Mitä animea katselet tällä hetkellä?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

VampireNaomi

Re: Mitä animea katselet tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ke Marras 05, 2014 20:41

Cat's Eye on alkanut maistua toiselle kaudelle päästyäni. Odotin inhoavani kakkoskautta, koska olin etukäteen lukenut kommentteja, että animaatio ja hahmosuunnittelu olisivat surkeita ensimmäiseen verrattuna ja jaksot typeriä fillereitä, jotka eivät millään lailla vie päätarinaa eteenpäin. Jälki on toki hieman erilaista kuin ykköskaudella, mutta ei missään nimessä huonoa. Lisäksi minua ei alunperinkään kiinnostanut ollenkaan päähenkilöiden yritykset löytää isänsä tai Hitomin ja Toshion suhde, joten nämä "turhat" jaksot sivuhahmoihin keskittyvine tarinoineen ovat itse asiassa välillä nautinnollista katsottavaa.
Porco Rosso kirjoitti:Syyskausi on näin korkattu ja edennytkin jo niin pitkälle että jyvä-sarjat alkavat erottua akana-sarjoista! Kiinnostuneet voivat käväistä täällä jossa asiasta on hieman enemmän tekstiä.
Oli mielenkiintoista lukea mielesi Ronjasta. En ole vielä itse katsonut sitä, mutta toivottavasti olet oikeassa ja että tahti vielä paranee.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [B'TX Neo 0/14]
Anime- ja mangablogini

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ke Marras 19, 2014 13:41

Yu-Gi-Oh! Arc-V
Cardfight!! Vanguard G
Furusatosaisei: Nippon no mukashi banashi
Sora no Method
Majin Bone
Shinryaku! Ika musume
Naruto Shippuuden
Pokemon XY

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Su Marras 23, 2014 02:24

Tuli katsottua yhdeltä istumalta Zettai Muteki Raijin-Ohin jaksot 26-51, kun en vain malttanut lopettaa. Vaikkei tämä sarja kriittisesti katsottuna ole millään osa-alueella mestariteos, se oli kuitenkin äärimmäisen viihdyttävä. Hauskat ja sympaattiset hahmot, joka kerta reippaasti erilainen hirviö voitettavaksi ja kauniit puheet ystävyyden voimasta, eikä sitä sitten oikein muuta tarvitakaan. En tiedä miksi, mutta lastensarjat vain uppoavat minuun yleensä paremmin kuin vanhemmalle yleisölle suunnatut sarjat.

Taistelu pääpahista vastaan olisi voinut olla eeppisempi ja pidempi, mutta toisaalta tämän kuoltua seurannut ylimääräinen taistelu oli jännää seurattavaa. Kaikin puolin olen oikein tyytyväinen sarjaan kokonaisuutena.

Muoks: no jäin nyt miettimään tätä lastensarjainnostustani ja tulin siihen tulokseen, että katson kaikkein mieluiten sellaisia sarjoja, joiden maailma on sen verran viaton ja naiivi, että kaikki ongelmat ratkeavat ystävyyden ja rakkauden voimalla ja jos vain yrittää tarpeeksi, että katuville pahiksille annetaan tuosta noin vain anteeksi riippumatta siitä, mitä he ovat tehneet ja että mitään oikeasti todella hirveää ei koskaan tapahdu kuin korkeintaan jonkun angstisessa taustatarinassa. Tykkäsin näistä tietysti lapsenakin, mutta nyt aikuisena arvostan tuollaista vielä enemmän, kun tiedän, ettei todellisuus oikeasti toimi noin.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [B'TX Neo 0/14]
Anime- ja mangablogini

Leeca

Viesti Kirjoittaja Leeca » Ke Tammi 28, 2015 11:05

Attack on Titan
Persona 4

Maison Ikkoku 22/100
Steins;Gate 4/25
Mirai Nikki 3/26
Naruto 104/...

Silloin tällöin pari jaksoa kattelen Maison Ikkokua, välillä yhden jakson Mirai Nikkia. Steins;Gate vaatii tällä hetkellä liikaa aivotyöskentelyä miulta, niin odotan sitä sopivaa moodia sen katsomiseen. Naruto on vanha tuttu jonka aloitin uudestaan kymmenen vuoden tauon jälkeen ja nyt sitä kattonut päivittäin. Sen jälkeen/kylkiäisiksi ehkä Death Parade, kun kuullut niin paljon kehuja siitä.
Viimeksi muokannut Leeca, La Maalis 14, 2015 13:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ke Tammi 28, 2015 23:13

