Mitä animea katselet tällä hetkellä?

Vapaamuotoinen mutta asiallinen keskustelu. Anime- ja mangayhteisöä kiinnostavat aiheet, jotka eivät sovi suoraan muille alueille, kannattaa lähettää tänne - sana on vapaa.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

iidv

Re: Mitä animea katselet tällä hetkellä?

Viesti Kirjoittaja iidv » To Heinä 23, 2009 13:07

Tässä ovat animet, joita katselen ^___^

Fullmetal Alchemist

Damekko Doubutsu

Hetalia

My Melody

Fruits Basket

School Rumble

Azumanga Daioh!

Lucky Star

ja, ja, ja... hm.. EI MUISTA =___=

-- --
U

EDITTO~ !!!
Viimeksi muokannut iidv, La Elo 08, 2009 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KÖYHÄÄ

Juusto

Viesti Kirjoittaja Juusto » To Heinä 23, 2009 13:10

Tällä hetkellä katselen vähän satunnaisesti Fullmetal Alchemist Brotherhoodia (~8 jaksoa jäljessä, pikakelauksella jaksoja läpi kun ei jaksa katsoa nähtyjä juttuja) ja Hetaliaa (yödatauksen piristys <3), muuta ei juuri nyt ole menossa kun sain tuon Weedin loppuun.
Suunnitelmissa on piakkoin katsoa Kyou Kara Maoh! ja Tales of -sarjan OVA-jaksoja.
cheesePLAY -cosplayblog

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Ma Heinä 27, 2009 20:06

Juuri sain katsottua sellaisen taikatyttösarjan kuin Pretear, johon törmäsin Sailor Moonia katsoessani.

Oli kyllä mielettömän koukuttava ja erilainen tämä Pretear. Hahmot olivat sydämellisen mieleenpainuvia, ja juoni oli hyvin kiinnostava ja sisälsi paljon kivoja juonenkäänteitä. Huumorikin kukki, toki romanssia olisi voinut olla enemmän 8)

Eipä löytynyt tälle sarjalle viestiketjua kun etsin. Ilmoittakaa jos on!

Jos asiaan vielä palataan, niin suunnitelmissa olisi vielä katsoa Sailor Moonin lisäksi Air, Video Girl Ai ja Kare Kano (jos tätä japaniksi löydän).
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Ma Heinä 27, 2009 22:01

Valkoinenhai kirjoitti:Juuri sain katsottua sellaisen taikatyttösarjan kuin Pretear, johon törmäsin Sailor Moonia katsoessani.

Eipä löytynyt tälle sarjalle viestiketjua kun etsin. Ilmoittakaa jos on!
Marssi tähän suuntaan -> viewtopic.php?f=27&t=3081

Pari sarjaa on seurannassa niiden lisäksi, joita olen jo jossain käsitellyt.

Shikabane Hime Aka lähti uudestaan käyntiin sen jälkeen, kun sen tauotin ensimmäisen jakson jälkeen. Ilmeisesti Gurren Lagann oli jättänyt silloin niin kovat jäljet tajuntaan, ettei mikään maistunut miltään, sillä nyt Akassa tuntuu olevan enemmän potkua kuin silloin. Sopivan synkkiä jaksoja ja kivaa toimintaa, jonka joskus loppuunkin asti saatan.

Myös Utawarerumono OVA lähti katseluun. Ensimmäisen jakson saldoksi jäi paljon maitorauhasia ja paljon angstia. Edellinen ihan jees, jälkimmäinen ihan kauheaa. Wanhan kunnon pörrösarjan sarjan hupaisan sekavasta tunnelmasta ei ollut enää mitään jäljellä. Toivottavasti kakkososa on taas normaalin höpsö.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Heinä 27, 2009 23:46

