Ensimmäinen anime-elokuva jonka näit?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nodoka

Viesti Kirjoittaja Nodoka » Su Touko 16, 2004 19:43

Ihan ensimmäinen taisi olla Hopeanuoli.
Ensimmäinen, mistä älysin, että on animea, oli Henkien kätkemä :D
"...kono ryoute wa hikariwo idakeru."
- Joe Hisaishi

Awanna

Viesti Kirjoittaja Awanna » Su Touko 16, 2004 20:13

Sama täällä! Henkien kätkemä RULES! ... ... ... ... :!: ... ... ... ... no okei... :oops:

Moonlight

Viesti Kirjoittaja Moonlight » Ma Touko 17, 2004 17:19

Hopeanuoli oli kai ihan ensimmäinen, hyvänä kakkosena tulee Henkien kätkemä.. on muuten hyvä leffa. :)

Hamumii

Viesti Kirjoittaja Hamumii » Ke Touko 19, 2004 07:23

Hopeanuoli tuli täälläkin ensimmäisenä, mutta silloin en tajunnu sen olevan animea, olin niin pieni, joten kakkosena tuli Pokémonit :D

Rikku

Viesti Kirjoittaja Rikku » Ke Touko 19, 2004 09:55

Mun eka tais olla Naapurini Totoro tai Hopeanuoli, sen jälkeen tuli Candy-Candyt ja josai vaihees öö...toi... joku Lady Lady ja sit Lady lovely locks tai jotai sinne päin ja ömh...Kahden vuoden loma-aika...sitten tietenki Henkien kätkemä ja jatkuu eteenpäin..... :D Nyt mulla on kamulta lainas nauhotettu Totoro ja sit itellä o Hn 3 , n. 5-6 Candy-Candyä yksi Lady Lady ja yksi Lady lovely locks ja tietenki 2 v. loma-aika ja Henkien kätkemä :wink:

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ke Touko 19, 2004 12:31

No niin etten tajunnut hommaa taisi olla Cancy Candyt ja pikkunaisia... sekä vanha (varmaan 70-luvulta, dubbausd tehty vanhan ääninauhan päälle) Pinokkio joka minulla on vieläkin nauhalla.

Tietoisesti se taisi mennä ensialkuun hentain puolle :oops: ja siitä sitten se lähti; ghost in the shell, ninja scroll...
Rekka Shinen!

_eppu_

Viesti Kirjoittaja _eppu_ » Ke Touko 19, 2004 18:54

En pienenä tiennyt vielä mitä anime on vaan se oli sellaista "jännällä tyylillä tehtyä animaatiota". Ensimmäinen kosketus animeen oli varmaan Muumit. Lisäksi katsoin jo pienenä Punaista sikaa, kun se tuli teeveestä. Ensimmäinen tarkoituksellinen animen katsominen mulla oli noin vuosi sitten Henkien kätkemän seurassa.

Jataru

Mun eka leffa...

Viesti Kirjoittaja Jataru » To Touko 20, 2004 16:37

Joo...mun eka leffa tai olla Dracula ja Frankenstain. Siinä välissä ehti sitten tulla hopeanuoli :D (voi sitä aikaa...). Sen jälkeen seuraava leffa minkä näin oli Akira...nykyään katon enimmäkseen sarjoja, koska ne on paljon antoisampia. :wink:

Hamumii

Viesti Kirjoittaja Hamumii » To Touko 20, 2004 18:17

Rikku kirjoitti:Mun eka tais olla Naapurini Totoro tai Hopeanuoli, sen jälkeen tuli Candy-Candyt ja josai vaihees öö...toi... joku Lady Lady ja sit Lady lovely locks tai jotai sinne päin ja ömh...Kahden vuoden loma-aika...sitten tietenki Henkien kätkemä ja jatkuu eteenpäin..... :D Nyt mulla on kamulta lainas nauhotettu Totoro ja sit itellä o Hn 3 , n. 5-6 Candy-Candyä yksi Lady Lady ja yksi Lady lovely locks ja tietenki 2 v. loma-aika ja Henkien kätkemä :wink:
Lady Lovely Lockshan on ruotsalainen. Eikä tietääkseni muutenkaan animea

Cissa

Viesti Kirjoittaja Cissa » To Touko 20, 2004 19:11

Kyllä se varmaan se Ghost in the shell oli ennen vuostuhannen vaihdetta. Tekisi kamalasti mieli nähdä sekin uudestaan kuin en silloin siitä juonesta niin saanut kiinni.

Naru

Viesti Kirjoittaja Naru » Su Touko 23, 2004 21:25

Muumipeikko Ja Pyrstötähti tuli joskus ihan naperona katottua oikein elokuvateatterissa...

__

Viesti Kirjoittaja __ » Su Touko 23, 2004 21:29

Naru kirjoitti:Muumipeikko Ja Pyrstötähti tuli joskus ihan naperona katottua oikein elokuvateatterissa...
Muumit eivät ole tietääkseni animea :roll:

Naru

Viesti Kirjoittaja Naru » Su Touko 23, 2004 21:44

Mirz kirjoitti:Muumit eivät ole tietääkseni animea :roll:
:o .Pah.

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Ti Touko 25, 2004 22:03

Naru kirjoitti:
Mirz kirjoitti:Muumit eivät ole tietääkseni animea :roll:
:o .Pah.
Taas se alkaa o__O;
Jättäkää jo ne muumit ja taotaot ja alfredit ja muut rauhaan, mur.

Muumit on kivoja. Tuo pyrstötähti hiukan erosi tv sarjasta mutta sekin oli kiva, vahvemmat värit ja silleen, kun oli pyrstötähti valona, hihi.
Ja on se kiva kirjanakin.
Pitänee piirtää lisää fanikuvia.

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ke Touko 26, 2004 12:49

Ensimmäinen animeleffa, jonka näin oli jo muutaman mainitsema urheilu-anime siitä juoksijatytöstä. Näin sen kyllä niin pentuna, että en muista nimeä tai pahemmin oikein mitään muutakaan. Muutama kaunis mielikuva on vain jäänyt.

Ensimmäinen animeleffa, jolla todella oli merkitystä on Akira. Sen jälkeen olen animea katsellut, enkä taakse ole katsonut.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”