Olen palannut siihen, millainen anime on itselleni rakkainta, eli vanhoihin lastensarjoihin. Rascal the Raccoon on vähän erilainen kuin aiemmat katsomani WMT-sarjat, sillä päähenkilön elämässä ovat asiat ihan kohdallaan. Toki siellä oli se pakollinen
Spoiler:
äidin menetys,
mutta verrattuna esim. Nellon, Marcon tai Perrinen tarinoihin, ei tässä mässäillä elämän onnettomuudella ollenkaan samalla tavoin. Ja voi vietävä, että Rascal on välillä söpö. Harmittaa vain, että saksadubissa on selvästi korvattu alkuperäinen taustamusiikki omilla virityksillä. Ei musiikki huonoa ole, mutta tykkään vanhojen animesarjojen musiikista, joten sääli, etten sitä tässä pääse kuulemaan.
Anime- ja mangablogini

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » To Tammi 29, 2015 01:33

Tällä hetkellä pyörivistä sarjoista:

Aldnoah Zero 2nd season (2/?)
- Alku vähän pettymys, saa nähdä mihin tästä mennään. Slainen vuoksi uhraudun.
Binan Koukou Chikyuu Bouei-Bu LOVE! (7/12)
- Kolmas jakso jo nauratti, alku oli vähän skögää. Ideahan itsessään on megalomaanisen upea (ei) (mutta joo).
Durarara!! xShou (3/?)
- Se on Durarara.
Kiseijuu: Sei No Kakuritsu (15/24)
- On se hyvä. Ei se ole niin hyvä kuin manga, mutta on se hyvä.
Rolling Girls (1/?)
- Ehkä droppaan, ehkä annan vielä mahdollisuuden
Tokyo Ghoul 2nd season (10/12)
- Yyeeeessss.
Kuroko No Basket (1/?)
- Koripallopoikia. Jei.

Katsoin tänään Death Paraden loppuun ja voi jumankauta että oli loistava sarja. En ole mitään noin hienoa nähnyt pitkään pitkään aikaan.

Muita:

07-Ghost (2/25)
- Mangaa olen lukenut joten päätin hypätä animenkin mukaan. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Donten Ni Warau (5/12)
- Jep, pitäis tääkin kattoo jo loppuun.
Gintama (28/?)
- Rakas ikuisuusprojekti. Aion tän vielä joskus saada loppuun. Ehkä.
Hakkendenin toinen kausi (8/13)
- Säästelen tätä, koska en halua vielä erota hahmoista /o\ On se hyvä.
Magi: The Kingdom of Magic (2/25)
- Ei mitenkään hirveesti innosta, mutta ajattelin katsoa tätä aina sopivissa väleissä kun ahdistavat ja masentavat animut kyllästyttää. Magista tulee aina hyvä mieli, koska väriglitterimössö tunkee jatkuvasti silmille. :D
Psycho-Pass 2 (1/11)
- Olen ollut laiska, eli tää on vähän on-holdilla. Pitää maratoonata kun jää aikaa. Ykköskausi jätti sen verran nälkäisen olon, että tätä ei voi missata.
Viimeksi muokannut Horaaneko, To Huhti 09, 2015 22:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
There is no spoon.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Tammi 29, 2015 15:28

Nyt on katselun alla nämä:
Aldenoah.Zero 2
Cross Ange
Fafnir in Azure: Dead Aggressor - Exodus
Gundam: G is Reconguista
Kantai Collection
Milky Holmes TD
The Rolling Girls
Ultimate Fafnir
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Anssi

Viesti Kirjoittaja Anssi » La Tammi 31, 2015 22:35

Death Parade on vaihteeksi sarja, jota jaksaa seurata. 3. jakso varsinkin ylläti positiivisesti.

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » Su Helmi 01, 2015 20:16

Tämän hetken kausianimeista seuraan Maria the Virgin Witchiä, The Rolling Girlsiä, Kantai Collectionia, Isucaa ja Saekanoa. Maria on paras näistä. Sopivassa suhteessa huumoria ja vakavuutta. Päähenkilö on mitä mainioin ja keskiaikainen maailma on aina kiinnostava. Rolling Girls onkin sitten vähän epäselvempi tapaus, mutta jotenkin jaksaa pitää mukanaan. Sarjan op iskee hyvin. Kantai Collectionkin on ihan kiva, vaikkei ne taistelut niin paljon jaksa kiinnostaa. Ei siis samalla lailla iske kuin Girls und Panzer. Isucaa on tullut vasta kaksi jaksoa, mutta ihan sopivalta mättösarjalta vaikuttaa. Ei siinä mitään ihmeellisempää.