Katsoin juuri:
Slam Dunk: Tästä tykkäsin niin paljon, että katsoin 101 jaksoa suorastaaan ahmimalla. Nauroin ja hihkuin sarjan monille koomisille kohtauksille ja yksityiskohdille, mutta oli siinä sopivasti vakavuuttakin. Itkin jakson 46 puolivälissä. Päähenkilö oli kerrassaan ("uwahh!"<3) ihastuttava! Aivan loistava kokonaisuus. Rukawa oli myös tosi nätti (kivat silmäripset), mutta luonteeltaan hän oli aika ärsyttävä. Sitten tykkäsin myös Mitsuista, kun se leikkasi hiuksensa ja hankki tekarit. Hieno esimerkki siitä, miten hiukset (ja hampaat) voivat muuttaa ihmistä. (Oli sillä söpö polviniveltukikin...)
Aluksi hahmokuvaukseen piti totutella, kun ne eivät näyttäneet yhtään pikkuisilta, japanilaisilta lukiolaispojilta (käytännössä alaikäisiltä). Mutta siitä tulikin sitten osa sarjan hauskuutta. Jotkut kohdat olivat piirretty ja animoitu kyllä tosi tyylikkäästi ja vanhat ääniefektit olivat ihania. Tykkäsin myös musiikista todella paljon ja ensimmäinen alkutunnari on kyllä legendaarinen! (Tämä sarja oli minulle monta kertaa suurempi elämys kuin vaikkapa Naruto. Shouneniahan pitää verrata toiseen shouneniin.)
Ef - A tale of Memories: Tämä oli parempi kuin odotin. Muutaman jakson jälkeen tykästyin Chihiroon ja tuli sellainen olo, että "Eih, tuolle ei saa tapahtua mitään pahaa!" :D Miyakoa taas inhosin ensimmäisestä jaksosta asti. Vieläköhän tätä katsoisi toisen kauden...
Maria Holic: En pitänyt tästä sitten yhtään. Tämä oli tosi vastenmielinen kokemus ja minulle tuli tästä jostain syystä loukattu olo. Pitäisikö tämän olla vielä hauska?
Hetalia: Loppua kohti tämä meni vain mielenkiintoisemmaksi. Mutta en oikein vieläkään ymmärrä niitä kohtia, missä ne ovat siellä rannalla...
Tätä ei ole varmaan edes kunniallista mainita, mutta katsoin Pico-sarjan uusimman osan. Ihan yhtä hirveä kuin edellisetkin.

Olen katsomassa:
07 Ghost: Tätä katsoessa tulee ihan sellainen olo, että tämä on suunnattu pikkuisille yaoi-fanitytöille, siispä tunnen jotain nostalgista. Päähenkilöstä en oikein pidä. Oikeastaan Mikage on ainoa sarjan hahmo, joka kiinnostaa, mutta mitä menivätkään sille tekemään. :o Jakso 9 oli minulle kyllä täysin "Mitä ihmettä?!" Muuten sarja on kuin Kyo Kara Maou, josta on riisuttu kreisihuumori. Jotkin repliikit tosin ovat niin typeriä, että nauran niille.
Hunter x Hunter: Tätä Alucard suositteli minulle jonkin aikaa sitten ja näytti vielä videopätkän, minkä perusteella luulin Hisokaa shotaconiksi. Siinä olikin minulle tarpeeksi houkutusta. Mutta mukavahan tällaista seikkailu-shounen-sarjaa on katsoa kesällä. (Ja minäkin mietin aluksi sitä, onko Kurapica poika vai tyttö. Mutta ei minulla ole mitään tyttömäisiä poikia vastaan.)
Guin Saga: Hahmot eivät edelleenkään kiinnosta, mutta tämä miljöö on ihan hauska.
Sora no Manimani: Perushömppää. Tästä tulee jotenkin Umisho mieleen (tosin vähemmän uimapukutyttöjä).
Black Heaven: Tämä vain pitää nähdä.
Umineko no naku koro ni: Ei kovin lupaava alku.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ti Heinä 28, 2009 04:54

