Romanttiset/Draama Animet

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jartsi

Romanttiset/Draama Animet

Viesti Kirjoittaja jartsi » Su Joulu 18, 2005 01:48

Katsoin tässä juuri tänään Kimi Ga Nozomu Eienin viimeisen jakson, ja tuli semmonen olo että vielä maistuisi jokin romanttinen Anime josta löytyisi "hieman" draamaa :) . Voisiko joku suositella minulle ja tietenkin muillekkin kiinnostenuille jotain hieman samanlaista kuin kyseinen anime, jonka tänään katsoin. Jonkinlainen vähän vakavempi ihmissuhde anime maistuisi jossa on tietenkin kunnon draamaa :D

Oisko ehotuksia?

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Su Joulu 18, 2005 12:09

Ehdottomasti paras romance/draama-sarja on tietysti Maison Ikkoku ja on muuten paras sarja, minkä olen nähnytkin, siitä ei pääse mihinkään. http://www.furinkan.com/maison/intro/index.html tuosta voikin lukaista, jos on kiinnostunut. Älkäkää antako tuon iän hämätä, 80-luvullahan ne oikeasti parhaat sarjat tulivatkin.

Kimagure Orange Road on myös todella hyvä, siitä voi lukea arvostelun vaikka Kupolista: http://www.kupoli.net/arvostelut/?id=17

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Su Joulu 18, 2005 12:45

Keskustelu siirretty oikeammalle alueelle.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Joulu 18, 2005 12:45

Suosittelisin ehdottomasti AIRia.
Ihan huvikseen katsoin mitä AniRec database sanoi samantyylisistä sarjoista. En tiedä kuinka samanlaisia ovat oikeasti, mutta tässä on linkki http://www.anime-planet.com/animerec/443.html

_Tata

Re: Romanttiset/Draama Animet

Viesti Kirjoittaja _Tata » Su Joulu 18, 2005 16:05

jartsi kirjoitti:Katsoin tässä juuri tänään Kimi Ga Nozomu Eienin viimeisen jakson, ja tuli semmonen olo että vielä maistuisi jokin romanttinen Anime josta löytyisi "hieman" draamaa :) . Voisiko joku suositella minulle ja tietenkin muillekkin kiinnostenuille jotain hieman samanlaista kuin kyseinen anime, jonka tänään katsoin. Jonkinlainen vähän vakavempi ihmissuhde anime maistuisi jossa on tietenkin kunnon draamaa :D

Oisko ehotuksia?
Hmh, jos kerta tuosta pidit niin varmaan mikä vain geneerinen 2000-luvun hentai-, ööh siis deittipelistä tehty anime ajaa asiansa...

Sitten taas jos haluaa kovempaa hinausta, niin katsoo vähän vanhempaa matskua tyyliin Kimagure Orange Road, Maison Ikkoku, Marmalade Boy, Touch... näitä löytyy.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Joulu 18, 2005 16:14

jartsi kirjoitti:Katsoin tässä juuri tänään Kimi Ga Nozomu Eienin viimeisen jakson...

Yhh.. Tuli myös itse tuo sarja katsastettua, mutta edes suurena romantiikan ystävänä tuo ei purrut lainkaan. Aika löysää kauravelliä oli..
Voisin vaikka suositella toista samanlaista sarjaa Canvas, joka sekin muuten perustuu deittisimuun..

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Su Joulu 18, 2005 16:16

His and her circumstances, AKA. Kareshi Kanojo no Jijou, tai KareKano, miten se nyt haluaa sanoa. Mutta kuitenkin suht sopiva.

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Su Joulu 18, 2005 17:53

finnleo kirjoitti:His and her circumstances, AKA. Kareshi Kanojo no Jijou, tai KareKano, miten se nyt haluaa sanoa. Mutta kuitenkin suht sopiva.
Anime oli aikamoinen pettymys, sarja kun loppui aivan seinään ja mangassa taas jatkuu vaikka kuinka pitkälle. Tosiaan tuo on tosi yleistä, mutta silti perseestä.

Brake^^

Viesti Kirjoittaja Brake^^ » Su Joulu 18, 2005 18:22

Koi Kaze, hieman "erilainen" rakkaustarina, mutta jos se ei häiritse, niin luvassa on monella tavalla yksi kauneimmista sarjoista 4 evör.
how is she when she doesn't surf?

alava

Viesti Kirjoittaja alava » Su Joulu 18, 2005 20:04

Kun ei kukaan muu (kehtaa) sanoa, niin minä sanon: Kimagure Orange Road ja Marmalade Boy. Ensimmäisessä on kolmiodraama ja jälkimmäisessä tunteita on sekoittamassa useita eri hahmoja. Molemmista sarjoista on foorumilla viestiketjut, joista saa varmasti lisätietoa.

