit kirpparilta niin ajattelin huvikseen tietääkö kukaan sellasta...
Minä tiedän :) Sain ensimmäisen osan joskus kauan kauan sitten syntymäpäivälahjaksi kaverilta. Ja sen tytön nimi oli Nadja :) Hmm... noita tuollaisia on aika paljon, itselläni on tuollaisia animemaisia sarjoja useampiakin. MM. Setä pitkäsääri :D
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Uruviel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uruviel » To Touko 27, 2004 09:30

Candy taisi olla ihan ensimmäinen, sitten tulee Hopeanuolet sun muut. Mutta ensimmäinen tiedostetusti katsomani anime oli muistaakseni Oh! My Goddess!

Voi niitä aikoja.
Hullulla halvat huvit, idiootilla ilmaiset.

Kasumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kasumi » Pe Touko 28, 2004 16:43

Totoro.. Näin sen Ylen kanavalta..
너의 목소리기 들려
이무리 애를쓰고막아보려하는데도

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Pe Touko 28, 2004 17:19

Suomi-VHS-aarteiden kaivelijoille...

http://koti.phnet.fi/otaku/historia/animejulkaisut.html

"Hello! Sandybell" puuttuu sieltä vielä, mutta tilanne korjautuu lähitulevaisuudessa.
(Avustuksia ja skannauksia puuttuvista tapauksista lämpimästi vastaan otetaan)
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Naru

Viesti Kirjoittaja Naru » Pe Touko 28, 2004 17:30

Noni! Muumit oli siellä! Muumit on animea :P

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » La Touko 29, 2004 12:22

Kekko kirjoitti:Suomi-VHS-aarteiden kaivelijoille...

http://koti.phnet.fi/otaku/historia/animejulkaisut.html

"Hello! Sandybell" puuttuu sieltä vielä, mutta tilanne korjautuu lähitulevaisuudessa.
(Avustuksia ja skannauksia puuttuvista tapauksista lämpimästi vastaan otetaan)
Sandybell oli kyllä varmaan ensimmäisiä mitä minä näin, lainasin joskus isosiskon kaverilta niitä ja myöhemmin yritin niitä omaksikin saada.
Muistin sen tuossa joskus vuosi sitten ja aloin miettimään että onko se animea vai ei. Löytyi jostai jopa biisi joka toi mieleen kyseisen sarjan hiukan paremmin, mutta eihän minulla sitäkään enää ole :/

Ainii, mites muuten Belle ja Sebastian!? (Iso valkonen pyreneittenkoira Belle, pieni koira joka mahtu taskuun ja Sebastian poika, joka etti äitiään tai isäänsä...hmmn...) Onkos se?
Niitä löysin kakarana vain kolme videokasettia, sitten alkoi harmittamaan kun jäi niin pahasti kesken se ikävästi >_<

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » La Touko 29, 2004 21:01

NybeKat kirjoitti:Ainii, mites muuten Belle ja Sebastian!? (Iso valkonen pyreneittenkoira Belle, pieni koira joka mahtu taskuun ja Sebastian poika, joka etti äitiään tai isäänsä...hmmn...) Onkos se? Niitä löysin kakarana vain kolme videokasettia, sitten alkoi harmittamaan kun jäi niin pahasti kesken se ikävästi >_<
Kolme videokasettia? Mitäää? Mistä? :shock: Suomeksiko?

Meiken Jolie, NHK 1981-1982:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1215

(juuri tällaisten löytöjen takia muuatta sivua joutuu sorvailemaan päivittäin uusiksi :D )
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Lonkerohattu

Viesti Kirjoittaja Lonkerohattu » Su Touko 30, 2004 17:25

Aikaisimmat muistoni ensimmäisistä "anime"-kokemuksistani ovat kovin hämäriä ja sekalaisia, mutta parhaiten mieleeni on jäänyt Galaxy Express 999, jota taisin tiirata jenkkiläisiltä satelliittikanavilta. Koska en muista kuin sirpaleita sieltä täältä, niin en ole varma liittyvätkö muistot pelkästään sarjaan tai elokuviin vai kumpaankin. Näin ajan retrohengessä olen kuitenkin nostalgisoinut hieman ja olen ehkä nähnyt tämän joskus pikkunassikkana. Tästä eteenpäin muistoni ovat tällä hetkellä entistä hajanaisempia ja minun pitäisi vanheta vielä vähintään 50 vuotta, että minun persoonallisuudekseni kutsuttu neuroverkko tekisi ns. ohjelmallisen varmistussilmukan lapsuuden muistohin. ;)