Macross 7:n sain juuri katsottua loppuun. Jos rokkilaulajat mechoissa taistelemassa hengen voimaa imeviä avaruusvampyyreja vastaan musiikin voimalla kuulostaa hyvältä, niin antaa mennä. Tasan yhtä hassu, kuin miltä kuulostaa ja näin hassu tyyppi kuin minä nautti sarjasta koko pituuden ajan - animaation kierrätyskään ei hirveästi häirinnyt (Max Jenius on niin hieno mies, että olisi voinut sen komentosillalle astumisen kierrättää joka jaksoon). Enemmän kappaleita olisin vaan kaivannut.
Seuraavaksi jonossa Macross Dynamite 7 & Encore & Macross 7: Ginga ga Ore wo Yonde Iru, joiden jälkeen Macross Frontier. Kivaa.
Seiskaa ennen tuli katsottua SDF Macross & Macross Zero sekä Macross Plus. OVAt oli ihan ok välipaloja, vaikka eivät suuremmin säväyttäneet. SDF Macross taas säväytti iästään huolimatta.

Kauden sarjoista aloitin CANAANin, Bakemonogatarin, Princess Loverin ja Uminekon. Kolme ensimmäistä jätti ihan jees ensivaikutelman, mutta Umineko ei kahden jakson perusteella mielenkiintoa napannut. Se saa jäädä myöhemmäksi, jos myöhemmin edes kiinnostaa.
Legend of the Galactic Heroes: A Hundred Billion Stars; A Hundred Billion Lights pitäisi saada loppuun joissain välissä myös. Ihan kiva toistaiseksi, vaikka pääsarjan tunnelmasta kaukana.

Vivilan

Viesti Kirjoittaja Vivilan » Ti Heinä 28, 2009 18:27

Entisten sarjojen loputtua päätin alkaa katsomaan näitä:

Kuroshitsuji: Anime-lehden arvostelun jälkeen heräsi kysymyksiä, mutten jaksanut alkaa katsomaan. Lopulta alkoi miettimään, että mikä tästä sarjasta on tehnyt niin isohkon jutun ja sitten lähti eka jakso jylläämään. Ihan hyvä, ei mitenkään erikoisen säväyttävä, muttei huonokaan. Eniten häikkää se, että Cielin seiyuu on sama kuin Ritsukan ja pojat vielä muistuttavat hieman toisiaan. Samanlaisia päivänsäteitä molemmat. :'D Sebastianista taas tulee välillä hyvinkin paljon mieleen Alucard. No, saa nähdä millaiseksi seuraavat jaksot osoittautuvat.

H2O ~Footprints In The Sand~: Tämä on ihan mielenkiintoinen sarja. Tyttöhahmot ovat välillä vähän perinteisen ärsyttäviä, mutta onneksi asia ei jää vaivaamaan liikaa. Tällä hetkellä mietityttää, että mitäs pirua Hinatan isoisä komentelee tyttöä ja milloin Hiroselta menee taas näkö (oikeasti ihan jännä juttu, kun päähenkilö on sokea. Asiasta revittiin ihan hyvä määrä fanservice-huumoria ekassa jaksossa). Hayamin kohtalo on kanssa mietityttävä. Asia lyhykäisyydessään, tämä sarja tullaan hyvällä todennäköisyydellä katsomaan loppuun. :D

