Ensimmäinen anime-elokuva jonka näit?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Maalis 30, 2004 12:42

katottiin kaverin kans yhtenä yönä ninja scroll ja ghost in the shell... taisi olla ekat leffat. taidan muuten olla ainut henkilö täällä joka ei ole koskaan katsonu yhtään hopeanuolta.

Shippo-chan

Viesti Kirjoittaja Shippo-chan » Ti Maalis 30, 2004 14:14

saotome kirjoitti:katottiin kaverin kans yhtenä yönä ninja scroll ja ghost in the shell... taisi olla ekat leffat. taidan muuten olla ainut henkilö täällä joka ei ole koskaan katsonu yhtään hopeanuolta.

NANI?!! Etkö sä oo koskaan kattonu HopeaNuolta...? :shock:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Maalis 30, 2004 16:14

Enpä kyllä minäkään ole Hopeanuoleen koskaan jaksanut vääntäytyä.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ti Maalis 30, 2004 17:21

Ilmoitan myös itseni tuohon joukkoon. Ei ole mikään häpeä tai jotain ;)

Japabon Dolls

Viesti Kirjoittaja Japabon Dolls » Ti Maalis 30, 2004 17:41

_Tata kirjoitti:Ilmoitan myös itseni tuohon joukkoon. Ei ole mikään häpeä tai jotain ;)
Häpeä? Suck it, en ole koskaan katsonut Hopeanuolta eikä kiinnosta edelleenkään.
We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.

Hecatonchiros

Viesti Kirjoittaja Hecatonchiros » Ti Maalis 30, 2004 18:09

Hopeanuolen viihteellisyys perustuu ainakin minun tapauksessani aika pitkälti sen nostalgia-arvoon. Veikkaanpa että ylempää löytyvillä postaajillakin olisi erilainen ääni kellossa jos olisivat kys. sarjaan alle kouluikäisinä taaperoina tutustuneet.

ihmetaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmetaru » Ti Maalis 30, 2004 18:23

Hecatonchiros kirjoitti:Hopeanuolen viihteellisyys perustuu ainakin minun tapauksessani aika pitkälti sen nostalgia-arvoon. Veikkaanpa että ylempää löytyvillä postaajillakin olisi erilainen ääni kellossa jos olisivat kys. sarjaan alle kouluikäisinä taaperoina tutustuneet.

nimenomaan! tulee lapsuus niin mieleen kun kattelee sitä *^^*
Du är inte dum, du har bara otur när du tänker ^^;;

Japabon Dolls

Viesti Kirjoittaja Japabon Dolls » Ti Maalis 30, 2004 19:24

Hecatonchiros kirjoitti:Hopeanuolen viihteellisyys perustuu ainakin minun tapauksessani aika pitkälti sen nostalgia-arvoon. Veikkaanpa että ylempää löytyvillä postaajillakin olisi erilainen ääni kellossa jos olisivat kys. sarjaan alle kouluikäisinä taaperoina tutustuneet.
Tietysti, kaikilla on omat ajan kultaamat nostalgiasarjansa (minä haikailen mm. Tao Taon, Peukaloisen, He-manin, Pikku Tiikerin ja Snorkkeleiden perään).
We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ti Maalis 30, 2004 19:39

Japabon Dolls kirjoitti:
Tietysti, kaikilla on omat ajan kultaamat nostalgiasarjansa (minä haikailen mm. Tao Taon, Peukaloisen, He-manin, Pikku Tiikerin ja Snorkkeleiden perään).
Juu, nostalogiasarjoja on. Tosin itse olen oppinut niiden kanssa sen, että antaa niiden ollakkin nostalogiassa. 20 vuotta vanhempana ei ehkä arvosta samoja elementtejä mitä pienempänä. Ehkä sitten kun on omia lapsia...

Yesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yesa » Ke Maalis 31, 2004 13:00

Japabon Dolls kirjoitti:Tietysti, kaikilla on omat ajan kultaamat nostalgiasarjansa (minä haikailen mm. Tao Taon, Peukaloisen, He-manin, Pikku Tiikerin ja Snorkkeleiden perään).
Snorkkelit! Joku muukin vielä muistaa sen piirretyn :) minulla oli jopa olemassa pehmolelu yhdestä tyttösnorkkelista jonka päästä törröttävä snorkkeli taipui minne sattuu. Aijai. Voi niitä aikoja... Ja Tao Tao oli myös niin hyvä sarja aikoinaan että oksat pois.

Mutta ettei ihan offtopiciksi menisi, niin minun ensimmäinen anime oli se Hopeanuoli, katselin sitä kaverin luona ja oltiin ihan innoissaan siitä, kaveri piirteli hullun lailla siitä fanipiiroksia. Tosin silloin vielä ajattelin että se on vain piirretty muiden joukossa enkä osannut luokitella sitä animeksi. Eli sillä on minunkin osaltani nostalgia-arvoa, mutta boxia en kuitenkaan menisi ostamaan.

Minun ehkä olisi pitänyt vastata ensimmäiseksi näkemäkseni animeksi Muumit, mutta koska en vieläkään oikein miellä sitä animeksi niin enpä sitten sanonut niin. Muumeista tulee aina mieluummin mieleen Tove Jansson kuin Japani.

raino
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raino » Ma Huhti 12, 2004 16:45

Mikä mummokommuuni tämä oikein on - näin monta ihmistä yhdess paikassa, jotka jakavat Snorkkelinostalgiani.

Oma ensimmäinen animeni oli Sailor Moon, jota puolalainen kirjeystäväni näytti visiitilläni hänen kotiinsa. Tämä tapahtui joskus 90-luvun puolvälissä tai sitä ennen.

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Ma Huhti 12, 2004 23:38

Itse asiassa, minä olen yksi niistä jotka tuota ei ollut lapsena nähnyt ollenkaan (vaikka olisi halunnut) ..mutta kun poikaystävä tuon boxin hankki heti kun ilmestyi ni kyllähän se tuli katsottua samantien kokonaan...ei tarttenut edes pakottaa ^^; ...Ja, kyllähän se ihan hyvä oli.. olisi kyllä ollu kiva lapsenakin nähdä, paitsi oisin varmaan saanut joko pieniä traumoja tai pakkomielteen..kun satuin olemaan aivan pimeä koirafani. Ei vaan minua uskottu kun niitä osoittelin videokaupassa, vaan osti vain snorkkeleita ja smurffeja jne..

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

L3

Viesti Kirjoittaja L3 » Pe Huhti 16, 2004 20:59

Minun ensimmäinen Animeni oli Luolapoika Rai (joista vieläkin hyllyssä on 3&4) kaikki 5 tai 6 osaa ja sitten tietenkin Hopeanuoli (+muutama muu Omaxi VHS). Ei kai nuita nyt meina muistaa kun pikkuinen silloin olin. Seuraavaksi tais tulla Devil Man OVA (1 kasetti. En ole vieläkään nähnyt sitä toista :( ). Leffoista ensimmäinen oli GITS (TV 1000 - 10 min alusta) ja sitten Akira, Wicked City, Ninja Scroll. Magaan tutustuin ensimmäisenä Caravan Kiddin muodossa, tosin vain ensimmäisen kirjan osalta. Ja vihdoin ja viimmein noin 1½ vuotta sitten tämä kuuluisa Anime kärpänen pääs iskemään ja noita sarjoja on sittemmin katottu oikein urakalla (Jätän ne tässä mainitsematta, koska kyse ei niistä nyt ollut ja niitä on ihan liikaa listattavaksi :D).

Ai juu! Melkein pääs unohtumaan. ISO Moi kaikille tasapuolisesti :D

Gogo

Viesti Kirjoittaja Gogo » Su Huhti 25, 2004 00:33

Taisi olla se Totoro, tai joku toinen Miyazaki-pätkä...

Nemo

Viesti Kirjoittaja Nemo » Su Huhti 25, 2004 15:38

Hopeanuoli.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”