Muista sarjoista seuraan Black Lagoonia ja Arian toista kautta. Kolmas kerta kun katson Black Lagoonia. Tyylipuhdasta toimintaa. Aria taas on itse rauhallisuus.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Maalis 06, 2015 13:04

Katselin viikonloppuna loppuun Digimon Adventures 02:n, jonka katselua olin aloittanut lokakuussa kun sain Digimonin ykköskauden päätökseen. Silloin sarjaa tulikin katsottua paljon nopealla tahdilla, mutta loppua kohden aloin kyllästyä ja jaksoja jäi roikkumaan. Nyt kun minulla oli pari päivää vapaata, katsoin viimeiset 10 jaksoa pois alta ja siirryin Digimon Tamersiin. Muutama jakso takana ja sarja on tähän mennessä ollut mielestäni tylsä ja aika mitäänsanomaton. Aion kuitenkin vielä jatkaa ja katsoa, millaiseksi tämä muodostuu.

Minulla on myös muutama anime roikkumassa, ja niidenkin katsomista pitäisi jatkaa kunhan ehtii ja jaksaa. Uta no Prince-sama:n kakkoskaudesta olen katsonut noin puolet, Sailor Moon Crystalista olen muutaman jakson jäljessä, Ace of the Diamondista pidän vähän taukoa, koska vuodenvaihteen kieppeillä sarjaa tuli katsottua todella paljon ja olen jossain puolessavälissä menossa. Lisäksi aloitin jopa yhden uutuusanimen, Akatsuki no Yonan, jonka ilmestyneet jaksot olen jo katsonut ja odotan jo kovasti jatkoa. Harvoin mistään animesta innostuu samalla tavalla, mutta tuo Akatsuki no Yona on kyllä todella hyvä ja siinä on jotakuinkin kaikkea, mistä tykkään.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Fretti

Viesti Kirjoittaja Fretti » Ke Maalis 11, 2015 00:30

Naruto Shippuuden
Akatsuki no Yonan
Psycho pass 2
“For to have faith, is to have wings" -Peter Pan

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Maalis 14, 2015 21:10

Katsoin loppuun Cybersixin, joka on sellainen monikansallinen hybridi, että mietin jo, voidaanko se laskea animeksi vai ei. Mutta koska kaikki nettisivut sen laskevat, antaa mennä. Juonellisesti sarja oli ihan ok peruskamaa, mutta ai että se oli animoitu upeasti. TMS Entertainment todellakin pani parastaan ja kaikki 13 jaksoa näyttivät uskomattomilta, varsinkin taistelukohtauksien ja taustojen suhteen.

Nyt vuorostaan työn alla Patlabor TV-sarja. Tällä hetkellä vasta yksi jakso katsottuna, joten mitään kummempaa en osaa vielä sanoa.
Anime- ja mangablogini

Porco Rosso

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso » La Huhti 18, 2015 10:14

Sen verran on kevät jo pitkällä että animen kevätkauden sarjoista on maistiaiset saatu ja hyvät ja huonot voidaan jo erotella. Hyvät löytyvät täältä ja vähemmän hyvät täältä ja jos haluatte verrata kuinka sarjat pärjäsivät ennakko-odotuksiin nähden niin ne ennakkoarviot löytyvät täältä.

Eipä muuta kun kaikille hauskoja katseluhetkiä!
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Huhti 19, 2015 21:50

Tältä kaudelta katson tällä hetkellä:
Fate Stay Night: Unlimited Blade Works 2nd Season
Sidonia no Kishi: Daikyuu Wakusei Seneki
Triage X
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ke Huhti 22, 2015 20:50

Itse olen pudottanut kevätkauden aloitetuista 14 sarjan tukusta pois ne, mitkä eivät silmää tahi sielua miellyttäneet, ja jäljellä seuraavat:

- Fate/ Stay Night UBW
- Gintama
- Hibike! Euphonium
- Ore Monogatari
- Arslan Senki
- Kekkai Sensen
- Nagato Yuki-chan no Shoushitsu(Sen 100+ valveillaolotuntia viikosta kun pitää käyttää aivotoimintaan, niin tämä nollaa kovalevyn 24 minuutiksi ja tyhjentää saostumia)
- Plastic Memories(Jos ei kohta ala tapahtumaan, tämä saa napakasta kirveeniskusta niskaan...)
- Ansatsu Kyoushitsu
- Shokugeki no Souma

Viikottaisten ulkopuolella:

Mushishin se joku hankalanniminen v. 2014 version jälkimmäinen puolisko ja sen jälkeen paineen ja pakon alaisena Yowamushi Pedal jatkuu ekasta episoodista niin kauan kun kiinnostaa....positiivinen arvioni on että Onodan kettumainen kitinä ja Hime-biisin rallattelu tappaa loputkin verisuonet ohimoilta kuutosjaksoon mennessä...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”