Axis Powers Hetalia: Tämäkin katsominen lähti käyntiin ajatuksella 'onko tämä nyt niin loistelias sarja'. Odotin mahtailua komeilta miehiltä ja samanveroista taistelua. ...joten mitä pirua se Rooman imperiumin haamu hoilasi rannalla? xD Ensimmäinen jakso oli erittäin hämmentävä, mistään ei oikein saanut otetta. Mikä oli jaksojen lyhyyden kanssa suhteellisen hyvä taktiikka, koska sen jälkeen päädytään katsomaan seuraava jakso ihan sain senkin takia, että selviää mitä himskattia koko hommassa olikaan kyse. 19. jakson jälkeen ei löytynyt lisää, joten jäi homma siihen ja nyt päätin palata uudestaan tämän pariin.
Sarjan huumori toimii joskus erittäin hyvin (True Italian spirit! *white flag*), mutta jotenkin en pääse siihen tunnelmaan, että olisin menossa coniin Kiinan lipun kanssa. Hahmojen ulkonäkö ei erikoisemmin säväytä, joten mitään ulkonäkökoukkua en tästä saa. Lähinnä itselleni toimii jaksojen lyhyyt, suhteellisen hyvä tempo tapahtumissa, huumori ja pirteä meininki (jossei muuten, niin lopputunnarissa). Sen sijaan kummallisen flashbackit (esim. USAn varaston siivoamis-muistot) eivät oikein iske ja samoin käy Chibi Italialle. Ja koko homman yhteys historiaan jää vähän epäselväksi. Varmaan ainoa syy tarttua historian kirjaan tämän jälkeen on ottaa selko, mitä tapahtumaa jokin tietty kohtaus kuvaa. Esimerkiksi maailmansodat jäivät sarjassa hieman avoimiksi (rannalla maa-Pokemon -taistelua?).

upir

Viesti Kirjoittaja upir » Ke Heinä 29, 2009 23:45

Umineko no naku koro ni,
Sora no Manimani,
Hatsukoi limited,
Canaan (suosittelen <3),
Umi monogatari,
Tokyo Magnitude 8.0,
Fullmetal Alchemist: Brotherhood,
Bakemonogatari,
DOGS OVA
ja Bartender (yksi klassikkokin pitää olla). ^^
Bird of Hermes is my name, eating my wings make me tame.

Troolari

Viesti Kirjoittaja Troolari » To Heinä 30, 2009 06:40

Umineko No Naku Koro Nia aloin katselemaan parisen päivää sitten, mutta tähän asti en pysty muutakuin haukkua sitä siitä kuinka se pilaa alkuperäisen pelin fiiliksen ja taiteen. Katsoo nyt kehtaako edes loppuun asti katsoa, kun alkoivat jo hahmojen ulkomuodotkin häkellyttämään.
Olen jo katsonut Minami-ke:tä ja Minami-ke: Okawaria jo pidemmän aikaa, sillä olen syystä tai toisesta jättänyt ne katsomatta. Okawari on huomattavasti tylsempi kuin ensimmäinen tuotantokausi enkä ole tainnut ääneenkään nauraa kertaakaan tähän asti (episoodi 10:ssä mennään).

Ihan by-the-waynä voin sanoa että harvoin katselen useampaa kuin yhtä sarjaa kerrallaan. Tykkään pitää ajatukseni ja/tai sarjani järjestyksessä.

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » To Heinä 30, 2009 10:48

No tällä hetkellä One Piece.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Raira

Viesti Kirjoittaja Raira » To Heinä 30, 2009 11:40

Minä ainakin olen addiktoitunut Death Noteen, katselen sitä uudestaan ^^

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Heinä 30, 2009 13:28

Bleach. Seuraan sarjaa koska olen vain jäänyt koukkuun vaikka välillä tuntuu kuolettavan tylsältä. Pitää vaan katsoa koska se juoni/tarina (siis se ihan oikea, ei fillerit) on kiinnostava....btw, ja taas fillereitä muistaakseni epistä 227 lähtien >.<

Naruto shippuuden. Miksi helvetissä edes katson tätä? Jaa-a, mene ja tiedä. Aloin katsomaan koska olin tylsistynyt ja hups vaan meni 50 jaksoa. Sen jälkeen taukoa koska tuli muita kiinnostavia sarjoja, no ne loppu...ja taas shippuudenin pariin ja toinen hups. Nyt ollaankin sitten jaksossa joka on viimesimmäksi ilmestynyt. (btw, sitä alkuperäistä Narutoa en edes jaksanut katsoa kuin 19 jakson verran........)

Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch Pure!. Siis, katson tätä koska mun on ihan pakko saada tietää mitä kokonaisuudessaan tapahtuu. Plus tein järkyttävän havainnon että yhden pahiksen ääninäyttelijä on Kuroshitsujin Cielin ääni.....no joo, eka kausi sarjasta oli kuitenkin ihan ok, sellasta perussohjoa että pitää tämäkin katsella loppuun. (vaikka juoni joutuisikin jonnekin kuuseen paikka paikoin).

Sailor Moon R. :oops: joo, no aloitin katsomaan tätä toisen kerran. Sailor Moon on vaan niin klassikko ja oudolla tavalla koukuttava (jopa tällaiselle aikuiselle immeiselle..krhm). Mielestäni ehdottomasti Sailor Moonin paras kausi!

Rori

Viesti Kirjoittaja Rori » La Elo 01, 2009 16:57

Jaah.. Tällä hetkellä seuraan :

Fullmetal Alchemist ( Suomi Sub ) - Tosiaan, tätä FMA:ta olen katsonut jo netistä kaikki jaksot Englannin tekstillä, mutta kun kohtuu fani olen niin seuraan myös Suomi subilla.
Fullmetal Alchemist : Brotherhood - Tätäkin on nyt tullut katseltua FMA huumassa.

Chi´s Sweet Home - Netistä seuraan silloin tällöin.

Nyt kun alkaa taas pian syksy, niin tulee varmaan aloitettua sarjat :
Kuroshitsuji
Death Note
Lucky Star
" Jos maailmassa olisi vain otakuja, sodat hoidettaisiin Final Fantasy Fighteilla. "

Kiseki

Viesti Kirjoittaja Kiseki » Su Elo 02, 2009 15:15

Hmm.. Muistaakseni seuraan tällä hetkellä:

- One Piece
- Bleach
- Naruto Shippuuden
- Kuroshitsuji
Hitori ni shinai de

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » To Elo 06, 2009 22:32

Tällä hetkellä olen saanut katsottua 15 jaksoa Georgieta ja tähän mennessä sarja on ollut täysin ennalta-arvattava ja kliseinen, mutta ei se haittaa. Tällaiset vanhemmat shoujo-sarjat purevat minuun tosi hyvin. Välillä on hieman häiritsevää, miten hahmot ovat kuin suoraan Candy Candysta (mikä on toki ymmärrettävää, sillä mangaversiot molemmista piirsi sama piirtäjä). Varsinkin 15. jaksossa esitelty nokkava hienostotyttö Becky on lähes identtinen Candy Candyn vastaavan hahmon kanssa.

Lyhyesti selitettynä sarja siis kertoo Georgiesta, joka varttuu maatilalla Australiassa vanhempiensa ja kahden veljensä kanssa. Georgie ei kuitenkaan tiedä, että hän on itse asiassa löytölapsi ja että hieno rannekoru, jota hänen isänsä on käskenyt hänen aina käyttää, on ainoa vihje hänen oikeasta perheestään. Sarjassa seurataan Georgien kasvua, rakkausongelmia, aatelisten juonittelua yms. yms. Kuten jo kävi ilmi, sarja on hyvin samanlainen kuin Candy Candy, joten sen ystävät pitäisivät varmasti myös Georgiesta.

Katson sarjaa saksankielisellä dubbauksella, joka on mielestäni oikein kuunneltava. Samoja ääniä kierrätetään jonkin verran, mutta vieraassa kielessä sitä on vaikeampi huomata. Alkutunnaria ei jostain syystä ole saksankielisessä versiossa ollenkaan, mutta japaninkielinen lopputunnari on jätetty. Myöskin keskellä jaksoja joskus esiintyvät laulut ovat japaniksi. Tämä on hieman outoa, sillä yleensä saksalaiset dubbaavat kaiken ja säveltävät vielä usein omat versionsa alkuperäisten tilalle.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Shinsekai Yori 0/25]
Anime- ja mangablogini

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”