Varsinainen aktiivinen "harrastus" alkoi vasta 1990-luvun puolivälissä ja silloin tuli katsottua aivan liikaa juuri sitä rapaa, jota Kekko esittelee juuri tässä linkissä ja muut keskustelijat ovat ilmoittaneet jo moneen kertaan muistamisen arvoiset klassikot. Hemmetti sentään, olen kylpenyt aivan liian kanssa scifi-sonnassa pikkupennusta asti.
Minua ei päästetä edes taivaan portin lähettyville, helvetistä minut potkittiin jo pois ja olen aivan liian sekaisin saavuttaakseni nirvanan. Elämäni on kuitenkin ihanaa, koska pääsiäispupu palkkasi minut tappamaan joulupukin.

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Ma Touko 31, 2004 18:37

Kekko kirjoitti:
NybeKat kirjoitti:Ainii, mites muuten Belle ja Sebastian!? (Iso valkonen pyreneittenkoira Belle, pieni koira joka mahtu taskuun ja Sebastian poika, joka etti äitiään tai isäänsä...hmmn...) Onkos se? Niitä löysin kakarana vain kolme videokasettia, sitten alkoi harmittamaan kun jäi niin pahasti kesken se ikävästi >_<
Kolme videokasettia? Mitäää? Mistä? :shock: Suomeksiko?

Meiken Jolie, NHK 1981-1982:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1215

(juuri tällaisten löytöjen takia muuatta sivua joutuu sorvailemaan päivittäin uusiksi :D )
Itiksen citymarketissa oli joskus sellainen aleloota videokasetteja josta sain valita pari, tuon valitsin koska olin lapsena ihan älytön koirafani ^^; ja kolmannen ostin ~ekoilla omilla rahoilla joskus kun oltiin siskon kanssa stocmanilla käymässä ja sen huomasin. .....muistaakseni noin siis.
Harmi kyllä, enempää ei ole tullut vastaan :cry: ja on niitä noin monta episodia näköjään.
Videokasettien kestot on 85min + 85min + 43min..

OMAXI videoita, Svenskt tal ja suomenkieliset tekstit. En ole aikoihin kattonut, enkä ole nyt voinutkaan kun ei ole laitetta jolla katsoisi.
Hassua noissa on se että ykkönen ja kakkonen on näköjään julkaistu peräkkäin (ne ihme numerot tossa kotelossa peräkkäiset, 1050 ja 1051) ja sitten ollut varmaan jonkiverran aikaa kun kolmonen on julkastu (3063) jolloin videon ulkonäkökin jonkiverran muuttunut.. hämärä muistikuva että kolmosessa olisi ollut jotakin muutakin poikkeavaa mutta ei tule nyt tarkemmin mieleen.. mutta juu, ei noita siis pakosti sitten ole edes enempää suomessa. Jos on niin ilmoittakaa mulle, haluu nähdä loppuun ^__^

Totoro

Viesti Kirjoittaja Totoro » Su Kesä 06, 2004 00:38

Monet täällä näyttävät luulevan, että Hopeanuoli on elokuva. Tiedoksi heille että se on sarja.

Itse näin ekaksi Tonori no Totoron, mieleen jäi Totoron lempeät kasvot...

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Su Kesä 06, 2004 12:14

Totoro kirjoitti:Monet täällä näyttävät luulevan, että Hopeanuoli on elokuva. Tiedoksi heille että se on sarja.

Itse näin ekaksi Tonori no Totoron, mieleen jäi Totoron lempeät kasvot...
Täällä on lueteltu monia muitakin jotka ei ole "elokuvia"... itse ihmetelly samaa alusta saakka mutta annan nyt olla tuota kommentoimatta enempää..

Ja tuosta Totorosta, minun mielestäni ne kasvot ovat ennemmin pelottavat kuin lempeät ^^; varsinkin kun hymyilee.

Quid0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quid0 » Ma Kesä 07, 2004 12:34

Olisikohan tuo ollut Akira. Tuli vuokrattua vuosia sitten makuunista.

Goku

Viesti Kirjoittaja Goku » Ti Kesä 08, 2004 12:49

DBZ Broly the Legendary Super Sayan. Se oli hyvä leffa...
-Goku

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”