JareJare

Viesti Kirjoittaja JareJare » Su Joulu 18, 2005 20:23

Jostain syystä Ai Yori Aoshi on mielestäni näteimpiä mitä tiedän. Mangana lukenut kolme ensimmäistä mutta animekin vaikuttaa ihan laatutavaralta :>

Sepeh

Viesti Kirjoittaja Sepeh » Su Joulu 18, 2005 20:24

alava kirjoitti:Kun ei kukaan muu (kehtaa) sanoa, niin minä sanon: Kimagure Orange Road ja Marmalade Boy. Ensimmäisessä on kolmiodraama ja jälkimmäisessä tunteita on sekoittamassa useita eri hahmoja. Molemmista sarjoista on foorumilla viestiketjut, joista saa varmasti lisätietoa.
Kimagure Orange Roadista jo mainitsin, tarkkuutta..

Tänään tuli muuten fiilistelyä sen soundtrackien kanssa, endingit ovat varsinkin todella kovia.

jartsi

Viesti Kirjoittaja jartsi » Su Joulu 18, 2005 21:03

Laurel kirjoitti:Yhh.. Tuli myös itse tuo sarja katsastettua, mutta edes suurena romantiikan ystävänä tuo ei purrut lainkaan. Aika löysää kauravelliä oli..
Voisin vaikka suositella toista samanlaista sarjaa Canvas, joka sekin muuten perustuu deittisimuun..
Tuntuu että tuo Kimi ga Nozomu Einen on ihan maku asia, koska mitä itse olen lukenut muilta forumeilta, niin monet ovat pitäneet tästä sarjasta paljon... Mutta kiitoksia vastauksista, voisihan näistä muutamaa testata :) Itse mitä olen katsonut, niin voisin suositella ainakin Ah! My Goddessia (uutta tv sarjaa), iskee varmasti joihinkin. Jos jollain on vielä joitain sarjoja mielessä niin voi pistää tänne, otan mielelläni vastaan ehdotuksia.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Joulu 18, 2005 21:22

jartsi kirjoitti:voisin suositella ainakin Ah! My Goddessia (uutta tv sarjaa)
:lol:

Itse olen tuosta samaisesta sarjasta nähnyt OVA:n, elokuvan ja lukenut mangaakin jonkin verran ja todennut ne ihan kelpoisiksi. Sitten tein sen erheen, että katsoin tuota TV-sarjaa... Tylsyyden multihuipentuma kuvannee aika hyvin koko sarjaa.. tai ainakin niitä 13 ensimmäistä jaksoa, jotka jaksoin katsoa ennen kuin lopetin itseni rääkkäämisen.

Angelique iskenee sinuun kuin häkä, koska itse en tykännyt yhtään :) (vaikka mielellään sitä niiden bishienkin takia katsoi..)

jartsi

Viesti Kirjoittaja jartsi » Su Joulu 18, 2005 21:34

Laurel kirjoitti:
jartsi kirjoitti:voisin suositella ainakin Ah! My Goddessia (uutta tv sarjaa)
:lol:

Itse olen tuosta samaisesta sarjasta nähnyt OVA:n, elokuvan ja lukenut mangaakin jonkin verran ja todennut ne ihan kelpoisiksi. Sitten tein sen erheen, että katsoin tuota TV-sarjaa... Tylsyyden multihuipentuma kuvannee aika hyvin koko sarjaa.. tai ainakin niitä 13 ensimmäistä jaksoa, jotka jaksoin katsoa ennen kuin lopetin itseni rääkkäämisen.

Angelique iskenee sinuun kuin häkä, koska itse en tykännyt yhtään :) (vaikka mielellään sitä niiden bishienkin takia katsoi..)
Joo, no eihän tuo uusi tv-sarja aivan niin hyvä olekkaan kuin esim. nuo OVAt, aattelin vain sitä koska varmaan kaikki romantiikan ystävät ovat nähneet nämä aiemmat AMG teokset. Mutta ketkä ei ole, niin kannattaa tsekata nuo OVAt ainakin, ja se elokuvahan vasta hyvä onkin :) mutta kannattaako sitä nyt ensimmäisenä katsoa :roll: ...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”